Tittel: Justering av motor med 2x40 dellorto.......... Skrevet av: Svein. på juni 10, 2010, 17:07:13 pm Noen som kanskje vet?
Har en nybygd 1776ccm som henger litt ved belastning på ca 2700-3200rpm, ca 90-110 km/t. Ruser jeg motoren og gir på opp i ca 3500rpm og høyere :P problem borte. Gir jeg full gass fra 900-5500rpm merkes litt av problemet, men ikke så mye. Trenger den større/mindre dyser? Får den for lite/mye bensin? Har og montert ny el pumpe som gir ca 4 bar. Til opplysning har jeg en W120 cam, 041 topper 35,5x40mm godt bearbeidet m/match porta innsug og 1,25:1 vipper. Har jeg kanskje bygd en motor som ikke trives på lave turtall? Har ikke fått montert temp måler ennå, så jeg ser ikke om den går for varmt. Har desverre ikke fått mulighet ennå til og justere den på dyno/ruller. Kom gjerne med innspill, da jeg syns det er litt slitsomt å kjøre med :-\ Er jo ikke sunt for motor heller hvis den går magert. Vil gjerne prøve og få ordnet dette, før jeg reiser mot vestlandet 8) Mvh Svein. Tittel: Sv: Justering av motor med 2x40 dellorto.......... Skrevet av: Svein. på juni 10, 2010, 21:44:05 pm Bumper denne.
Er det noen som kanskje tror noe om saken? Mvh Svein Tittel: Sv: Justering av motor med 2x40 dellorto.......... Skrevet av: TEH på juni 10, 2010, 21:55:51 pm Hvilken fordeler har du? 009?
Tittel: Sv: Justering av motor med 2x40 dellorto.......... Skrevet av: Sonic på juni 10, 2010, 21:58:50 pm feil trykk på bensin ...iallefall . Typisk feil dette når du ligger å lusker på tomgangssystemet (drit i lufttilførsel ) ..
Erich Tittel: Sv: Justering av motor med 2x40 dellorto.......... Skrevet av: Svein. på juni 11, 2010, 00:31:48 am Hvilken fordeler har du? 009? PetronixTittel: Sv: Justering av motor med 2x40 dellorto.......... Skrevet av: Svein. på juni 11, 2010, 00:35:08 am feil trykk på bensin ...iallefall . Typisk feil dette når du ligger å lusker på tomgangssystemet (drit i lufttilførsel ) .. Erich Det var det jeg mistenkte også. Så da går jeg til innkjøp av en trykkregulator i morgen.Så får vi se hva som skjer. Takker for innspill både her og på PM. Mvh Svein Tittel: Sv: Justering av motor med 2x40 dellorto.......... Skrevet av: H-MEK på juni 11, 2010, 00:37:34 am feil trykk på bensin ...iallefall . Typisk feil dette når du ligger å lusker på tomgangssystemet (drit i lufttilførsel ) .. Erich Det var det jeg mistenkte også. Så da går jeg til innkjøp av en trykkregulator i morgen.Så får vi se hva som skjer. Takker for innspill både her og på PM. Mvh Svein Men 4 bar er vel i drøyeste laget for gassere? Tittel: Sv: Justering av motor med 2x40 dellorto.......... Skrevet av: Svein. på juni 11, 2010, 00:44:44 am feil trykk på bensin ...iallefall . Typisk feil dette når du ligger å lusker på tomgangssystemet (drit i lufttilførsel ) .. Erich Det var det jeg mistenkte også. Så da går jeg til innkjøp av en trykkregulator i morgen.Så får vi se hva som skjer. Takker for innspill både her og på PM. Mvh Svein Men 4 bar er vel i drøyeste laget for gassere? Hei Liten skrive feil der :P Den er selvfølgelig justerbar. Men den er litt vanskelig og justere bare på skruen uten noe instrument. Bestilte meg nå en regulator med instr ;) Mvh Svein Tittel: Sv: Justering av motor med 2x40 dellorto.......... Skrevet av: cato® på juni 11, 2010, 22:56:42 pm Hva slags dyer/halsringer har du ?
