Vm i mindre smarte spørsmål
Roadster:
Lager like gjerne en egen post hvor jeg kan legge ut mine mindre smarte spørsmål som jeg lurer på angående boble, slipper jeg å ødelegge andres poster med dem. Bare for å klargjøre med en gang, jeg har tilnærmet null peiling på boble så derfor vil nok en del av spørsmålene få en del av de rutinerte her inne til å skalle hode i tastatur men prøver bare å lære så på forhånd unnskyld for irritering ;)
Da starter jeg med mitt første spørsmål : Når det gjelder bredding av bobler, er det kun snakk om å sette på nye skjermer som er bredere eller ligger det noe mere drastiskt bak uttrykket breddet ?
Nr.2. Angående frontruteramme. Ser at mange taksenker,cab med senket frontrute. Er dette en enkel sak å gjøre ? Tenker da på ligger ikke en del av styrken til karroseriet på den rammen ? Og rent praktiskt, kutter dere bare av midt på stolpene og kutter av x cm for så å sveise det på igjen ?
JS:
1. Bare å sette på skjermer i ønsket bredde. Noen bredder også stigtrinnet for å få linjene til å bli mer "riktige".
2. Enkelt? Alt er enkelt hvis du kan det. Jeg vil si at det ikke er det. Du må forlenge rammen på midten for å få skråningen på stolpene til å passe. Så skal du få ruta til å passe. Lexanvindu foran er ikke lov. ;)
PS. Det er "mindre smart" å legge ut tråden på denne måten. Det er vanskelig for folk å skjønne hva du spør om i headingen og enda vanskeligere å diskutere forskjellige ting i samme tråd. Båndbredde er det nok av og hjelp skal du få uansett. Bare et tips.
Pan:
Den originale cabrioleten har forsterka frontruteramme for å hindre at vridninger i karosseriet skal få ruta til å sprekke. Dette er bare en av flere forsterkninger som ble gjort på den originale cabrioleten. Det er mang en nybegynner som tror at man bare kan kappe taket av Bobla og lage cab fordi det er en rammebil, men taket er del av bærende konstruksjon - bilen begynner å sige uten.
Roadster:
Sitat fra: JS på januar 05, 2008, 16:25:17 pm
1. Bare å sette på skjermer i ønsket bredde. Noen bredder også stigtrinnet for å få linjene til å bli mer "riktige".
2. Enkelt? Alt er enkelt hvis du kan det. Jeg vil si at det ikke er det. Du må forlenge rammen på midten for å få skråningen på stolpene til å passe. Så skal du få ruta til å passe. Lexanvindu foran er ikke lov. ;)
PS. Det er "mindre smart" å legge ut tråden på denne måten. Det er vanskelig for folk å skjønne hva du spør om i headingen og enda vanskeligere å diskutere forskjellige ting i samme tråd. Båndbredde er det nok av og hjelp skal du få uansett. Bare et tips.
Jeg tenkte at det var bedre jeg laget 1 tråd hvor jeg kan spørre om det jeg lurer på istede for å fylle hele forsiden med tråder eller ødelegge andres tråder med å blande meg inn. Regner med det er en "stamme" av folk som henger her inne så derfor regnet jeg med at folk etterhvert forstod hva tråden gikk ut på når de ser overskriften. Så kan jo de som vil hjelpe eller besvare mine spørsmål gjøre det å de som ikke slipper å irritere seg på at jeg er i andres tråder eller som sagt at jeg lager 100 tråder bare for å lære meg mere. Det var tanken bak tråden.
Roadster:
Er det mulig å bytte hele frontruterammen ? Eventuelt hvor "starter den ? Viss noen har en tegning eller bare kan vidresende meg til en side hvor jeg kan se hvordan det er bygd opp.
Grunnen til at jeg spør er at jeg har en cab, men frontrute rammen ikke er slik jeg ønsker, så vil forandre den både av utseende grunner og cabfeste i fronten.
Navigering
[0] Oversikt
[#] Neste side