Tittel: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: simenokstad på november 19, 2014, 07:38:08 am Har vært litt usikker på om jeg skal legge ut en tråd om bilen min på forumet her eller ikke, men for å få litt innspill og ideer fra dere andre så gjør jeg det :)
Fant en annonse godt gjemt på denne bilen i sommer, og tok turen for å kikke på den da jeg "var i området" som jeg sa til dama. To timer kjøretur senere, til Gol, en dag etter jeg var ferdig på jobb i Hønefossområdet så sto jeg der og så bilen. En flott VW Type 117 i fargen Polarsilver. Bilen er en orginal soltaksbil med, USA fangere, litt bredda bakfelger og orginalt interiør, noe jeg har sett for meg tidligere. Bilen har en oppusset 1300 fra ca .1969 i ganske god stand. Hadde en oljelekkasje i sommer som jeg fikk ordnet rett utpå høsten og fikk kjørt bittelitt før den ble parkert i garasjen. Dette skal ikke bli noen bil å ta på stripa på Gardermoen og heller ingen banebil for å jage rundetider. Skal enkelt å greit brukes for å ha kjøreglede på solskinnsdager Har hatt ca 50 mil i den hittil i år, må få satt av litt tid til det ved siden av husoppussing og bruksbilen. To brukbare bilder, tatt 28. juni på vei hjem fra Gol når jeg hentet bilen i sommer: (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Hentedag/IMG_2710_zps452672a0.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Hentedag/IMG_2710_zps452672a0.jpg.html) (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Hentedag/IMG_2714_zps2d79b321.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Hentedag/IMG_2714_zps2d79b321.jpg.html) Planer: - 4" smalnet forstilling - Dropspindler - Luftunderstell - Bredere bakfelger og framfelger - Større motor - Masse kjøreglede(!) Siste bildet jeg tok før jeg kjørte den inn i garasjen for vintern: (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse/C8ABB9F7-4954-4887-861B-40D5469EFB7D_zpsmqrohzjz.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse/C8ABB9F7-4954-4887-861B-40D5469EFB7D_zpsmqrohzjz.jpg.html) Kommer nok noen oppdateringer underveis, så følg med :) Slik bilen står nå får jeg bare takke forrige eier for at jeg har fått kjøpe en så god bil og jobbe videre med så den blir slik jeg vil ha den :) Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: Dewil på november 19, 2014, 19:21:38 pm Gratulerer med flott bil!
Har en Ragtop selv som er ganske ombygget og skal bli enda mer potent i motsatt retning av det du planlegger ;D (Her er det jaging av rundetider og høy fart på bane) Selvsagt må jeg skyte inn litt ang luftfjæring og smalnet forstilling. (Ikke skyt meg ;D ) Jeg mener det vil ødelegge mesteparten av kjøregleden. Man får selvsagt ferdige og gode forstillinge med luft, i så fall ville jeg brukt 2" på det smaleste. (Selv har jeg en forstilling som totalt er ca 3-4" breiere enn originalt) Hadde det vært opp til meg så ville jeg gått for pumaforstilling med standard bredde, senkespindler, casterforinger sluppet ned til kjørbar senk foran og bak. Uansett er det knallgøy å kjøre boble ;D LYkke til med prosjektet. Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: ragazzata på november 19, 2014, 22:47:30 pm Gratulerer med flott bil! Har en Ragtop selv som er ganske ombygget og skal bli enda mer potent i motsatt retning av det du planlegger ;D (Her er det jaging av rundetider og høy fart på bane) Selvsagt må jeg skyte inn litt ang luftfjæring og smalnet forstilling. (Ikke skyt meg ;D ) Jeg mener det vil ødelegge mesteparten av kjøregleden. Man får selvsagt ferdige og gode forstillinge med luft, i så fall ville jeg brukt 2" på det smaleste. (Selv har jeg en forstilling som totalt er ca 3-4" breiere enn originalt) Hadde det vært opp til meg så ville jeg gått for pumaforstilling med standard bredde, senkespindler, casterforinger sluppet ned til kjørbar senk foran og bak. Uansett er det knallgøy å kjøre boble ;D LYkke til med prosjektet. Støtter dette innlegget. Luftfjæring øker veldig sjelden kjøregleden. I noen tilfeller er det gøy en stund. Til man blir lei. De fleste skaffer seg masse hodebry, og får en mindre kjørbar bil. Bilen din var for øvrig super fin :) Lykke til hva du enn måtte velge av ombygginger :) Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på november 23, 2014, 13:08:12 pm Om det blir luftfjæring i første omgang er jeg ikke sikker på da det er mange deler som står på ønskelista. Det vurderes å kjøpe inn en 4" smalnet forstilling og dropplates bak for å få bilen ned til neste år uten luftfjæring, men vi får se :) Det at kjøreegenskapene blir dårligere med smalnet forstilling er ikke noen hemmlighet, men ønsker ikke at det skal subbe i skjermene når jeg kjører lavt heller. Ser at limebug har kommet med bolt-on luftfjæring bak nå, og det frister jo en del :)
Hvordan olje vil folk anbefale på gode 1300 motorer? Royal purple, castrol, biltema etc? Tenkte å få tatt ett oljeskift i garasjen nå før jula kommer for at det skal være klart til våren hvertfall.. Har ei handleliste som skal gjennom av smådeler til vedlikehold, og venter litt på Black Friday til fredagen. Kjøpte også ett Tri-mil eksosanlegg i sommer som skal monteres, også skal det monteres popouts bakruter :) Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: ragazzata på november 24, 2014, 00:40:49 am Vi anbefaler Joe Gibbs HR-3 fullsyntetisk olje som har mye zinktilsetninger.
