Tittel: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 16, 2008, 11:18:45 am Hallo :)
Etter ca 17 år siden restaurering så hadde det blitt litt og kose seg med i garasjen.... Da min beste venn Rust kom frem i dagslyset igjen.. ;D Så nå er det på`n igjen, få på nye dulper og gjøre den klar igjen til de neste 20-30 årene ;) Hva som står på timeplaner er: Karosseri OK Rust sveising av bunn Lakkering av karosseri Brannlakkering av forstilling Skifte alle bremserør og slanger Wide 5 skivebremser rundt om hele bilen. MSD ignition OK Montere moon bensintank OK Holey black ful pump+ regulator KEP Stage1 clutch Street Eliminator topper fra CB Performance. 90,5mm borring. 42 x 37 ventiler. Dobble fjærer. Porta og maskinert hos Gene Berg. Polerte og matchporta innsug. 1835ccm sylindersatts med smidde stempler fra mahle OK 11,2 i komp OK Full Flow av blokk OK Tune up kit til gassere 40mm fra CB OK Felger OK ++++ Motor er en 1776 med 2 dobble 40mm delorto. Byggd av Ola Svendsen Motor Company. Skal bli 1835ccm med 11,2 komp, engel 130 kam..++ Kommer snart mer info og bilder :) Er mitt første prosjekt så all hjelp og ideer tas i mot med takk:):) Er det foresten noen som kjenner igjen denne bilen, noe historie eller noe. Jeg her funnet igjen noen bilder av den på noen treff. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Lasse `65 på februar 16, 2008, 12:04:43 pm ser her ja broder, her er det bare å gå på med fatt mot og få bilen klar til BugCamp, Mantorp og scc ;)
Keep going, bilen blir bra den med tankene du har, det vet jeg 8) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Tistlo på februar 16, 2008, 13:02:27 pm Alltid kjekt med litt rust ;)
Må jo ha noko å gjera på bilen, sånn att når bilen er ferdig, så føler du att du virkelig har gjort ein innsats :) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 16, 2008, 19:03:15 pm Hvor lønner deg seg og kjøpe deler til rustsveising da?.. Er det flere steder en hot shop og veng?.. Tenker litt på kvalitet og pris.
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 16, 2008, 19:05:10 pm Rust er altid morro.. hehe. Får kjøpe et lass med sveise deler så blir det nok bra tenker jeg :)
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Lasse `65 på februar 16, 2008, 19:14:14 pm Hvor lønner deg seg og kjøpe deler til rustsveising da?.. Er det flere steder en hot shop og veng?.. Tenker litt på kvalitet og pris. Hør med Unneberg Bil eller VWService, de har også bra deler tror jeg. Muligens billigere enn Hot Shop ;) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: RZR-Andy på februar 16, 2008, 20:57:12 pm Om mulig og du ønsker det beste, prøv å få tak i det du kan fra småskala-produsenter (håndlagde deler med perfekt passform) som
http://www.wolfparts.com og http://www.hookyspanelshop.com Lykke til - god gammel morro her ser det ut til! ;) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Tistlo på februar 16, 2008, 21:58:28 pm Vert nok fin denna bilen :)
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 16, 2008, 22:07:34 pm Vært inn på siden din og kikket nå, har samme type rust du som meg ser jeg :) Planer har du for bilen din?
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Tistlo på februar 16, 2008, 22:38:14 pm Skal vel gå for ein 98% orginal bil. Dei 2% vert spandert på motor og ant dill-dall
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 19, 2008, 19:14:48 pm Modifisert bakplate så man kommer letter til på motor og eksos. Bare og ta ut de to nederste skruene til bakskjermene så er den løs:)
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Roy Grelland på februar 19, 2008, 20:24:40 pm Denne bilen var SKREMMENDE lik den første bilen jeg restaurerte i 1986-87... Men så vidt jeg husker var min en '69, og jeg hadde stående lykter, og så kjenner jeg ikke igjen registreringsnummeret, men både skjermene og nummeret kan være byttet senere.
HVIS det er den bilen, kjøpte jeg den når jeg var 16 og restaurerte den så den var klar til jeg fikk lappen. Hvis du har et bilde av interiøret/innertaket og innsiden av venstre førerdør (skal evt være en bulk i det lakkerte stykket øverst på døra), så kan jeg bekrefte om dette er samme bilen. Hvis ikke så var det i alle fall skremmende likt. SAAB indisk gul var fargekoden på min. Roy Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 19, 2008, 20:47:34 pm Jeg har snakket med noen av de jeg kjenner som har hatt den før og de snakke på at den var restaurert på begynelsen av 90 tallet, men jeg skal sjekke opp det du skrev i morgen og ta noen bilder av det:)
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Roy Grelland på februar 19, 2008, 22:31:12 pm mener min var DC- eller DB-registrert, så det kan jo hende du kan sjekke med biltilsynet om hvilket nummer den hadde før.
Ellers så tviler jeg ærlig talt på om min bil har overlevd så lenge :-D Kult prosjekt, uansett, og jeg har i alle fall et original-ratt lakkert Indisk gul hengende på veggen om du er interessert :-) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: DrLaban på februar 19, 2008, 22:40:23 pm Modifisert bakplate så man kommer letter til på motor og eksos. Bare og ta ut de to nederste skruene til bakskjermene så er den løs:) Er det bare å borre ut punktene som som bakplata er sveiset med for å løsne denne? Eller må det noe mer kapping til? Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: JTWE på februar 19, 2008, 22:45:54 pm Du borrer ut punktene langs ytterkant og noen inni motorrom. Og så må du fjerne en slags tinning som ligger i skjøten. Raskt og enkelt med et punktsveisbor. Mener å huske at det ikke var noen skikkelige helsveiser.
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Håvard Hoem på februar 20, 2008, 11:43:55 am Se der ja, Espen, da er du igang... :)
Blir spennende å følge med på denne utover våren (og sommeren)... Svinger innom å tar en titt i helga... Håvard Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 20, 2008, 17:23:37 pm Se der ja, Espen, da er du igang... :) Får håpe det blir bil igjen av det da... :) Men går vel greit tenker jeg, her sett prosjekter som har vært mye værre en dette som det har blitt bil igjen av.Blir spennende å følge med på denne utover våren (og sommeren)... Svinger innom å tar en titt i helga... Håvard Jeg får se om jeg har noe kaffe til du kommer da ;) (kanskje en liten kake bit og) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 20, 2008, 17:26:50 pm Modifisert bakplate så man kommer letter til på motor og eksos. Bare og ta ut de to nederste skruene til bakskjermene så er den løs:) Er det bare å borre ut punktene som som bakplata er sveiset med for å løsne denne? Eller må det noe mer kapping til? Men er nok ikke så mye mer en det som JTWE skriver. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 20, 2008, 17:27:57 pm Om mulig og du ønsker det beste, prøv å få tak i det du kan fra småskala-produsenter (håndlagde deler med perfekt passform) som Takk for det, skal sjekke det ut:)http://www.wolfparts.com og http://www.hookyspanelshop.com Lykke til - god gammel morro her ser det ut til! ;) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Eiko Garage på februar 20, 2008, 19:59:29 pm Denne bilen var jeg å så på i 1997/98 mener jeg på huske. Ble nesten kjøp. Så antydning til noe rust da også. Det fine med bilen din er at det står i vognkortet at den er bygget om til skivebremser og at det er montert 1776 med dobble gassere. Mener det sto 149 hk der også. Trolig godkjent av en trafikkstasjon på hedemarken et sted. Dette skjedde i 1990.
