mai 04, 2025, 11:47:05 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Ved trimming: AS eller AD motor
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Ved trimming: AS eller AD motor (Lest 3157 ganger)
t2-Splitwindow
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: Voss
Ved trimming: AS eller AD motor
«
på:
januar 05, 2008, 22:27:57 pm »
Har to 1600 motorer , AS og AD. Tenkte å bygge oppigjen den eine av dei. kven av dei egnar seg best.De blir nok noko trimming,vurdrer 1915 eller 1835. Hadde håp på ca 100-120 Hk.
Nokon som har noko synspunk på dette???
Loggført
Lars Johansen
Supermedlem
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer
Sv: Ved trimming: AS eller AD motor
«
Svar #1 på:
januar 06, 2008, 02:50:54 am »
as har vel større oljekanaler i allefall.
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
Sv: Ved trimming: AS eller AD motor
«
Svar #2 på:
januar 06, 2008, 09:56:28 am »
Hvis motorene ikke er demontert enda, kan jo sjangsen for den ene blokka eller begge er sprekt også. Slik er det med gamleblokker. Har sett at begge er egnet for videre trimming.
Loggført
1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
t2-Splitwindow
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: Voss
Sv: Ved trimming: AS eller AD motor
«
Svar #3 på:
januar 06, 2008, 10:27:43 am »
Jepp, as ja. Har berre demontert kjøleblekka til no. Sprekker i blokka?? kor sprekker den?
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
Sv: Ved trimming: AS eller AD motor
«
Svar #4 på:
januar 07, 2008, 14:27:10 pm »
Rengjør blokka og "blås" over med blåselampe. Da vil olja i evt sprekker tyte frem. Vanlige steder kan være langs siden veg sylinder nr 3, og bak svinghjulet ved sylinder nr 3. Men sjekk hele for å være sikker.
Loggført
1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
.LP
Supermedlem
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim
Sv: Ved trimming: AS eller AD motor
«
Svar #5 på:
januar 07, 2008, 23:21:30 pm »
Kjekk side med info om kontroll av blokka
http://www.aircooledtech.com/vw_case/
.LP
Loggført
-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
“A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
t2-Splitwindow
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: Voss
Sv: Ved trimming: AS eller AD motor
«
Svar #6 på:
januar 09, 2008, 19:11:19 pm »
Takk for mange gode svar!!
Kva med toppane, er de nokon som er bedre enn andre, har alle like store ventiler?
Har oxo lest at nokon kjører uten vifte huset, men då med ein større oljekjøler, er dette noko som fungerer her på "berget".
Loggført
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
Sv: Ved trimming: AS eller AD motor
«
Svar #7 på:
januar 09, 2008, 21:43:51 pm »
Det beste er nok å beholde viftehuset...
1600 motorene kom alle med 35,5/32mm ventiler mener jeg.
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
Sv: Ved trimming: AS eller AD motor
«
Svar #8 på:
januar 10, 2008, 09:40:09 am »
Tror de som kjører uten viftehuset stort sett kjører 401 meter og tilbake til piten for å si det sånn.
En vanlig bruksmotor bør få ha viftehuset på seg ja.
Loggført
T1 65
T1 61
Lasse
https://www.facebook.com/Luftligan
https://www.royalpurple.no
SAS
Medlem
Innlegg: 125
Bosted: Horten
Sv: Ved trimming: AS eller AD motor
«
Svar #9 på:
januar 11, 2008, 09:28:47 am »
Sitat fra: t2-Splitwindow på januar 09, 2008, 19:11:19 pm
Har oxo lest at nokon kjører uten vifte huset, men då med ein større oljekjøler, er dette noko som fungerer her på "berget".
Dersom du har nok vilje er alt mulig... viftehus er også diskutert i denne tråden :
http://forum.vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=3&TID=94999&SID=4304404
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...