Espen Sandbakken
Seniormedlem
   
Innlegg: 429
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
 |
« Svar #60 på: september 22, 2008, 08:53:16 am » |
|
Hei du Godt å se du har kommet igang igjen...  Hørte om en vist "duell" på neste SCC.....  Regner ikke med at du har tenkt å tape denne med "rakk ikke å få ferdig" e.l.  11mnd igjen, og det går fort... Svinger innom til uken å tar en titt og prat.. Håvard Er ikke helt bra med sånne avtaler...  Må prøve og unngå den " rakk ikke og og bli ferdig" , selv om den er grei noen ganger.  Skal sette på kaffen og bake ei kakke jeg, så får du svinge innom en dag og tala litt tull.
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #61 på: september 25, 2008, 09:38:39 am » |
|
Du må bare tuppe brodern litt i ræva nå Håvard. Han har LITT mer enn meg å gjøre før neste års SCC. Men han er en snill kar da, jeg som prakker på han maskinering og greier. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
primer
Medlem
  
Innlegg: 111
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #62 på: september 25, 2008, 11:05:22 am » |
|
Hallo  Etter ca 17 år siden restaurering så hadde det blitt litt og kose seg med i garasjen.... Da min beste venn Rust kom frem i dagslyset igjen..  Så nå er det på`n igjen, få på nye dulper og gjøre den klar igjen til de neste 20-30 årene  Hva som står på timeplaner er: Rust sveising av bunn og karosseri Lakkering av karosseri Brannlakkering av forstilling Skifte alle bremserør og slanger Montere skivebremser bak Montere moon bensintank Facet ful pump+ regulator Deep sump KEP Stage1 clutch Dreiing av svinghjul Empi 8spoke felger Kanskje dropp spindler, ++++ Motor er en 1776 med 2 dobble 40mm delorto. Byggd av Ola Svendsen Motor Company. Kommer snart mer info og bilder  Er mitt første prosjekt så all hjelp og ideer tas i mot med takk:)  Er det foresten noen som kjenner igjen denne bilen, noe historie eller noe. Jeg her funnet igjen noen bilder av den på noen treff. Denne bilen har jeg kjørt tidlig på nittitallet da den var eid av en barndomskamerat av meg (Claes Watndal). Kjørte den på treff til Gjøvik husker jeg. Den hadde da ikke fått puma forstilling ennå så stilen ble 'Nose up-Ass down':-) Den gangen var bilen utrolig fin med en småhissig 1776. PS! 'Berger' her på forumet kjenner også denne bilen godt fra mange år tilbake. Mye morro på den tida. Artig å se denne bilen igjen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
   
Innlegg: 429
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
 |
« Svar #63 på: september 25, 2008, 11:36:42 am » |
|
Hallo  Etter ca 17 år siden restaurering så hadde det blitt litt og kose seg med i garasjen.... Da min beste venn Rust kom frem i dagslyset igjen..  Så nå er det på`n igjen, få på nye dulper og gjøre den klar igjen til de neste 20-30 årene  Hva som står på timeplaner er: Rust sveising av bunn og karosseri Lakkering av karosseri Brannlakkering av forstilling Skifte alle bremserør og slanger Montere skivebremser bak Montere moon bensintank Facet ful pump+ regulator Deep sump KEP Stage1 clutch Dreiing av svinghjul Empi 8spoke felger Kanskje dropp spindler, ++++ Motor er en 1776 med 2 dobble 40mm delorto. Byggd av Ola Svendsen Motor Company. Kommer snart mer info og bilder  Er mitt første prosjekt så all hjelp og ideer tas i mot med takk:)  Er det foresten noen som kjenner igjen denne bilen, noe historie eller noe. Jeg her funnet igjen noen bilder av den på noen treff. Denne bilen har jeg kjørt tidlig på nittitallet da den var eid av en barndomskamerat av meg (Claes Watndal). Kjørte den på treff til Gjøvik husker jeg. Den hadde da ikke fått puma forstilling ennå så stilen ble 'Nose up-Ass down':-) Den gangen var bilen utrolig fin med en småhissig 1776. PS! 'Berger' her på forumet kjenner også denne bilen godt fra mange år tilbake. Mye morro på den tida. Artig å se denne bilen igjen. Kjempe artig og få høre historie om bilen  Sitter 1776 i den nå og, sikkert akkurat samme motor. Skal gå over motor nå og trimme litt til, skal jeg slå broder på neste SCC  . Han har skummle planer om oxyboxer Og nå blir det " Nose down- Ass up"  En tidligere eier mente motoren var byggd hos ola svendsen motor company, veit ikke noe om det du?..
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
   
