|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #31 på: januar 08, 2008, 23:32:48 pm » |
|
 Er det mulig?  Så den fantes altså; Enhjørningen blant splittbussene... He he var rimelig hakeslepp når vi var å tittet på denne første gang.... 
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
Lasse
Supermedlem
    
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #32 på: januar 09, 2008, 00:29:46 am » |
|
 Er det mulig?  Så den fantes altså; Enhjørningen blant splittbussene... tell me about it...snufs...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #33 på: januar 09, 2008, 22:57:44 pm » |
|
Delesankingen fortsetter.....
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
Lasse
Supermedlem
    
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #34 på: januar 09, 2008, 22:59:09 pm » |
|
kor mye måtte du ut med for oljetemp/trykk inkl givere?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #35 på: januar 09, 2008, 23:15:02 pm » |
|
Måtte en tur ut i garasjen i dag for å få ryddet bilen, få litt oversikt over hva som faktisk fulgte med, planlegge litt rundt fremgangen til prosjektet og sist men ikke minst fortsette letingen etter eventuell rust som trengte utbedring. Heldigvis så virker det ikke som om det mangler så mye av vitale deler...fikk ikke gått gjennom alle eskene sikkelig men vi fant foreløpig ut at det virker som om det i grunnen er alt for mye deler, eneste mangelen så langt er den ene baklysglasset... Som kjent så er t2er som regel veldig god når det kommer til rust så jeg var fornøyd da jeg kunne konstatere at dette også gjaldt for mitt eksemplar....  Kan fortsatt ikke finne noe som bør sveises!!! Legger ved noen blider fra kveldens økt...
|
|
« Siste redigering: januar 09, 2008, 23:22:09 pm av Torgeir »
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #36 på: januar 09, 2008, 23:18:51 pm » |
|
Endre stilte som alltid villig opp....
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #37 på: januar 09, 2008, 23:21:01 pm » |
|
kor mye måtte du ut med for oljetemp/trykk inkl givere?
Hmm husker ikke helt kom sammen med en del annet... men Endre skal bestille så han har nok kontroll på det....
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
T2man
Supermedlem
    
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog
Termos er bra
|
 |
« Svar #38 på: januar 09, 2008, 23:26:36 pm » |
|
Hyggelig å se en så bra dobbelcab. Jeg hadde akkurat maken selv, grønn 65 mod. men den har fått et nytt og godt hjem 
|
|
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #39 på: januar 09, 2008, 23:47:31 pm » |
|
kor mye måtte du ut med for oljetemp/trykk inkl givere?
Hmm husker ikke helt kom sammen med en del annet... men Endre skal bestille så han har nok kontroll på det.... Hvis du prater med Endre før meg så hyl ut om at jeg og vil legge noe til på den bestillingen :-)
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #40 på: januar 10, 2008, 00:31:48 am » |
|
kor mye måtte du ut med for oljetemp/trykk inkl givere?
Hmm husker ikke helt kom sammen med en del annet... men Endre skal bestille så han har nok kontroll på det.... Hvis du prater med Endre før meg så hyl ut om at jeg og vil legge noe til på den bestillingen :-) Skal ha noe småting selv så det går seg nok til....
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #41 på: januar 10, 2008, 01:15:44 am » |
|
Ska sei - ny motor på gang som du skal bygge selv, fett! Tøffe tøffe tøffe tøffe tøffe tøff!
Så ikke denne før nå jeg Kalle.... Vi har jo jobbet en del med Endres motor og det har vært både lærerikt og spennende så langt, er litt nærvepirrende å være fresking men fy søren så tilfrestillende det er å opparbeide seg ny kunnskap og nå nye mål... Må takke, deg og alle de andre som har kommet med kunnskap og oppmuntring så langt i prosessen...
|
|
« Siste redigering: januar 10, 2008, 02:17:18 am av Torgeir »
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
Dag L
Supermedlem
    
