KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« på: oktober 10, 2008, 11:57:53 am » |
|
Er i sluttfasen med godkjenning av varianten. Noen som VET om Biltilsynet godkjenner "Godkjenningspapirer" fra Svensk SFRO ?? Pratet med en på biltilsynet i drammen nå og han pratet om hvis de hadde sånn og sånn EU sertifisering. SFRO mannen i sverge "måste kolla" med sjefene sine og det tok noen dager. Såda lurte jeg på om noen hadde konkrete eksempler på att disse papirene fra SFRO sverige godkjennes i norge?? har fått time i sverige neste helg og skulle hatt svar ASAP....
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #1 på: oktober 10, 2008, 12:26:29 pm » |
|
Høre med Pjoken fra Porsgrund,Stein arne Lindvall han burde vite det meste
|
|
« Siste redigering: oktober 10, 2008, 13:06:56 pm av mags »
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Eiko Garage
Supermedlem
    
Innlegg: 840
Bosted: Rælingen
|
 |
« Svar #2 på: oktober 10, 2008, 13:26:19 pm » |
|
I Oslo henviste de til uttalelse fra SFRO ved godkjenning av større motor i min boble. Men som det alltid er med trafikkstasjonene, forskjellene er store på hva du får til svar.
Det jeg vet er at SFRO og bilprovningen i sverige sitter på en del mer papirer når det gjelder bremseprøver. Bilprovningen i sverige og SFRO sitter f.eks på papirer på at de godkjenner en boble med 100 hk påmontert bremser fra T3, dette etter bremseprøver som dokumenter retardasjonsverdier på 0,89m/s, veldig lik AC Cobra sine faktisk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #3 på: oktober 10, 2008, 15:22:37 pm » |
|
DEt jeg fikk vite i løpet av dagen i dag etter henvendelse til Biltilsynet i Drammen og Trondjem er att Sverige har unntak fra EU sine direktiver på ombygde kjøretøy siden de er EU medlem.(Norge er kun EØS medlem og MÅ følge direktivet fra EU) hva nå enn som står der... Derfor kan de bruke Svensk SFRO til å godkjenne bilene for Svensk biltilsyn Kravet jeg har fått fra Biltilsynet er att jeg må ha "papirer" fra importør eller uavhengig godkjent laboratorium. Uavhengig godkjent laboratorium, fantes ikke i norge iflg Drammen trafikkstasjon. Har nå sendt forspørsel til SFRO om de har denne Godkjennelsen ifølge EU direktiver , hvis de har det og jeg får dette skriftlig (sammen med godkjenning fra SFRO i sverige) skulle det være godt nok for han i drammen. Skal henvende meg nok en gang til importør også.
Jeg spurt også han i tronhjem om de kunne godkjenne biler på "Skjønn" , hvis bilen var gjennomført, bremser overdimensjonert etc,men det hadde de ikke lov til.. så spurte jeg han om alle de buggyene som blir godkjent over en lav sko her til lands,som kommer fra sverige, hvordan de gjorde det. Det blei visst tatt litt på skjønn...... Fy faen , er det mulig!! VIdere sa han att det er ingen automatikk i att svensk godkjente biler , ble godkjent i norge. De skulle ta kontakt med biltilsynet i sverige ved slike tilfeller og sjekke om det stod noen form for anmerkninger i vognkort. HVIS det stod en anmerkning i vognkort att den var godkjent ifølge SFRO reglement i sverige , så kunne den ikke automatisk bli godkjent i norge Spurt også om ett par biler som liksom skule være goskjent med over 1000HK ,(bla annet en Ford fra vestlandet), det var bare tull sa han , den stod det ca 200hk i vognkortet på.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #4 på: oktober 10, 2008, 15:34:15 pm » |
|
Hvis noen ahr reg. nr på den bestemten forden så kan det jo lett sjekkes i autosys.. send meg gjerne regnr på pm
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #5 på: oktober 10, 2008, 17:02:17 pm » |
|
Var ikke Sintef godt nok som uavhengig laboratorium heller lenger? Mener bestemt at det ble benyttet for endel år siden, men tidene forandrer seg jo. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #6 på: oktober 10, 2008, 17:59:14 pm » |
|
tror ikke de gjør slike godkjenninger lenger 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #7 på: oktober 10, 2008, 18:01:24 pm » |
|
Høre med Pjoken fra Porsgrund,Stein arne Lindvall han burde vite det meste
Han vet kanskje gangen i dette, for det påstås vel at hans opel er godkjent med ca 1000hk Corvette motor? Det gikk også en Opel Kadett stv her på østlandet som skulle være godkjent med veldig mye hk. Men man skal vel ikke tro alt man leser i bilsport 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden
Brannmann!
|
 |
« Svar #8 på: oktober 10, 2008, 19:02:59 pm » |
|
Hei,
Er det mulig å dra til f.eks, Göteborg og få skriv om at den og den senk/motor er godkjent fra de? For så å dra til Norge og prøve å få det godkjent...?
Norsk bil, svensk tilsyn.. hvem vet?
|
|
|
Loggført
|
... it's an adiction ... 
|
|
|
|