Tittel: Sv: Justering av motor med 2x40 dellorto.......... Skrevet av: RZR-Andy på juni 12, 2010, 02:08:06 am Her er det noe å finne:
http://cgi3.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=alfa1750 Porsche 912/914 and Beetle VW Dell'orto carbs chokes; Main jet ; emulsion tube; air corrector; idle jet; pump jet; needle valve; FRD 32; 23; 110; 7099.1; 200; 40; 40; 150; Use 115/118 mains above 1600cc FRD 34; 27; 128; 7099.1; 170; 45; 50; 150; Use 132/135 mains above 1600cc single DRLA40 or DRLA 36; 28; 145; 9164.2; 180; 65; 50; 150/170; Use 28 chokes up to 1800cc, single carb. not recommended for engines above this size 30; 152; 9164.2; 180; 65; 50; 150/170 32; 160; 9164.2; 180; 65; 50; 150/170 34; 165; 9164.2; 180; 70; 50; 150/170 Twin DRLA40 or DRLA 36 1300/1600&1700 Bus; 28; 112; 9164.2; 180; 55; 33; 150 DRLA 40 or 36-1641 cc's & 2 litre Bus; 30; 122; 9164.2; 180; 55; 33; 150 DRLA 40 or DRLA 36 -1800 cc; 32; 132; 9164.2; 180; 58; 33; 150 DRLA 40-1800-2000cc; 34; 140; 9164.2; 180; 60; 33; 150; float level for the DRLA carburetors should be set at 5-6mm Twin DRLA45; 36; 160; 9164.2; 180; 60; 40; 170 38; 170; 9164.2; 180; 60; 40; 170 twin DRLA48; 38; 170; 9164.2; 180; 60; 40; 170 40; 180; 9164.2; 180; 60; 40; 170 Tittel: Sv: Justering av motor med 2x40 dellorto.......... Skrevet av: Svein. på juni 12, 2010, 09:58:19 am Takk i gjen :)
Cato: Har ikke fått sjekket ennå.Mye på jobb om dagen :-\ RZR-Andy:Takker,da får jeg se hva som sitter i mine. Mener det var en på 160 og en 130 dyse. Muligen den går magert kanskje. Får se på det i kveld. Mvh Svein Tittel: Sv: Justering av motor med 2x40 dellorto.......... Skrevet av: cato® på juni 12, 2010, 11:27:16 am DRLA 40-1800-2000cc; 34; 140; 9164.2; 180; 60; 33; 150;
Dette er std. oppsettet som pleier å fungere bra Tittel: Sv: Justering av motor med 2x40 dellorto.......... Skrevet av: Svein. på juni 23, 2010, 14:04:13 pm DRLA 40-1800-2000cc; 34; 140; 9164.2; 180; 60; 33; 150; Takk for tips.Dette er std. oppsettet som pleier å fungere bra Da er de forskjellige oppsettene prøvd og jeg havnet på ; 34; 140; 9164.2; 180; 57; 33; 150; ;D Motoren drar klokkerent fra 2-6500rpm. FØR: 175 165 Nykking ved 3000rpm borte vekk. Mvh Svein Tittel: Sv: Justering av motor med 2x40 dellorto.......... Skrevet av: RZR-Andy på juni 23, 2010, 14:08:51 pm Flottings det! Lite som kan sammenlignes med den deilige lyden av en sinna luftkjølt som drar reint gjennom registeret!
Tittel: Sv: Justering av motor med 2x40 dellorto.......... Skrevet av: bObLeFrIk på juni 23, 2010, 22:35:22 pm Dette er std. oppsettet som pleier å fungere bra [/quote] Takk for tips. Da er de forskjellige oppsettene prøvd og jeg havnet på ; 34; 140; 9164.2; 180; 57; 33; 150; ;D Motoren drar klokkerent fra 2-6500rpm. FØR: 175 165 Nykking ved 3000rpm borte vekk. Før 175 bensin og 165 luft? Kjører 200 luft og 155 bensin på min 1915ccm....er det en vanlig kombinasjon. ( den orker ikke mye motstand på lavt turtall )for mye bensin ? Tittel: Sv: Justering av motor med 2x40 dellorto.......... Skrevet av: Svein. på juni 24, 2010, 22:51:11 pm Takk for tips. Da er de forskjellige oppsettene prøvd og jeg havnet på ; 34; 140; 9164.2; 180; 57; 33; 150; ;D Motoren drar klokkerent fra 2-6500rpm. FØR: 175 165 Nykking ved 3000rpm borte vekk. Før 175 bensin og 165 luft? Kjører 200 luft og 155 bensin på min 1915ccm....er det en vanlig kombinasjon. ( den orker ikke mye motstand på lavt turtall )for mye bensin ? Hei Denne funket for meg. Men ikke alle motorer er like: 180 luft/150 bensin. DRLA 40-1800-2000cc; 34; 140; 9164.2; 180; 60; 33; 150; float level for the DRLA carburetors should be set at 5-6mm Lykke til. Mvh Svein |