Tittel: Irs-camber Skrevet av: H-MEK på april 20, 2010, 16:19:40 pm Fikk bobla på hjula idag, og kjørt noen meter.
Blei skikkelig skuffa når jeg parkerte igjen og oppdaga reine svingaksel cambern :( Er likt på begge sider... Er 67 bunn med innsveiste irs fester. Kan det være brakettene som sitter feil? Tips ønskes sårt... Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: Lid på april 20, 2010, 18:22:16 pm Er den senket vil du få camber med IRS også. Ikke veldig mye, men klart synbart.
Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: Turbo Haraune på april 20, 2010, 18:31:03 pm camber er jo bra!!! jo mer jo bedre!
Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: H-MEK på april 20, 2010, 20:20:10 pm Er den senket vil du få camber med IRS også. Ikke veldig mye, men klart synbart. Er ikke senket. 205/70 står kant i kant med skjerm.. Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: H-MEK på april 20, 2010, 20:21:37 pm camber er jo bra!!! jo mer jo bedre! Joda innen enkelte stiler så, men ikke på denne! Her er det ass up, nose down som gjelder! Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: -Marius- på april 20, 2010, 20:26:27 pm Da ligger jo feilen der Henning, stilen!
Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: H-MEK på april 20, 2010, 20:30:24 pm Hmpff..
'Seriøse svar ønskes!! :P Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: Tistlo på april 20, 2010, 20:35:46 pm Du kan jo heva den(sjølv om den ikkje er senka)
Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: Einic på april 20, 2010, 20:54:21 pm Bobla fikk IRS for å få bedre kjøreegenskaper. Ingen ting er vel mere ødeleggende for kjøreegenskapene enn en skamsenka pendel. Et lite hjørne av bakhjulet har kontakt med asfalten, og bilen skjener hit og dit i humper. (Bump steer på "nynorsk") Ser helt skadet ut også.
Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: vw1961 på april 20, 2010, 21:45:51 pm Bobla fikk IRS for å få bedre kjøreegenskaper. Ingen ting er vel mere ødeleggende for kjøreegenskapene enn en skamsenka pendel. Et lite hjørne av bakhjulet har kontakt med asfalten, og bilen skjener hit og dit i humper. (Bump steer på "nynorsk") Ser helt skadet ut også. Performance is nothing Looks is everything Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: H-MEK på april 20, 2010, 22:07:00 pm Bobla fikk IRS for å få bedre kjøreegenskaper. Ingen ting er vel mere ødeleggende for kjøreegenskapene enn en skamsenka pendel. Et lite hjørne av bakhjulet har kontakt med asfalten, og bilen skjener hit og dit i humper. (Bump steer på "nynorsk") Ser helt skadet ut også. Performance is nothing Looks is everything Mest interessert i både pose og sekk jeg da. Looken avgjøres av øyet som ser, og mine øyne tåler ikke dekk som ikke har hele flata i bakken.. Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: cato® på april 20, 2010, 22:54:47 pm Camber kan i hvertfall justeres noe, ved de 3 boltene til bærearm/fjærplate. Mener å huske at den retter seg opp hvis du løsner boltene og drar til mens den står på bakken. Ca hvor mange grader er det snakk om ?
Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: JR på april 21, 2010, 12:20:07 pm .....Her er det ass up, nose down som gjelder! Da har du vinka farvel til kjøreegenskaper uansett... Sitat Bobla fikk IRS for å få bedre kjøreegenskaper. Ingen ting er vel mere ødeleggende for kjøreegenskapene enn en skamsenka pendel. Et lite hjørne av bakhjulet har kontakt med asfalten, og bilen skjener hit og dit i humper. (Bump steer på "nynorsk") Ser helt skadet ut også. Enig at en skamsenka pendel gir dårlige kjøreegenskaper, men en moderat senka pendel gir ikke det.. Moderat senk med IRS er gull! Bump steer får du vel pga feil vinkel på styrestagene i forstilling. Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2 på april 21, 2010, 13:23:14 pm Du er altså ute etter å rette opp hjula?
Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: Hot Owl på april 21, 2010, 13:53:36 pm .....Her er det ass up, nose down som gjelder! Da har du vinka farvel til kjøreegenskaper uansett... Ja stemmer, akkurat som at man har vinket adjø til kjøreegenskapene pga bakmotor.... som kjent mye bedre med midt motor. Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: Einic på april 21, 2010, 14:25:28 pm Pendelakselbiler kan styres ved forskjellig pådrag i sving.
Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: H-MEK på april 21, 2010, 16:48:55 pm Du er altså ute etter å rette opp hjula? jupp Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: H-MEK på april 21, 2010, 21:19:34 pm Du er altså ute etter å rette opp hjula? jupp Fått hjula rett, men ble kanskje i overkant høy... :P Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: FreddyB på april 21, 2010, 21:28:47 pm Plass til meir gummi då, vettu. ;D
Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken' på april 21, 2010, 21:30:35 pm Hvor var fejlen?
Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: H-MEK på april 21, 2010, 22:27:21 pm Har heist den ett knepp, men det ble altfor høyt. Sitter 205/70 der nå, og noe større ville vel være å overdrive.
Blir nok justerbare fjærplater neste, så får jeg finjustert uten å skru en hel dag. Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: Pan på april 22, 2010, 02:16:33 am Litt negativ camber bør du uansett ha bak - da blir camber ca null ved motorveishastighet...
Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: Mr. Empiboy på april 22, 2010, 08:30:15 am Kansje litt vel bredt med 6,5" felger?
Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2 på april 28, 2010, 12:27:12 pm Du bør nok gjøre som knasten sier.
Ta ett sett bærearmer og bor ut punktene på dempertårna for så og sette det høyre demperfestet oppå venstre arm og motsatt når du da setter høyre armen på venstre side blir camberen rett når bilen er mye lavere, jeg har ikke prøvd ut det der men det er visst ett gammelt triks, om bilen da blir for lav er jo det ett problem da.... Ser ut som om noen har sveist på braketten for den foringa innerst på feil plass, ingen bil med irs er så høy!? Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: Hot Owl på april 28, 2010, 13:31:24 pm Ser ut som om noen har sveist på braketten for den foringa innerst på feil plass, ingen bil med irs er så høy!? Vippepunktet er uansett enden av fjærplata, du skal flytte den innerste endel før du heiser bilen 4 cm helt der ute... Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2 på april 29, 2010, 09:56:14 am Ser ut som om noen har sveist på braketten for den foringa innerst på feil plass, ingen bil med irs er så høy!? Vippepunktet er uansett enden av fjærplata, du skal flytte den innerste endel før du heiser bilen 4 cm helt der ute... Ja men man skal vel ikke endre så mye der inne før camberen blir annerledes. Og henning har jo nå heist bilen til han har fått 0 i camber. Tittel: Sv: Irs-camber Skrevet av: H-MEK på april 29, 2010, 10:25:10 am Er drittlei det meste med denna bilen her nå, så denne blir degradert med 1200 svingkasse. Vet ikke hva som var planen for han som sveiste inn irs festene. Mulig han ville ha den så høy....
|