Innlegg: 429
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
 |
« Svar #65 på: september 25, 2008, 12:21:39 pm » |
|
Hallo  Etter ca 17 år siden restaurering så hadde det blitt litt og kose seg med i garasjen.... Da min beste venn Rust kom frem i dagslyset igjen..  Så nå er det på`n igjen, få på nye dulper og gjøre den klar igjen til de neste 20-30 årene  Hva som står på timeplaner er: Rust sveising av bunn og karosseri Lakkering av karosseri Brannlakkering av forstilling Skifte alle bremserør og slanger Montere skivebremser bak Montere moon bensintank Facet ful pump+ regulator Deep sump KEP Stage1 clutch Dreiing av svinghjul Empi 8spoke felger Kanskje dropp spindler, ++++ Motor er en 1776 med 2 dobble 40mm delorto. Byggd av Ola Svendsen Motor Company. Kommer snart mer info og bilder  Er mitt første prosjekt så all hjelp og ideer tas i mot med takk:)  Er det foresten noen som kjenner igjen denne bilen, noe historie eller noe. Jeg her funnet igjen noen bilder av den på noen treff. Denne bilen har jeg kjørt tidlig på nittitallet da den var eid av en barndomskamerat av meg (Claes Watndal). Kjørte den på treff til Gjøvik husker jeg. Den hadde da ikke fått puma forstilling ennå så stilen ble 'Nose up-Ass down':-) Den gangen var bilen utrolig fin med en småhissig 1776. PS! 'Berger' her på forumet kjenner også denne bilen godt fra mange år tilbake. Mye morro på den tida. Artig å se denne bilen igjen. Kjempe artig og få høre historie om bilen  Sitter 1776 i den nå og, sikkert akkurat samme motor. Skal gå over motor nå og trimme litt til, skal jeg slå broder på neste SCC  . Han har skummle planer om oxyboxer Og nå blir det " Nose down- Ass up"  En tidligere eier mente motoren var byggd hos ola svendsen motor company, veit ikke noe om det du?.. Noen bilder av bilen sånn den var før jeg plukket den ned, bildene er fra en lokal vw treff som jeg fikk 1.plass 
|
|
« Siste redigering: september 25, 2008, 12:27:52 pm av Espen T1 66 »
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #66 på: september 25, 2008, 12:53:06 pm » |
|
Morro å se igjen den bilen  Bilen ble bygget av en billakkerer i Moss rundt 89-90. Claes kjøpte bilen av han, satt da bredda felger både forran og bak, og alt for breide dekk. Ikke var`n senka heller, og den hadde nerf-bars... Motoren var da en 1641 med økt komp og en noe rundt 300 graders kam. Dobble 40mm solex satt det også på`n. I den tilstanden ble den bremsa på rullende landevei i Moss til 138hk (mener jeg å huske...) og det fikk vi godkjent inn i vognkortet av en meget hyggelig bilsakkyndig hos Biltilsynet i Fredrikstad  Senere ble motoren overhalt av Svendsen motor. Dørsidene er laget av Thomas Tørjesen, i klassisk 90-talls look. Fete så det holder spør du meg  På den tiden fantes ikke wide-five skivebremsekitt, så det er derfor det sitter firebolt forran og fem bak. Var for mye jobb å bytte bak synes vi den gangen....det skulle KJØRES!!!  Henger et bilde i min garasje av den bilen:  Vekker gode minner  Stå på videre, og behold stilen på den.
|
|
« Siste redigering: september 25, 2008, 13:27:36 pm av BERGER »
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
   
