Tittel: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: vidar eiane på januar 16, 2008, 17:23:21 pm Heisann.
Siden prosjekt tråder med bilder er sånn i skuddet for tiden måtte jeg jo lagen en om gode gammle T-111. Her blir det lagt inn bilder av hva jeg driver å mekker med for tiden. Samt spørsmål om ting jeg lurer på underveis. Legger inn noen bilder tatt på mobil kamera mitt, slik at kvaliteten er litt ymmse. Driver for tiden med å finne ut hvor vannet siver inn under kjøring i regn, samt å få hjulboltene foran til å sitte skikelig. Så her er noen bilder fra den prosessen: Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: vidar eiane på januar 16, 2008, 17:24:57 pm Det nederste bildet viser bensin krana som drypper litt.
Må jeg ha ny? eller kan dette fixes? Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Håkon på januar 16, 2008, 20:36:56 pm Prøv først å bytte bensinslange, slangeklemme, samtidig bytt bensinfilter.
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Varj på januar 16, 2008, 21:28:45 pm Type bremser er det på denne?
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: JS på januar 16, 2008, 22:32:12 pm Ta av kranen, rengjør den og skru den på igjen med ny pakning, og litt pakningsmasse som tåler bensin. Fort gjort.
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: vidar eiane på januar 17, 2008, 00:38:02 am Type bremser er det på denne? Det var noe som følgte med drop spindlene til forrige eiger. Så det vet jeg ikke eksakt. Kalipperen ligner en org boble kalipper, men ikke vet jeg. Bremseklossene er hvertfall av en liten type. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Varj på januar 17, 2008, 01:09:04 am Utrolig fin bil dette da, men
jeg har enda ikke fått med meg årsmodellen dens. ;) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Lars Johansen på januar 17, 2008, 01:16:32 am Type bremser er det på denne? Det var noe som følgte med drop spindlene til forrige eiger. Så det vet jeg ikke eksakt. Kalipperen ligner en org boble kalipper, men ikke vet jeg. Bremseklossene er hvertfall av en liten type. Ingen ting i veien for å bruke orginale kalippere på dropspindler. Forresten en utrolig fin bil! Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Trond Dahl på januar 17, 2008, 10:37:22 am Ta med til meg og sammenlign med kerscher skivene mine da, passer det så kan du jo kjøpe de løst hos CSP med tilsvarende bolt mønster. Skivene løst koster jo ikke all verdens. Hvertfall ikke om du ikke kjøper de ventilerte.
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: vidar eiane på januar 17, 2008, 16:27:21 pm Bilen er en 57 modell, å ja dette er en spesiell bil. Jeg trives på veien for å si det sånn.
Trond, jeg har funnet en løsning tror jeg. Skrur inn skruer fra baksiden å sveiser disse. go knall forhåpentligvis. Hvis ikke kjøper jeg nye. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Roy Grelland på januar 17, 2008, 18:43:26 pm er vel ikke å anbefale å sveise i skivene.... du introduserer mekaniske spenninger lokalt pga varmen, og en bremseskive er vel det siste stedet hvor du ønsker noe sånt.... Std T1 skiver med Porsche boltmønster koster "ingenting" i forhold til å miste et framhjul...
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: vidar eiane på januar 17, 2008, 19:41:32 pm Er med på den. Akkurat hva som skjer når man sveiser i metaller er ikke min sterke side akkurat.
Men det skal godt gjøres å rive boltene med sekskant hode gjennom skivene. Nei det var bare faderen som foreslo dette, å jeg syntes det var en god idè :P Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: BeetleBug på januar 17, 2008, 20:26:02 pm Er med på den. Akkurat hva som skjer når man sveiser i metaller er ikke min sterke side akkurat. Men det skal godt gjøres å rive boltene med sekskant hode gjennom skivene. Nei det var bare faderen som foreslo dette, å jeg syntes det var en god idè :P Du kjøper pinnebolter med hode og deretter lager du en liten forsenking for hodet på baksiden av skivene. Du skrur så langt det lar jeg gjøre og presser dem inn det siste stykket. Det har holdt for meg. Jeg kjøpte mine pinnebolter fra England men slike får du sikkert tak i Rogaland også. Eller nye skiver som grelland foreslår. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2 på januar 18, 2008, 08:49:01 am Sveising i støpte skiver går uansett ganske dårlig... sprekke vil dem også fortere enn du aner..
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: per på januar 18, 2008, 10:55:56 am Hadde ikke denne bilen org. Rader felger med lakkert grønn felgkant og polert senter ? Mvh. Per.
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Trond Dahl på januar 18, 2008, 11:22:19 am jepp.. samt porsche bremser.. alt det ble solgt før bilen ble kjøpt, desverre...
Det var ingen som ville ha bilen komplett når den lå ute til salgs.. så da ble det desverre sånn... En god bit historie oppløst. Men, når det er sagt så passer det jo godt med polerte fuchs på den og da Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: vidar eiane på januar 18, 2008, 13:16:24 pm Ja det var tragisk at ikke noen hadde fått øynene opp for denne bilen før Endre kjøpte denne. For det er en skam å ta av slike godbiter som satt på denne og selge disse utenom.
Men tror ikke jeg hadde kjøpt delene tilbake om anledningen kom, siden jeg personlig liker best fuchs`ene. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: vidar eiane på oktober 08, 2008, 12:03:46 pm Har skjedd litt med godbilen min i løpet av sommeren. Er vel på tide med en liten oppdatering. Har skifta ut 1915 med en 2332. Noe som ikke umiddelbart var en suksess. Har nå problemer med å løse ut klutchen på 1ste giret. Det er ikke clutchstrømpen som lager trøbbel, så jeg går ut ifra det er hele ræva som vrir seg. Avstiving er på vei over dammen.
MEN...jeg går travle tider i møte, og innser at det er en del ting som bør tas på bilen iløpet av vinteren. Er langt ifra sikker, men vurderer gjerne å selge denne bilen til fordel for en strøken 03 med type 4 motor. Så seriøse potensielle kjøpere kan sende meg en pm... Kort oppsummert: 2332 motor org fuchs 57mod ragtop korta puma dropspindler skivebrems foran 911 stoler custum interiør +et godt stykke boble historie... Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: vidar eiane på desember 10, 2008, 11:37:19 am Har bestemt meg for å beholde bilen en stund til. Skal lete en stund for å få noe så unikt igjen.
Driver for tiden og fiksen opp diverse ting som har ligget å ulmet en stund. Nå har jeg lyst å skifte ut ratt og speedo til noe mer trendy. Kjør debatt på hvilket ratt som passer best, kunne og tenke meg tankmåler, hva må til for å lage til dette ? (http://i265.photobucket.com/albums/ii212/viddien/P1030709.jpg) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Reiel på desember 10, 2008, 18:02:16 pm Ratt: Få en salmaker til å trekke det med samme skinn og farge som er i bilen, så likt som mulig iallefall.
Tankmåler: Få tak i org. måler til Oval, fins på eBay. Ikke billig men... Tror nok disse modsa er helt i tråd med resten av bilen så lenge interiør skal være det samme ellers? Er hva jeg ville gjort.... ;) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: vidar eiane på desember 10, 2008, 20:41:06 pm Ser at Bilextra har en tankmåler, men har ikke så veldig lyst å lage hull i tanken men skal sjekke ut hvordan denne monteres.
Ang ratt så har jeg lyst å tone ned disse skrikende 90 talls fargene. Så rattet vil jeg ikke ha i samme farge. Da heller sort skinn eller alcantara. interiøret ellers blir som det er en stund til. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Reiel på desember 10, 2008, 20:51:21 pm Mente at rattet skal ha den fargen det har ja, farge på skinnet jeg mente ;)
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Pål på desember 10, 2008, 21:29:34 pm Ikke bruk alcantara på rattet. Det blir møkkete og helt ubrukelig etter noen få mil. Skinn er bedre. Det er billigere å finne et nytt ratt som passer bosset du har enn å trekke det om. Mange fine ratt som har klassisk preg med litt moderne tilsnitt :)
Denne bilen skulle jeg veldig gjerne eid. Dette er et stort stykke Norsk boblehistorie og spesielt for klubben vår. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Hulken på desember 10, 2008, 21:45:31 pm Kunne ikke dy meg, må bare legge inn et par bilder fra den gangen bilen herjet på treff i sin første periode. Bildene er fra Bug Bash i København, mannen på bilde er første eier - Trond Dahl. Men altså ikke den Trond Dahl som er moderator her inne...
