april 28, 2024, 04:45:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: SOLGT Nybygget vw type 1 1915 motor SOLGT  (Lest 8668 ganger)
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« på: oktober 15, 2008, 19:32:36 pm »

Motoren selges som longblokk

http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=1495.0
« Siste redigering: oktober 21, 2008, 10:50:54 am av rallybugs » Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 15, 2008, 19:53:27 pm »

Prisantydning?
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2 på: oktober 15, 2008, 20:54:54 pm »


Hvilke topper og hvilken komp?

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
herulf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1265
Bosted: Lillesand



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 16, 2008, 05:24:28 am »

Kan jo begynne en plass og gi deg ett bud på 15000.-
Loggført

Herulf
47253505
hdettme@hotmail.com
Hvorfor kan ikke alle skrive i profilen hvor di bor?Hæ?
http://boblekameratene.forumakers.com/index.htm
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #4 på: oktober 16, 2008, 23:37:55 pm »

Det nærmer seg jul , men julenissen bor ikke i Kr,sand for tiden , prisen må opp litt til ca. delekost , gi  bud så ser vi om jeg selger??? eller sette den på lager, kan jo være kjekt å ha , en til.....stående ..
« Siste redigering: oktober 18, 2008, 17:21:43 pm av rallybugs » Loggført
herulf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1265
Bosted: Lillesand



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 17, 2008, 21:59:01 pm »

O k ett siste bud herfra siden ingen andre har opnet ØYENE  20000.-
Loggført

Herulf
47253505
hdettme@hotmail.com
Hvorfor kan ikke alle skrive i profilen hvor di bor?Hæ?
http://boblekameratene.forumakers.com/index.htm
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 17, 2008, 22:01:44 pm »

O k ett siste bud herfra siden ingen andre har opnet ØYENE  20000.-

jøss, det er jo en fear pris siden du har solgt emnet den er blitt bygget på
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #7 på: oktober 18, 2008, 08:32:47 am »

Fear pris ? selges den for den prisen ,så er det et RØVERKJØP .
« Siste redigering: oktober 21, 2008, 10:52:21 am av rallybugs » Loggført
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 18, 2008, 10:31:30 am »

Rallybugs:litt OT dette og vil ikke ødelegge tråden din men å bygge motorer og biler er somregel ikke noe man kan forvente og tjene penger på eller få igjen det man har kosta på.
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #9 på: oktober 18, 2008, 10:44:07 am »

Rallybugs:litt OT dette og vil ikke ødelegge tråden din men å bygge motorer og biler er somregel ikke noe man kan forvente og tjene penger på eller få igjen det man har kosta på.

UFF jeg blir flau av å høre sånne utsagn.....

Her har vi en fagmann som har drevet med VW i en mansalder og er en av dem som VIRKELIG har kunnskap om hva han holder på med... Ingen som reagere på at det er flere andre forhandlere i norge som selger turn key motorer i norge med fortjeneste....
Bare for å ha det helt klart så hadde ikke vært tvil om at jeg hadde handlet motor av Vidar fremfor resten av det kinarælet som tilbys.....

At dette skal være din siste motor Vidar er synd, men på en annen side så sjønner jeg deg godt....



Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #10 på: oktober 18, 2008, 11:43:35 am »

Jeg må si meg enig i dette, men jeg regner med at det ikke var ment som en fornærmelse. Ikke til forkleinelse for Remtec og andre ferdigmotorer, men noe sier meg at motorene til "rallybugs" langt overgår det du får fra disse fabrikkene. Her snakker vi om håndverk på høyeste faglige nivå, fra en av de få som faktisk har skrudd VW-motorer i to generasjoner... sånne er det ikke mange igjen av verken i Norge eller andre land for den saks skyld. Dessuten har Vidar lagt mye tid ned i å vise og fortelle oss hvordan han bygger motorer, en raus innstilling til et sultent miljø. Dessverre er det lite penger i omløp på denne hobbyen, dvs. lite og lite - alle vil ha mest mulig for minst mulig utlegg, og da blir det Rema1000-filosofien som gjør at vi mister sånne tilbud.

En liten kommentar til dette fenomenet: Så et "Rides"-program forleden, der de fulgte Jay Leno til en nedstøvet garasje i LA. Han fulgte opp et rykte om at det skulle stå en ultrasjelden Duesenberg serie X der, og det var bil nr. 4 av 4 som de fant. Spennende i seg selv, men poenget er at han hadde med seg Duesenberg-eksperten over alle andre i verden, en eldre kar som gjennom et langt liv hadde bygget opp en enorm samling med dokumentasjon og deler for Duesenberg. Han visste det som var å vite, satt med arkivene fra Duesenberg, der selv korrespondansen mellom kundene og selgerne var tatt vare på. Alle byggetegninger på deler fantes, så i prinsippet skulle alt kunne la seg ordne.

