VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: 1835cc på mars 29, 2009, 16:25:38 pm



Tittel: Returbensin til tank....
Skrevet av: 1835ccmars 29, 2009, 16:25:38 pm
Er det noen der ute som har montert retur fra trykkregulator til orginal tank?
Kcl selger tankuttak som gjør det mulig å montere 8mm tilkobling uten å sveise,bare skru....noen som har prøvd dette?

mvh øyvind


Tittel: Sv: Returbensin til tank....
Skrevet av: 1835ccmars 29, 2009, 21:04:32 pm
Ser cb selger en T kobling som kan monteres på tankutløp,men hvordan går dette når en pumpe leverer 65 psi.Vil bensinen "skumme"?kjører med malpassi trykkregulator....



Tittel: Sv: Returbensin til tank....
Skrevet av: rallybugsmars 30, 2009, 07:23:30 am
Jeg har den CB T-koblingen liggende.

PM


Tittel: Sv: Returbensin til tank....
Skrevet av: Roy Grellandmars 30, 2009, 10:04:50 am
jeg bruker den t-koplingen fra cb, men jeg brukte det originale røret inni tunnellen som retur, og det viste seg at det røret hadde små pinholes i seg, som ble synlig da jeg trykksatte det med bensin...

Men etter det jeg har lest meg frem til fungerer det greit med slikt t-stykke.


Tittel: Sv: Returbensin til tank....
Skrevet av: Hot Owlmars 30, 2009, 10:18:30 am
jeg bruker den t-koplingen fra cb, men jeg brukte det originale røret inni tunnellen som retur, og det viste seg at det røret hadde små pinholes i seg, som ble synlig da jeg trykksatte det med bensin...

Men etter det jeg har lest meg frem til fungerer det greit med slikt t-stykke.

Jeg har også tro på at T koblingen virker, men har ikke vært helt overbevist før. Men nå skriver du at trykket i returen din ble så høyt at røret sprakk (for det var tett først slik jeg husker det) Det tyder vel på at det ikke er helt "fri løpe" tilbake til tank?
Som et tanke eksperiment; om du ikke hadde koblet returen inn i T-stykket, men bare latt retur røret gå til friluft... hadde røret sprukket da?



Tittel: Sv: Returbensin til tank....
Skrevet av: 1835ccmars 30, 2009, 18:29:06 pm
Bestillte en tankgjennomføring hos kcl(kolberg caspari lautum) i dag.Tror dette fungere slik at man borrer et hull i siden på tanken eller på topp om man ønsker.I hullet setter du inn en gummihylse som er kon.Gummihylsen vil ekspandere når du setter inn bolten med rørgjennomføringen i å tette.Innvendig rør er 6mm,utvendig 8mm.Tror dette er utstyr som egentlig er beregnet på dieselvarmere ol.Tror dette blir bedre enn å bruke et slik T stykke.....

mvh øyvind


Tittel: Sv: Returbensin til tank....
Skrevet av: Roy Grellandmars 30, 2009, 18:34:36 pm
jeg bruker den t-koplingen fra cb, men jeg brukte det originale røret inni tunnellen som retur, og det viste seg at det røret hadde små pinholes i seg, som ble synlig da jeg trykksatte det med bensin...

Men etter det jeg har lest meg frem til fungerer det greit med slikt t-stykke.

Jeg har også tro på at T koblingen virker, men har ikke vært helt overbevist før. Men nå skriver du at trykket i returen din ble så høyt at røret sprakk (for det var tett først slik jeg husker det) Det tyder vel på at det ikke er helt "fri løpe" tilbake til tank?
Som et tanke eksperiment; om du ikke hadde koblet returen inn i T-stykket, men bare latt retur røret gå til friluft... hadde røret sprukket da?



røret sprakk ikke, det sprutet ut fra små pinholes, antakelig som resultat av rust/korrosjon, og siden jeg ikke har kjørt denne bilen på 10 år, så husker jeg rett og slett ikke om det lakk bensin i røret før heller. Det var så mange rare lukter og lyder i bilen på den tiden....