Trond punkterte på veien hjem, hadde stål reserve hjul. Ergo ble boltene for lange og siden hjulmutterene ikke hadde "åpent" hode måtte han lete opp noen som hadde en baufil å låne bort en sen søndagskveld. Trond og Martin Skjeggestad tok så vidt jeg husker første ferge mandag morgen fra Moss til Horten? Vi var hjemme i Gjøvik kvart på ni, rakk en kjapp dusj før jobben... Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Reiel på desember 10, 2008, 21:52:04 pm Åh dette var tider... Selv om jeg ikke var med på denne turen husker jeg godt bilen og glansdagene ;D
Litt off topic kanskje men.. ;) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: vidar eiane på desember 10, 2008, 21:53:15 pm Stiligt :) Send meg gjerne bilder fra storhetstiden på mailen min: vidar.eiane@lyse.net
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Jærva på desember 10, 2008, 21:59:16 pm Kunne ikke dy meg, må bare legge inn et par bilder fra den gangen bilen herjet på treff i sin første periode. Bildene er fra Bug Bash i København, mannen på bilde er første eier - Trond Dahl. Men altså ikke den Trond Dahl som er moderator her inne... Trond punkterte på veien hjem, hadde stål reserve hjul. Ergo ble boltene for lange og siden hjulmutterene ikke hadde "åpent" hode måtte han lete opp noen som hadde en baufil å låne bort en sen søndagskveld. Trond og Martin Skjeggestad tok så vidt jeg husker første ferge mandag morgen fra Moss til Horten? Vi var hjemme i Gjøvik kvart på ni, rakk en kjapp dusj før jobben... På det nederste bildet der, så er jeg ganske sikker på at det må være Mr. Neveland og Mr. Eriksen i grilldressen i bakgrunnen ;D Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Even Kirknes på desember 10, 2008, 22:03:17 pm Ja det var tragisk at ikke noen hadde fått øynene opp for denne bilen før Endre kjøpte denne. For det er en skam å ta av slike godbiter som satt på denne og selge disse utenom. Vær glad du har skiver og fuchs, istedet for de tromlene som sto på. De var ett rent hel... og bremse med. Felgene gjør seg også best på hylla da en av de var sprekt i senteret.Men tror ikke jeg hadde kjøpt delene tilbake om anledningen kom, siden jeg personlig liker best fuchs`ene. Og skam er jeg ikke enig i når man tilbyr miljøet og kjøpe bilen komplett, men det ikke var av interesse. Skammen ligger vel heller hos dem som ville kjøpe bilen komplett, men som ikke ville gi noe for den, og da snakker jeg om SKAMBUD(under 30k). En annen ting er vel også at både bremser og felger kan man få kjøpt på Thesamba eller andre steder. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Hulken på desember 10, 2008, 23:57:53 pm [/quote] På det nederste bildet der, så er jeg ganske sikker på at det må være Mr. Neveland og Mr. Eriksen i grilldressen i bakgrunnen ;D [/quote] Nevland og Eriksen stemmer vettu! Men hvem er Jærva da, som har så god kunnskap om the old hardcore VWACM'ers? Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: BeetleBug på desember 11, 2008, 10:30:19 am Pål; sorry - ved en feil kom jeg til å trykke på "slett" knappen når jeg skulle sitere din siste post i tråden her.
Beklager. Mvh BB Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Pål på desember 11, 2008, 15:08:47 pm Pål; sorry - ved en feil kom jeg til å trykke på "slett" knappen når jeg skulle sitere din siste post i tråden her. shit happens. hadde det vært vbulitin så kunne man fått det frem igjen ;)Beklager. Mvh BB Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Reiel på desember 11, 2008, 17:54:26 pm På det nederste bildet der, så er jeg ganske sikker på at det må være Mr. Neveland og Mr. Eriksen i grilldressen i bakgrunnen ;D [/quote] Nevland og Eriksen stemmer vettu! Men hvem er Jærva da, som har så god kunnskap om the old hardcore VWACM'ers? [/quote] Det er Roar him self det vettu og han kjenner du vel eller....? :P Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: vidar eiane på desember 11, 2008, 23:46:36 pm Dere som kjenner bilen bedre enn meg, er denne en orginal ragtop ?
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Even Kirknes på desember 12, 2008, 00:17:35 am Dere som kjenner bilen bedre enn meg, er denne en orginal ragtop ? Husker ikke helt, men tror ikke det. KFS vet dette sikkertTittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Pål på desember 12, 2008, 00:58:49 am Lurer på om taket kommer fra en 54 oval? Hvordan ser hjørnene på åpningen ut? Fire like eller?
edit: Tror det ble sveiset inn kun selve soltaket og ikke taket skjøta i stolpene. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på desember 12, 2008, 01:07:08 am Dette spurte eg om i sin tid og alle vise menn ble da enige i at det ble innsveist et tidsriktig skyvetak.
Og litt flere bilder..... Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Even Kirknes på desember 12, 2008, 01:42:36 am Dette spurte eg om i sin tid og alle vise menn ble da enige i at det ble innsveist et tidsriktig skyvetak. I 54 var det 3 folderstak om jeg ikke husker feil. trur det sitter 57tak på den.Og litt flere bilder..... Og Endre på nederste bilde er ikke T-111, de 3 med soltak er nærmest pink ugly(lever i beste velgående), midten er bilen til Håkon Eriksen(Z-313, høgd) og bortest bilen til Martin Skjeggestad(lever vel i Tyskland, hvis jeg ikke husker feil) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Splitboy på desember 12, 2008, 09:13:17 am Utrolig herlige bilder! Når jeg handlet min første vw for konfirmasjonspengene i 1989, var det biler som disse jeg ønsket å strekke meg etter. Synes fortsatt de er kule og kunne gjerne tenkt meg en slik fortsatt jeg.... ;)
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: BeetleBug på desember 12, 2008, 09:46:17 am Noen som kan historien om Rader felgene? Snakket med eier på det første Sørlandstreffet og jeg mener å huske at han sa at dem ble funnet på en låve?
Mvh BB Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: per på desember 12, 2008, 10:44:39 am Mener det var en eldre kar som satt å skulle selge dem sammen med en del annet "skrot" på ett treff et sted for noen "få" år siden.
Husker jeg riktig ? Per. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: LOBO på desember 12, 2008, 11:13:49 am Kunne gitt en god del for de felgene ja ;D
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: per på desember 12, 2008, 13:48:17 pm Kunne gitt en god del for de felgene ja ;D De er vel ikke hyllevare de felgene dine heller. De kler ovalen din meget godt. Per. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Pål på desember 12, 2008, 14:19:22 pm De felgene satt på en Notch som en annen kar her i byen kjøpte. Han skulle orginalrestaurere og ville ikke ha felgene. Martin kjøpte disse, så ble de solgt til Trond. Det er hvertfall sånn jeg husker historien.
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Martin på desember 12, 2008, 14:38:08 pm den røde på bilde 6, er det nåverende L-666
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Roy Grelland på desember 12, 2008, 14:57:00 pm ja
og den grønne Ghian er nå sort og tilhører Berger Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på desember 12, 2008, 16:47:44 pm Og Endre på nederste bilde er ikke T-111
Vett d Even, men det e et herligt bilde av en flott samling vw`s. Har mange gode historier på lager som ble fortalt da eg eide bilen. Martin Skjeggestad vet vel det meste så er noe uklart er det bare å spør han.... Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: bug tech på desember 12, 2008, 21:08:21 pm De felgene satt på en Notch som en annen kar her i byen kjøpte. Han skulle orginalrestaurere og ville ikke ha felgene. Martin kjøpte disse, så ble de solgt til Trond. Det er hvertfall sånn jeg husker historien. Det stemer nesten Pål, felgene har sitti på en notch som en i Tønsberg restaurerte, men jeg kjøpte felgene av innehaveren av Råde brukthandel, på Hot shop sit treff på Sanstangen, tror det var i 89. Jeg betalte 2000 kr, men hadde egentlig ikke noe bruk for de, kjøpte de kun forde jeg aldrig hadde set noe liknende. Når Trond etter vært trang noen hjul til sit prosjekt, stod de bare og samlet støv på hylla i butikken vår, så da overtok han de. Soltaket på bilen er som flere her har sagt sveiset inn, men det var fra en 58 mod. Mvh Martin Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Unneberg Bil på desember 12, 2008, 21:45:40 pm he he gamle jule kortet vårt jo ;D
det nederste bildet, bobla til : Ellen, Jarle Håkon Martin og Egil var det i julen 89 ?? Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: vidar eiane på desember 18, 2008, 00:20:44 am Har dere forslag til oppgradering av dempere på bilen. Tenker da fremme og bak.