Innlegg: 429
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
 |
« Svar #67 på: september 25, 2008, 13:12:06 pm » |
|
Morro å se igjen den bilen  Bilen ble bygget av en billakkerer i Moss rundt 89-90. Claes kjøpte bilen av han, satt da bredda felger både forran og bak, og alt for breide dekk. Ikke var`n senka heller, og den hadde nerf-bars... Motoren var da en 1641 med økt komp og en noe rundt 300 graders kam. Dobble 40mm solex satt det også på`n. I den tilstanden ble den bremsa på rullende landevei i Moss til 138hk (mener jeg å huske...) og det fikk vi godkjent inn i vognkortet av en meget hyggelig bilsakkyndig hos Biltilsynet i Fredrikstad  Senere ble motoren overhalt av Svendsen motor. Dørsidene er laget av Thomas Tørjesen, i klassisk 90-talls look. Fete så det holder spør du meg  På den tiden fantes ikke wide-five bremsekitt, så det er derfor det sitter firebolt forran og fem bak. Var for mye jobb å bytte bak synes vi den gangen....det skulle KJØRES!!!  Henger et bilde i min garasje av den bilen:  Vekker gode minner  Stå på videre, og behold stilen på den. Er dette de to andre bilen på bildet?.. Tatt på Sveastranda på 90-tallet.
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #68 på: september 25, 2008, 13:25:40 pm » |
|
Svaret på det er både ja og nei  Hvis ikke jeg tar feil, inneholder begge disse bilene deler fra den i midten på mitt bilde, altså min gamle bil... Den ene har karrosseriet, og den andre har bunnplata!
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #69 på: september 25, 2008, 13:39:36 pm » |
|
Hallo  Etter ca 17 år siden restaurering så hadde det blitt litt og kose seg med i garasjen.... Da min beste venn Rust kom frem i dagslyset igjen..  Så nå er det på`n igjen, få på nye dulper og gjøre den klar igjen til de neste 20-30 årene  Hva som står på timeplaner er: Rust sveising av bunn og karosseri Lakkering av karosseri Brannlakkering av forstilling Skifte alle bremserør og slanger Montere skivebremser bak Montere moon bensintank Facet ful pump+ regulator Deep sump KEP Stage1 clutch Dreiing av svinghjul Empi 8spoke felger Kanskje dropp spindler, ++++ Motor er en 1776 med 2 dobble 40mm delorto. Byggd av Ola Svendsen Motor Company. Kommer snart mer info og bilder  Er mitt første prosjekt så all hjelp og ideer tas i mot med takk:)  Er det foresten noen som kjenner igjen denne bilen, noe historie eller noe. Jeg her funnet igjen noen bilder av den på noen treff. Denne bilen har jeg kjørt tidlig på nittitallet da den var eid av en barndomskamerat av meg (Claes Watndal). Kjørte den på treff til Gjøvik husker jeg. Den hadde da ikke fått puma forstilling ennå så stilen ble 'Nose up-Ass down':-) Den gangen var bilen utrolig fin med en småhissig 1776. PS! 