ole-mog
Supermedlem
    
Innlegg: 651
Bosted: røyken (buskerud )
|
 |
« på: september 23, 2008, 15:41:12 pm » |
|
Ja da har jeg hvert på EU- kontroll med min boble 68`. Jeg må innrømme at jeg var litt nervøs får at jeg skulle få noe småpirk som gjorde at jeg måtte vise bilen på nytt. Jeg kjøpte denne får to mnd siden, og viste egentlig ikke hva jeg gikk til. Dette er min første boble. Tilbake til saken. Jeg har levd i den fårståeldse at EU- kontroll aldri fører til positive overaskeldser, frem til i dag. Idag fikk jeg vite at: - Det var ikke noe å sette fingeren på under kontrollen. - Bilen er urørt. - Det finnes ikke rust under bilen.( til og med jekkfestene ser nesten "nye" ut) Og at jeg kjøpte den får en jæ..... billig penge. Håper andre også opplever noe positivt under en slik kontroll. Dette gjorde ihvertfall dagen min veldig fin.    
|
|
|
Loggført
|
-------------------------------- Røyken & Omegn Aircoolers. -------------------------------- 73`Bay 62`T1 1200 Delux Beryllgrønn 73`1303s 61`råtte 69`original  
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #1 på: september 23, 2008, 15:42:34 pm » |
|
Gratulerer 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #2 på: september 23, 2008, 15:45:32 pm » |
|
Gratulerer  Når jeg hadde min på kontroll var han ganske snill, hjula stakk litt utafor skjermene, noe som ikke er lov.. Men mannen var gammel boble entusiast, og sa: Får si du har satt på dette i ettertid  Var en ting til, men er ikke kar om å huske hva det var 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
ole-mog
Supermedlem
    
Innlegg: 651
Bosted: røyken (buskerud )
|
 |
« Svar #3 på: september 23, 2008, 19:52:23 pm » |
|
Ja det fins faktisk noen av de litt greiere kara.
|
|
|
Loggført
|
-------------------------------- Røyken & Omegn Aircoolers. -------------------------------- 73`Bay 62`T1 1200 Delux Beryllgrønn 73`1303s 61`råtte 69`original  
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #4 på: september 23, 2008, 20:31:01 pm » |
|
Er ikke dette en 69-modell, da? Ser slik ut etter tanklokket å dømme. Men gratulerer!  Det er alltid godt å 1) ha en bil i bra stand, og 2) møte en kontrollør som bruker rette regelverket når bilen skal kontrolleres.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #5 på: september 23, 2008, 20:49:38 pm » |
|
Utvendig tankpåfylling kom i 68!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
sjager
Juniormedlem
 
Innlegg: 62
Bosted: Toten
|
 |
« Svar #6 på: september 23, 2008, 21:55:41 pm » |
|
Men på 68modellen er det vel et lite "hakk" til fingeren?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #7 på: september 23, 2008, 21:57:34 pm » |
|
Kom jo også innvendig tankåpner... så eg veit ikkje?`?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
ole-mog
Supermedlem
    
Innlegg: 651
Bosted: røyken (buskerud )
|
 |
« Svar #8 på: september 23, 2008, 23:24:13 pm » |
|
Men på 68modellen er det vel et lite "hakk" til fingeren?
Nei det er ikke ett lite hakk til fingeren.
|
|
|
Loggført
|
-------------------------------- Røyken & Omegn Aircoolers. -------------------------------- 73`Bay 62`T1 1200 Delux Beryllgrønn 73`1303s 61`råtte 69`original  
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #9 på: september 23, 2008, 23:25:19 pm » |
|
68-modellen har "hakk" til fingeren, ja - jeg burde vite, for jeg kjører en 68-modell selv  På 69-modellen gikk de over til lokk man låste opp fra hanskerommet. Derfor jeg stussa.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
ole-mog
Supermedlem
    
Innlegg: 651
Bosted: røyken (buskerud )
|
 |
« Svar #10 på: september 23, 2008, 23:37:50 pm » |
|
Hmmm.... Min 68 mod har ikke hakk til finger, og lokket åpnes fra innsiden med en spak.
|
|
|
Loggført
|
-------------------------------- Røyken & Omegn Aircoolers. -------------------------------- 73`Bay 62`T1 1200 Delux Beryllgrønn 73`1303s 61`råtte 69`original  
|
|
|
Atmobil
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....
|
 |
« Svar #11 på: september 24, 2008, 04:27:42 am » |
|
Gratulerer Er bilen din registrert sent eller tidlig i 68? Starter chassis nr på 119 eller 118 (tror det var 119 for 69 og 118 for 68) Modelskifte gikk i August 68 så hvis bilen din er registrert sent i 68 så kan det være en 69. Ikke at det er store forskjellen men... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SveinØ
Supermedlem
    
Innlegg: 840
Bosted: Molde
|
 |
« Svar #12 på: september 24, 2008, 06:28:54 am » |
|
Gratulerer Er bilen din registrert sent eller tidlig i 68? Starter chassis nr på 119 eller 118 (tror det var 119 for 69 og 118 for 68) Modelskifte gikk i August 68 så hvis bilen din er registrert sent i 68 så kan det være en 69. Ikke at det er store forskjellen men...  x 2  tipper også at det er en 69'modell registrert sent i 68  bilen ser iallefall kjempeflott ut 
|
|
|
Loggført
|
Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
|
|
|
ole-mog
Supermedlem
    
Innlegg: 651
Bosted: røyken (buskerud )
|
 |
« Svar #13 på: september 24, 2008, 16:37:59 pm » |
|
Gratulerer Er bilen din registrert sent eller tidlig i 68? Starter chassis nr på 119 eller 118 (tror det var 119 for 69 og 118 for 68) Modelskifte gikk i August 68 så hvis bilen din er registrert sent i 68 så kan det være en 69. Ikke at det er store forskjellen men...  x 2  tipper også at det er en 69'modell registrert sent i 68  bilen ser iallefall kjempeflott ut  Denne har ett chassis nr som starter på 119. Bilen er første gangs reg i norge 14.10.68
|
|
|
Loggført
|
-------------------------------- Røyken & Omegn Aircoolers. -------------------------------- 73`Bay 62`T1 1200 Delux Beryllgrønn 73`1303s 61`råtte 69`original  
|
|
|
Odd-Einar Johansen
Seniormedlem
   
Innlegg: 420
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #14 på: september 24, 2008, 17:29:21 pm » |
|
ja, se der... da har du en 69 modell da (eller late 68 som noen jeg vet om ville kalt det  )... jeg har en 71 modell 1302 som er registrert i desember 1970 selv 
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 L
|
|
|
|