Bilen er godt senka. Nå står det biltema på bilen... Disse foreksempel: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC-C10-4075-CH&CartID=5 Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Pål på desember 18, 2008, 00:33:33 am Liten vits med coilover om du ikke fjerner torsonsstavene bak. Hva med røde koni?
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: vidar eiane på desember 18, 2008, 08:36:43 am koni forbinder jeg med god kvalitet, hvem forhandler disse ?
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Trond Dahl på desember 18, 2008, 10:42:52 am CSP
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/shop_main.cgi?func=anzeige&wkid=24461716591&rub1=Suspension&rub2=Shock+Absorber,KONI Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: BeetleBug på desember 18, 2008, 10:48:50 am Mekonomen forhandler også Koni. Jeg har benyttet røde Koni`s og vært fornøyd.
Mvh BB Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Hot Owl på desember 18, 2008, 17:27:59 pm Disse felgene er nok mye mer skjeldene enn Rader felger...
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Pål på desember 18, 2008, 21:54:50 pm Det er vel Sears felger, eller?
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på desember 18, 2008, 22:19:02 pm De felgene satt på en Notch som en annen kar her i byen kjøpte. Han skulle orginalrestaurere og ville ikke ha felgene. Martin kjøpte disse, så ble de solgt til Trond. Det er hvertfall sånn jeg husker historien. De felgene e d på tide å få fram i dagslys igjen. de passe på Notchen min :-) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Even Kirknes på desember 18, 2008, 22:31:51 pm Det er vel Sears felger, eller? Zeus rader i følge folk som har sett makene i stateneTittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Rocket-Racing på desember 19, 2008, 00:02:54 am Disse felgene er og blir veldig spesielle. De ligner på Sears Rader med sine slette eiker og hele senter, men er det så langt i fra.. Sjekk forskjellene. Eikene er bredere ytterst, senteret annerledes, ringen med bolthullene tynnere+++.
Litt artig er det at felgene som var et mysterium den gang fremdeles er noen av de få som er det enda :D Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: JS på desember 19, 2008, 00:04:47 am Hvem har disse i dag? Er de ikke stemplet inni slik som Sears felgene er?
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Even Kirknes på desember 19, 2008, 00:27:49 am Hvem har disse i dag? Er de ikke stemplet inni slik som Sears felgene er? En på forumet her som har både dem og bremsene. Ligger godt på ei hylle og samler støv.Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: BeetleBug på desember 19, 2008, 11:04:43 am Takk JHU for at du bekrefter det jeg mistenkte - nemlig at dette ikke er Raders. Da kan jeg også nevne at jeg har hørt at dem var svenske.
Mvh BB Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: bug tech på desember 20, 2008, 21:32:50 pm Tall JHU for at bekrefter det jeg mistenkte - nemlig at dette ikke er Raders. Da kan jeg også nevne at jeg har hørt at dem var svenske. Det kan nok stemme, for på Raders skal det vel stå Raders bak på den ene eiken, det gjør det ikke på felgene som satt på T-111.Mvh BB mvh Martin Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Reiel på desember 21, 2008, 01:04:55 am Jeg var å besøkte både felgene og bremsene idag.... De koser seg på ei meget fin hylle og der kommer de
til å være i mange år til ;D Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: vidar eiane på februar 26, 2009, 00:06:29 am Nok felgprat.
Sjekk ut linken å lytt :) Er lyden helt som den skal? Syns det er akkurat som en lagerlyd ved tomgang. Trodde det var vifta som laget lyden, men det er sjekket ut og avkreftet. http://s265.photobucket.com/albums/ii212/viddien/?action=view¤t=MOV00512.flv Hadde en prøvetur å bilen går upåklagelig bra. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: vidar eiane på mai 07, 2009, 16:32:34 pm Har nå fått orden på det meste med den nye motoren. Bellkrank forgasser staget virker kanonbra og synk gikk som en lek.
Med tenningen på plass går bilen som ei kule. River løs 225 hjulene på 2 gir i sving. Eneste problemet mitt nå er at den er veldig tungstartet når den er varm. Motoren turner utrolig seint å tungt selv om batteriet er nyladet. Kommer en klunkelyd når den turner seint. Men plutselig turner den lett igjen å bilen starter med en gang. Noen tips? Tenninga ligger på ca 30 grader fortenning ved 3000 omdr. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre D på mai 07, 2009, 17:22:11 pm Har nå fått orden på det meste med den nye motoren. Bellkrank forgasser staget virker kanonbra og synk gikk som en lek. Med tenningen på plass går bilen som ei kule. River løs 225 hjulene på 2 gir i sving. Eneste problemet mitt nå er at den er veldig tungstartet når den er varm. Motoren turner utrolig seint å tungt selv om batteriet er nyladet. Kommer en klunkelyd når den turner seint. Men plutselig turner den lett igjen å bilen starter med en gang. Noen tips? Tenninga ligger på ca 30 grader fortenning ved 3000 omdr. Så bra at det funker da :). Hvilket synkroniseringsverktøy bruker du når du justerer? Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: vidar eiane på mai 07, 2009, 17:51:29 pm Ja alt er bare velstand så langt :)
Låner 2 slike : http://www.vwparts.net/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=BP7034-11X&Store_Code=VWP&search=synch&offset=0&filter_cat=&PowerSearch_Begin_Only=&sort=&range_low=&range_high= Har bare ikke fått rævva i gir å kjøpt noen selv. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Oddbjørn på mai 09, 2009, 00:39:06 am ting tar tid ja ;-)
ser bra ut Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på juli 20, 2010, 12:19:09 pm Denne bilen e nå i mitt eie igjen og skal få seg litt "makeover"..... Prosjekttråd kommer.
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Ed Németh på juli 20, 2010, 14:44:47 pm Noen bilder av T-111
(http://img.photobucket.com/albums/v283/norway/bugs/13.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v283/norway/bugs/10.jpg) (http://img.photobucket.com/albums/v283/norway/bugs/16.jpg) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: vidar eiane på juli 20, 2010, 14:52:54 pm Savne bilen allerede :)
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: -Marius- på juli 20, 2010, 19:08:56 pm det er bare en bil Vidar;)
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på september 08, 2010, 20:41:07 pm Ja denne står nå godt i min garasje.
Rette felger og bremser i hus. Det vil si 356B bremser og noe som ligner rader bare at det er ikkje det. Disse trenger endel jobb for å få strøkne så det blir nok et vinterprosjekt. Bremser er helt demonterte og skal til glassblåsing før lakk. Og skulle det være tvil så blir det ala 90 talls saftgrønn med polerte eiker på felgene. Det e hvertfall planen. Har prøvd å dele felgplata fra ringen men det sitte som bare fy. I og med at 2 av felgene trenger litt sveis for å tette hull og sprekker blir det ikkje tatt noen endelig avgjørelse før sveiser har sett på de. Ny hovedbremsesylinder og nye senkespindler er i hus. Holder og på å sette inn en 1835 gex motor med sprut så det er nok å holde fingrene i..... Trenger litt arbeidslyst nå så e me snart i gang. (http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/T-111/image4.jpg) (http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/T-111/bilde1.jpg) (http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/T-111/image1.jpg) (http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/T-111/IMG_0343.jpg) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Lassen på september 08, 2010, 21:14:25 pm Ser godt ut Endre :)
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Varj på september 08, 2010, 21:31:11 pm Hva skjedde med den gamle motoren?
Tenker på den som matcher resten av herligheten. ;) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på september 08, 2010, 22:24:05 pm Hva som skjedde med den gamle motoren vett ikkje eg, men akkurat det er det vel lov å oppgradere..... Skal nå først bare få den til å svive normalt så blir det noe bling bling der og.....