Men en fin bil, og helt klart verdt å ta vare på. Den virket bra bygd da, og motoren var nyoverhalt i -97 ifølge forrige eier, den gikk ihvertfall bra. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 20, 2008, 22:23:29 pm Denne bilen var jeg å så på i 1997/98 mener jeg på huske. Ble nesten kjøp. Så antydning til noe rust da også. Det fine med bilen din er at det står i vognkortet at den er bygget om til skivebremser og at det er montert 1776 med dobble gassere. Mener det sto 149 hk der også. Trolig godkjent av en trafikkstasjon på hedemarken et sted. Dette skjedde i 1990. Stemmer det ja, godkjent med alt det ;D Men en fin bil, og helt klart verdt å ta vare på. Den virket bra bygd da, og motoren var nyoverhalt i -97 ifølge forrige eier, den gikk ihvertfall bra. Går bra og, har vært noen gti biler som har prøvd seg noen ganger ja..... men ble borte i støvet 8) Det skal ha vært reportasje om bilen i Bilsport en gang på 90 tallet og, vært gromt og fått tak i det bladet :) :) Hvem var det som hadde bilen da, husker du det?.. Jeg veit det har vært en brann i motor rommet på den en gang og da ble motoren overhalt. Kjempegøy med historie, og verden er ikke så stor som man tror til tider..hehe Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Eiko Garage på februar 20, 2008, 22:38:00 pm Mener han som hadde den da også het Espen jeg. Og det var i år 2000/2001, IKKE i 97/98. Tror bilen ble bygget av en herre i Moss. Kjøpte vel stor sett alle bilsportblader på den tiden, men kan ikke huske noen reportasje på akkurat denne.
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 20, 2008, 22:48:41 pm Mener han som hadde den da også het Espen jeg. Og det var i år 2000/2001, IKKE i 97/98. Tror bilen ble bygget av en herre i Moss. Kjøpte vel stor sett alle bilsportblader på den tiden, men kan ikke huske noen reportasje på akkurat denne. Var og snakket med han i dag, han heter Bjørn Espen:) Vi jobber nesten på samme sted. Det var han som sa den hadde vært med der en gang, var noe reportasje fra et treff mente han. Den ble solgt rundt da til en annen jeg kjenner før jeg kjøpte den. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 21, 2008, 00:01:42 am Hva meiner dere som har litt peiling på dette om all den sparkel som er brukt på hjørnet her, bør det slipes helt ned igjen eller kan det bare være sånn. Det er vel sparklet ca 5-7mm der.
Virker som det sitter bra, har pirket av alt det løse. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Håvard Hoem på februar 21, 2008, 01:00:17 am En kamerat på Hamar kjøpte denne i 1998, mener han hentet den i Tønsberg traktene. Han ga da kr 13000 for den. Jeg kjøpte den av han i 99, og solgte den til Bjørn Espen samme år, i 2000 havnet den på Kapp. Der var den vel ett par år før du kjøpte den, Espen.
Den hadde en liten brann i motor i 1999, som medførte at stempel ringer ble byttet, honet sylindrene og renset gasserene. Husker også godt han gutten på jobben som nylig hadde kjøpt seg Golf VR6, hele 174hk som gikk som F... Han var jammen skuffet over bilen sin etter at han tapte mot ei gammel billig boble... Bobla går bra den.... Håvard Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 24, 2008, 13:25:05 pm Dobbel W lokk som jeg skal pusse opp og sette på bilen :)
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 24, 2008, 13:29:19 pm Sånn ser det ut etter at det har vært brann i motor rommet :P
Må nok sette i nytt tak trekk :) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 24, 2008, 13:30:22 pm Dørpannel
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Lasse `65 på februar 25, 2008, 10:19:11 am Regner med at du skal bruke de dørpanelene videre Espen?
Gleder meg til å se når du blir ferdig med sveis. Keep up the goodwork Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 25, 2008, 15:18:52 pm Regner med at du skal bruke de dørpanelene videre Espen? Det skal jeg:)Gleder meg til å se når du blir ferdig med sveis. Keep up the goodwork Begyner og se bra ut bilen din og nå, men du gleder deg sikkert ikke til våren ;D med ny motor og sånn 8) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Lasse `65 på februar 25, 2008, 15:50:49 pm Regner med at du skal bruke de dørpanelene videre Espen? Det skal jeg:)Gleder meg til å se når du blir ferdig med sveis. Keep up the goodwork Begyner og se bra ut bilen din og nå, men du gleder deg sikkert ikke til våren ;D med ny motor og sånn 8) Det kommer seg, men min burde også vært tatt sånn som du gjør nå. Får se neste vinter.. har en kanal, 1 støtfangerfeste og fremre hjulbuer bak som mål. Snakkes! Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Lasse `65 på mars 01, 2008, 18:40:01 pm Dobbel W lokk som jeg skal pusse opp og sette på bilen :) det der har du holdt godt på ;) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Håvard Hoem på mars 07, 2008, 22:53:56 pm Hei du, skjedd noe mere i garasjen...?