'Berger' her på forumet kjenner også denne bilen godt fra mange år tilbake. Mye morro på den tida. Artig å se denne bilen igjen. Kjempe artig og få høre historie om bilen  Sitter 1776 i den nå og, sikkert akkurat samme motor. Skal gå over motor nå og trimme litt til, skal jeg slå broder på neste SCC  . Han har skummle planer om oxyboxer Og nå blir det " Nose down- Ass up"  En tidligere eier mente motoren var byggd hos ola svendsen motor company, veit ikke noe om det du?.. vis ikke kan du få kjøpt en ny bygget motor av meg til våren som du kan rævkjøre din bror med 
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #70 på: september 25, 2008, 14:01:02 pm » |
|
Hallo  Etter ca 17 år siden restaurering så hadde det blitt litt og kose seg med i garasjen.... Da min beste venn Rust kom frem i dagslyset igjen..  Så nå er det på`n igjen, få på nye dulper og gjøre den klar igjen til de neste 20-30 årene  Hva som står på timeplaner er: Rust sveising av bunn og karosseri Lakkering av karosseri Brannlakkering av forstilling Skifte alle bremserør og slanger Montere skivebremser bak Montere moon bensintank Facet ful pump+ regulator Deep sump KEP Stage1 clutch Dreiing av svinghjul Empi 8spoke felger Kanskje dropp spindler, ++++ Motor er en 1776 med 2 dobble 40mm delorto. Byggd av Ola Svendsen Motor Company. Kommer snart mer info og bilder  Er mitt første prosjekt så all hjelp og ideer tas i mot med takk:)  Er det foresten noen som kjenner igjen denne bilen, noe historie eller noe. Jeg her funnet igjen noen bilder av den på noen treff. Denne bilen har jeg kjørt tidlig på nittitallet da den var eid av en barndomskamerat av meg (Claes Watndal). Kjørte den på treff til Gjøvik husker jeg. Den hadde da ikke fått puma forstilling ennå så stilen ble 'Nose up-Ass down':-) Den gangen var bilen utrolig fin med en småhissig 1776. PS! 'Berger' her på forumet kjenner også denne bilen godt fra mange år tilbake. Mye morro på den tida. Artig å se denne bilen igjen. Kjempe artig og få høre historie om bilen  Sitter 1776 i den nå og, sikkert akkurat samme motor. Skal gå over motor nå og trimme litt til, skal jeg slå broder på neste SCC  . Han har skummle planer om oxyboxer Og nå blir det " Nose down- Ass up"  En tidligere eier mente motoren var byggd hos ola svendsen motor company, veit ikke noe om det du?.. vis ikke kan du få kjøpt en ny bygget motor av meg til våren som du kan rævkjøre din bror med  ikke sett griller i hodet på bror min nå Espen, jeg har han så godt på gli nå.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #71 på: september 25, 2008, 14:07:12 pm » |
|
hehehe, da ender jeg vell bare opp med å bygge 2 motorer i all hemmlighet 
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
   