Jay Leno fortalte om sin filosofi: han ønsket å bidra til at småbedrifter som denne skulle få leve. At det var økonomisk galskap å betale for en ventiljustering som tok en uke (!) var mindre viktig enn at kompetansen ble videreført. Hvis ikke samlere som han brukte bilene og hadde service på dem, så døde kunnskapen om bilene ut - et stort problem i USA der sjeldne biler helst settes vekk på museum og aldri får kjørt en meter. I England finnes det masse små spesialistverksteder på Bentley og RR fordi der brukes bilene jevnlig og eierne tar kostnadene med det.

Leno har forresten også en stor dampbilsamling og en egen mekaniker ansatt til å holde dem i drift. Nå finnes det jo rikfolk her også som bruker mye penger på bil, men de har sjelden VW...skulle kanskje vært flere som Petter Sundt?

I denne sammenhengen er nok prisen på motoren som selges sannsynligvis helt kurant - også sammenlignet med utenlandske. Hadde jeg vært på jakt etter 1915-motor og hatt pengene på bok, så hadde jeg ønsket å betale for norsk kompetanse og erfaring.
Loggført
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: oktober 18, 2008, 13:51:38 pm »

Jeg må si meg enig i dette, men jeg regner med at det ikke var ment som en fornærmelse. Ikke til forkleinelse for Remtec og andre ferdigmotorer, men noe sier meg at motorene til "rallybugs" langt overgår det du får fra disse fabrikkene. Her snakker vi om håndverk på høyeste faglige nivå, fra en av de få som faktisk har skrudd VW-motorer i to generasjoner... sånne er det ikke mange igjen av verken i Norge eller andre land for den saks skyld. Dessuten har Vidar lagt mye tid ned i å vise og fortelle oss hvordan han bygger motorer, en raus innstilling til et sultent miljø. Dessverre er det lite penger i omløp på denne hobbyen, dvs. lite og lite - alle vil ha mest mulig for minst mulig utlegg, og da blir det Rema1000-filosofien som gjør at vi mister sånne tilbud.

En liten kommentar til dette fenomenet: Så et "Rides"-program forleden, der de fulgte Jay Leno til en nedstøvet garasje i LA. Han fulgte opp et rykte om at det skulle stå en ultrasjelden Duesenberg serie X der, og det var bil nr. 4 av 4 som de fant. Spennende i seg selv, men poenget er at han hadde med seg Duesenberg-eksperten over alle andre i verden, en eldre kar som gjennom et langt liv hadde bygget opp en enorm samling med dokumentasjon og deler for Duesenberg. Han visste det som var å vite, satt med arkivene fra Duesenberg, der selv korrespondansen mellom kundene og selgerne var tatt vare på. Alle byggetegninger på deler fantes, så i prinsippet skulle alt kunne la seg ordne.

Jay Leno fortalte om sin filosofi: han ønsket å bidra til at småbedrifter som denne skulle få leve. At det var økonomisk galskap å betale for en ventiljustering som tok en uke (!) var mindre viktig enn at kompetansen ble videreført. Hvis ikke samlere som han brukte bilene og hadde service på dem, så døde kunnskapen om bilene ut - et stort problem i USA der sjeldne biler helst settes vekk på museum og aldri får kjørt en meter. I England finnes det masse små spesialistverksteder på Bentley og RR fordi der brukes bilene jevnlig og eierne tar kostnadene med det.

Leno har forresten også en stor dampbilsamling og en egen mekaniker ansatt til å holde dem i drift. Nå finnes det jo rikfolk her også som bruker mye penger på bil, men de har sjelden VW...skulle kanskje vært flere som Petter Sundt?

I denne sammenhengen er nok prisen på motoren som selges sannsynligvis helt kurant - også sammenlignet med utenlandske. Hadde jeg vært på jakt etter 1915-motor og hatt pengene på bok, så hadde jeg ønsket å betale for norsk kompetanse og erfaring.

