Jeg er ikke koko i hodet i kveld, men vurderer å bygge noe nytt etterhvert

The Maroon Baboon er tilsalgs..
Karosseriet er et originalt Switter kaross, mens bunnplata er fra en 1953 oval. Bilen er lakkert i en Lanzia bronsje, orange farge med rød/burgunder microglowbles (metalflake) Rundt 10 strøk med lakk. Bunnplata er lakkert sort blank med tunnellen i bart metall før klarlakk ble påført. Restaurert fra topp til tå for noen år siden. Dette er gasser replica nr 2 i Europa og er premiert på Spa Bug Show i Belgia og har hatt en rekke reportasjer i blader i feks. Japan, Tyskland, USA og Sverige.
Bilen er ikke kappet i stykker for å gjøre den lettere. Det er kun rutene i lexan og interiørmangelen som har redusert vekten på denne bilen.
- lexanruter utenom frontruta
- 1 stk Jaz stol
- Veglia turteller i klokkegitteret
- Line lock
- Originale trommelbremser
- Puma forstilling
- Diamond stich dørpaneler og taktrekk
- Erco felger 4.25 og 6.25 med 3.5 M&H frontrunners og 6x26 M&H Slicks
Motor:
- 2332
- Mahle 94
- Okrasa 84 mm veiv
- Porsche råder
- AS blokk
- FK 89 kam
- Magnum drev
- Bugpack løftere
- Bugpack støtstenger
- 044 topper
- Gene Berg 1:1.5 vipper
- Weber 48 IDA forgassere
- 11.98 i komp
Girkasse:
- Standard super beetle 1 og 2 gir
- 3 og 4 gir Erco Phoenix. (mener at det var 1.56 og 1.16)
- 3.88
- Super diff
- Saw aksler
- Bygget av Andreas Nærby
Beste 402 tid på Mantorp var 12.47 med 167 km/t over mål, mens beste 201 var 7.81 på Gardermoen.
Motoren er i dag i deler etter et ras og det som mangler er enten ny veiv og råder eller få fikset den gamle. Begge løsninger er aktuelle.
Bilen kan leveres turn key i løpet av vinteren.
Bud rundt kr 100 000 vurderes.
Kontakt Vegard Langseth på tlf 45020560 mellom 08:00 og 22:00