Innlegg: 429
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
 |
« Svar #72 på: september 25, 2008, 14:37:00 pm » |
|
Skal få tak i sylindre fra gammel luftavkjølt disel DAF jeg så skal det bli saker, over 3000ccm 
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
|
Håvard Hoem
Seniormedlem
   
Innlegg: 333
Bosted: Toten
Klubbløs #002
|
 |
« Svar #74 på: september 25, 2008, 15:12:53 pm » |
|
Du må bare tuppe brodern litt i ræva nå Håvard. Han har LITT mer enn meg å gjøre før neste års SCC. Men han er en snill kar da, jeg som prakker på han maskinering og greier.  Jeg skal "tuppe" han, jeg..  Vi skal se til at noe skjer i den garasjen..... hadde vært moro om bilen kom ut igjen som den var på 90tallet, og målet er vel SCC...... Hmmmm, kanskje jeg ska henge meg på å utfordre Espen jeg også,  nei, får ikke ødelegge broder duellen..  men kanskje når dere har "gjort opp".... Lykke til, begge 2..... Håvard
|
|
|
Loggført
|
70 1300
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #75 på: september 25, 2008, 20:47:24 pm » |
|
Skal få tak i sylindre fra gammel luftavkjølt disel DAF jeg så skal det bli saker, over 3000ccm  og med turbo på 
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #76 på: september 25, 2008, 20:48:28 pm » |
|
Hallo  Etter ca 17 år siden restaurering så hadde det blitt litt og kose seg med i garasjen.... Da min beste venn Rust kom frem i dagslyset igjen..  Så nå er det på`n igjen, få på nye dulper og gjøre den klar igjen til de neste 20-30 årene  Hva som står på timeplaner er: Rust sveising av bunn og karosseri Lakkering av karosseri Brannlakkering av forstilling Skifte alle bremserør og slanger Montere skivebremser bak Montere moon bensintank Facet ful pump+ regulator Deep sump KEP Stage1 clutch Dreiing av svinghjul Empi 8spoke felger Kanskje dropp spindler, ++++ Motor er en 1776 med 2 dobble 40mm delorto. Byggd av Ola Svendsen Motor Company. Kommer snart mer info og bilder  Er mitt første prosjekt så all hjelp og ideer tas i mot med takk:)  Er det foresten noen som kjenner igjen denne bilen, noe historie eller noe. Jeg her funnet igjen noen bilder av den på noen treff. Denne bilen har jeg kjørt tidlig på nittitallet da den var eid av en barndomskamerat av meg (Claes Watndal). Kjørte den på treff til Gjøvik husker jeg. Den hadde da ikke fått puma forstilling ennå så stilen ble 'Nose up-Ass down':-) Den gangen var bilen utrolig fin med en småhissig 1776. PS! 'Berger' her på forumet kjenner også denne bilen godt fra mange år tilbake. Mye morro på den tida. Artig å se denne bilen igjen. Kjempe artig og få høre historie om bilen  Sitter 1776 i den nå og, sikkert akkurat samme motor. Skal gå over motor nå og trimme litt til, skal jeg slå broder på neste SCC  . Han har skummle planer om oxyboxer Og nå blir det " Nose down- Ass up"  En tidligere eier mente motoren var byggd hos ola svendsen motor company, veit ikke noe om det du?.. vis ikke kan du få kjøpt en ny bygget motor av meg til våren som du kan rævkjøre din bror med  ikke sett griller i hodet på bror min nå Espen, jeg har han så godt på gli nå..  nei fy 
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
   
Innlegg: 429
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
 |
« Svar #77 på: september 25, 2008, 21:15:44 pm » |
|
Da er motoren snart i deler og det dukket opp litt grums ja..  Det var slitekant i sylindrene og det har vært en passe stor lekasje rundt toppen av sylinder nr.1, nesten rart den har gått så bra som den har gjort. Så da blir det montering av ny sylindersats, 1835 fra mahle.
|
|
« Siste redigering: september 28, 2008, 21:35:24 pm av Espen T1 66 »
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
   
Innlegg: 429
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
 |
« Svar #78 på: september 25, 2008, 21:16:43 pm » |
|
Lekkasje rundt sylinder nr1.
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #79 på: september 25, 2008, 21:28:07 pm » |
|
bruk kobber ringer på motoren når du setter den i sammen igjen mellom topp og sylinder,da blir det tett. så setter du vende høyden til 0 på nye syl og bruker kobber ringer som vende høyde 1mm
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
   
Innlegg: 429
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
 |
« Svar #80 på: september 25, 2008, 21:40:58 pm » |
|
bruk kobber ringer på motoren når du setter den i sammen igjen mellom topp og sylinder,da blir det tett. så setter du vende høyden til 0 på nye syl og bruker kobber ringer som vende høyde 1mm
Den vender på 2mm sånn den er nå.
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #81 på: september 25, 2008, 22:17:24 pm » |
|
Med lekk i toppen bør du sjekke "dekkingen" i blokka nøye.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
   
Innlegg: 429
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
 |
« Svar #82 på: september 25, 2008, 22:55:37 pm » |
|
Med lekk i toppen bør du sjekke "dekkingen" i blokka nøye. Hva er dekking?.. 
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
   
