Tittel: Aluminiums bend 90 graders Skrevet av: tezer på desember 17, 2013, 18:32:56 pm Hei er det noen som har 2 stk alu 90 graders bend i 2.5 toms eller runt den dimmen til salgs!
Tittel: Sv: Aluminiums bend 90 graders Skrevet av: Dewil på desember 18, 2013, 18:42:12 pm Norsk Stål har nok sånt, evt annen grossist.
Jeg hadde bare en 180° i rustfritt stål ;D Tittel: Sv: Aluminiums bend 90 graders Skrevet av: tezer på desember 18, 2013, 20:12:21 pm Takk for tipset :)
Tittel: Sv: Aluminiums bend 90 graders Skrevet av: Erlend / bug66 på desember 18, 2013, 20:19:17 pm Takk for tipset :) http://kollevold.no/slanger-ror-fittings/aluminiumsror Tittel: Sv: Aluminiums bend 90 graders Skrevet av: Dewil på desember 18, 2013, 20:49:44 pm Anbefaler å bruke industri-bend med 3mm vegg. Disse flower til de grader bedre enn billige "kinarør" med tynnere vegger.
Tittel: Sv: Aluminiums bend 90 graders Skrevet av: Hulken på desember 18, 2013, 20:50:16 pm Biltema har 3" - http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Filter/Luftfilter/Aluminiumsror-for-sportluftfilter-33227/
Tittel: Sv: Aluminiums bend 90 graders Skrevet av: tezer på desember 18, 2013, 22:22:57 pm takk for flere tips!
tror jeg går for industri bend da dem er tykkere i veggen,da jeg skal sveise i dem! biltema rør blir for stor diameter, skal egentlig lage ett sånt ett,har hørt att det skal vere best med turbo:) friskt stjålet fra shag! Tittel: Sv: Aluminiums bend 90 graders Skrevet av: Hulken på desember 18, 2013, 22:46:57 pm Ser bra ut det der!
Tittel: Sv: Aluminiums bend 90 graders Skrevet av: BeetleBug på desember 18, 2013, 23:07:05 pm takk for flere tips! tror jeg går for industri bend da dem er tykkere i veggen,da jeg skal sveise i dem! biltema rør blir for stor diameter, skal egentlig lage ett sånt ett,har hørt att det skal vere best med turbo:) friskt stjålet fra shag! Hvilke manifolder har du tenkt å bruke? Tittel: Sv: Aluminiums bend 90 graders Skrevet av: Pål på desember 19, 2013, 00:55:02 am Anbefaler å bruke industri-bend med 3mm vegg. Disse flower til de grader bedre enn billige "kinarør" med tynnere vegger. Dette må du nesten utdype? Tittel: Sv: Aluminiums bend 90 graders Skrevet av: BeetleBug på desember 19, 2013, 08:25:03 am Jeg bruker 2mm rør og de har så langt holdt for litt over 2 bar:
(http://www.raceinfo.no/temp/tn_Dyno3_1.jpg) Mvh BB Tittel: Sv: Aluminiums bend 90 graders Skrevet av: Pål på desember 19, 2013, 11:15:14 am Nå var det hvorfor flowen i kina-rør er så mye dårligere enn et som er laget i en annen verdensdel jeg var nysgjerrig på. Denne påstanden til tross for at den innvendige diameteren naturlig nok er mindre på det "bra" røret enn på kinarøret, som er tynnere i godset :)
Tittel: Sv: Aluminiums bend 90 graders Skrevet av: Dewil på desember 19, 2013, 16:21:02 pm Anbefaler å bruke industri-bend med 3mm vegg. Disse flower til de grader bedre enn billige "kinarør" med tynnere vegger. Dette må du nesten utdype? Pris henger sammen med kvalitet her. Tittel: Sv: Aluminiums bend 90 graders Skrevet av: tezer på desember 19, 2013, 16:43:23 pm takk for flere tips! tror jeg går for industri bend da dem er tykkere i veggen,da jeg skal sveise i dem! biltema rør blir for stor diameter, skal egentlig lage ett sånt ett,har hørt att det skal vere best med turbo:) friskt stjålet fra shag! Hvilke manifolder har du tenkt å bruke? den bøyen jeg skal ha skal på en type4 2L motor med blandingsbokser runt 1.5 liter! men har tenk litt mere på dette og er usikker på om jeg i det hele tatt trenger og gjøre dette, ser jo mange biler som har en vanlig T skjøt og dem går da bra Tittel: Sv: Aluminiums bend 90 graders Skrevet av: Formula Vee på desember 20, 2013, 01:24:52 am Jeg leste at vanlig T er bedre, kunne etter sigende risikere dråpedannelse med de myke bøyene.
Tittel: Sv: Aluminiums bend 90 graders Skrevet av: BeetleBug på desember 20, 2013, 08:15:18 am Jeg leste at vanlig T er bedre, kunne etter sigende risikere dråpedannelse med de myke bøyene. Dråper? Det må våre for dem som henger en forgasser i enden av turboen. Her snakker vi luft og hastighet og da er aldri en T en fordel. Derfor er det sveiset inn en V i mitt T kryss og arealet reduserer gradvis ned mot innsugsventilen. Dette utgjorde relativt store forskjeller sammenliknet med min gamle T med originale innsug som var portet så mye det lot seg gjøre. -BB- Tittel: Sv: Aluminiums bend 90 graders Skrevet av: Formula Vee på desember 20, 2013, 11:35:57 am Jeg leste at vanlig T er bedre, kunne etter sigende risikere dråpedannelse med de myke bøyene. Dråper? Det må våre for dem som henger en forgasser i enden av turboen. Her snakker vi luft og hastighet og da er aldri en T en fordel. Derfor er det sveiset inn en V i mitt T kryss og arealet reduserer gradvis ned mot innsugsventilen. Dette utgjorde relativt store forskjeller sammenliknet med min gamle T med originale innsug som var portet så mye det lot seg gjøre. -BB- |