Tittel: senking av vw type 1 1964.. Skrevet av: boblefrode på mars 28, 2009, 01:15:57 am fant meg en boble å tenkte jeg skulle senke den , framme å bak.
vet det står mye om det her og har lest endel, men blir ikke helt sikker, er det slik at en må bytte forstilling;feks puma, el no. el kan en senke bobla med original for, å bakstilling..? (ved å ta løst å vri på torsons stagene etter som jeg har lest...) og er det en fordel å få kortere dempere? og hvorfor er felger så himla dyrt til boble.. Tittel: Sv: senking av vw type 1 1964.. Skrevet av: boblefrode på mars 28, 2009, 01:22:07 am el er det noen som vet hvor det selges felger.. link..
Tittel: Sv: senking av vw type 1 1964.. Skrevet av: Kjell Roar på mars 28, 2009, 02:27:45 am el er det noen som vet hvor det selges felger.. link.. Sjekk avsnittet: Tilbud fra forhandlerne ;) lengre ned på forumet Og det er dyrt pga lite utvalg og få firmaer som produserer felger. Og ikke alle synes det er vesentlig penere enn originalfelgene, hvis de originale stæsjes opp litt..... Kortere dempere er bedre fordi du får dempere som er bedre beregnet til fjæringsveien du har igjen.... Tittel: Sv: senking av vw type 1 1964.. Skrevet av: fatzy på mars 28, 2009, 02:32:03 am el er det noen som vet hvor det selges felger.. link.. F.eks: http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewCat&catId=18 http://www.vwservice.no/catalog/default.php?cPath=22_42 http://www.unneberg-bil.no/ http://www.hotshop.as/ Sikkert også noen på forumet her også, hvis du leter... 8) Tittel: Sv: senking av vw type 1 1964.. Skrevet av: boblefrode på mars 28, 2009, 11:14:33 am skjønner:) må vel ha meg en sånn puma pumaforstilling å kortere dempere da, men er fortsatt usikker på¨senkinga bak..
noen som har tips eller er det bare å spørre de på unneberg kanskje.. kjøpte helt ny fordeler på hotshop, 2000 kosta den .. sukk... måtte vist ha det siden jeg ikke fant noe nummer på den originale som stod på... Tittel: Sv: senking av vw type 1 1964.. Skrevet av: boblefrode på mars 28, 2009, 11:15:46 am det med fordeler skulle kanskje på en annen tittel,hehe, men men, ny her..
Tittel: Sv: senking av vw type 1 1964.. Skrevet av: RZR-Andy på mars 28, 2009, 14:46:04 pm 2000 for fordeler? Hvilken type da, høres ut som noe spesielt?
Om felger er dyrt spørs vel hva du sammenligner med. Behøver/bør jo ikke være det første du kjøper heller. Senking bak gjøres uten å bytte deler, med mindre du tenker på å senke uforsvarlig mye. I såfall må du ha kortere dempere. Prinsippet ser du her: http://www.youtube.com/v/AMxBolHOJR4 http://www.youtube.com/v/Gmh5V1sKlTM http://www.youtube.com/v/WA5jYrkwewg http://www.youtube.com/v/41V5g9s_Lbw Fremme bør du først tenke på dette: Når du senker bilen mye vil hjulene ta i innerskjermer, lyktebrønn eller skjermkantene. Dette er selvsagt ikke tillatt å kjøre med, og er dessuten ganske ubehagelig. 1) Skal du bare ha Puma? I såfall kan du senke litt, setter du den helt i bånn kan det fort bli litt rar forstillingsgeometri og stutt fjæring. Så finnes det to typer Puma, grønn og gul, husker ikke hvilken, men en av dem gir mulighet for tilnærmet normal høyde, noe som kan være en stor fordel. 2) Skal du bare ha senkespindler? I såfall bygger disse ut ca.1" på hver side av bilen, du kan da ikke justere noe etterpå, men bilen beholder fjæringskomfort omtrent normal. 3) Skal du ha Puma + senkespindler? I såfall kommer du greit ned, og kompenserer for tapt komfort med spindlene. Setter du den lavt vil du merke at hjulene tar i både her og der, fordi du har fått større sporvidde. Derfor finnes det kortede 2" Pumaer for salg som kompenserer for den økte bredden av spindlene. 4) Skal du bruke kortet Puma må du også ha tilsvarende kortere fjærpakke, stabilisatorstag og styrestag. 5) Skal du senke mye må du også vurdere å sette inn "caster shims" og lange nedre festebolter til forstillingen, fordi du da gjenoppretter en stor del av forstillingsgeometrien. 6) Husk også å få justert forstillingen etter at du er ferdig, ellers kan du belage deg på solide dekkregninger... Enkelt og greit - eller avskrekkende? ;) Du må i alle fall tenke sikkerhet for din egen (og medtrafikantenes) del. Lykke til! Tittel: Sv: senking av vw type 1 1964.. Skrevet av: boblefrode på mars 28, 2009, 15:21:50 pm takker for ett bra svar, nei virker ikke så avskrekkende:)
er jo bare å sette seg litt inn i det så går det:) tenkte bare på å senke rundt 6 cm ca.. kanskje 10.. er det veldig mye? men skal ikke ha så lavt at dekkene tar i. nye dempere vil jeg ha også, så er kanskje like greit å kjøpe kortere dempere da:) nye foringer her å der trenger jeg sikkert også, når en først er igang:) felger haster ikke nei., bilen er egentlig fin slik den er, helt original, men litt senking gjør seg..:) fordeleren er en bosch ett eller annet..hehe.. er vakumklokke på den.helt ny ihvertfall:) |