BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« på: november 07, 2008, 14:35:09 pm » |
|
Jeg har en trang motor og klarer ikke med mitt utvalg av shims å få riktig endeslakk.
Hva er målene på de forskjellige shimsene. Jeg ser at CIP1 har tynneste shims på 0.24mm. Dette blir for bredt for min motor. Jeg har 0,45 mm til rådighet.
Er eneste valget her å dreie av litt på svinghjulet eller finnes det faktisk så smale shims. 3 stk med 0,15mm feks.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Speed-Demon
Supermedlem
    
Innlegg: 869
Bosted:
|
 |
« Svar #1 på: november 07, 2008, 14:40:28 pm » |
|
Vegard
Tror ikke det finnes smalere shims enn 0,24. Du må få noen til å dreie av endetrust-lageret på veiva. Har hørt mange som har samme problem.
Har også hørt at det er mange som kjører med to shims, det går visstnok bra.
JK
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #2 på: november 07, 2008, 16:14:31 pm » |
|
Eller eventuelt å pusse lageret på glassplate.... slik de gjør ved flensveiv..
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #3 på: november 07, 2008, 17:05:25 pm » |
|
Nei, nei og atter nei!! Lagret må ikke pusses ned! Da mister du smøring til shimsene. Du må dreie av på svinghjulet, tilsvarende det du mangler i endeslakk.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #4 på: november 07, 2008, 17:07:52 pm » |
|
Motoren er også allerede sammen  så det blir ikke riving av denne før første ras.. Dreiing av svinghjul it is. takk takk
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #5 på: november 07, 2008, 21:37:19 pm » |
|
Motoren er også allerede sammen  så det blir ikke riving av denne før første ras.. takk takk Forventer du så mange ras da? 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #6 på: november 08, 2008, 00:36:02 am » |
|
Nei, nei og atter nei!! Lagret må ikke pusses ned! Spørs hvordan man gjør det det da 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BABOON
Supermedlem
    
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
 |
« Svar #7 på: november 08, 2008, 13:28:30 pm » |
|
Motoren er også allerede sammen  så det blir ikke riving av denne før første ras.. takk takk Forventer du så mange ras da?  Forventer alltid det verste..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #8 på: november 08, 2008, 15:09:30 pm » |
|
Nei, nei og atter nei!! Lagret må ikke pusses ned! Spørs hvordan man gjør det det da  Joda, enig i det. Hvis man tar seg jobben med å lage nye utsparinger til oljestrømmen vil det kanskje gå bra. Men det å få mindre gods i laret er heller ikke noe pluss akuratt. Tross alt endel trykk på dette området av lagret, og særlig hvis man har kraftig clutchplate.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #9 på: november 09, 2008, 13:16:58 pm » |
|
Nei, nei og atter nei!! Lagret må ikke pusses ned! Spørs hvordan man gjør det det da  Joda, enig i det. Hvis man tar seg jobben med å lage nye utsparinger til oljestrømmen vil det kanskje gå bra. Men det å få mindre gods i laret er heller ikke noe pluss akuratt. Tross alt endel trykk på dette området av lagret, og særlig hvis man har kraftig clutchplate. Det er nok blokka som tar kreftene.. lageret er bare et mellomlegg... men nok om dette 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
|