Tittel: Retningspiler. Når? Skrevet av: laksen på mars 10, 2008, 12:20:42 pm Hvilke modeller/årsmodeller har retningspiler orginalt?
Har sett så mye forskjellig at jeg blir litt i tvil. Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: Varj på mars 10, 2008, 14:20:25 pm t.o.m 1959/1960.
Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: JS på mars 10, 2008, 16:05:00 pm Har ikke sett det orginalt på biler etter 1961. Utfasingen begynte i 58.
Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: Dr. Ing. Brezelfürsten på mars 10, 2008, 16:44:13 pm Hvilke modeller/årsmodeller har retningspiler orginalt? Har sett så mye forskjellig at jeg blir litt i tvil. Nå er ikke jeg noen ekspert på nymotens biler fra slutten av 50tallet, men det var vel slik at amerikansk-leverte biler ikke hadde piler, men puppeblinklys på forskjermene fra og med modellåret 1956? Glem ikke at fabrikken leverte en rekke ulike piler på ulike årsmodeller også. I farten husker jeg fem ulike typer fra perioden 1949-1958. Antageligvis ble det brukt flere enn dette i dette tidsrommet. Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: laksen på mars 10, 2008, 20:22:35 pm Takk for det.
Retningspilene mine vil ikke helt ut. De stikker bare 15cm ut og lyser... Mulig å fikse, eller må man bite i det sure eplet og kjøpe nye? Er det ikke en fryktelig pris på disse? Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: T2man på mars 10, 2008, 21:33:29 pm Spray på litt rustløser på pinnen som går ned i spolen og sørg for at det er god kontakt der ledningene er skrudd fast.
Da burde de komme i form :D Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: laksen på mars 10, 2008, 21:34:45 pm Spray på litt rustløser på pinnen som går ned i spolen og sørg for at det er god kontakt der ledningene er skrudd fast. Da burde de komme i form :D Takk for det. Var redd jeg måtte kjøpe årskort på det lokale helsestudioet for at de skulle bli i form til sommeren :D Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: JS på mars 10, 2008, 22:14:18 pm Sjekk også at ladespenningen er høy nok.
Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: laksen på mars 11, 2008, 01:49:14 am Sjekk også at ladespenningen er høy nok. Og den skal være på hvor mange volt? First time 6v :D Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: Pål på mars 11, 2008, 03:00:08 am Kan være en idè å bruke en god dose elektronikkrens el.l ned i spolen og gjerne blåse med trykkluft. Prøve å få ut gammel olje og skitt før man smører opp på nytt :)
Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: HenningA på mars 11, 2008, 13:21:24 pm Et annet alternativ kan være å blande ørlittegrann flytende viagra i rustløseren. Vet noen bruker sånn for å fa fart i pinnen ::) ;D
Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: Haugan på mars 13, 2008, 10:08:06 am Jeg hadde samme problem på min 58, der pilene gikk bare halvveis ut. Smøring hjalp litt, men det ble ikke helt bra. En enkel fiks er å slakke på "returfjæra" som drar pilene ned når du slår av strømmen. Så lenge bilen står med hjulene ned og taket opp, vil tyngdekraften sørge for at pilene går ned av seg selv. Det fungerer i hvert fall helt utmerket hos meg.
Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: laksen på mars 13, 2008, 12:29:48 pm Er redd pilene mine er mer slitne enn som så, for det virket ikke som det var noen fjæring i dem i del hele tatt! Returfjæra er nok ikke tid stede :D
Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: Kjell Roar på desember 26, 2008, 23:07:13 pm Man bør også sjekke sikringen foran ,under panseret. Er denne irret, eller har dårlig kontakt på annen måte, virker pilene heller dårlig. Sjekk dette, og smør de opp.
Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: Frank G på januar 28, 2009, 12:33:02 pm Mulig off topic... Men er alle pilene like? Altså slik at piler fra et bestemt år passer i andre årganger?
Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: Dr. Ing. Brezelfürsten på januar 28, 2009, 13:22:13 pm Ta en titt på innlegget mitt lengre opp så får du svar på spørsmålet ditt :)
Alle piler fra "alle" årganger passer inn i pilkassene til de ulike. Untakene er vel krigsbobler med eksternt monterte pilkasser og post 53 karmann kabriolett som har annerledes innfesting og design på pilene fra ca 1953. Sedanpiler passer vel riktig nok inn i kabriolett-kassene opp til 53-54, men pent blir det ikke.. Mulig off topic... Men er alle pilene like? Altså slik at piler fra et bestemt år passer i andre årganger? Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: Elliot på januar 30, 2009, 23:44:02 pm Og når vi har noen med kontroll her... hvordan forløper dette seg på t-2? Hvilke piler skal jeg se etter til min 57 t2 f.eks?
Eller for å spør enklere, hva passer? Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: T2man på februar 13, 2009, 21:29:06 pm Og når vi har noen med kontroll her... hvordan forløper dette seg på t-2? Hvilke piler skal jeg se etter til min 57 t2 f.eks? Eller for å spør enklere, hva passer? De "vanlige" boble-pilene med slett ytterside er korrekte til T-2 f.o.m. 1954 og fremover :) Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: mcmad på januar 10, 2010, 16:08:49 pm Sjekk også at ladespenningen er høy nok. Og den skal være på hvor mange volt? First time 6v :D LADESPENNINGEN BØR VÆRE 7,2 VOLT Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: jehoey på februar 04, 2010, 18:58:28 pm Siste bil med piler har Cassisnummer 3 192 506 dvs august 1960-
Svært få biler vart importert av HAM AS med piler etter 1959. Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: Korfitts på mars 08, 2010, 20:26:50 pm Hvilke modeller/årsmodeller har retningspiler orginalt? Har sett så mye forskjellig at jeg blir litt i tvil. Nå er ikke jeg noen ekspert på nymotens biler fra slutten av 50tallet, men det var vel slik at amerikansk-leverte biler ikke hadde piler, men puppeblinklys på forskjermene fra og med modellåret 1956? Glem ikke at fabrikken leverte en rekke ulike piler på ulike årsmodeller også. I farten husker jeg fem ulike typer fra perioden 1949-1958. Antageligvis ble det brukt flere enn dette i dette tidsrommet. Jeg har anskaffet meg en '56 og denne har ingen piler! Er vel meget mulig at det har blitt tettet igjen og satt på "puppeblinklys" i ettertid, men dersom bilen er tatt inn fra usa, finnes det en mulighet til å finne ut det på? Hvis ikke, er det noen mulighet og finne ut hvor bilen er solgt første gang i Norge? Takker for all info :) Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: Reiel på mars 08, 2010, 20:45:51 pm Jeg har anskaffet meg en '56 og denne har ingen piler! Er vel meget mulig at det har blitt tettet igjen og satt på "puppeblinklys" i ettertid, men dersom bilen er tatt inn fra usa, finnes det en mulighet til å finne ut det på? Hvis ikke, er det noen mulighet og finne ut hvor bilen er solgt første gang i Norge? Takker for all info :) Om bilen din er en US utgave har den ikke piler, piler var ikke godkjent "over there".Men da skal den også ha US fangere bl.a ;) Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: Kjell Roar på mars 08, 2010, 20:55:41 pm Du kan bestille ett Birth certificate fra Automuseum:
http://automuseum.volkswagen.de/index.php?id=12&L=1 Da ser du hvem som har bestillt den fra fabrikken (vanligvis en importør, evt forhandler). Og hvilke ekstrautstyr som er montert fra fabrikk. Er bilen en original bil i original stand, har US-bilene amerikafangere og blinklys nede på forskjermene. Og som regel leatherette-interiør istedenfor tøy. Tittel: Sv: Retningspiler. Når? Skrevet av: Korfitts på mars 08, 2010, 21:42:00 pm Takker for gode tilbakemeldinger! Da går jeg til anskaffelse av ett birth certificate så vet jeg forhåpentligvis litt mer, morro å få historien litt på stell ;) Forhåpentligvis klarer jeg å nøste opp om bilen er solgt ny i Norge og evt. hvor!
' |