Mvh Håvard Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Lasse `65 på mars 08, 2008, 00:28:51 am Hei du, skjedd noe mere i garasjen...? Mvh Håvard Broder drar til Thailand på loffe-ferie i 3 uker. Så da må noen andre skru for`n skal det skje noe ;) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på mars 18, 2008, 13:42:40 pm Hei du, skjedd noe mere i garasjen...? Mvh Håvard Broder drar til Thailand på loffe-ferie i 3 uker. Så da må noen andre skru for`n skal det skje noe ;) Helt greit og vare her og:):) Sett noen fine T2 busser nedi her tilsalg etter veien. Saa LOP og kjop!! hehe Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Lasse `65 på april 06, 2008, 23:07:05 pm Fått noen svisedeler enda eller Espen? Må begynne med jobben nå. Slipper jo å lage hundebur nå så ;)
Vi får ta en runde med Thai-bilder en dag Broder Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på april 30, 2008, 14:04:23 pm Ser etter et bra "rustfritt" karosseri til min bil, da jeg ikke rekker og få sveist ferdig det jeg har på grunn av andre prosjekter:)
Så alt som passer på en 66 mod bunning er av inntresse. Helst eldre en 67 mod. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på mai 24, 2008, 19:42:11 pm Da er motor ute og bunningen rein og klar til rustsveising:)
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på mai 24, 2008, 19:45:22 pm Noen som veit litt mer om topper en det jeg gjør kan sikkert si litt om dette er bra eller dårlig utstyr:)
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: DrLaban på mai 24, 2008, 19:51:09 pm Sånn ser det ut etter at det har vært brann i motor rommet :P Må nok sette i nytt tak trekk :) Gikk heldgivis ikke så langt i min. Forrige eier klarte stoppe det før det ble for varmt bak der. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på mai 25, 2008, 20:56:29 pm Sånn ser det ut etter at det har vært brann i motor rommet :P Må nok sette i nytt tak trekk :) Gikk heldgivis ikke så langt i min. Forrige eier klarte stoppe det før det ble for varmt bak der. Spruten stopper liksom ikke med en gang da ;D Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på mai 27, 2008, 21:47:45 pm Da er det bestilt nye bunnplater V og H side fra Unneberg bil. Så da er det bare og vente på postmannen ;D
Skal bli godt og komme i gang med noe snart gitt :) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på mai 31, 2008, 09:51:54 am Nå har julenissen vært her med pakke ;D
Nye bunnplater, gummilist bunnplate-karosseri og bolter og skiver for montering av karosseriet til bunning. Så nå er det bare og sette i gang og sveise ;D ;D Vill også takke Unneberg bil for en meget bra leveringstid:) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på mai 31, 2008, 09:54:11 am Måler endeslakken på veiva, den var 0.2mm så da skal vel den være grei ettersom jeg har skjønt:)
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Tistlo på mai 31, 2008, 13:57:17 pm Ser du har tatt det samma valget når det gjelder bunnplater, som meg..så eg må nesten spørra; er passformen bra på dine bunnplater?? ser ut som du har fjerna den gamle på eine sida og prøvemontert.. eg gjor det samme, men då var ikkje passformen serlig bra i bakre del.. plato kom liksom ikkje skikkelig inntil tunellen ::)
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på mai 31, 2008, 18:03:44 pm Ser du har tatt det samma valget når det gjelder bunnplater, som meg..så eg må nesten spørra; er passformen bra på dine bunnplater?? ser ut som du har fjerna den gamle på eine sida og prøvemontert.. eg gjor det samme, men då var ikkje passformen serlig bra i bakre del.. plato kom liksom ikkje skikkelig inntil tunellen ::) Jeg har ikke prøvd de enda, har bare lagt de oppi di gammle:)Blir vel kanskje noe sveising til uka så da får jeg se om jeg får de til og passe. Men er de bare punkt sveiset eller er de gammle sveist hele veien?.. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Lasse `65 på mai 31, 2008, 18:19:14 pm Måler endeslakken på veiva, den var 0.2mm så da skal vel den være grei ettersom jeg har skjønt:) Bør ligge på mellom 0.07-0.15 hvis jeg ikke husker helt feil Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Tistlo på mai 31, 2008, 18:31:44 pm Platene er orginalt punktsveis eller pluggsveist
Det er vel ein plass dei er heil sveist, og det er framme ved napoleonshatten. Men skaff deg ein trykklufts-meisel for å fjerne dei gamle platene..då går det unna :) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Lasse `65 på juni 04, 2008, 18:03:14 pm Nå har julenissen vært her med pakke ;D Nye bunnplater, gummilist bunnplate-karosseri og bolter og skiver for montering av karosseriet til bunning. Så nå er det bare og sette i gang og sveise ;D ;D Vill også takke Unneberg bil for en meget bra leveringstid:) Dette blir digg å få i orden Espen. Skal ta en inspeksjon når vi kommer nedover ;) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på august 20, 2008, 07:59:55 am HELP!!! Er det noen som veit om eller kjenner til noen som har et karosseri som er nesten rustfritt og eldre enn 67mod??..
Hel bil er også greit. Har vært på kikkern lenge men det er ikke lett og finne noe..:( Er ikke noe spes. bra det jeg har som man ser på bildene:) På forhånd takk 8) Treffet i helga var helt KONGE ;D ;D ;D Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 16, 2008, 22:33:44 pm Fant ut litt mer om motoren min i dag, da jeg plukket ut oljepumpen(26mm) sa fant jeg en liten overraskelse for der satt det Engel w 130 camshaft:) noe som er helt greit. Og det satt 9mm støtstenger. Men da jeg sjekket oljefiltret så var det nesten som innmaten hadde sprengt/løsnet på grunn av høyt oljetrykk... :o Noen som har noe meining om dette?.. Burde ikke være noe problem med 26mm pumpe på en AS blokk..
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 19, 2008, 18:00:07 pm Er det denne nuben du meiner race-buggy?..
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 19, 2008, 18:01:15 pm Sånn er innsuget..
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 19, 2008, 18:09:42 pm Innmaten i oljefilteret har løsnet/revnet.. :o
Får nok sette på et annet filter en fra "jalla tema" som noen ref.til.. :D Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Race-buggy på september 19, 2008, 20:46:06 pm Noen som veit litt mer om topper en det jeg gjør kan sikkert si litt om dette er bra eller dårlig utstyr:) ser ut som det er orginal topper som er frisert litt, men ventiler kan jo ha blitt byttet til større siden du har 149hk i den, vanskelig å si noe om føre den er åpnet. forsterket vippearm akslinger er et must på trimmet motorer, så ikke vippearmene vandrer og man kan få tikking Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Race-buggy på september 19, 2008, 20:47:54 pm Er det denne nuben du meiner race-buggy?.. ja det er det Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Race-buggy på september 19, 2008, 20:52:04 pm Innmaten i oljefilteret har løsnet/revnet.. :o Får nok sette på et annet filter en fra "jalla tema" som noen ref.til.. :D huff, tenk hva som kunne ha skjedd vis noen av disse metal bitene hadde løsnet fra filteret, kommet inni motor lager :o Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 19, 2008, 21:03:34 pm Innmaten i oljefilteret har løsnet/revnet.. :o Får nok sette på et annet filter en fra "jalla tema" som noen ref.til.. :D huff, tenk hva som kunne ha skjedd vis noen av disse metal bitene hadde løsnet fra filteret, kommet inni motor lager :o Her etter så blir det et merke filter og ikke noe billig skrot. Koster jo ikke mange penger for et skikkelig oljefilter uansett så. La detter være en lærdom til alle som kjører med biltema filter, BYTT DET!! Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Håvard Hoem på september 20, 2008, 20:32:26 pm Hei du
Godt å se du har kommet igang igjen... :) Hørte om en vist "duell" på neste SCC..... 8) Regner ikke med at du har tenkt å tape denne med "rakk ikke å få ferdig" e.l. :P 11mnd igjen, og det går fort... Svinger innom til uken å tar en titt og prat.. Håvard Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 22, 2008, 08:53:16 am Hei du Godt å se du har kommet igang igjen... :) Hørte om en vist "duell" på neste SCC..... 8) Regner ikke med at du har tenkt å tape denne med "rakk ikke å få ferdig" e.l. :P 11mnd igjen, og det går fort... Svinger innom til uken å tar en titt og prat.. Håvard Er ikke helt bra med sånne avtaler... ;D Må prøve og unngå den " rakk ikke og og bli ferdig" , selv om den er grei noen ganger. :D Skal sette på kaffen og bake ei kakke jeg, så får du svinge innom en dag og tala litt tull. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Lasse `65 på september 25, 2008, 09:38:39 am Du må bare tuppe brodern litt i ræva nå Håvard. Han har LITT mer enn meg å gjøre før neste års SCC.