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: bug tech på september 09, 2010, 00:00:32 am Ja denne står nå godt i min garasje. Rette felger og bremser i hus. Det vil si 356B bremser og noe som ligner rader bare at det er ikkje det. Disse trenger endel jobb for å få strøkne så det blir nok et vinterprosjekt. Bremser er helt demonterte og skal til glassblåsing før lakk. Og skulle det være tvil så blir det ala 90 talls saftgrønn med polerte eiker på felgene. Det e hvertfall planen. Har prøvd å dele felgplata fra ringen men det sitte som bare fy. I og med at 2 av felgene trenger litt sveis for å tette hull og sprekker blir det ikkje tatt noen endelig avgjørelse før sveiser har sett på de. Ny hovedbremsesylinder og nye senkespindler er i hus. Holder og på å sette inn en 1835 gex motor med sprut så det er nok å holde fingrene i..... Trenger litt arbeidslyst nå så e me snart i gang Har du boret ut splinten som sitter sveiset mellom banen og eikene (mitt mellom boltene), hvis ikke prøv det, da løsner de kansje. Vi slet med det samme da bak felgene skulle breddes, ente med å kutte istykker banene og montere nye bredere i stede. Det ble også sveiset noen sprekker i sentrene da, så det burde gå bra. Martin Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Tistlo på september 09, 2010, 11:31:22 am Tommel opp! 80 talet er på moten igjen snart! :)
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på september 09, 2010, 12:57:28 pm Ja denne står nå godt i min garasje. Rette felger og bremser i hus. Det vil si 356B bremser og noe som ligner rader bare at det er ikkje det. Disse trenger endel jobb for å få strøkne så det blir nok et vinterprosjekt. Bremser er helt demonterte og skal til glassblåsing før lakk. Og skulle det være tvil så blir det ala 90 talls saftgrønn med polerte eiker på felgene. Det e hvertfall planen. Har prøvd å dele felgplata fra ringen men det sitte som bare fy. I og med at 2 av felgene trenger litt sveis for å tette hull og sprekker blir det ikkje tatt noen endelig avgjørelse før sveiser har sett på de. Ny hovedbremsesylinder og nye senkespindler er i hus. Holder og på å sette inn en 1835 gex motor med sprut så det er nok å holde fingrene i..... Trenger litt arbeidslyst nå så e me snart i gang Har du boret ut splinten som sitter sveiset mellom banen og eikene (mitt mellom boltene), hvis ikke prøv det, da løsner de kansje. Vi slet med det samme da bak felgene skulle breddes, ente med å kutte istykker banene og montere nye bredere i stede. Det ble også sveiset noen sprekker i sentrene da, så det burde gå bra. Martin Har ikkje sett noe splint nei. Felgbanen har sikkert mange lag med grunning og fyller så da må eg lete. @Tistlo.........Har 80 talls moten vært borte noen gang da??? Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Formula Vee på september 09, 2010, 13:03:56 pm Tommel opp! 80 talet er på moten igjen snart! :) Jepp!! Ja til doble firkanta lykter, diamantmønster og svære glassfiberdeler, revehale og terninger!Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: SplitMan på september 09, 2010, 13:20:27 pm bug-tech; Hva fant "vi" ut om disse felgene egentlig? Var senteret støpt i Sverige, eller hvordan var det?
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Kjetil Lima på september 09, 2010, 13:34:00 pm Endre skal i alle fall ha masse credit for å åpne lommeboka så mye for å kjøpe tilbake felger og bremsene til denne bilen.
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Hot Owl på september 09, 2010, 13:47:45 pm Endre skal i alle fall ha masse credit for å åpne lommeboka så mye for å kjøpe tilbake felger og bremsene til denne bilen. X2! Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: bug tech på september 09, 2010, 13:52:01 pm bug-tech; Hva fant "vi" ut om disse felgene egentlig? Var senteret støpt i Sverige, eller hvordan var det? "vi" fant aldrig ut hvor de ble laget desverre, de ble kjøpt i østfold, og det gikk rykter om et sett til der borte, men det ble aldrig bekreftet. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: SplitMan på september 09, 2010, 13:54:21 pm bug-tech; Hva fant "vi" ut om disse felgene egentlig? Var senteret støpt i Sverige, eller hvordan var det? "vi" fant aldrig ut hvor de ble laget desverre, de ble kjøpt i østfold, og det gikk rykter om et sett til der borte, men det ble aldrig bekreftet. x3 ang felgene! Hva er dimensjonen på felgbanen? Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: bug tech på september 09, 2010, 13:58:38 pm bug-tech; Hva fant "vi" ut om disse felgene egentlig? Var senteret støpt i Sverige, eller hvordan var det? "vi" fant aldrig ut hvor de ble laget desverre, de ble kjøpt i østfold, og det gikk rykter om et sett til der borte, men det ble aldrig bekreftet. x3 ang felgene! Hva er dimensjonen på felgbanen? 6" bak og ca 51/4"forran om jeg ikke husker feil. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2 på september 09, 2010, 14:41:32 pm x4 ang felger og bremser
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Varj på september 09, 2010, 16:26:17 pm x4 ang felger og bremser X5. Forstår ikke at en så flott bil kunne bli fratatt "arven" sin igjennom årene. :-\ Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på september 09, 2010, 18:18:44 pm x4 ang felger og bremser X5. Forstår ikke at en så flott bil kunne bli fratatt "arven" sin igjennom årene. :-\ Eg prøve ikkje å forstå det engang. Nå e de tilbake der de hører til.......hos meg ;). Nå gjenstår det bare å få tilbake den rette finish så blir det så bra så..... Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: bug tech på september 10, 2010, 07:54:30 am Har ikkje sett noe splint nei. Felgbanen har sikkert mange lag med grunning og fyller så da må eg lete. Om du ser inni eikene mellom boltene, så er det et ca 6 mm stort hull, der sitter det en pinne som er sveiset fast i felg banen, og sparklet over med sikaflex. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Formula Vee på september 10, 2010, 09:06:30 am Kan det være disse med gjennsveiset senter?
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Hot Owl på september 10, 2010, 09:17:40 am (http://www.vwnorge.no/index.php?action=dlattach;topic=1244.0;attach=104821;image)
(http://img.photobucket.com/albums/v283/norway/bugs/13.jpg) Se på hvor flatt det er inne i "vika" mellom eikene... og hvor stor flatene er oppå senteret. Se også hvor brede eikene er mot banen... Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: LOBO på september 10, 2010, 09:18:14 am Kan det være disse med gjennsveiset senter? nei :) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Formula Vee på september 10, 2010, 11:04:02 am Er dem "one-off"?
Tipper det blir lite slædding da.. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på september 11, 2010, 22:22:57 pm Fått gjort litt i dag. Demontert 2 av felgene, og finner stadig sprekker i aluminumen. De satt godt fast men måtte gje seg te slutt. Blir en lette jobb å polere de nå. Genialt med skrudde hjul..
(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/T-111/IMG_0522.jpg) (http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/T-111/IMG_0527.jpg) 2 hjul igjen å demontere så e me klar for en ettermiddag i glassblåså... Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Formula Vee på september 14, 2010, 07:57:31 am Er det glassblåsing og polering med autosol som skal til? Beskytter du dem med noe etterpå?
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: BeetleBug på september 14, 2010, 08:19:23 am Er det glassblåsing og polering med autosol som skal til? Beskytter du dem med noe etterpå? Det er liten vits å gjøre overflaten ruere ved å blåse dem først hvis målet er en blank overflate. Det ser ut som om disse skal være nokså enkle å polere opp med litt skikkelige produkter/verktøy. Bravo for at kjøpte disse til bilen! Mvh BB Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på september 14, 2010, 08:31:37 am Alusenter skal pusses/poleres med dertil riktige produkter. Har sjøl vore godt fornøyd med resultatet på fuchsfelger eg har gjort dette på. Holder meg langt unna autosol da det er et ganske grovt slipepasta. Vannslipes først til korning 4000, deretter over med paintrenovator og en topcoat fra meguires. Til slutt en premiumcoat fra english custom polishing som gir en fin dybde i det.
Her er et bilde av de som eg har på varianten. Har bare vasket de med såpe og vann etterpå og stått ute hele sesongen. De e like fine enda. (http://www.srvwk.com/e107_files/public/1260308298_3_FT553_dsc01500.jpg) Stålbanen og bremsene skal glassblåses for å få av gammel lakk osv Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på november 04, 2010, 00:04:46 am Da er bremser og felger klar for lakkering. Alusenter er i danmark til sveising. Lurer på en ting. Hjulmuttere vil eg ha nye, og det er noen lange beist av muttere. Måler 38mm innvendig. Skal få tatt et bilde av de. Tips om hvor noe sånt kan finnes.....