Glimrende innlegg Andy. Jeg håper ikke noen sitter igjen med at denne diskusjonen dreier seg om at folk i miljøet er noen gjerringknarker.. Min tanke er derimot at man ikke har gode nok forutsetninger for å sette kostnadsbildet for et slikt motorbygge i en realistisk kontekst uten å faktisk ha bygget noe selv. Personlig skred jeg til verket i den tro at det var penger å spare på å bygge selv.. haha - det var det nok ikke (i hvertfall helt marginalt) men kunnskap, morro og frustrasjon ble det jo nok av. Jeg tror den delekosten rallybugs her antyder er et forsiktig estimat, og jeg tviler vel på at det ligger grov profitt i den prisklassen vi snakker her. At man ikke kan forvente å få igjen det man har lagt i et slikt bygge synes jeg er pølsesnakk fra ende til annen.. Vi snakker NY vare og fagfolk i arbeid her - er det mange andre bransjer som gir bort produkter og blir sett på som griske hvis de forventer å få noen kroner betalt for den store mengden møysommelig arbeid som ligger i et slikt bygge?

Alla vil til himmelen, men ingen vil dö...  Blunker
« Siste redigering: oktober 18, 2008, 13:54:51 pm av Endre D » Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 18, 2008, 14:55:49 pm »

Rallybugs:litt OT dette og vil ikke ødelegge tråden din men å bygge motorer og biler er somregel ikke noe man kan forvente og tjene penger på eller få igjen det man har kosta på.

UFF jeg blir flau av å høre sånne utsagn.....

Her har vi en fagmann som har drevet med VW i en mansalder og er en av dem som VIRKELIG har kunnskap om hva han holder på med... Ingen som reagere på at det er flere andre forhandlere i norge som selger turn key motorer i norge med fortjeneste....
Bare for å ha det helt klart så hadde ikke vært tvil om at jeg hadde handlet motor av Vidar fremfor resten av det kinarælet som tilbys.....

At dette skal være din siste motor Vidar er synd, men på en annen side så sjønner jeg deg godt....




Jeg burde vel tenkt meg om før jeg posta JA,og Torgeir det er vel jeg som skal være flau men det er ingen vits og ta det sånn,har vel kanskje posta noe dumt en gang du å.Som Andy skrev var ikke dette noe galt men for og prøve og forklare:jeg har pusset opp mange veteran biler/mopeder og min erfaring er at gjør du ting riktig og ikke snur på krona tjener du ingen ting når det blir solgt,ikke at det er meningen men man vil jo ikke gå i tap.Når det er sagt legger jeg meg flat her,kjenner ikke rallybugs sine verk.Rallybug:beklager mitt innlegg til deg.
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #13 på: oktober 18, 2008, 15:31:42 pm »

Rallybugs:litt OT dette og vil ikke ødelegge tråden din men å bygge motorer og biler er somregel ikke noe man kan forvente og tjene penger på eller få igjen det man har kosta på.

UFF jeg blir flau av å høre sånne utsagn.....

Her har vi en fagmann som har drevet med VW i en mansalder og er en av dem som VIRKELIG har kunnskap om hva han holder på med... Ingen som reagere på at det er flere andre forhandlere i norge som selger turn key motorer i norge med fortjeneste....
Bare for å ha det helt klart så hadde ikke vært tvil om at jeg hadde handlet motor av Vidar fremfor resten av det kinarælet som tilbys.....

At dette skal være din siste motor Vidar er synd, men på en annen side så sjønner jeg deg godt....




Jeg burde vel tenkt meg om før jeg posta JA,og Torgeir det er vel jeg som skal være flau men det er ingen vits og ta det sånn,har vel kanskje posta noe dumt en gang du å.Som Andy skrev var ikke dette noe galt men for og prøve og forklare:jeg har pusset opp mange veteran biler/mopeder og min erfaring er at gjør du ting riktig og ikke snur på krona tjener du ingen ting når det blir solgt,ikke at det er meningen men man vil jo ikke gå i tap.Når det er sagt legger jeg meg flat her,kjenner ikke rallybugs sine verk.Rallybug:beklager mitt innlegg til deg.

Heisan sveisan Lundby burde vel ha ha nevnt med i posten at dette ikke var så personlig rettet mot deg, du havnet bare forran kanonen på feil tidspungt....  Osteaktig Osteaktig Osteaktig

Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #14 på: oktober 18, 2008, 17:48:23 pm »

Mitt bidrag til VW folket i 2008 var kun å prøve å få solgt overskudds delene til en fornuftig pris, ferdig montert i en motor kostnadsfritt , men den gang ei , men min skyld da jeg bruker vel for dyre deler i mine  billig prosjekter og derfor er vel prisen ikke overkommelig for mange der ute i miljøet.
Jeg håper at all min viten på VW igjenom 40 år, og som jeg har lagt ut i tråder på Agder VW klubb kommer dere til nytte i fremtiden , jeg har bare noen få tråder igjen å avslutte ,disse to 1599 cc EFI motorene som nå skal bremses , og ferdig byggelse av 1303 S rallybilen som jeg starter med i Oslo på Rally Monte Carlo Historisk i slutten av Januar 2009.