Men han er en snill kar da, jeg som prakker på han maskinering og greier. :) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: primer på september 25, 2008, 11:05:22 am Hallo :) Etter ca 17 år siden restaurering så hadde det blitt litt og kose seg med i garasjen.... Da min beste venn Rust kom frem i dagslyset igjen.. ;D Så nå er det på`n igjen, få på nye dulper og gjøre den klar igjen til de neste 20-30 årene ;) Hva som står på timeplaner er: Rust sveising av bunn og karosseri Lakkering av karosseri Brannlakkering av forstilling Skifte alle bremserør og slanger Montere skivebremser bak Montere moon bensintank Facet ful pump+ regulator Deep sump KEP Stage1 clutch Dreiing av svinghjul Empi 8spoke felger Kanskje dropp spindler, ++++ Motor er en 1776 med 2 dobble 40mm delorto. Byggd av Ola Svendsen Motor Company. Kommer snart mer info og bilder :) Er mitt første prosjekt så all hjelp og ideer tas i mot med takk:):) Er det foresten noen som kjenner igjen denne bilen, noe historie eller noe. Jeg her funnet igjen noen bilder av den på noen treff. Denne bilen har jeg kjørt tidlig på nittitallet da den var eid av en barndomskamerat av meg (Claes Watndal). Kjørte den på treff til Gjøvik husker jeg. Den hadde da ikke fått puma forstilling ennå så stilen ble 'Nose up-Ass down':-) Den gangen var bilen utrolig fin med en småhissig 1776. PS! 'Berger' her på forumet kjenner også denne bilen godt fra mange år tilbake. Mye morro på den tida. Artig å se denne bilen igjen. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 25, 2008, 11:36:42 am Hallo :) Etter ca 17 år siden restaurering så hadde det blitt litt og kose seg med i garasjen.... Da min beste venn Rust kom frem i dagslyset igjen.. ;D Så nå er det på`n igjen, få på nye dulper og gjøre den klar igjen til de neste 20-30 årene ;) Hva som står på timeplaner er: Rust sveising av bunn og karosseri Lakkering av karosseri Brannlakkering av forstilling Skifte alle bremserør og slanger Montere skivebremser bak Montere moon bensintank Facet ful pump+ regulator Deep sump KEP Stage1 clutch Dreiing av svinghjul Empi 8spoke felger Kanskje dropp spindler, ++++ Motor er en 1776 med 2 dobble 40mm delorto. Byggd av Ola Svendsen Motor Company. Kommer snart mer info og bilder :) Er mitt første prosjekt så all hjelp og ideer tas i mot med takk:):) Er det foresten noen som kjenner igjen denne bilen, noe historie eller noe. Jeg her funnet igjen noen bilder av den på noen treff. Denne bilen har jeg kjørt tidlig på nittitallet da den var eid av en barndomskamerat av meg (Claes Watndal). Kjørte den på treff til Gjøvik husker jeg. Den hadde da ikke fått puma forstilling ennå så stilen ble 'Nose up-Ass down':-) Den gangen var bilen utrolig fin med en småhissig 1776. PS! 'Berger' her på forumet kjenner også denne bilen godt fra mange år tilbake. Mye morro på den tida. Artig å se denne bilen igjen. Sitter 1776 i den nå og, sikkert akkurat samme motor. Skal gå over motor nå og trimme litt til, skal jeg slå broder på neste SCC 8). Han har skummle planer om oxyboxer >:( Og nå blir det " Nose down- Ass up" ;D En tidligere eier mente motoren var byggd hos ola svendsen motor company, veit ikke noe om det du?.. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Lasse `65 på september 25, 2008, 11:50:57 am Han har skummle planer om oxyboxer >:(
;D ;D ;D Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 25, 2008, 12:21:39 pm Hallo :) Etter ca 17 år siden restaurering så hadde det blitt litt og kose seg med i garasjen.... Da min beste venn Rust kom frem i dagslyset igjen.. ;D Så nå er det på`n igjen, få på nye dulper og gjøre den klar igjen til de neste 20-30 årene ;) Hva som står på timeplaner er: Rust sveising av bunn og karosseri Lakkering av karosseri Brannlakkering av forstilling Skifte alle bremserør og slanger Montere skivebremser bak Montere moon bensintank Facet ful pump+ regulator Deep sump KEP Stage1 clutch Dreiing av svinghjul Empi 8spoke felger Kanskje dropp spindler, ++++ Motor er en 1776 med 2 dobble 40mm delorto. Byggd av Ola Svendsen Motor Company. Kommer snart mer info og bilder :) Er mitt første prosjekt så all hjelp og ideer tas i mot med takk:):) Er det foresten noen som kjenner igjen denne bilen, noe historie eller noe. Jeg her funnet igjen noen bilder av den på noen treff. Denne bilen har jeg kjørt tidlig på nittitallet da den var eid av en barndomskamerat av meg (Claes Watndal). Kjørte den på treff til Gjøvik husker jeg. Den hadde da ikke fått puma forstilling ennå så stilen ble 'Nose up-Ass down':-) Den gangen var bilen utrolig fin med en småhissig 1776. PS! 'Berger' her på forumet kjenner også denne bilen godt fra mange år tilbake. Mye morro på den tida. Artig å se denne bilen igjen. Sitter 1776 i den nå og, sikkert akkurat samme motor. Skal gå over motor nå og trimme litt til, skal jeg slå broder på neste SCC 8). Han har skummle planer om oxyboxer >:( Og nå blir det " Nose down- Ass up" ;D En tidligere eier mente motoren var byggd hos ola svendsen motor company, veit ikke noe om det du?.. Noen bilder av bilen sånn den var før jeg plukket den ned, bildene er fra en lokal vw treff som jeg fikk 1.plass ;D Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: BERGER på september 25, 2008, 12:53:06 pm Morro å se igjen den bilen :)
Bilen ble bygget av en billakkerer i Moss rundt 89-90. Claes kjøpte bilen av han, satt da bredda felger både forran og bak, og alt for breide dekk. Ikke var`n senka heller, og den hadde nerf-bars... Motoren var da en 1641 med økt komp og en noe rundt 300 graders kam. Dobble 40mm solex satt det også på`n. I den tilstanden ble den bremsa på rullende landevei i Moss til 138hk (mener jeg å huske...) og det fikk vi godkjent inn i vognkortet av en meget hyggelig bilsakkyndig hos Biltilsynet i Fredrikstad :) Senere ble motoren overhalt av Svendsen motor. Dørsidene er laget av Thomas Tørjesen, i klassisk 90-talls look. Fete så det holder spør du meg ;D På den tiden fantes ikke wide-five skivebremsekitt, så det er derfor det sitter firebolt forran og fem bak. Var for mye jobb å bytte bak synes vi den gangen....det skulle KJØRES!!! :) Henger et bilde i min garasje av den bilen: (http://vw2you.com/Public/Uploads/Post-24-525-ViftehusForran.JPG) Vekker gode minner :) Stå på videre, og behold stilen på den. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 25, 2008, 13:12:06 pm Morro å se igjen den bilen :) Bilen ble bygget av en billakkerer i Moss rundt 89-90. Claes kjøpte bilen av han, satt da bredda felger både forran og bak, og alt for breide dekk. Ikke var`n senka heller, og den hadde nerf-bars... Motoren var da en 1641 med økt komp og en noe rundt 300 graders kam. Dobble 40mm solex satt det også på`n. I den tilstanden ble den bremsa på rullende landevei i Moss til 138hk (mener jeg å huske...) og det fikk vi godkjent inn i vognkortet av en meget hyggelig bilsakkyndig hos Biltilsynet i Fredrikstad :) Senere ble motoren overhalt av Svendsen motor. Dørsidene er laget av Thomas Tørjesen, i klassisk 90-talls look. Fete så det holder spør du meg ;D På den tiden fantes ikke wide-five bremsekitt, så det er derfor det sitter firebolt forran og fem bak. Var for mye jobb å bytte bak synes vi den gangen....det skulle KJØRES!!! :) Henger et bilde i min garasje av den bilen: (http://vw2you.com/Public/Uploads/Post-24-525-ViftehusForran.JPG) Vekker gode minner :) Stå på videre, og behold stilen på den. Er dette de to andre bilen på bildet?.. Tatt på Sveastranda på 90-tallet. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: BERGER på september 25, 2008, 13:25:40 pm Svaret på det er både ja og nei :D