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Formula Vee på november 04, 2010, 01:38:43 am Om du ikke finner, går det å lage.
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på desember 05, 2010, 23:00:15 pm Nylakka igjen...... (http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/T-111/IMG_0012.jpg) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Hot Owl på desember 05, 2010, 23:05:11 pm Meget pent!! Tommel opp!
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Tistlo på desember 05, 2010, 23:12:50 pm Strøkent !
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Sti på desember 05, 2010, 23:19:48 pm aiaiai! det så bra ut!
mange timer har det blitt brukt ca? :) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på desember 05, 2010, 23:44:40 pm Det ligger noen timer bak ja. Men dette e hobby så teller ikkje timer her ;)
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Varj på desember 06, 2010, 01:05:44 am Meget pent!! Trommel opp! Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på desember 13, 2010, 20:30:57 pm Har da så smått begynt å finne frem delene til bremsene, og det er en ting eg lurer litt på. Det er ikke noe hull i den bakre plata for justering av bremsebånda. Hvordan løste porsche dette??? Noen som vet?
(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/IMG_0072.jpg) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: LOBO på desember 13, 2010, 20:35:18 pm Dette blir rått!
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: ZAR på desember 13, 2010, 21:02:01 pm Har da så smått begynt å finne frem delene til bremsene, og det er en ting eg lurer litt på. Det er ikke noe hull i den bakre plata for justering av bremsebånda. Hvordan løste porsche dette??? Noen som vet? Gjennom hull på forsiden av trommelen slik som på eldre folkevogn? Dette blir bra! Fint å se en gammel klassiker og favorittbil kommer på veien igjen! Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: JS på desember 13, 2010, 22:28:26 pm Du ser justeringshullene tydelig i post #94. Lykke til med prosjektet!
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Pål på desember 13, 2010, 22:35:24 pm Deilig å se denne bilen bli seg selv igjen :)
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på desember 13, 2010, 22:47:41 pm Ah, selvfølgelig.......Tenkte på det rett etter eg hadde postet spørsmålet......Det va jo lett... ;)
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på desember 15, 2010, 18:37:16 pm En ting til eg lurer på. Montering av sylindre på forhjula. Litt usikker på om sylinder skal peke mot eller med kjøreretning. Hadde egentlig funnet ut at den beste bremseeffekten måtte være hvis sylinder peker mot kjøreretning, men dette bilde taler vel motsatt. Noen som kan bekrefte?
(http://www.pelicanparts.com/356/356B_Parts/3_chassis/356B_wheels_brakes_big.JPG) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: JTWE på desember 15, 2010, 20:21:44 pm Du har to sylindre - de skal peke forskjellig vei. Dermed oppnår du at begge blir ledende, dvs draes med av trommelens rotasjon.
Det på tegningen er nok riktig Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på desember 15, 2010, 23:58:38 pm Ja tror og at tegningen er riktig. Og da skal stempelet peke samme vei som rotasjonen......Har også studert bobla sin. den og peker samme vei som rotasjonen. Så da skulle det være god fisk...
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: JTWE på desember 16, 2010, 00:04:08 am Bobla har vel bare en dobbel hjulsylinder, hvilket gir en ledende og en slepende bremsesko
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på januar 01, 2011, 12:25:59 pm Det går seint men det går hvertfall framover...
(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/T-111/IMG_0114.jpg) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Hans-Arne på januar 01, 2011, 16:57:11 pm Hei Endre, du er en kunstner til å få gamle alufelger til å se strøkne ut. Nå når grom felgene skal på plass T-111, er det en ting jeg lurer på. Den gamle forstillingen som sto på T-111 ble skrudd over på ovalen min når jeg kjøpte den av deg. Spørsmålet er, jeg har målt den og funnet ut at den er bare smalet 20mm totalt. Hva var grunnen for det......?? Kanskje noen som kjenner historien. (legger ved er bilde av forstillinga)
Mvh Hans-Arne Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Roy Grelland på januar 01, 2011, 17:18:21 pm antakelig fordi det var det som ble penest ;)
Men Martin eller Karl Fredrik vet nok mer om det enn meg Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: bug tech på januar 04, 2011, 13:26:00 pm Hei Endre, du er en kunstner til å få gamle alufelger til å se strøkne ut. Nå når grom felgene skal på plass T-111, er det en ting jeg lurer på. Den gamle forstillingen som sto på T-111 ble skrudd over på ovalen min når jeg kjøpte den av deg. Spørsmålet er, jeg har målt den og funnet ut at den er bare smalet 20mm totalt. Hva var grunnen for det......?? Kanskje noen som kjenner historien. (legger ved er bilde av forstillinga) Grunnen til at den ble kun smalent 20 mm var at det var ikke mer klaring mot karosseriet, uten og gjøre noe med demper tårna+ at det holdt for og få klaring til hjula (trillebår looken var heller ikke så populær på slutten av 80 tallet).Mvh Hans-Arne Mvh Martin Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: SplitMan på januar 04, 2011, 14:55:48 pm Ja tror og at tegningen er riktig. Og da skal stempelet peke samme vei som rotasjonen......Har også studert bobla sin. den og peker samme vei som rotasjonen. Så da skulle det være god fisk... Det er riktig ja...stemplene skal peke med rotasjonen av trommelen. Da får du også "selvpådragseffekten" ved at båndet på en måte kiler seg mot trommelen. Jeg monterte mine feil vei og byttet etter en stund - det er enorm forskjell...virkelig overraskende hvor stor forskjell det var. Og - veldig tommel opp for et artig prosjekt! Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på januar 14, 2011, 22:55:45 pm Da har det blitt litt mere gjort her. Fått bytta til riktige spindler, nå er det senkespindler, det var det vel ikke tidligere. Montert på høyre foran og det gikk veldig greit med unntak av navkoppen. Noen som vet om det er forskjell på den fra skivebrems til trommelbrems? I såfall har eg bruk for 2 stk...
Bak fikk eg og en liten utfordring, Låsinga til håndbremswire på trommelen er snudd på hodet i forhold til originalt. Men da var løsninga å ta lås fra venstre bakhjul over på høyre side og motsatt.... Så en side igjen så er bilen trillbar hvertfall... :) (http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/T-111/IMG_0170.jpg) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på februar 19, 2011, 20:20:15 pm Her går det ikkje spesielt fort. Bremsene er ferdige, motor sviver meget pent, men har ikkje begynt å mappe noe enda. Felgene er ferdig lakka og alusenter er hentet etter sveising. Så har snart 2 ferdige senter. Ska prøve å montere de sammen snart for å ha litt motivasjon til de 2 siste som er de verste....... Følg tråden på srvwk...
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Hot Owl på februar 19, 2011, 21:38:29 pm Stor blå tommel opp!
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på februar 20, 2011, 10:58:34 am Eg e av den treige typen eg JHU så en blå tommel e sikkert like bra som en vanlig hudfarga tommel.....
Spandere et bilde til dokk i dag, fikk montert sammen en felg i går så her blir det kake i dag..... (http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/T-111/IMG_0258.jpg) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Jee på februar 20, 2011, 11:09:22 am Fantastisk å se disse bildene. De felgene så alt annet enn pene ut når du fikk de :D
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Trond Dahl på februar 20, 2011, 11:32:00 am Eldig bra Endre! Dette er kjekt å se, og følge med på.
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på februar 20, 2011, 14:29:56 pm Takker for det :) Mye jobb igjen før dette e ferdig, men det går nå rette veien. Går å lurer på ang dekk og om det e lurt å ha slanger i de siden det e skrudde hjul eller om det e nok å tette godt med Tec7 rundt innfestingen.....
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Hulken på februar 20, 2011, 21:03:41 pm Tror jeg ville lagt inn et gummi felgbånd og brukt slange. Mener Trond brukte det dengang bilen var nybygd.
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Formula Vee på februar 21, 2011, 09:35:20 am Blir de flotteste hjula jeg har sett. Det oser liksom "craftmanship x svette".
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på mars 17, 2011, 21:20:11 pm Endelig ferdig å gjett om eg e glad for det. Ca 20 timer pr felg har eg funnet ut. Så eg trenge en nye hobby.....
