Vm i mindre smarte spørsmål
Roadster:
2 små spørsmål til. Når det gjelder bygging av Roadster, hva er det egentlig som blir gjort med bilen da? Vet jo om den "platen" som blir lagt bakpå,men det må vel være mere som innegår i en slik bygging.
Og starter folk med en vanlig boble eller er det cab det går på når man eventuelt skal bygge en roadster.
Kjetil Lima:
Man bygger roadster av vanlig boble, en cab er allerede en cab og verd masse penger :-)
Men korrekt svar på spørsmålet er kanskje; Man bygger ikke roadster av noen boble lenger, dette var noe alle gjorde på 80 tallet. Man kjøper isteden en sliten roadster for 10 000,- og fikser den opp.
Roadster:
Sitat fra: Kjetil L på januar 11, 2008, 11:58:14 am
Man bygger roadster av vanlig boble, en cab er allerede en cab og verd masse penger :-)
Men korrekt svar på spørsmålet er kanskje; Man bygger ikke roadster av noen boble lenger, dette var noe alle gjorde på 80 tallet. Man kjøper isteden en sliten roadster for 10 000,- og fikser den opp.
Ja er med på at man bygger det av vanlig boble,ser på prisene at en orginal cab er verdt en god del penger. Angående det at man ikke bygger roadster lengre så personlig er det mere ønskelig å gjøre alt selv nettopp av den grunn at man "lager" noe selv istede for å "bare" fullføre noe andre ikke har klart/giddet. Slipper man jo også risikoen med at den som har prøvd har gjort en veldig dårlig jobb. Det er nå bare min mening, men det kan jo være at jeg tar feil. Andre tingen når det kommer til ditt tips så må man faktiskt finne noen som har en roadster og selge,har jo både kikket rundt å ringt en del nå, ikke har jeg funnet så altfor mange heller,og de som jeg har kommet over har enten vært ubrukelige i den forstand at nettopp noen har prøvd noe de ikke har evne til og gjøre og derfor laget ett vanskeligere utgangspunkt enn når alt var orginalt. Har kommet over ett par interresange som ejg har tatt kontakt på men der har det visst seg at de ikke har hatt noe papirer på bil eller noe form for dokumentasjon på noe som helst ( vet ikke om dette er noe jeg kan fremskaffe selv hos biltilsynet ? ) eller så hører man aldri noe mere fra dem etterpå.
Så derfor var det jeg fant ut at det vel egentlig var best og lettest og heller bare starte fra bunnen av selv.
Kjetil Lima:
Mulig det er det beste å bygge selv, men får du godkjente kit lenger da ? Er det ikke bare NorKit Cars som var godkjente ? Nei ikke vet jeg.
Roadster:
Kan vel ikke være så vanskeligt å få det godkjent når det har blitt gjort så mye før ? Er vel bare forsterkningen av rammen,dørkarmene som er kritisk, den fiberglassbakparten som Norkit solgte kan vel ikke ha så mye å si for godkjennelsen vel ? Og mens man er inne på det dette norkit finnes det enda ?
Navigering
[0] Oversikt
[#] Neste side
[*] Forrige side