Hvis ikke jeg tar feil, inneholder begge disse bilene deler fra den i midten på mitt bilde, altså min gamle bil... Den ene har karrosseriet, og den andre har bunnplata! Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Race-buggy på september 25, 2008, 13:39:36 pm Hallo :) Etter ca 17 år siden restaurering så hadde det blitt litt og kose seg med i garasjen.... Da min beste venn Rust kom frem i dagslyset igjen.. ;D Så nå er det på`n igjen, få på nye dulper og gjøre den klar igjen til de neste 20-30 årene ;) Hva som står på timeplaner er: Rust sveising av bunn og karosseri Lakkering av karosseri Brannlakkering av forstilling Skifte alle bremserør og slanger Montere skivebremser bak Montere moon bensintank Facet ful pump+ regulator Deep sump KEP Stage1 clutch Dreiing av svinghjul Empi 8spoke felger Kanskje dropp spindler, ++++ Motor er en 1776 med 2 dobble 40mm delorto. Byggd av Ola Svendsen Motor Company. Kommer snart mer info og bilder :) Er mitt første prosjekt så all hjelp og ideer tas i mot med takk:):) Er det foresten noen som kjenner igjen denne bilen, noe historie eller noe. Jeg her funnet igjen noen bilder av den på noen treff. Denne bilen har jeg kjørt tidlig på nittitallet da den var eid av en barndomskamerat av meg (Claes Watndal). Kjørte den på treff til Gjøvik husker jeg. Den hadde da ikke fått puma forstilling ennå så stilen ble 'Nose up-Ass down':-) Den gangen var bilen utrolig fin med en småhissig 1776. PS! 'Berger' her på forumet kjenner også denne bilen godt fra mange år tilbake. Mye morro på den tida. Artig å se denne bilen igjen. Sitter 1776 i den nå og, sikkert akkurat samme motor. Skal gå over motor nå og trimme litt til, skal jeg slå broder på neste SCC 8). Han har skummle planer om oxyboxer >:( Og nå blir det " Nose down- Ass up" ;D En tidligere eier mente motoren var byggd hos ola svendsen motor company, veit ikke noe om det du?.. vis ikke kan du få kjøpt en ny bygget motor av meg til våren som du kan rævkjøre din bror med ;D Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Lasse `65 på september 25, 2008, 14:01:02 pm Hallo :) Etter ca 17 år siden restaurering så hadde det blitt litt og kose seg med i garasjen.... Da min beste venn Rust kom frem i dagslyset igjen.. ;D Så nå er det på`n igjen, få på nye dulper og gjøre den klar igjen til de neste 20-30 årene ;) Hva som står på timeplaner er: Rust sveising av bunn og karosseri Lakkering av karosseri Brannlakkering av forstilling Skifte alle bremserør og slanger Montere skivebremser bak Montere moon bensintank Facet ful pump+ regulator Deep sump KEP Stage1 clutch Dreiing av svinghjul Empi 8spoke felger Kanskje dropp spindler, ++++ Motor er en 1776 med 2 dobble 40mm delorto. Byggd av Ola Svendsen Motor Company. Kommer snart mer info og bilder :) Er mitt første prosjekt så all hjelp og ideer tas i mot med takk:):) Er det foresten noen som kjenner igjen denne bilen, noe historie eller noe. Jeg her funnet igjen noen bilder av den på noen treff. Denne bilen har jeg kjørt tidlig på nittitallet da den var eid av en barndomskamerat av meg (Claes Watndal). Kjørte den på treff til Gjøvik husker jeg. Den hadde da ikke fått puma forstilling ennå så stilen ble 'Nose up-Ass down':-) Den gangen var bilen utrolig fin med en småhissig 1776. PS! 'Berger' her på forumet kjenner også denne bilen godt fra mange år tilbake. Mye morro på den tida. Artig å se denne bilen igjen. Sitter 1776 i den nå og, sikkert akkurat samme motor. Skal gå over motor nå og trimme litt til, skal jeg slå broder på neste SCC 8). Han har skummle planer om oxyboxer >:( Og nå blir det " Nose down- Ass up" ;D En tidligere eier mente motoren var byggd hos ola svendsen motor company, veit ikke noe om det du?.. vis ikke kan du få kjøpt en ny bygget motor av meg til våren som du kan rævkjøre din bror med ;D ikke sett griller i hodet på bror min nå Espen, jeg har han så godt på gli nå.. :D Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Race-buggy på september 25, 2008, 14:07:12 pm hehehe, da ender jeg vell bare opp med å bygge 2 motorer i all hemmlighet :D
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 25, 2008, 14:37:00 pm Skal få tak i sylindre fra gammel luftavkjølt disel DAF jeg så skal det bli saker, over 3000ccm ;D
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Lasse `65 på september 25, 2008, 14:38:58 pm Skal få tak i sylindre fra gammel luftavkjølt disel DAF jeg så skal det bli saker, over 3000ccm ;D :D Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Håvard Hoem på september 25, 2008, 15:12:53 pm Du må bare tuppe brodern litt i ræva nå Håvard. Han har LITT mer enn meg å gjøre før neste års SCC. Men han er en snill kar da, jeg som prakker på han maskinering og greier. :) Jeg skal "tuppe" han, jeg.. ;D Vi skal se til at noe skjer i den garasjen..... hadde vært moro om bilen kom ut igjen som den var på 90tallet, og målet er vel SCC...... Hmmmm, kanskje jeg ska henge meg på å utfordre Espen jeg også, 8) nei, får ikke ødelegge broder duellen.. ;) men kanskje når dere har "gjort opp".... Lykke til, begge 2..... Håvard Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Race-buggy på september 25, 2008, 20:47:24 pm Skal få tak i sylindre fra gammel luftavkjølt disel DAF jeg så skal det bli saker, over 3000ccm ;D og med turbo på ;D Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Race-buggy på september 25, 2008, 20:48:28 pm Hallo :) Etter ca 17 år siden restaurering så hadde det blitt litt og kose seg med i garasjen.... Da min beste venn Rust kom frem i dagslyset igjen.. ;D Så nå er det på`n igjen, få på nye dulper og gjøre den klar igjen til de neste 20-30 årene ;) Hva som står på timeplaner er: Rust sveising av bunn og karosseri Lakkering av karosseri Brannlakkering av forstilling Skifte alle bremserør og slanger Montere skivebremser bak Montere moon bensintank Facet ful pump+ regulator Deep sump KEP Stage1 clutch Dreiing av svinghjul Empi 8spoke felger Kanskje dropp spindler, ++++ Motor er en 1776 med 2 dobble 40mm delorto. Byggd av Ola Svendsen Motor Company. Kommer snart mer info og bilder :) Er mitt første prosjekt så all hjelp og ideer tas i mot med takk:):) Er det foresten noen som kjenner igjen denne bilen, noe historie eller noe. Jeg her funnet igjen noen bilder av den på noen treff. Denne bilen har jeg kjørt tidlig på nittitallet da den var eid av en barndomskamerat av meg (Claes Watndal). Kjørte den på treff til Gjøvik husker jeg. Den hadde da ikke fått puma forstilling ennå så stilen ble 'Nose up-Ass down':-) Den gangen var bilen utrolig fin med en småhissig 1776. PS! 'Berger' her på forumet kjenner også denne bilen godt fra mange år tilbake. Mye morro på den tida. Artig å se denne bilen igjen. Sitter 1776 i den nå og, sikkert akkurat samme motor. Skal gå over motor nå og trimme litt til, skal jeg slå broder på neste SCC 8). Han har skummle planer om oxyboxer >:( Og nå blir det " Nose down- Ass up" ;D En tidligere eier mente motoren var byggd hos ola svendsen motor company, veit ikke noe om det du?.. vis ikke kan du få kjøpt en ny bygget motor av meg til våren som du kan rævkjøre din bror med ;D ikke sett griller i hodet på bror min nå Espen, jeg har han så godt på gli nå.. :D nei fy ;D Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 25, 2008, 21:15:44 pm Da er motoren snart i deler og det dukket opp litt grums ja.. :)
Det var slitekant i sylindrene og det har vært en passe stor lekasje rundt toppen av sylinder nr.1, nesten rart den har gått så bra som den har gjort. Så da blir det montering av ny sylindersats, 1835 fra mahle. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 25, 2008, 21:16:43 pm Lekkasje rundt sylinder nr1.