Lurer på om det blir kjøretur snart..... Skal vri på gummi i morgen hvis helsa holder... (http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/T-111/IMG_0314.jpg) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: jalokoey på mars 17, 2011, 21:41:34 pm kongen av alu polering !!!!! ser godt ud.. glede meg te å sjå di på bilen ja:) felg porno dette :P
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på mars 19, 2011, 15:22:58 pm Sjøl om helså svikte av å te så må ting bli gjort.....
(http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/T-111/bilde-7.jpg) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Tistlo på mars 19, 2011, 16:30:01 pm :o 8)
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Hot Owl på mars 19, 2011, 17:05:44 pm Minner meg om Tjøme på tidlig nittitall... Grattis!!!
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Jee på mars 21, 2011, 00:36:32 am Gratulere til både bil og eier. Flott og se disse sammen igjen.
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på april 16, 2011, 22:44:28 pm Takker for kommentarer. Har nå hatt et par turer og er overasket kor godt eg har truffet med bremsene, for det var eg spent på.....motor fungerer og bra og hvis alt går etter planen blir det en tur med mapping i mårå.....
Nyvaska og nypolert.......Herligt ver her på vestlandet.....ka meir kan me ønske oss då.... Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på mai 02, 2011, 20:55:24 pm En liten oppdatering.
Har hatt en tur å fått mappet med lambda. Kjørte i ca 10 minutt med variert kjøring. Motor fungerer meget bra og går fint. Veldig bra moment på lave turtall så dette er en god crusingmotor, noe som passer meg fint:-) Holder nå på med å lage nye spacere foran, 16mm tykke i stedet for 8mm. Dette for å løse problemet med navkoppen, siden det er så dype nav i tromlene foran. Ellers skal d ikkje gjøres så mye annet enn å kjøre....... Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: bug tech på mai 03, 2011, 11:26:23 am En liten oppdatering. Har hatt en tur å fått mappet med lambda. Kjørte i ca 10 minutt med variert kjøring. Motor fungerer meget bra og går fint. Veldig bra moment på lave turtall så dette er en god crusingmotor, noe som passer meg fint:-) Holder nå på med å lage nye spacere foran, 16mm tykke i stedet for 8mm. Dette for å løse problemet med navkoppen, siden det er så dype nav i tromlene foran. Ellers skal d ikkje gjøres så mye annet enn å kjøre....... Jeg mener og huske at der ikke var spacere forran på den når Dahl hadde den, jeg tror vi kutta nav koppene så de ikke bygde så mye utover. Bak mener jeg det var 8-10 mm spacere, men jeg kan også huske feil, det begyner og bli noen år siden. Morro og se felgene tilbake på bilen, dette blir bra. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på mai 03, 2011, 12:12:28 pm Ja han eg kjøpte bremser og felger av nevnte at det var noe custom navkopper på. Men eg fikk nå med 4 stk spacere på 8mm hver så regner med det var et for hvert hjul. Nå har bilen fått en 2" kortet forstilling, noe som er ca en halv tomme smalere enn den som stod på. Derfor så velger eg å space ut litt til for å slippe å kødde med navkopper. Eg har også satt på andre alu navmutter (store) som også bygger litt. I stedet for de 2 små mutrene som er et tålmodighetsprosjekt å få til. Så eg er nok litt fan av å forenkle ting, men syns det er greit å kunne bruke standard deler......
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på juni 19, 2011, 11:44:15 am Å nå når det begynte å bli kjekt å kjøre med ragtoppen oppe så skulle det brått stoppe :(
Merket i går at bilen var så merkelig på veien. Litt lyder og den beveget seg litt sidelengs bak ved jevn kjøring. Så eg ga den et dytt sidelengs da eg kom heim og joda......bakre høyre trommel helt løs.....godt at eg kom meg heim hvertfall. Demontert i dag og finner dette.... (http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/T-111/bilde-13.jpg) (http://i993.photobucket.com/albums/af54/endresta/T-111/bilde-14.jpg) Ikkje mye igjen her nei.....men heldigvis ingenting annet ødelagt :) Disse er jo utskiftbare så eg trenger nye splines.....å det e vel hyllevare......HJELP!!!! Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Formula Vee på juni 19, 2011, 13:54:32 pm Kjipt, jeg hadde samme problemet på formula vee, kjøpte nye tromler. Turboroadster hadde forrige eier og gjort samme feil.. 36mm mutter var strammet for lite. 360nm er MYE. Har du strammet med 35kg?
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Eddi på juni 19, 2011, 14:17:04 pm Ka har eg sagt om å ta i mot mekketips fra Håkon! :D :D
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på juni 19, 2011, 15:25:57 pm Strammet med momentnøkkel ja, så noge meir lurt svar har eg ikkje på den :(
Trur eg og bare kjøper nye tromler ;) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Tistlo på juni 19, 2011, 18:12:56 pm muligens ein sjangs å stjela splines frå ein org trommel? kappa av mest mulig å dreia ned etterpå? sugbart ivertfall..
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: -Marius- på juni 20, 2011, 20:33:47 pm Så litt hjemmelaget ut, er det det?
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Jærva på juni 20, 2011, 21:52:26 pm Så litt hjemmelaget ut, er det det? Synes det ikke så helt "trygt ut" jeg.. Kan da umulig være std. dette her? Ser da ut til at det er brukt små umbraco sett-skruer inni der ::) Vet ikke helt om det så mange som hadde synes det hadde vært trygt og kjøre rundt med det der men... Tanken har nok sikkert vært god den, men med 36 kg moment og press + varme fra trommel osv osv. ::) skeptisk! Hvis jeg ikke husker feil så skal da splines på orig. 356 være lik på bobla. Må være at splines har vært dårlig/ defekt som har gjort dette her vel .. Sikkert noen her på forumet som vet mere om dette, men det er jo klart at slike trommler ikke vokser på trær og er vel ikke akkurat billige heller. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: tmatre på juni 20, 2011, 23:47:05 pm Splines er støpegods...
Ny koster hele dressen! En overhalt får en for "bare" sjorta og slipset :-) Ny: http://www.nlaparts.com/store/rear-brake-drum-356b-p-2567.html - $1295 Overhalt: http://www.nlaparts.com/store/rear-brake-drum-356b-remanufactured-p-3169.html - Bare $429 Jeg har brukt for mye tid på Porsche 356 ser jeg av lenkene jeg har lagret... Vurderte 356 bremser da jeg satte inn 356 motoren i 54'en min :-) Metoden med setskruer er brukt tidligere den.. "Ray Litz (Competition Enginering) used to replace the spline hubs and used 4 set screws to secure it in the drum" Og om en søker på diverse 356 forum så virker han å være en respektert kar :-) Kanskje et alternativ å sende trommlene til denne karen? http://www.mwthemachineshop.com/photo.html Viser litt i bilde arkivet sitt hvordan han reparerer (http://www.mwthemachineshop.com/pics/356%20drums/drumsagain&splinerepair%20005.jpg) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Hot Owl på juni 22, 2011, 09:23:03 am Slitasjen komme av senkninggraden, så fiksen burde jo ideelt være slik at den kan gjentas senere.
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på juni 22, 2011, 10:16:10 am Så litt hjemmelaget ut, er det det? Synes det ikke så helt "trygt ut" jeg.. Kan da umulig være std. dette her? Ser da ut til at det er brukt små umbraco sett-skruer inni der ::) Vet ikke helt om det så mange som hadde synes det hadde vært trygt og kjøre rundt med det der men... Tanken har nok sikkert vært god den, men med 36 kg moment og press + varme fra trommel osv osv. ::) skeptisk! Hvis jeg ikke husker feil så skal da splines på orig. 356 være lik på bobla. Må være at splines har vært dårlig/ defekt som har gjort dette her vel .. Sikkert noen her på forumet som vet mere om dette, men det er jo klart at slike trommler ikke vokser på trær og er vel ikke akkurat billige heller. Denne løsningen har tross alt stått på i 20 år,om bugtech eller andre gjorde noe i sin tid får eg kanskje svar på engang og hva som er årsaken til at det nå er utslitt får være et mysterium..... og av og til er jo noe hjemmemekk også gode løsninger ;) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: bug tech på juni 22, 2011, 12:23:30 pm Denne reprasjone er nok noe som ble gjort av Simen, han som hadde bilen etter Trond, han dreide ut og presset inn slitebane i alle tromlene, jeg tipper det er han som har byttet splines også.
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på juni 22, 2011, 13:09:41 pm Kanskje Simen er å friste til å ta på seg en jobb med å fikse dette også? eller er det andre der ute som har lyst til å tjene litt ekstra feriepenger?