Innlegg: 429
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
 |
« Svar #83 på: september 26, 2008, 08:30:25 am » |
|
Målte slitekanten i sylinderene i dag og det var vist ikke så galt som det kjentes ut til. Var bare 0.043 og det er jo ikke mye.
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #84 på: september 26, 2008, 08:37:19 am » |
|
Med lekk i toppen bør du sjekke "dekkingen" i blokka nøye. Hva er dekking?..  Dvs sjekke annleggsflaten for sylinderene i blokka. Hvis den er ujevn vil ikke sylinderene stå likt, og følgelig får man problem med å få sylinderene tett mot toppen. En enkel måte å se om noe kan være galt er å sette sylinderene i blokka og legge en "rettholdt" over toppen av begge. Den skal da ligge dønn flatt alle veier uten å vippe eller ha noen synlige sprekk mellom seg og sylinder. Aller best er å sende blokka til et bra maskineringsverksted som kan måle dette helt nøyaktig for deg.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
   
Innlegg: 429
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
 |
« Svar #85 på: september 26, 2008, 09:18:22 am » |
|
Med lekk i toppen bør du sjekke "dekkingen" i blokka nøye. Hva er dekking?..  Dvs sjekke annleggsflaten for sylinderene i blokka. Hvis den er ujevn vil ikke sylinderene stå likt, og følgelig får man problem med å få sylinderene tett mot toppen. En enkel måte å se om noe kan være galt er å sette sylinderene i blokka og legge en "rettholdt" over toppen av begge. Den skal da ligge dønn flatt alle veier uten å vippe eller ha noen synlige sprekk mellom seg og sylinder. Aller best er å sende blokka til et bra maskineringsverksted som kan måle dette helt nøyaktig for deg. Har maskineringsverksted på jobben  Da skal jeg sjekke det når jeg får plukket ned resten av motoren.
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
   
Innlegg: 429
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
 |
« Svar #86 på: oktober 07, 2008, 19:52:10 pm » |
|
Med lekk i toppen bør du sjekke "dekkingen" i blokka nøye. Hva er dekking?..  Dvs sjekke annleggsflaten for sylinderene i blokka. Hvis den er ujevn vil ikke sylinderene stå likt, og følgelig får man problem med å få sylinderene tett mot toppen. En enkel måte å se om noe kan være galt er å sette sylinderene i blokka og legge en "rettholdt" over toppen av begge. Den skal da ligge dønn flatt alle veier uten å vippe eller ha noen synlige sprekk mellom seg og sylinder. Aller best er å sende blokka til et bra maskineringsverksted som kan måle dette helt nøyaktig for deg. Har maskineringsverksted på jobben  Da skal jeg sjekke det når jeg får plukket ned resten av motoren. Da er motor plukket helt ned og kontroll målt på alle passinger, alt ser heldighvis bra ut:) Annlegsflaten for sylinderene var helt i orden, ser ikke noen sprekker eller annet ulumskheter. Så da er det bare og levere blokk og topper til maskinering for 1835 satts:) Skal legge ut noen bilder av det etterhvert som delene blir ferdig... DÆ BLIR FINT 
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
   
Innlegg: 429
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
 |
« Svar #87 på: oktober 16, 2008, 22:27:21 pm » |
|
Motoren er nå plukket i deler og sendt til maskinering:)
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
   
Innlegg: 429
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
 |
« Svar #88 på: oktober 16, 2008, 22:29:30 pm » |
|
Her blir det målt ccm i toppene. De ble målt til 35ccm noe som gir en helt grei komp med 1mm vendehøyde 
|
|
« Siste redigering: oktober 17, 2008, 10:56:07 am av Espen T1 66 »
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #89 på: oktober 16, 2008, 22:31:12 pm » |
|
Detta vert goe greier 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|