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Race-buggy på september 25, 2008, 21:28:07 pm bruk kobber ringer på motoren når du setter den i sammen igjen mellom topp og sylinder,da blir det tett. så setter du vende høyden til 0 på nye syl og bruker kobber ringer som vende høyde 1mm
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 25, 2008, 21:40:58 pm bruk kobber ringer på motoren når du setter den i sammen igjen mellom topp og sylinder,da blir det tett. så setter du vende høyden til 0 på nye syl og bruker kobber ringer som vende høyde 1mm Den vender på 2mm sånn den er nå.Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: BERGER på september 25, 2008, 22:17:24 pm Med lekk i toppen bør du sjekke "dekkingen" i blokka nøye. :)
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 25, 2008, 22:55:37 pm Med lekk i toppen bør du sjekke "dekkingen" i blokka nøye. :) Hva er dekking?..:)Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 26, 2008, 08:30:25 am Målte slitekanten i sylinderene i dag og det var vist ikke så galt som det kjentes ut til.
Var bare 0.043 og det er jo ikke mye. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: BERGER på september 26, 2008, 08:37:19 am Med lekk i toppen bør du sjekke "dekkingen" i blokka nøye. :) Hva er dekking?..:)Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 26, 2008, 09:18:22 am Med lekk i toppen bør du sjekke "dekkingen" i blokka nøye. :) Hva er dekking?..:)Da skal jeg sjekke det når jeg får plukket ned resten av motoren. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på oktober 07, 2008, 19:52:10 pm Med lekk i toppen bør du sjekke "dekkingen" i blokka nøye. :) Hva er dekking?..:)Har maskineringsverksted på jobben ;D Da skal jeg sjekke det når jeg får plukket ned resten av motoren. Da er motor plukket helt ned og kontroll målt på alle passinger, alt ser heldighvis bra ut:) Annlegsflaten for sylinderene var helt i orden, ser ikke noen sprekker eller annet ulumskheter. Så da er det bare og levere blokk og topper til maskinering for 1835 satts:) Skal legge ut noen bilder av det etterhvert som delene blir ferdig... DÆ BLIR FINT ;D Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på oktober 16, 2008, 22:27:21 pm Motoren er nå plukket i deler og sendt til maskinering:)
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på oktober 16, 2008, 22:29:30 pm Her blir det målt ccm i toppene.
De ble målt til 35ccm noe som gir en helt grei komp med 1mm vendehøyde ;D Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Tistlo på oktober 16, 2008, 22:31:12 pm Detta vert goe greier 8)
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Race-buggy på oktober 16, 2008, 22:41:32 pm blir bra detta Espen, gleder meg til du blir ferdig ;)
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Kjetil på oktober 16, 2008, 22:52:34 pm Dette blir bra! Har tatt en sniktitt på delene dine idag jeg.. ;)
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på oktober 17, 2008, 10:50:54 am Dette blir bra! Har tatt en sniktitt på delene dine idag jeg.. ;) Å jasså har vi en spion..hehe;)Jobber du sammen med morten?.. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på oktober 17, 2008, 10:55:12 am blir bra detta Espen, gleder meg til du blir ferdig ;) Gleder meg kjempe mye til jeg skal begyne og montere igjen ;DTakkker for all hjelpen frem til nå espen, uten din ekspertise så hadde det nok vært mye grubbling..hehe Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Kjetil på oktober 31, 2008, 16:40:36 pm Jobber med Morten ja..
Og sniker meg til å legge ut et bilde etter han har vært i sving. ;) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på november 03, 2008, 10:44:20 am Bra du passet på han så det ble skikkelig gjort ;)
Takker for hjelpen morten, dette ble helt konge ;D Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Lasse `65 på november 03, 2008, 16:52:09 pm Blir som nytt dette Espen. Deilig å begynne å sette sammen når alt er på stell 8)
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på november 03, 2008, 20:34:51 pm Noen bilder av de ferdig maskinerte delene ;D
Topper og blokk. Er maskinert med H7 tolleranse. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: vw-t1 på november 03, 2008, 20:37:26 pm ser veldig fint ut detta her
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på november 03, 2008, 22:23:07 pm ser veldig fint ut detta her Takk for det:)Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Lasse `65 på november 04, 2008, 10:58:22 am Åssen ble tilpasning topper og sylinder Espen? Hvor mye tillot dere i mellom? 0,5 mm eller?
Hvor lang tid brukte han på fresingen? Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på november 04, 2008, 12:38:35 pm Åssen ble tilpasning topper og sylinder Espen? Hvor mye tillot dere i mellom? 0,5 mm eller? H7 er en passning som ligger opptil +0.035 over målet i innvendig hull, dette er laget så trang på grunn av kompen jeg skal kjøre med. Så det må lirkes litt på plass. Eller forvarme litt så sklir det rett på plass.Hvor lang tid brukte han på fresingen? Veit ikke akkurat hvor lang tid, men tror han gjorde det på en efta. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Lasse `65 på november 04, 2008, 13:42:45 pm Åssen ble tilpasning topper og sylinder Espen? Hvor mye tillot dere i mellom? 0,5 mm eller? H7 er en passning som ligger opptil +0.035 over målet i innvendig hull, dette er laget så trang på grunn av kompen jeg skal kjøre med. Så det må lirkes litt på plass. Eller forvarme litt så sklir det rett på plass.Hvor lang tid brukte han på fresingen? Veit ikke akkurat hvor lang tid, men tror han gjorde det på en efta. Prøv å bruke slipepasta mellom sylinder og topp så blir det helmax tenker jeg. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på november 07, 2008, 19:36:10 pm Har laget verktøy for å måle vendehøyde i dag :)
Den er ca 2mm sånn den er nå, men skal ned til 0 i vendehøyde. Hva ligger tolleransene på når det gjelder å komme så nære null som mulig?.. Er det snakk om tiendeler eller hundredeler?.. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Tistlo på november 07, 2008, 19:40:15 pm Kva bruker du det store holet til?