Innlegg: 3481
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #42 på: januar 10, 2008, 16:45:25 pm » |
|
Hyggelig å se en så bra dobbelcab. Jeg hadde akkurat maken selv, grønn 65 mod. men den har fått et nytt og godt hjem  Det var hyggelig sagt av deg, Svein  Flott prosjekt forresten, Torgeir! Gøy å se at det er flere av splittdokaene som har overlevd harde arbeidsdager og hissig blekkmark  .... Liten tvil om at det her blir en HEADTURNER !!!! Er i gang så vidt med min 65' Crew som er L512 Samtgrün (Velvet green). Blir ikke noe verstingmotor i den foreløpig, beholder fargen og har handla orig. Empi Sprintstar.. Er senka 100 mm, det er passe lavt.... Har fått sveisa det lille som var av rust + handla en god del nye deler fra Wolfsburgwest. Skal se på muligheten for å starte en prosjekttråd om mine splitter...59' 23W RHD + 65' Crew Cab. Solgte en 66' Crew til en Møller-mekaniker i Vestfold for 2 mndr siden. Så da er den i kyndige hender.... Kommer helt klart til å følge med og la meg inspirere av din tråd her  Mvwh Dag
|
|
« Siste redigering: januar 10, 2008, 18:42:30 pm av T2 »
|
Loggført
|
59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red 65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green 74' 1300S L31 A Senegal red 74' 1303S L96 M Marathon met. 75 1303 L61 H Lofotengrün 86 T3 Singelkabiner wbx L 90 D 86 T3 Club Joker wbx Bronze met. 90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D 90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #43 på: januar 11, 2008, 01:37:46 am » |
|
Takker og bukker Dag...
Var orginalt velvet green denne også faktisk...
Gleder meg til å følge trådene dine fremover jeg også, har dessverre vært litt langt mellom busstrådene...
Merker fort at jeg hadde en del å lære om buss, så nå driver jeg å leser meg litt opp omkring dette med senking etc... er så mye forskjellige meninger rundt dette så det er ikke så lett å bli klok på sånn helt uten videre... men kommer nok i mål med dette også...
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #44 på: januar 11, 2008, 19:22:44 pm » |
|
Det er VELDIG mange mulige kombinasjoner ja! Skal du ha rå motor MÅ du vel egentlig gjøre noe med girkasse og reduksjonsboksene, og i tillegg bremser, og vips - da er du jo i gang! Kan være smart å beholde alle de originale delene for fremtiden. Bak: To muligheter - Straight Axle eller IRS. Uansett kan det være lurt med justerbare fjærplater for ekstra finjustering. Fremme - med eller uten flippede spindler, justerbar forstilling er vel et must - f.eks. Weedeater eller Puma. Airbags er jo dyrt men sikkert både komfortabelt, praktisk og morro. Spennende å høre hva du velger, med så mange aktører i markedet så kan du gjøre det så dyrt du bare vil! Ser forresten av Creative Engineering nå leverer tannstangstyring til splittbuss...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #45 på: januar 12, 2008, 00:13:06 am » |
|
Det er VELDIG mange mulige kombinasjoner ja! Skal du ha rå motor MÅ du vel egentlig gjøre noe med girkasse og reduksjonsboksene, og i tillegg bremser, og vips - da er du jo i gang! Kan være smart å beholde alle de originale delene for fremtiden. Bak: To muligheter - Straight Axle eller IRS. Uansett kan det være lurt med justerbare fjærplater for ekstra finjustering. Fremme - med eller uten flippede spindler, justerbar forstilling er vel et must - f.eks. Weedeater eller Puma. Airbags er jo dyrt men sikkert både komfortabelt, praktisk og morro. Spennende å høre hva du velger, med så mange aktører i markedet så kan du gjøre det så dyrt du bare vil! Ser forresten av Creative Engineering nå leverer tannstangstyring til splittbuss...
Ja så også den tannsta styringa... spennende greier!! Forran blir det kortet og justerbart med droppa spindler tenket jeg... Bak er jeg fortsatt ikke helt sikker grunnet at der er mye muligheter og forskjellige løsninger... Må finne litt mer ut hva som er fordeler/ulemper med de forskjellige løsningene (da også siden det er flere forskjellige utgaver og kombinasjoner mulig). Gode forslag med argumenter motas med stor takk!!!
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
Lasse
Supermedlem
    
