mai 04, 2025, 14:44:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T1 forstilling / puma deler seg.  (Lest 1570 ganger)
Ferdinand
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« på: mai 12, 2011, 23:35:22 pm »

Søker råd her inne.

Noen som har et bilde av en slik puma eller VW T1 forstilling som ligger i deler?

Eller gode svar på:

VW-65 bunnplate med puma forstilling i grisesenk innstilling der følgende skjedde: Etter en langtur fra Tønsberg til Hemsedal slo og banket det som fy med resultat i at den nederste V "fjæringsarmen" (i mangel av bedre ord) skle ut av torsjonsrøret (ikke helt ut da stabstaget holdt igjen så camber ikke ble 180 grader rett til h.... med medfølgende reultat at bilen ble kjørt hjem igjen på henger). Forstilling er sammen igjen nå og spissing er helt på jordet. Tror kanskje styrestagene har blitt montert på plass helt feil, men disse "fjæringsarmene har fortsatt tendens til å skli ut av torsjonsrørene. Effekten av dette er at styringen blir svampete og det er noe av det nærmeste livsfarlig å kjøre med slik det er idag.

Ideer på hvor feilen ligger mottas med stor takk. Tror det er Puma forstilling, det er i hvertfall en justerings bolt med låsemutter på hvert torsjonsrør med sånn "tann i tann" låseskive på.

BTW: Oppå bunnplata står det et 356 widebody kit og 17" hjul (Stikkord: lett og stivt)
Loggført

1978 911 SC
1967 VW T1 1300
1986 944
1997 Galant stv
1999 Audi A4 5V stv
boble54
Seniormedlem
****
Innlegg: 376
Bosted: Skjetten


Vis profil

« Svar #1 på: mai 13, 2011, 07:51:22 am »

Søker råd her inne.

Noen som har et bilde av en slik puma eller VW T1 forstilling som ligger i deler?

Eller gode svar på:

VW-65 bunnplate med puma forstilling i grisesenk innstilling der følgende skjedde: Etter en langtur fra Tønsberg til Hemsedal slo og banket det som fy med resultat i at den nederste V "fjæringsarmen" (i mangel av bedre ord) skle ut av torsjonsrøret (ikke helt ut da stabstaget holdt igjen så camber ikke ble 180 grader rett til h.... med medfølgende reultat at bilen ble kjørt hjem igjen på henger). Forstilling er sammen igjen nå og spissing er helt på jordet. Tror kanskje styrestagene har blitt montert på plass helt feil, men disse "fjæringsarmene har fortsatt tendens til å skli ut av torsjonsrørene. Effekten av dette er at styringen blir svampete og det er noe av det nærmeste livsfarlig å kjøre med slik det er idag.

Ideer på hvor feilen ligger mottas med stor takk. Tror det er Puma forstilling, det er i hvertfall en justerings bolt med låsemutter på hvert torsjonsrør med sånn "tann i tann" låseskive på.

BTW: Oppå bunnplata står det et 356 widebody kit og 17" hjul (Stikkord: lett og stivt)

Kanskje et signal at man bør holde forstillingen original ? Gliser Gliser
Loggført

-54 1200
-74 1303 Big
-76 1303 Cab
-76 T-2 Westfalia Camper
-87 T-3 Reimo Camper
 
Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #2 på: mai 13, 2011, 08:11:07 am »

Er forstillingen kortet inn? Hvis så er tilfelle kan det høres ut som at man ikke har laget spor i torsjonsstavene for festeskruen til bærearmene.
Hvis den ikke er kortet inn, sjekk at torsjonsstavene sitter riktig vei ( opp ned) slik at orginale festesporet til festeskruen er på riktig side. Fort gjort å sette disse feil vei ved motering.
« Siste redigering: mai 13, 2011, 08:13:03 am av MrKreosot » Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Ferdinand
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #3 på: mai 13, 2011, 08:14:28 am »

Kanskje et signal at man bør holde forstillingen original ? Gliser Gliser

Neppe  Øyerulling

Og nei MrKreosot - forstillingen er ikke kortet inn. Men det er sikkert her svaret kom. Hvor sitter de festeskruene til torsjonstavene?

Det som er sprøtt er at dette oppsettet har fungert i mange år, men turen over typiske Norske fjellveier har slått løs ett eller annet. Tenkte på brukket torsjon også som en mulighet.
« Siste redigering: mai 13, 2011, 08:16:12 am av Ferdinand » Loggført

1978 911 SC
1967 VW T1 1300
1986 944
1997 Galant stv
1999 Audi A4 5V stv
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #4 på: mai 13, 2011, 08:31:58 am »

Hvis torsjonsstaven er brukket ville jeg tro at den ville ha blitt med bærearmen ut. Festeskruen sitter inn mot støtdempertårnet ( den med umbraco og mutter). Bærearmen kan sitte fast en stund selv om skruen ikke har et spor, men vil etter en til løsne. Sjekk yterst på torsjonstaven av det er et rundt senkespor på samme side der hvor skruen på bærearmen kommer ned.
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!