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på november 07, 2008, 19:43:20 pm Innspeksjon hull bare, så jeg ser stempel og sylinderkant. Er laget så stort at jeg kan måle vendehøyden der og:)
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Tistlo på november 07, 2008, 19:45:57 pm Derfor du har det hullet på sida 'og, eller?
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på november 07, 2008, 20:42:12 pm Derfor du har det hullet på sida 'og, eller? Det er bare for og komme til på settskruen som jeg låser måleuret med.Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Tistlo på november 07, 2008, 20:58:25 pm ÅJA!!
skal laga meg ein sånn eingong eg 'og skjønner du! Stå På ;) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på november 13, 2008, 11:02:06 am Har laget muttere(M18x1.5) som skal sveises på eksosrøra for bredbånslamba. Og plugger for og tette de.
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 09, 2009, 23:05:49 pm Er det bare meg eller er det flere som lider av finanskrisa om dagen, er 0 overtid på jobben om dagen og sånne hvite greier dukker opp i postkassen nesten hver dag.. tror det blir kalt regninger >:( Men som noen sa til meg, det er ikke regning før det står et innkasso byråd som avsender ;)
Deler som er sterkt ønsket for og ferdigstille motor ligger på vent til bedre tider..KJETT!! :'( Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Race-buggy på februar 10, 2009, 00:41:22 am blir bra detta Espen, gleder meg til du blir ferdig ;) Gleder meg kjempe mye til jeg skal begyne og montere igjen ;DTakkker for all hjelpen frem til nå espen, uten din ekspertise så hadde det nok vært mye grubbling..hehe bare hyggelig,bare spørre vis det er noe. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Race-buggy på februar 10, 2009, 00:44:54 am Har laget muttere(M18x1.5) som skal sveises på eksosrøra for bredbånslamba. Og plugger for og tette de. har samme innovate til buggy'en. jeg og Trimco har kjøpt den sammen,blir artig å teste den ut til våren Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: tekken på april 27, 2009, 11:22:23 am Kaffekongen,hvordan går det med brødreduellen?I følge sikre kilder så satser du visst på å stille på SCC med et nytt kjøretøy,har du tenkt deg utpå stripa også..? ;D
http://www.youtube.com/watch?v=F1RomzG05Dg Mvh. Tekken Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Lasse `65 på april 27, 2009, 20:31:07 pm Jeg tror broder har innrømmet for seg selv (og meg) at dette års SCC og denne duellen kan bli hardt...ikke skall på bilen, ukomplett motor, garasje, hus...men jeg er ikke bitter..må finne noen andre å kjøre med da :'(
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på april 29, 2009, 11:04:33 am Kaffekongen,hvordan går det med brødreduellen?I følge sikre kilder så satser du visst på å stille på SCC med et nytt kjøretøy,har du tenkt deg utpå stripa også..? ;D Var vel ikke spon du hadde i filtret på motoren tenker jeg, var vel porselen etter en gjenglemt kaffekopp!;)http://www.youtube.com/watch?v=F1RomzG05Dg Mvh. Tekken Vi får se med den duellen, litt skeptisk men.... Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på april 29, 2009, 11:07:24 am Jeg tror broder har innrømmet for seg selv (og meg) at dette års SCC og denne duellen kan bli hardt...ikke skall på bilen, ukomplett motor, garasje, hus...men jeg er ikke bitter..må finne noen andre å kjøre med da :'( Er vel altid noen som har lyst til og kviste en trøndersodd vill jeg tro, så det burde ikke være noe problem tror jeg;) heheTittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Black59 på mai 02, 2009, 09:39:53 am ;D dokk begge bli ferdi tenke æ.
glæde mæ scc å sjå på dokk. 8) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på mai 11, 2009, 20:57:55 pm Måling av blokk med digitalt micrometer.
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på mai 11, 2009, 21:06:57 pm Har boret opp svinghjul og veiv til 8pins og prøvemontert den nye svinghjuls bolten, forsterket fra bugpack.
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på mai 12, 2009, 15:45:55 pm Har sandblåst blokka i dag, kjekt med øreplugger til og tette hull ;D
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på mai 15, 2009, 13:11:13 pm Har dratt ut alle pluggene for og gjøre blokka klar for full flow i dag. Brukte 3.2mm bor og glidehammer for og få de ut.
Så da blir det litt vasking av oljekanaler og blokk for og få vekk all skiten, jeg har vasket blokka 3 ganger i delevasker så jeg ble litt overasket over hvor mye dritt som fortsatt ligger igjen i oljkanala. Sikkert ikke akkurat svært og få med det inn i lagrene på en nyoverhalt motor vil jeg tro :-\ Blokk ferdig full flow`et:) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Lasse `65 på september 07, 2009, 15:08:20 pm Når får vi se noe kaross her da?? ;D
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 07, 2009, 20:07:06 pm Noen bilder av karosseriet :)
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Lasse `65 på september 07, 2009, 21:35:39 pm Da er det klart til neste august da... ::)
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 07, 2009, 22:03:12 pm Da er det klart til neste august da... ::) ::)Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: 67356 på september 08, 2009, 10:04:55 am Har sandblåst blokka i dag, kjekt med øreplugger til og tette hull ;D Hva "sandblåste" du med? Sand eller noe annet middel. Har hørt at blokka ikke tåler så mye sandblåsing. Hvis du har brukt sand så fortell gjerne litt om det. Vurdere å gjøre det selv. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 08, 2009, 14:19:04 pm Har sandblåst blokka i dag, kjekt med øreplugger til og tette hull ;D Hva "sandblåste" du med? Sand eller noe annet middel. Har hørt at blokka ikke tåler så mye sandblåsing. Hvis du har brukt sand så fortell gjerne litt om det. Vurdere å gjøre det selv. Det er noe annet en sand jeg brukte, men kan sjekke det til i morgen. Jeg prøvde og tette/dekke alle hull og åpninger i blokka før jeg blåste den, men det kom inn litt uansett. Så det blir en grundig vask av den før det blir noe montering. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 08, 2009, 14:33:44 pm Toppdeksel ferdig glassblåst og lakkert.