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #46 på: januar 12, 2008, 11:30:50 am » |
|
Du våge deg uansett ikkje med någe hissige baksenking Torgeir!? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #47 på: januar 12, 2008, 12:16:55 pm » |
|
Du våge deg uansett ikkje med någe hissige baksenking Torgeir!?  He he ingen fare Lasse... Skal kun moderat senkes sånn at den sitter fint... 
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #49 på: januar 12, 2008, 12:44:19 pm » |
|
Bare et kjapt lite spørsmål, var det en spesiell grunn til at du valgte type 3 svingaksel og bygde om til IRS eller? Kunne du brukt type 3 IRS på direkten?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #50 på: januar 12, 2008, 13:09:31 pm » |
|
jo kunne brukt Type 3 IRS , men den har ikke rammegafler. på mitt bygg hadde jeg egentelig ikke trengt det "midtre" motor/gir feste som sitter på enden av rammegafflene da WBX har den tversoverbjelken bakerst siden jeg vil ha "mange valg" baki der så tenkte jeg det var kjekt med disse gafflene, både til stiving/extra motorfester etc og hvis jeg vil bare sette inn en type1 kasse/motor senere og droppe det bakre feste.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #51 på: januar 12, 2008, 15:39:37 pm » |
|
Nye bilder snart? 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #52 på: januar 12, 2008, 15:52:26 pm » |
|
Nye bilder snart?  Utålmodig? hehe Holder på med litt ting som ikke er så spennende... jobber med å få tak i en som kan lakke samtidig som jeg leser meg litt opp rundt dette med senking.... Ellers så er det meget mulig det blir en liten tur ut i garasjen på søndagen, men da er det mest rengjøring som står på listen... skal ta noen bilder for å please publikum jeg... 
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #53 på: januar 12, 2008, 16:46:27 pm » |
|
Gydd 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Endre D
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #54 på: januar 15, 2008, 23:42:04 pm » |
|
Nå kjæm det bilder  . Var en tur i lokalet her om dagen, startet med en lett vask og inspeksjon  Også på innsiden  Gjorde seg med en vask  The devil's in the details  
|
|
|
Loggført
|
 "When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris" Røten bay - be gone!
|
|
|
Endre D
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #55 på: januar 15, 2008, 23:44:54 pm » |
|
Fant et lite svin på skogen også;   Sånn ser samme plass ut på innsiden;  Forslag til hvordan dette fikses på en skikkelig måte er velkomne! Når det er sagt er dette alt som finnes av (forhenværende) rust på bilen 
|
|
|
Loggført
|
 "When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris" Røten bay - be gone!
|
|
|
RZR Arve
Seniormedlem
   
Innlegg: 279
Bosted: Longyearbyen
|
 |
« Svar #56 på: januar 16, 2008, 01:18:01 am » |
|
Nå kjæm det bilder  . Var en tur i lokalet her om dagen, startet med en lett vask og inspeksjon  Også på innsiden  Gjorde seg med en vask  The devil's in the details   Nei, nei, så ikke bra ut dette her... Er bare å kvitte seg med, bare gi en lyd så skal jeg hjelpe deg med å hugge den.... Sinnsykt tøff bil! Må føles som å vinne i lotto det der. Si ifra hvis du vil bytte med ghia'en min!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Endre D
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #57 på: januar 18, 2008, 10:37:37 am » |
|
Etter utallige oppfordringer fra Torgeir kommer det her et bilde av hull til saftblander på taket (der er da en arbeidsbil!). Diskusjonen går forøvrig høylydt om saftblander versus cyclop-lys. Jeg er svak for "hodelykta", men er vel strengt tatt redd for at disse ikke akkurat er hyllevare...  
|
|
|
Loggført
|
 "When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris" Røten bay - be gone!
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #58 på: januar 29, 2008, 18:52:41 pm » |
|
Har endelig fått en avtale om lakkering av bilen og dermed startet klargjøring for lakk...
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #59 på: januar 29, 2008, 18:58:08 pm » |
|
Med hele dagen til rådighet så ble det noen kaffepauser.....
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
|