Boblund
Medlem
  
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag
Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM
|
 |
« på: november 06, 2008, 21:57:24 pm » |
|
Har fått tak i ei dønn strøken as blokk. Denne har 8 mm pinnebolter til sylindrene istedenfor 10 mm. Er dette brukbart til å bygge noe på? Syntes de boltene så veldig pinglete ut. Er snakk om 1680 prosjekt med relativt høy komp og høyt turtall.
|
|
|
Loggført
|
1960 T1 Endeslakk ka e det?? 1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen TVWK Uggur Custom Talatut:93286715
|
|
|
Pitt
Supermedlem
    
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal
oppdal så klart
|
 |
« Svar #1 på: november 07, 2008, 00:09:04 am » |
|
Ja da står no boltan i stil mæ eiarn da ! Pinglete ! No æ d leeng sia du ha værre her ! Du må da besøk mor di eller så må no e bynn å gjørrå d Pitt
|
|
|
Loggført
|
E ha kasta mange sånne !
Tlf 90834700
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #2 på: november 07, 2008, 01:47:51 am » |
|
Om du skal ha høy komp anbefales det ofte å borre opp til 10mm og installere "case-savers". Dette er såvidt jeg forstår en form for løsgjenger som skal ta støtet istedenfor at gjengene i blokka ryker. Hør med nærmeste motor-guru, han kan helt sikkert ordne dette for deg 
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
Einic
Supermedlem
    
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
|
 |
« Svar #3 på: november 07, 2008, 09:45:57 am » |
|
8 mm er vel de beste boltene?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Boblund
Medlem
  
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag
Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM
|
 |
« Svar #4 på: november 07, 2008, 10:32:25 am » |
|
Denne blokka har case savers originalt. Tenkte det var noen guruer her som hadde erfaring med denne typen blokk da vettu.
|
|
|
Loggført
|
1960 T1 Endeslakk ka e det?? 1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen TVWK Uggur Custom Talatut:93286715
|
|
|
ahelgemo
Supermedlem
    
Innlegg: 1597
Bosted:
|
 |
« Svar #5 på: november 07, 2008, 11:40:39 am » |
|
strammebånd rundt motoren?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Boblund
Medlem
  
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag
Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM
|
 |
« Svar #6 på: november 07, 2008, 13:27:46 pm » |
|
Blir omtrent som å binde hestene så de ikke skal stikke av det da 
|
|
|
Loggført
|
1960 T1 Endeslakk ka e det?? 1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen TVWK Uggur Custom Talatut:93286715
|
|
|
Boblund
Medlem
  
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag
Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM
|
 |
« Svar #7 på: november 09, 2008, 23:14:32 pm » |
|
Trodde det var mange motorguruer her inne som visste noe om blokker som denne her.
|
|
|
Loggført
|
1960 T1 Endeslakk ka e det?? 1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen TVWK Uggur Custom Talatut:93286715
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #8 på: november 09, 2008, 23:20:08 pm » |
|
bygg i vei.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
erikaa
|
 |
« Svar #9 på: november 10, 2008, 01:47:38 am » |
|
Har ikke noe erfaring her, men kun lest om emnet. Har selv valgt å kjøpe en maskinert blokk - med "alle" options (klargjort for langslag, 94mm, full flow, bronseforinger for løftere osv..) med 8mm bolter og case savers. Jeg sover godt om natten uten bekymringer for dette 
|
|
« Siste redigering: november 10, 2008, 01:55:06 am av erikaa »
|
Loggført
|
|
|
|
Eskild
Medlem
  
Innlegg: 229
Bosted: Nesodden
Slackers Hangaround :-)
|
 |
« Svar #10 på: november 10, 2008, 15:20:00 pm » |
|
Jeg er i gang med mitt første motorprosjekt - 1915 på en blokk med 10mm pinnebolter. Jeg ble egentlig anbefalt å holde meg til 1776 (90,5mm) med slike pinnebolter, men i og med at jeg allerede hadde 94mm sylindre og topper så ble det 1915. Betingelsen var en fornuftig komp, så den blir satt opp med 9,5:1 i statisk komp. Dette skulle ikke være noe problem.
Den som lever får se.
|
|
|
Loggført
|
RPB Piraya, '63 T1, '68 T1 Plastcab, '69 Baja Bug x 2, '69 Buggy x 2, '73 T2 Dobbelkabin, '89 Audi 200 TQ
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #11 på: november 10, 2008, 16:00:34 pm » |
|
Min motor gikk 10-15 år med 13,9: 1 i komp og 10 mm bolter, men den leverte nok ikke over 210 hester. 8mm bolter og casesavers er nok en bedre løsning... men begge deler funker.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #12 på: november 10, 2008, 17:44:26 pm » |
|
nå har ikke jeg noen erfaringer med hi-po type 1 motorer..men sammenlignet med WBX bygg som har tilsvarende samme design på lengder etc og 7mm diameter bolter tipper jeg det holder i LAAAAAaaange baner. Jeg bruker jo turbo og har nok relativt høyt sylinder trykk da den dyttet ut over 500NM i moment , da det kan gi en indikasjon på Volumetrisk Effektivitet og sylinder trykk.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Boblund
Medlem
  
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag
Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM
|
 |
« Svar #13 på: november 11, 2008, 10:32:46 am » |
|
Høres ut som dette er solid nok selv om det ser ut som det er stjelt fra en lett motorsykkel. Så da blir til at jeg prøver meg på å bryte 100 hk grensen med denne. Min forrige 1680 hadde bare 84,1 hester og den var bare satt sammen ikke målt og bygget på skikkelig vis. Blir spennende å se hva en kan få ut av 1680 kubikk denne gangen når en legger litt mer arbeid og penger i det.
|
|
|
Loggført
|
1960 T1 Endeslakk ka e det?? 1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen TVWK Uggur Custom Talatut:93286715
|
|
|
|