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Lasse `65 på september 08, 2009, 14:40:40 pm Se her ja..måtte få heist opp denne tråden igjen så jeg har en grunn til å ligge i hardtrening og fintuning til neste år ;D
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Håvard Hoem på september 08, 2009, 17:48:29 pm kanskje vi skal si at vi bruker denne neste år, var jo ikke noe hell å bruke min i år :(
Håvard Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 08, 2009, 20:47:07 pm kanskje vi skal si at vi bruker denne neste år, var jo ikke noe hell å bruke min i år :( Håvard Får bare håpe det bringer mer lykke da:) hehe Eller har du tenkt og drikke mer øl til neste år ;D Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Håvard Hoem på september 08, 2009, 21:26:54 pm kanskje det, gitt... ;)
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 15, 2009, 17:54:54 pm Flere deler har kommet på plass:)
Moon bensintank Skivebremser bak (EMPI) EMPI girspak T-bars i alu. Eksos Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Black59 på september 18, 2009, 20:08:29 pm supert. bynne å likne nå no ja espen!!
da bli det scc neste år tenke æ!!! bli arti å sjå koss bila bli med farge å koss farge du velge!! ;D fortsatt lykke til!! :) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Lasse `65 på september 18, 2009, 21:45:13 pm supert. bynne å likne nå no ja espen!! da bli det scc neste år tenke æ!!! bli arti å sjå koss bila bli med farge å koss farge du velge!! ;D fortsatt lykke til!! :) har hørt rykter om en spesiell grønnfarge, men det er bare rykter tror jeg ::) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på september 19, 2009, 14:08:07 pm supert. bynne å likne nå no ja espen!! da bli det scc neste år tenke æ!!! bli arti å sjå koss bila bli med farge å koss farge du velge!! ;D fortsatt lykke til!! :) har hørt rykter om en spesiell grønnfarge, men det er bare rykter tror jeg ::) Takker for det tommen, er i kontakt med noen folk fra USA for og finne den riktige fargen. Så sitter bare og venter på svar fra de:) Jeg mangeler navn og lakk kode på den, veit bare at den ble brukt rundt slutten av 60 tallet. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Black59 på september 20, 2009, 01:02:30 am knail. bli arti å sjå ka du ende opp me ;)
hold mæ oppdatert ;D Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Black59 på oktober 22, 2009, 15:07:39 pm halla espen.
har du fått på nå farge på bilen??? koss går d me motoren?? har no bynnt me motor selv no. godt å vær i gang igjen ;D tommen Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på desember 16, 2009, 21:10:35 pm halla espen. Farge på bilen er så og si bestemt, resten av utseende begyner også og falle på plass:)har du fått på nå farge på bilen??? koss går d me motoren?? har no bynnt me motor selv no. godt å vær i gang igjen ;D tommen Begynte og overhale gasser i dag og montering av CB tune up kit, så det kommer noen bilder snart. Forresten noen som veit hvor sterkt man skal blande citronsyre til vasking av gassere?.. Skal bruke ultralydvaskeren på jobben så det hadde vært greit og vite blandingsforhold:) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på januar 08, 2010, 22:58:28 pm Julenissen var på døra i går og levert forsinket pakke ;D
Endelig tenning på plass :) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Black59 på januar 10, 2010, 20:33:56 pm kurant. msd kan du bare videresend opp til trondheim ;) ;D ;D
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på januar 11, 2010, 20:14:17 pm kurant. msd kan du bare videresend opp til trondheim ;) ;D ;D Tror du på julenissen tommen ;D heheTittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Black59 på januar 11, 2010, 23:12:18 pm hehe. e jo lovt t å håp ::) hehehe
derre bli bra d. trur d bli å fungere ganske greit når du bli færdi t våren ;) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Anders Røsåsen på januar 12, 2010, 17:21:36 pm Tøff boble :) Blir i alle fall gjort skikkelig ser det ut som :)
Ser du bor på Lena. Bor på skreia sjøl så det hadde vert morro og sett på denne en dag om du vil Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på januar 12, 2010, 22:25:45 pm Da er overhalinga av gasserne begynt og oppgradering av de med update kit fra CB performance.
Mange deler i en gasser gitt..... :P Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på januar 12, 2010, 22:30:00 pm Tøff boble :) Blir i alle fall gjort skikkelig ser det ut som :) Ser du bor på Lena. Bor på skreia sjøl så det hadde vert morro og sett på denne en dag om du vil Takker for det:) Det går nok fint det, litt mye som skjer om dagen men må vel få det til en dag tenker jeg. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Anders Røsåsen på januar 12, 2010, 23:09:17 pm Jada hadde vert morro det :) Har du et nummer je kunne sendt på ei melding på?
Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på januar 18, 2010, 19:24:01 pm Takker for handelen Ulf, felgene var helt rå ;D ;D
Da er det bare og spare til bremser de passer på :) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Black59 på februar 03, 2010, 15:25:59 pm nice. ;) ;)
derre bli knaill!!!! Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 05, 2010, 14:24:10 pm nice. ;) ;) Likte felgene veldig godt så vi får håpe det blir knaill på bilen og:)derre bli knaill!!!! Regner med du har satt av et par uker til vår/sommeren for montering ::) Noen som har noe greie på hvor man burde kjøpe teppe og taktrekk, tenker på kvalitet og passform? Sikkert noen med noen erfaringer her på forumet vill jeg tro. Både gode og vonde :P Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 06, 2010, 23:25:17 pm Har fått vasket den eine gasseren i dag i ultralydvasker med citronsyre, ble litt bedre gitt :)[attachment=3]
Noen før[attachment=1][attachment=2] og etter bilder.[attachment=4][attachment=5] Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Black59 på februar 09, 2010, 00:54:09 am nice. ;) ;) Likte felgene veldig godt så vi får håpe det blir knaill på bilen og:)derre bli knaill!!!! Regner med du har satt av et par uker til vår/sommeren for montering ::) Noen som har noe greie på hvor man burde kjøpe teppe og taktrekk, tenker på kvalitet og passform? Sikkert noen med noen erfaringer her på forumet vill jeg tro. Både gode og vonde :P par uker??? ::) skal se hva jeg får til. men du ska vær ferdig t scc ;D Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 09, 2010, 18:14:13 pm par uker??? ::) skal se hva jeg får til. men du ska vær ferdig t scc ;D [/quote] Får vel se om vi får til noe på ei helg tenker jeg :) Planen er og være ferdig til SCC ja ;D Godt du bare sa SCC og ikke SCC 2010 ::) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Black59 på februar 10, 2010, 14:17:26 pm par uker??? ::) skal se hva jeg får til. men du ska vær ferdig t scc ;D Planen er og være ferdig til SCC ja ;D Godt du bare sa SCC og ikke SCC 2010 ::) [/quote] hehe. ment scc 2010!! ;) ::) Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: hsimpson på februar 11, 2010, 08:11:58 am Spennende prosjekt det her :)
Hvor kjøpte du MSD tenningssettet? Ca pris? Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 11, 2010, 10:09:20 am Spennende prosjekt det her :) Hei:)Hvor kjøpte du MSD tenningssettet? Ca pris? Takk for det. Jeg kjøpte MSD settet fra England, av en kar på The Cal-look Lounge. Jeg ga 400£ for det + toll(tull). Frakt må også påberegnes hvis ikke selger betaler den, noe han gjorde i mitt tillfelle. Tittel: Sv: Espen`s T1 66 Skrevet av: Espen Sandbakken på juni 23, 2010, 08:24:42 am Topper på tur i posten endelig:):)
Street Eliminator topper fra CB Performance. 90,5mm borring. 42 x 37 ventiler. Dobble fjærer. Porta og maskinert hos Gene Berg. Polerte og matchporta innsug. |