Tittel: Modernisering av en 1300S kasse Skrevet av: Svein. på juni 19, 2010, 22:33:09 pm Hei
Skal bygge om en 1300s kasse jeg har stående. Den skal tåle ca 150++, skal også måtte tåle en skikkelig riv start på SCC. Hva mener de som har greie på det at denne kassea må inneholde. Hva tåler denne orginalt? Ny kasse er vurdert,men siden denne står i garasjen vil jeg prøve å bruke denne. Tenkte også å sende inn en bestilling av deler til denne kassa, noen forhandlere dere anbefaler? Bygger til kassa har jeg her hjemme ;) Tenkte meg tett 1,2,3 gir og langt 4 gir, også en Super diff+++++++++Eller? Mvh Svein Tittel: Sv: Modernisering av en 1300S kasse Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2 på juni 22, 2010, 14:11:19 pm Superdiff eller LSD er nok noe som må inn, den orginale diffen tåler så og si ikkenoe.
Tittel: Sv: Modernisering av en 1300S kasse Skrevet av: cato® på juni 22, 2010, 23:56:15 pm 1. gear er også et svakt punkt, etter min mening minst like svakt som diffen.
Men solid i forhold til hva det opprinnelig er beregnet for... Tittel: Sv: Modernisering av en 1300S kasse Skrevet av: Formula Vee på juni 23, 2010, 06:50:33 am Jeg har fått tips om superdiff til min, men også forsterka sideplater.
Tittel: Sv: Modernisering av en 1300S kasse Skrevet av: Rabben på juni 23, 2010, 09:35:01 am For å si det slik, en skikkelig rivsart på SCC krever en solid kasse. Men dersom en tar det litt mer med ro, dvs ikke bare legger seg på 6000 og flytter venstrefoten lenger til venstre så kjapt en kan, holder en 1300s kasse lenge. Som Cato sier, så er førstegiret et svakt punkt når en forsøker seg på en rivsart. Mange som har forsøkt rivsart med orginalt førstegir bare for å finne ut at det gjenstår ca 402,23600 meter når bilen stopper :o
Tittel: Sv: Modernisering av en 1300S kasse Skrevet av: Svein. på juni 23, 2010, 11:06:25 am Da vil det si at det lønner seg og kjøpe sterkere drev sats hvertfall til 1 gir + en Super Diff, forsterket sidedeksel,sveiset 3-4 Hubs, stål skifte gaffel. Noe mer dere anbefaler og bytte i samme slengen.
Mvh Svein Tittel: Sv: Modernisering av en 1300S kasse Skrevet av: TomR på juni 23, 2010, 12:38:22 pm Mulig jeg har det aller meste du mangler Svein....1 og 2 gear duger lenge med org utveksling (utvekslingsmessig), jeg mangler mainshaft - men det har du i kassa di.
Kassa er Jørans gamle som satt i Ghiaen hans, bygget av Mark Herbert, etterjustert av Erik. Se her for info om kassa som nå ligger hos Jee i påvente av en mainshaft...http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8143.0.html - det er og forsterka aksler med.. Vurderes solgt, men gir det ikke bort - har bare ikke fått ut fingeren/prioritert å få den iorden. Tittel: Sv: Modernisering av en 1300S kasse Skrevet av: JTWE på juni 23, 2010, 12:54:30 pm Denne tråden - http://www.vwnorge.no/index.php/topic,16477.0.html - er en god start for lesing.
Kunne vi kombinert dette hadde det jo vært en flott samlet info-pakke. Tittel: Sv: Modernisering av en 1300S kasse Skrevet av: Svein. på juni 23, 2010, 13:40:01 pm Mulig jeg har det aller meste du mangler Svein....1 og 2 gear duger lenge med org utveksling (utvekslingsmessig), jeg mangler mainshaft - men det har du i kassa di. Ringer deg i morgen jeg Tom :)Kassa er Jørans gamle som satt i Ghiaen hans, bygget av Mark Herbert, etterjustert av Erik. Se her for info om kassa som nå ligger hos Jee i påvente av en mainshaft...http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8143.0.html - det er og forsterka aksler med.. Vurderes solgt, men gir det ikke bort - har bare ikke fått ut fingeren/prioritert å få den iorden. Mvh Svein. |