mai 05, 2025, 17:55:56 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: deler  (Lest 1661 ganger)
drage76
Juniormedlem
**

Vis profil
« på: oktober 18, 2008, 14:47:22 pm »

Glad Hei, jeg er helt ny i detta gamet, det jeg lurer på er om det er smart og kjøpe en ny starter til min 64 mod eller om jeg kan få tak i bra brukte noen steder ? den får nok strøm og den dro rundt en gang og jeg fikk startet, men nå sier den ikke klikk en gang, batteri er fulladet og jeg har sjekka lednings nettet og alt det ser greit ut !
Loggført

T 1 1965 ...

"rust is not a crime". its just fun ...
Endre D
Global moderator
Supermedlem

:: DKL ::

Vis profil
« Svar #1 på: oktober 18, 2008, 15:00:48 pm »

Glad Hei, jeg er helt ny i detta gamet, det jeg lurer på er om det er smart og kjøpe en ny starter til min 64 mod eller om jeg kan få tak i bra brukte noen steder ? den får nok strøm og den dro rundt en gang og jeg fikk startet, men nå sier den ikke klikk en gang, batteri er fulladet og jeg har sjekka lednings nettet og alt det ser greit ut !

Hei (og velkommen i gamet)! Å få tak i en brukt starter burde ikke være noe problem - lag en post i "ønskes kjøpt" forumet så er det nok flere som har en liggende. Send f.eks en melding til "skrotnisse" her inne, han har det aller meste liggende og sender hvorsomhelst for en rimelig penge Glad
Loggført

"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Filip/purity
Supermedlem

Vis profil
« Svar #2 på: oktober 18, 2008, 15:04:10 pm »

Har du prøvd å koble batteriet/6 volt rett på starteren? Selv om ledningsnettet ser greit ut trenger det ikke bety at alt er i orden. Prøv evt. å ta ut starteren og koble strøm direkte på den.

Men brukte startere får du nok helt sikkert tak i på forumet om du spør Glad
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
drage76
Juniormedlem
**

Vis profil
« Svar #3 på: oktober 18, 2008, 17:53:28 pm »

Kjørte strøm rett på og en stump til tenning som det skal være, den slår ut så vidt det er og den snurrer nesten overhodet ikke. virker som den er gammel og ikke orker dra rundt mere, er tatt ut av bilen og ligger på benken. Hæ
Loggført

T 1 1965 ...

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #4 på: oktober 18, 2008, 18:01:56 pm »

du kan ikke teste en starter løst  på benken , den må være skrudd fast i girkassa for akselen trenger opplagring i fremkant.
(er den til automatgirkasse kan du teste den løst da den er oppplagret i begge ender)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
drage76
Juniormedlem
**

Vis profil
« Svar #5 på: oktober 18, 2008, 18:08:02 pm »

så det filip over her skriver ikke er så lurt da Hæ
Loggført

T 1 1965 ...

Filip/purity
Supermedlem

Vis profil
« Svar #6 på: oktober 19, 2008, 10:06:30 am »

du kan ikke teste en starter løst  på benken , den må være skrudd fast i girkassa for akselen trenger opplagring i fremkant.
(er den til automatgirkasse kan du teste den løst da den er oppplagret i begge ender)
Sorry, dette visste jeg faktisk ikke. Vi testet nemlig startere stående i en tvinge på benken her på skolen, så da trodde jeg dette var det samme for starteren i bobla også... Man lærer så lenge man lever Øyerulling
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!