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: JS på juni 23, 2011, 21:04:48 pm Grunnen til at splines er utslitt er i alle fall ikke noe mysterium, som JHU påpeker.
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Formula Vee på juni 24, 2011, 00:21:29 am Bruker du varmebestandig loctite i tillegg, har du både loctite som holder og skruer..
Er splines like nyere modeller? Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Hot Owl på august 30, 2011, 11:33:44 am Mekket dette bildet for en tysker, passer jo inn her på en måte også.
[attachment=1] Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: BERGER på august 30, 2011, 12:21:48 pm Egentlig ganske utrolig at den forskjellen i bredden på eikene kan gjøre en så stor visuell forskjell! T-111 felgene er veldig mye finere!
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: SplitMan på august 30, 2011, 12:37:14 pm Mekket dette bildet for en tysker, passer jo inn her på en måte også. [attachment=1] Kult! Helge? Nå? Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på august 30, 2011, 14:13:22 pm Eg syns at de felgene i kombo med bremser e bare steinkult :)
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: tmatre på august 31, 2011, 17:03:31 pm Eg syns at de felgene i kombo med bremser e bare steinkult :) Amen! Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: jalokoey på august 31, 2011, 18:01:09 pm x10
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: V-111 på september 02, 2011, 21:13:21 pm Har du sett denne?
(http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/281886_268900926460216_192239594126350_1263592_4251046_n.jpg) Edit: Ser bildet er kommentert Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på september 09, 2011, 12:32:25 pm Ja, får stadig bilder og gamle bilblader med bilde av gobilen :-) Det e like kjekt hver gang.
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Airborne på september 19, 2011, 19:20:35 pm Bruker du de originale "studs`ene" (Eller hva det nå heter på norsk - hjulbolter? ) på 356 bremsene? Hvilken type muttere bruker du isåfall som passer felgene? Er det bolter med forsenkning inn i felgen, eller er det bolter med flat anleggsfale mot felgen du bruker? (Driver og knoter med mine 356 bremser og Crestlines felger.....)
Bjørn Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: JS på september 20, 2011, 22:40:08 pm Bjørn, jeg kappet ned bolter til Landcruiser for å få på ET Mags på 356 bremser.
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Airborne på september 21, 2011, 11:30:57 am Takk for tips! Har landcruiser boltene samme dimensjon på splines som de originale porsche boltene?
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: JS på september 22, 2011, 23:40:17 pm Du kan maile meg på j-steiro@online.no , så slipper vi å ødelegge tråded. Kan sikkert få tatt noen bilder.
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: OldBug på september 23, 2011, 16:40:32 pm Fin tråd! Og kjempefin bil!!!!!! ;D
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på januar 08, 2012, 00:36:14 am Skal montere sikkerhets belter i bilen før neste sesong, og lurer på hva slags type eg skal gå for. Noen tips ?
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: OTO på januar 08, 2012, 00:53:40 am Wolfburg vest har noen fine "originale"
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Kjetil Lima på januar 08, 2012, 00:58:19 am Jeg monterte i Ovalen min før turen til SCC i fjor. 3 punkts uten snelle fra http://www.wolfsburgwest.com/
Borret hull i gulvet på hver side av stolene, samt et hull i b stolpen. Tok et flattjern som jeg laget gjenger i å tredde opp i b-stolpen (pass på at du ikke borrer for høyt pga kassene til pilene) fra innsiden og skrudde fast. Sikkert bedre å sveise fast en mutter på baksiden av flattjernet men jeg hadde ikke sveiseapparat der og da. M10x1,5 gjenger får holde ei stund. Sikkert ikke ideelt men bedre enn å treffe rattet med fullt moment. Originalitet måtte vike for sikkerheten, klart tegn på at jeg nærmer meg 40. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: jalokoey på januar 08, 2012, 22:31:44 pm kos har motoren fungert ? er de heilt konge å kjøra insp ? :P
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på januar 08, 2012, 22:41:21 pm D e jo ikkje akkurat noge originalbil dette så d som eg lure litt på e om d finnes noe som "passer" bilen liksom...... Vett at d tidligere har vært montert noe som var festet i noen øyebolter i gulv bak stolene. Så eg får vel undersøke litt.....
Btw så startet eg opp maskinisten i går og d bare virker:-) skulle bare hatt litt tid til å shinet motorrom..... Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Kjetil Lima på januar 08, 2012, 22:51:55 pm D e jo ikkje akkurat noge originalbil dette så d som eg lure litt på e om d finnes noe som "passer" bilen liksom...... Vett at d tidligere har vært montert noe som var festet i noen øyebolter i gulv bak stolene. Så eg får vel undersøke litt..... Btw så startet eg opp maskinisten i går og d bare virker:-) skulle bare hatt litt tid til å shinet motorrom..... På http://www.pedersens-racing.no/ finner du 4 punkt seler som er godkjente (e-merket) og andre som ikke er godkjente men til løpsbruk :) 2 stk 4 punkt i frontsetene med øyebolter x 2 i gulvet og "skulderbeltene" ned mellom bakseterygg og pute passer nok bedre på din bil. Jeg skal ha denne løsningen i T-1776. Har kjøpt røde e-merkede sabelt belter men tror jeg har ombestemt meg og skal kjøpe nye :-[ Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Pål på januar 08, 2012, 23:01:47 pm Hvis T111 fortsatt har Porsche seter foran så er 4-punk seler ikke å anbefale. Da selene ikke vil holde deg fast i en evt kollisjon. Selene vil skli nedover sidene på stolen.
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: jalokoey på januar 08, 2012, 23:13:22 pm thingen får og insp motor til sommers. da bare 1600 med mexico og en liten sneglehus i tilegg.:) har flere ecu er liggende nå om du sko trenge en neste gang du fyller den med vann :P
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Kjetil Lima på januar 08, 2012, 23:37:22 pm Hvis T111 fortsatt har Porsche seter foran så er 4-punk seler ikke å anbefale. Da selene ikke vil holde deg fast i en evt kollisjon. Selene vil skli nedover sidene på stolen. Det har den ja, kom ikke på det jeg. Da blir det 3 eller 2 punkts på deg da endre. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på januar 09, 2012, 11:46:19 am Det er jo litt av poenget som Pål nevner her. Har porschestolene som sagt og da blir vel 4 punkt nesten livsfarlige...... men bobla er vel ikkje noen trygg bil i utgangspuktet heller......
Får lete litt og finne noe i grått eller svart trur eg. 2 eller 3 punkt. @jalokey Godt å vite at du har delelager på ecu, men bilen står i tørr å god garasje så det e så bra så :-) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på juli 14, 2012, 17:04:16 pm Eg går å lurer på å gjer noe med denne. Skifte farge, fjerne noe av callooken å få litt mere original/resto bil. Muligens luftfjæring. Er det galskap? Bør denne bilen bli slik den er? Kom med meninger. Kravet eg har er at det skal ikkje være nyere enn 63 mod cab eller 57 mod sedan med ragtop. Vil ha en pen originalfarge :-) :-)
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: ts på juli 14, 2012, 17:56:03 pm Skal du bytte den vekk eller gjøre om på T-111 ?
Jeg solgte nettopp varianten her i Bergen. Har nok arbeid med razoren fremover. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Bj?rn på juli 14, 2012, 18:05:34 pm Eg går å lurer på å gjer noe med denne. Skifte farge, fjerne noe av callooken å få litt mere original/resto bil. Muligens luftfjæring. Er det galskap? JA! Hvorfor endre en vinner? ::) ;D Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på juli 14, 2012, 18:29:02 pm @ts vett ikkje heilt ,men eg har lyst på en pen 50-60 taller. Eg har en men den en i overkant kul. Eg er og forblir en original/resto frik. Finne ikkje roen i T111 slik den er. Det er ikkje lett...
@bjørn vinner ja, men en sliten en:-) fortjener en oppshine snart. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: ts på juli 14, 2012, 18:41:46 pm Personlig liker jeg best så originalt som mulig, men med senk, felger og gjerne litt mer effekt.
Mange utrolig fine farger blant originalfargene!! Men om du skal gjøre om på T-111 eller bytte bil må du jo nesten finne ut av selv. Du som eier bilen ;) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Trond Dahl på juli 14, 2012, 18:45:17 pm Selg den som den er og bygg noe nytt. T-111 "spøkelset" vil alltid være der uansett om du bytter farge. Nå når bilen endelig er tilbake slik den var så kan den like greit selges komplett.
