Tittel: T-4 LØFTERE Skrevet av: ORANGEBUG på februar 26, 2011, 20:38:36 pm Etter å ha "storfinnt" besøk i garagen i dag, tente tanken om å sette inn JPM-"raptor" kammen, FØR jeg kompletterer motoren med div pauter oppsett og større turbo ;D ;D
Dette har nok vært tema før, men hvor får man tak i superlette løftere, med tilhørende foringer for T-4 blokka??? Rune. Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på februar 26, 2011, 20:43:43 pm regner med det er løftere og foringer du mener :)
thorsten pieper i tyskland eller Tor Øyvind skinne kan skaffe 56 g verktøystål løftere. EMW i usa har vel noe enda lettere på lur. Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: ORANGEBUG på februar 26, 2011, 20:46:42 pm oh yes, takker for super-raskt svar, men hvordan får jeg tak i de da?
Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: Hulken på februar 26, 2011, 21:25:57 pm thorsten.pieper@gmx.net
Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: Blyfot på februar 26, 2011, 22:44:33 pm http://www.europeanmotorworks.com/vw/type-4-lifters-pushrods.html
Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: ORANGEBUG på februar 27, 2011, 15:11:50 pm http://www.europeanmotorworks.com/vw/type-4-lifters-pushrods.html blir en "søt" liten ordre der ja ;DTittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: ORANGEBUG på februar 28, 2011, 16:20:26 pm Maskråka igjen!!! Noen erfaringer med disse løftera med foringer da? blir det ikke litt lite gods der hvor tallerkenen blir til stav, om dere skjønner??? ???
må blokka maskineres noe i forb. med montasje av disse foringene? Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: Hulken på februar 28, 2011, 17:05:24 pm Første forsøk ble feil, ser du har fått med føringene også. Blokka må vel freses litt ned, ta eksempel titt på bussbyggetråden til knasten...
Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på februar 28, 2011, 17:08:11 pm så må du maskinere / slipe ned løfterborringene pga tallerken .
hvor mye er jo avhengig av løft på kam og tykkelese på tallereken. de ser jo ganske pinglete ut, men tipper de er testet. ellers har vel thorsten pieper løfterene mer solide stamme Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: Hulken på februar 28, 2011, 17:09:54 pm Kjell Aaen har løftere som detter rett nedi hullene på type 4, må freses ned som Knasten nevner.
Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: Andersen Racing på februar 28, 2011, 17:21:55 pm Var hos Csp for noen år siden dem hadde noen org type 4 løftere fra mahle tror de veide rundt 50-60 gram
kostet vel rundt 5000 kr har dere sjekket Tafel han selger deler fra engine plus jeg hadde 38 gram løftere fra engine pluss med alu hylser hadde rundt 330 grader kam og pauter 1,4 funket bra det Mvh Andersen Racing Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: ORANGEBUG på februar 28, 2011, 18:52:12 pm Allright, da er det tid for å skru litt ;D
Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: Savanna67 på februar 28, 2011, 20:24:06 pm Det finnes de som har knekt 39grams løftere. Teoretisk er det nok sikrest å kjøre lette T1 dim løftere kontra 39grams. litt usikker på om de 25 gramene er verdt det om du skjønner, og et av argumentene til Raptor kammene er vel at de ikke "trenger" ekstremt lette løftere.
Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: BeetleBug på februar 28, 2011, 20:26:50 pm Et av argumentene til Raptor kammene er vel at de ikke "trenger" ekstremt lette løftere. Hovedargumentet er vel at de blir tilbudt sammen med matchede løftere - problem solved. Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: Savanna67 på februar 28, 2011, 20:42:56 pm Har ikke lest hele den bibelen ;) , men som BB sier, ser det ikke ut til at du trenger noe annet enn det som fulgte med kammen. bruk pengene et sted der du trenger de mer.. :-)
Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på februar 28, 2011, 23:19:47 pm tipper Raptor settet er rimelig bankers, med matchede løftere og kam,
men de løfterene er vel ikke spesielt lette. rundt 95g?? løftervekt blir vel ikke uintressant med raptor oppsett. Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: Savanna67 på februar 28, 2011, 23:40:10 pm Konseptet til JPM er vel at man ikke "trenger" lette løftere pga profildesignet på kammene hans. Har man kjøpt det, så er det vel bare å kjøre.
Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: JTWE på februar 28, 2011, 23:51:52 pm Konseptet til JPM er vel at man ikke "trenger" lette løftere pga profildesignet på kammene hans. Har man kjøpt det, så er det vel bare å kjøre. Lettere løftere betyr alltid mindre krefter, og kan strekke strikken litt lengre (på bekostning av?) - men hvis kam-profilen ikke trenger superlette løftere innenfor sitt turtallsområde, så er det "bortkastet". Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: ORANGEBUG på mars 01, 2011, 00:30:12 am Et av argumentene til Raptor kammene er vel at de ikke "trenger" ekstremt lette løftere. Hovedargumentet er vel at de blir tilbudt sammen med matchede løftere - problem solved. Nei må vel finne senga da, takker for innspill. Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: BeetleBug på mars 01, 2011, 08:19:26 am Ring Johannes og gjerne på morgenen. Det er virkelig kjedelig å høre om problemene du har med tilgang på deler.
Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på mars 01, 2011, 10:15:03 am EMW foringene passer vel ikke std type 1 løftere!?
ikke de som er på siden det er linket til iallefall. Hør med skinne om han har på lager , eller thorsten pieper. de er bare å presse inn så slipper du brotsching etterpå! Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: Savanna67 på mars 01, 2011, 10:37:43 am Skinne har Pieper foringer på lager.
til info. Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: Hot Owl på mars 01, 2011, 11:05:54 am Jeg råder deg uansett å ringe Johannes(JPM), han lider nok endel under at han bare er én mann. Han tar telefonen mellom 16.00 og 17.00.
Det er ikke noe magisk med løfterne han sender med, men de har rett profil til slipingen hans. Det er det nok fler som har, men spør han om hvilke. Jeg vet av tidligere snakk med han at det er pinlig nøyaktig at løfterne treffer rett på kammen. Derfor ser jeg ikke det som noe negativt at man må brosje hullene etter innpressing. I stedet for lette/tynne løftere som har mer tendens for å bikke i hullet så er vel noen trivelige lette støtstenger noe å tenke på. Slikt lager både Skinne og JPM. Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på mars 01, 2011, 11:23:58 am brotschingen er jo for å få løfterborringene i rikitg diamter , ikke att de skal treffe riktig på kammen?
dette gjelder jo WBX og type4 på type 1 så "putter man" jo bare kam og løfterene bare inn. dessuten er det vel såpass store toleranseforskjeler på hvor løfterboringene kommer i forhold til kam fra blokk til blokk Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: Hot Owl på mars 01, 2011, 13:55:51 pm Nå var det ikke akkurat bare brosjing jeg mente, jeg mente justeres.
At folk ikke sjekker opp blokken er nok riktig, men likefullt er det viktig at løfterne står riktig i forhold til kammen. Skal man ha fullt utbytte av tingene på øverste hylle så er det litt å passe på. Motorer kan bygges på så mange måter, og vi velger alle selv. Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på mars 01, 2011, 14:01:45 pm hvordan justerer du det da jhu?
Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: Hot Owl på mars 01, 2011, 14:29:15 pm Ring JPM i firetiden og spør. Jeg gjetter på innpressing av foringer og maskinering.
Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: Savanna67 på mars 01, 2011, 15:09:52 pm 99.9999% av alle T1 motorer som bygges, bygges ved at man putter inn løfterene , sjekker klaringer bla mot kam og er ferdig med den saken.
Om man forer opp fra T4 til T1 dim er plassering/retning osv lik som tidligere. det man bør gjøre er eventuelt å brossje hylsene etter montering. Tro ikke man trenger å gjøre noen større sak ut av det. Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: ORANGEBUG på mars 01, 2011, 15:26:24 pm jøje meg.... Hvordan får jeg tak i skinne da
Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: ORANGEBUG på mars 01, 2011, 15:27:17 pm Ring Johannes og gjerne på morgenen. Det er virkelig kjedelig å høre om problemene du har med tilgang på deler. Ja f.. holder på å gå i kjelleren her nå... Tittel: Sv: T-4 LØFTERE Skrevet av: Savanna67 på mars 01, 2011, 15:54:35 pm pm
|