Hei,
Vilken budget?
Jag har byggt en hel del turbo motorer i alla tänkbara prisklasser.
Här är ett exempel jag gjorde på en bil vi skulle ha å leka med en helg. Priset på detta blev inte mer en runt 1500.- (Svenska (Ösblocks pengar)

-Helt original 1300 motor i botten, vi monterade standard DP-toppar med små ventilerna och därtill insugsrör.
- Monterade "Biltema" elektrisk bensinpump.(för att få ett hål i blocket för olje retur från turbon.
-Sedan svetsade vi på ett lite grövre rör på mellan röret på insuget
där förgasaren tidigare var monterad. (40mm invändigt)
-Monterade ett "budget" ormbo och ledde ett rör från den upp i motorrummet och svetsade fast en fläns för turbon. Vi la turbon så högt att vi kunde använda hålet för org. bensinpumpen som oljereturhål för turbon. (det skall vara fritt fall)
- Tog en turbo från en Nissan Cherry (Det var den enda vi hittade som orginalt hade tätning för att kunna bygga sug turbo anlägg)
- Förgasere från en Volvo 240 (Stromberg 175 CD-2)
- Monterade ställbart munstycke på förgasaren.
Dessa munstycken hittar man på ex:
http://www.forgasarteknik.se/Stromberg/stromberg.html- Fixade "Downpipe" ned och ut, via en Honda CB ljuddämpare.
Vi laddade 0.5 bar till en början men mycket vill ha mer så en enkel vatten insprutning blev monterad och 1,1 bar gick utan att få problem med spikningar.
Vi använde en vanlig 009 fördelare, justerad enligt boken "Turbomania" (som jag förövrigt kan rekomendera dej att köpa)
Bilen som bara skulle användas en helg gick hela sommaren utan problem. Vi avslutade sommaren med en bromsning av bilen som gav glada 109hp på driven.
Jag instämmer med föregående inlägg, Läs på innan du bygger. Det finns så många som du kan få hjälp av så du slipper göra alla dom typiska nybörgar felen. Det kan snabbt göra att man tröttnar.
Lycka till.
/n.
Hva tror dere om å montere turbo på ei 1962 boble med en 1300 motor.
hvilken turbo trenger jeg, evt. utstyr. evt erfaring?