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Hot Owl på juli 14, 2012, 19:01:40 pm Jeg synes vel at det er unødvendig å gjøre om den bilen, det finnes jo mange tristere ovaler som ligger nærmere dine planer?
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: BERGER på juli 14, 2012, 20:30:08 pm Selg den som den er og bygg noe nytt. T-111 "spøkelset" vil alltid være der uansett om du bytter farge. Nå når bilen endelig er tilbake slik den var så kan den like greit selges komplett. Enig! Det er veldig synd hvis den opprinnelige look`n blir borte. Dessuten tror jeg du senker den fremtidige verdien av bilen betydelig. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Kjetil på juli 14, 2012, 21:13:19 pm Gjør som du vil med den, det er din bil! ;D
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på juli 14, 2012, 22:30:46 pm Jeg synes vel at det er unødvendig å gjøre om den bilen, det finnes jo mange tristere ovaler som ligger nærmere dine planer? Da finner du en trist oval med skyvetak til meg :-) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Eikstad på juli 28, 2012, 23:31:04 pm Slik utviklingen har vært tror jeg neppe bilen blir særlig mere (eller mindre..) verdt enn andre tilsvarende biler enten den er slik den opprinnelig ble bygget eller om du endrer den totalt.
Hvorfor? Jo fordi for 20 år siden kastet man orginalskjermer til fordel for repro, man kunne bytte til et nyere chassi på ei splitt boble fordi det var rust i gulvplatene på den orginala plata osv helt uten å ofre orginaliteten en tanke. Hva som er "riktig" eller ikke på T-111 vet ikke jeg men slik det ser ut ved første øyekast er nok ikke det stort. I dag er man syklig opptatt av "matching numbers", "riktige" deler og orginalitet (selv på restobiler). Kravene til kvalitet og finisch er også mye høyere blant de seriøse byggerene nå enn tidligere. For de som var med for 20 år siden forstår jeg at dette er nostalgisk, men FY for en look det er/ var på disse bilene! Born2Run så ut som et garderobeskap på steroider, Tjeltabilen ser ut som en utglattet bigwindow bil med splittrute bak og dører som rett og slett åpnes feil vei. Flere kan nevnes, men jeg grøsser bare ved tanken. Alle disse bilene har et fellestrekk ved at de har et forferdelig stuk, trolig grunnet dårlig utvalg av dekk og innkortede forstillinger "back in the days", men også fordi ingen tenkte selv. Innkortinger osv som idag er helt normalt er jo så enkelt at selv svigermor kan klare det med litt basic opplæring ( og hun er tett ;D). Så hvorfor gjorde så få slike inngrep for 20 år siden? Trolig fordi man risikerte å få smuss på Ball genseren eller olje på seilerskoene. T-111 er et unikt og fantastisk emne for å bygge en restobil (på samme måte som en standard modell er for en cal looker). Porsche bremser, unike hjul, rag top etc. Det som mangler er lister, ny farge, mindre justeringer på hjuloppheng og et orginalt interiør så er bilen en restobil etter dages standard. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Kjetil Lima på juli 28, 2012, 23:49:34 pm En av bilene du nevner her har nå 4" korta forstilling :D
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Eikstad på juli 28, 2012, 23:52:10 pm En av bilene du nevner her har nå 4" korta forstilling :D Takk. Du reddet nattesøvnen min :) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: BERGER på juli 29, 2012, 00:14:14 am Med litt jobb kan vel denne her også bli en resto bil etter dagens standard, men burde man? ::)
(http://sundayslacker.com/wordpress/wp-content/uploads/2012/06/PinkLadyPostCard_edited-825x509.jpeg) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: tmatre på juli 29, 2012, 15:02:51 pm Når det gjelder vedi.. som i penger: Bilen mangler 90 talls look motoren, selv om den har fått felger/bremser tilbake... Eventuell videre endring av "verdien i kroner" om den endres mer å i såfall være om han som bygget den ønsker å kjøper den tilbake? De fleste av oss regner vel verdien av hobbybil i opplevelser i stede for kroner? Da må det være Endre sine opplevelser som legges til grunn om bilen bør endres på eller om den bær beholde dagens "look" Og ang Pink Lady... Den er ikke et særlig godt object for en resto.... Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på august 10, 2012, 23:52:03 pm Jaja.... Det er bra at smaken er som baken..... Nå står bilen hjemme hos skaperen og får trolig en verdig fortsettelse. Nå glede eg meg til å fylle opp garasjen med noe nytt prosjekt:-)
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Hot Owl på august 10, 2012, 23:55:54 pm Tusen takk for at du samlet bilen til ett rike igjen Endre!
Kommer du på SCC? Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Håkon på august 11, 2012, 01:25:16 am happy ending
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Ørjan Evensen på august 11, 2012, 17:04:55 pm Word!!!! ;) Lykke til te ny eier, blir garantert tatt godt vare på nå vil jeg tro 8)
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Sonic på august 11, 2012, 20:32:41 pm Upps !! Er denne nå solgt videre ??? "Et absoslutt icon " :D
Mvh Erich Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Hulken på august 11, 2012, 23:54:19 pm Jaja.... Det er bra at smaken er som baken..... Nå står bilen hjemme hos skaperen og får trolig en verdig fortsettelse. Nå glede eg meg til å fylle opp garasjen med noe nytt prosjekt:-) Snakker vi om Trond D altså, opprinnelig eier/bygger? Grattis i såfall, og velkommen tilbake! Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på august 14, 2012, 10:34:34 am Jeg kommer desverre ikke til Scc i år. Garantert så skal eg få det til i 2013.
Ja det er Trond Dahl som har fått tilbake T111 nå. Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Hulken på august 14, 2012, 10:56:04 am Er godt valg og selge den tilbake, håper du får tak i rett prosjekt til dine ønsker!
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Roy Grelland på august 14, 2012, 11:39:07 am Jeg kommer desverre ikke til Scc i år. Garantert så skal eg få det til i 2013. Ja det er Trond Dahl som har fått tilbake T111 nå. For ordens skyld så er det ikke den Trond Dahl som er aktiv her på forumet, men Dalærn som han kalles her i Tønsberg, som bygde den da de fleste av oss hadde permanent og brukte ball-gensere :) (Og Karl Fredrik HADDE hår....) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Hulken på august 14, 2012, 11:56:33 am Kan erindre noen turer i gode gamle dager. Blant annet turen hjem fra København hvor Trond punkterte. Siden reservehjulet var tynnere og hjulmutterene var tette så var eneste løsning og kutte dem for og få festet hjulet. Mørkt var det og baufil hadde ingen med. Men en tur innom nærmest "stuga" ordnet biffen. VW Aircoolers gutta tok vel første ferge Moss-Horten mandag morgen, vi var hjemme halv ni. Rakk en dusj og så rett på jobb til ni.
Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Martin på august 14, 2012, 19:20:49 pm (Og Karl Fredrik HADDE hår....) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Wheeler på august 14, 2012, 21:27:39 pm Gratis til Dahler`n !!!
(har Ball gensern fortsatt) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Eikstad på august 14, 2012, 23:55:58 pm Gratis til Dahler`n !!! (har Ball gensern fortsatt) Nå kan dere gammlinger få kjøpt "repro" Ball gensere også :) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Kjell Roar på august 15, 2012, 14:58:47 pm For ordens skyld så er det ikke den Trond Dahl som er aktiv her på forumet, men Dalærn som han kalles her i Tønsberg, som bygde den da de fleste av oss hadde permanent og brukte ball-gensere :) Jæ**a sossær!!! :D :D :D Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: HenningA på august 15, 2012, 16:09:11 pm Jeg kommer desverre ikke til Scc i år. Garantert så skal eg få det til i 2013. Ja det er Trond Dahl som har fått tilbake T111 nå. For ordens skyld så er det ikke den Trond Dahl som er aktiv her på forumet, men Dalærn som han kalles her i Tønsberg, som bygde den da de fleste av oss hadde permanent og brukte ball-gensere :) (Og Karl Fredrik HADDE hår....) Tittel: Sv: T-111 en prosjekttråd Skrevet av: Endre S på august 18, 2012, 09:34:09 am Er godt valg og selge den tilbake, håper du får tak i rett prosjekt til dine ønsker! Ja eg er så fornøyd så :-) |