mai 04, 2025, 22:17:13 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Prosjektgarasjen
>
Prosjekt: Fra Pølsevev til RusleBiffmotor
Sider:
1
[
2
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Prosjekt: Fra Pølsevev til RusleBiffmotor (Lest 10143 ganger)
Sonic
Supermedlem
Innlegg: 1919
Bosted:
Sv: Prosjekt: Fra Pølsevev til RusleBiffmotor
«
Svar #30 på:
oktober 06, 2008, 20:55:41 pm »
616/36 motoren som står i min 912 er siste utv i 4 cyl porsche og har et herlig drag helt til redline
på 6200 o/min . Dette skal selvfølgelig 5 trinns 902/01 kassa ha full kredit for ..
Det er lite tvil om at porsche mekanikerne ville ha det beste ; hel alu blokk , tredelt med tilgang til
kamdrev , shufflepinned midre rammelager org . for å hindre blokkbevegelse , veiv m/motvekter org.
lettet svinghjul org, 8 stiftet org. 40 x 32 m/natrium eksos org , ektremt sterkt vippetøy org, 616 Crom moly smidde råder org. osv. osv.
Det finnes et 10 tals bøker om denne motoren (Duane Spencer bl.a )
Min er trimmet med Shasta smidde stempler , Iskanderian kam 260 gr ,1720 cc og yter ca 120 HK
Motoren har forventet livslengde som orginal ..
Ikke til forkleinelse til min egen 180 HK vw motoren i garasjen , men porsche visste hva de holdt på med .. Stå på !!
Mvh
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
Sv: Prosjekt: Fra Pølsevev til RusleBiffmotor
«
Svar #31 på:
oktober 25, 2008, 23:17:38 pm »
Porsche viste veldig godt hva de drev med ja... og tro det eller ei, vi er i samme game som dem når vi trimmer.
Prosjektet går litt tregt for tiden, siden jeg tenkte jeg skulle simulere en original motor først, så endringene var lettere å se. Men det er ikke lett å finne flow tall for original asseren, er det noen der ute som har de? eller den innvendig størrelsen på originalpottas primær rør?
Loggført
Speed is no substitute for direction
EspenX
Supermedlem
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
Sv: Prosjekt: Fra Pølsevev til RusleBiffmotor
«
Svar #32 på:
desember 05, 2008, 23:32:18 pm »
Er denne motoren demontert og lagt i et par kasser, sirlig nummerert og pakket inn for senere bygging eller kastet på dynga, sånn teoretisk sett?
Loggført
1969 Militær-buss
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
Sv: Prosjekt: Fra Pølsevev til RusleBiffmotor
«
Svar #33 på:
desember 06, 2008, 00:03:17 am »
Alle delene er sendt til fiskehandler Berggren for en runde i krabbe kokeren... Etter at det er gjort skal veiven sendes til ABB i Sveits for balansering og skrytebilder...
Deretter fortsetter prosjektet teoretisk
Loggført
Speed is no substitute for direction
EspenX
Supermedlem
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo
Praise the raised
Sv: Prosjekt: Fra Pølsevev til RusleBiffmotor
«
Svar #34 på:
desember 06, 2008, 00:56:18 am »
Høres bra ut
Gleder meg til å lese videre etterhvert for dette er jo rene læreboka for ferskinger som meg.
Loggført
1969 Militær-buss
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen
Sv: Prosjekt: Fra Pølsevev til RusleBiffmotor
«
Svar #35 på:
desember 06, 2008, 00:57:22 am »
eller må kalkulator'n inn til linjeborring?
Loggført
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hans
Supermedlem
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
Sv: Prosjekt: Fra Pølsevev til RusleBiffmotor
«
Svar #36 på:
januar 09, 2015, 01:55:20 am »
Denne tråden trenger en real bump !
Loggført
o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
Sv: Prosjekt: Fra Pølsevev til RusleBiffmotor
«
Svar #37 på:
januar 09, 2015, 08:10:56 am »
Sitat fra: Hot Owl på desember 06, 2008, 00:03:17 am
Alle delene er sendt til fiskehandler Berggren for en runde i krabbe kokeren... Etter at det er gjort skal veiven sendes til ABB i Sveits for balansering og skrytebilder...
Deretter fortsetter prosjektet teoretisk
Loggført
Follo VW Klubb
SCC 14,257
Sider:
1
[
2
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...