Hilsen Vidar Christensen
www.autoteknikk.no
Loggført
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #15 på: oktober 18, 2008, 18:01:18 pm »

Hva kan du tippe i HK på denne, og tror du den kan tåle en grei turbo?

Kanskje jeg byr over.. Kult
Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #16 på: oktober 18, 2008, 18:01:43 pm »

Dette var en god sammenligning!  Gliser

Dette må være en av de mer seriøse 1915 byggene her til lands, til sammenligning kom min 2007 motor meg på godt over 40 000,- med gassere og eksos (riktignok en del grombiter der og..). Dette er en perfekt motor for deg som skal ha et lokomotiv i hekken. Denne motoren vil jeg tippe har et vilt dreimoment nede, som igjen gjør det unødvendig å kjøre høye turtall for å få effekt. Dette er en NY motor som nok vil leve lenge om den som kjøper den tar vare på den som som en trimmet motor bør tas vare på.

Pass dere ellers så kjøper jeg den og setter på den mine Berg 42 gassere og 1 1/2 Berg eksos....  Osteaktig

Jeg har nok motorer som det er - men det er vel aldri feil å gjøre gode kjøp? Jeg kan fint putte denne i bil, kjøre den inn - ta av vippestell og sette den på hylla for å ta den frem når de andre er slitne og trenger førstehjelp Glad

Spøk til side: Jeg synes trådene til Vidar har vært utrolig interessante, det er skikkelig morro å se en mann med ustyret og kunnskapen til å bruke det, forøvring håper jeg han vil bygge noen motorer når han kjeder seg i fremtiden Osteaktig

Noen med behov burde absolutt ta denne motoren under sine vinger - vil garantert gi vedkommende mange hyggelige mil!!


Alla vil til himmelen, men ingen vil dö...  Blunker
« Siste redigering: oktober 18, 2008, 18:06:06 pm av TomR » Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #17 på: oktober 18, 2008, 18:18:02 pm »

Jeg synes trådene til Vidar har vært utrolig interessante, det er skikkelig morro å se en mann med ustyret og kunnskapen til å bruke det.

ENIG. veldig morro å se hvordan det SKAL gjøres  ... *drømme*..
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #18 på: oktober 18, 2008, 22:32:14 pm »

Kunnskapen til Vidar er det ingenting å si på og jeg har lest alle hans meget beskrivende og informative tråder om de forskjellige motorbyggene med stor iver.
Når det er sagt har kanskje Vidar fremdeles en liten ting igjen å lære og det er å selge :-)
En tråd hvor man bare sier at man har en 1915 til salgs er litt tynt. Ikke alle har fulgt trådene hans i detalj slik som meg og sikkert mange andre.

Det å komme med spesifikasjoner på hva man selger og kanskje en idé om hvilke verdier som er lagt i motoren ville kanskje vært en idé. Tragisk nok tror jeg faktisk et par bilder også ville hjulpet. Det har vi sett så mange ganger før...

Lykke til med salget Vidar, jeg vet kjøper blir fornøyd!
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
T2-Vandal
Supermedlem
*****
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron



Vis profil
« Svar #19 på: oktober 18, 2008, 23:37:36 pm »

Så denne vil få t2èn til å spinne???....
Loggført

29 Chevrolet AC Phaeton
47 Farmall A
66 T1
70 T1 (German look)
78 Corvette sachs 380
77 T2 (Vandalbussen)
72 Eldorado cab
08 Alfa Romeo 159 Ti
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #20 på: oktober 19, 2008, 08:00:48 am »

Når det er sagt har kanskje Vidar fremdeles en liten ting igjen å lære og det er å selge :-)


[/quote]

Nå har det seg slik at jeg overhode ikke behøver å selge , dette har vel heller en stor anelse av å gi bort,


http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=1495.0 

DENNE LINKEN FORTELLER VEL DET MESTE
« Siste redigering: oktober 19, 2008, 08:09:20 am av rallybugs » Loggført
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #21 på: oktober 20, 2008, 15:54:14 pm »

upp


                         SOLGT
« Siste redigering: oktober 21, 2008, 10:51:18 am av rallybugs » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!