Tittel: T1 forstilling / puma deler seg. Skrevet av: Ferdinand på mai 12, 2011, 23:35:22 pm Søker råd her inne.
Noen som har et bilde av en slik puma eller VW T1 forstilling som ligger i deler? Eller gode svar på: VW-65 bunnplate med puma forstilling i grisesenk innstilling der følgende skjedde: Etter en langtur fra Tønsberg til Hemsedal slo og banket det som fy med resultat i at den nederste V "fjæringsarmen" (i mangel av bedre ord) skle ut av torsjonsrøret (ikke helt ut da stabstaget holdt igjen så camber ikke ble 180 grader rett til h.... med medfølgende reultat at bilen ble kjørt hjem igjen på henger). Forstilling er sammen igjen nå og spissing er helt på jordet. Tror kanskje styrestagene har blitt montert på plass helt feil, men disse "fjæringsarmene har fortsatt tendens til å skli ut av torsjonsrørene. Effekten av dette er at styringen blir svampete og det er noe av det nærmeste livsfarlig å kjøre med slik det er idag. Ideer på hvor feilen ligger mottas med stor takk. Tror det er Puma forstilling, det er i hvertfall en justerings bolt med låsemutter på hvert torsjonsrør med sånn "tann i tann" låseskive på. BTW: Oppå bunnplata står det et 356 widebody kit og 17" hjul (Stikkord: lett og stivt) Tittel: Sv: T1 forstilling / puma deler seg. Skrevet av: boble54 på mai 13, 2011, 07:51:22 am Søker råd her inne. Noen som har et bilde av en slik puma eller VW T1 forstilling som ligger i deler? Eller gode svar på: VW-65 bunnplate med puma forstilling i grisesenk innstilling der følgende skjedde: Etter en langtur fra Tønsberg til Hemsedal slo og banket det som fy med resultat i at den nederste V "fjæringsarmen" (i mangel av bedre ord) skle ut av torsjonsrøret (ikke helt ut da stabstaget holdt igjen så camber ikke ble 180 grader rett til h.... med medfølgende reultat at bilen ble kjørt hjem igjen på henger). Forstilling er sammen igjen nå og spissing er helt på jordet. Tror kanskje styrestagene har blitt montert på plass helt feil, men disse "fjæringsarmene har fortsatt tendens til å skli ut av torsjonsrørene. Effekten av dette er at styringen blir svampete og det er noe av det nærmeste livsfarlig å kjøre med slik det er idag. Ideer på hvor feilen ligger mottas med stor takk. Tror det er Puma forstilling, det er i hvertfall en justerings bolt med låsemutter på hvert torsjonsrør med sånn "tann i tann" låseskive på. BTW: Oppå bunnplata står det et 356 widebody kit og 17" hjul (Stikkord: lett og stivt) Kanskje et signal at man bør holde forstillingen original ? ;D ;D Tittel: Sv: T1 forstilling / puma deler seg. Skrevet av: MrKreosot/ Arne på mai 13, 2011, 08:11:07 am Er forstillingen kortet inn? Hvis så er tilfelle kan det høres ut som at man ikke har laget spor i torsjonsstavene for festeskruen til bærearmene.
Hvis den ikke er kortet inn, sjekk at torsjonsstavene sitter riktig vei ( opp ned) slik at orginale festesporet til festeskruen er på riktig side. Fort gjort å sette disse feil vei ved motering. Tittel: Sv: T1 forstilling / puma deler seg. Skrevet av: Ferdinand på mai 13, 2011, 08:14:28 am Kanskje et signal at man bør holde forstillingen original ? ;D ;D Neppe ::) Og nei MrKreosot - forstillingen er ikke kortet inn. Men det er sikkert her svaret kom. Hvor sitter de festeskruene til torsjonstavene? Det som er sprøtt er at dette oppsettet har fungert i mange år, men turen over typiske Norske fjellveier har slått løs ett eller annet. Tenkte på brukket torsjon også som en mulighet. Tittel: Sv: T1 forstilling / puma deler seg. Skrevet av: MrKreosot/ Arne på mai 13, 2011, 08:31:58 am Hvis torsjonsstaven er brukket ville jeg tro at den ville ha blitt med bærearmen ut. Festeskruen sitter inn mot støtdempertårnet ( den med umbraco og mutter). Bærearmen kan sitte fast en stund selv om skruen ikke har et spor, men vil etter en til løsne. Sjekk yterst på torsjonstaven av det er et rundt senkespor på samme side der hvor skruen på bærearmen kommer ned.
|