Dette har vi på lager i oslo go selger for 150,- pr liter. Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: gearn på november 25, 2014, 16:54:10 pm Pen boble! Få denne litt lenger ned på bakkenivå så blir den helt porno ::)
Vurderer selv luftfjæring på min, du får si ifra hvis du handler! Må bygge om min 12V før jeg begynner med det.. hehe :) Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: Eikstad på november 25, 2014, 20:40:09 pm Det er ikke hvor smal forstillinga er som "dreper" kjøreegenskapene eller gleden ved å kjøre en slik bil. Det er fordi bilen blir stivere jo mer du senker den. Det går til et punkt der den bare blir grusom å kjøre pga manglende fjæring:-) Desverre er dette punktet omtrent der bilen begyner å se bra ut... Da får det stå til😄 Koster å være kar😜
Mvh: En som kjører med 5" for lite mellom bærearmene. Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på november 26, 2014, 10:52:06 am Pen boble! Få denne litt lenger ned på bakkenivå så blir den helt porno ::) Vurderer selv luftfjæring på min, du får si ifra hvis du handler! Må bygge om min 12V før jeg begynner med det.. hehe :) Takk for det. Jeg må også bygge om til 12V før det blir luftfjæring. Det er vel litt av grunnen til at jeg vurderer vanlig senk før jeg legger masse penger i luftfjæringa med en gang :) Har du sett ut noe sett du vurderer? Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på november 26, 2014, 10:54:46 am Det er ikke hvor smal forstillinga er som "dreper" kjøreegenskapene eller gleden ved å kjøre en slik bil. Det er fordi bilen blir stivere jo mer du senker den. Det går til et punkt der den bare blir grusom å kjøre pga manglende fjæring:-) Desverre er dette punktet omtrent der bilen begyner å se bra ut... Da får det stå til😄 Koster å være kar😜 Mvh: En som kjører med 5" for lite mellom bærearmene. Veldig klar over at bilen blir stivere jo lavere den blir ;) Har kjørt nok lave biler så er vel blitt godt vandt med stiv bil også.. 5" for lite ja, det var jo veldig mye også ;) 4" forstilling også dropspindler så blir det vel ca 3" til 3,5" smalere, så tror det blir akkuratt passe, i tillegg til passe lavt :) Må få tak i noen dropplates også forsåvidt.. Noen som vet om skikkelig gode forstillinger til salgs? Har fått tilbud om en, men kikker jo stadig rundt. Helst komplett ferdig og bolt on.. Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: Hot Owl på november 26, 2014, 11:09:34 am Denne tråden gir noen fine hint til hva man bør tenke på før man kjøper luftfjæring, eller senkespindler for den delen.
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,57267.0.html (http://www.vwnorge.no/index.php/topic,57267.0.html) Du skriver du vil ha bredere felger på bilen, det avhenger veldig av hvilken felgtype du skal ha om du behøver å korte forstillingen for å få de på. Finnes de med høy ET eller kan du rett og slett velge ET selv? (bredde) Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på november 26, 2014, 17:43:51 pm Denne tråden gir noen fine hint til hva man bør tenke på før man kjøper luftfjæring, eller senkespindler for den delen. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,57267.0.html (http://www.vwnorge.no/index.php/topic,57267.0.html) Du skriver du vil ha bredere felger på bilen, det avhenger veldig av hvilken felgtype du skal ha om du behøver å korte forstillingen for å få de på. Finnes de med høy ET eller kan du rett og slett velge ET selv? (bredde) Har lest luftfjæringstråden der flere ganger tidligere. Når det skal kjøpes luft så blir det nok The.Dub.Lab forstilling med sentermontert belg, men ikke Airkewld sitt kit bak. Er litt interessert i Limebug sitt som skal være bolt-on, men da det er såpass nytt på markedet er jeg litt skeptisk også. http://youtu.be/B0IjrIlvM8Y Når det gjelder felger så blir det ikke enda, men 15" bredda stålfelger blir det vel.. Det får man jo i valgfritt impress :) Først skal det testes med de felga jeg har. Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: Eikstad på november 26, 2014, 19:46:02 pm Hvis du kan gjøre jobben selv så har jeg dempertårn som muliggjør ombygging av standard bredde forstilling til 4" innkortet. Jeg har dessverre ikke mulighet/ tid til å bygge selv for tiden
Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på november 27, 2014, 09:31:10 am Hvis du kan gjøre jobben selv så har jeg dempertårn som muliggjør ombygging av standard bredde forstilling til 4" innkortet. Jeg har dessverre ikke mulighet/ tid til å bygge selv for tiden Blir nok å kjøpe en ferdig. Har ikke kunnskaper eller verktøy til å lage forstilling selv... Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: gearn på november 29, 2014, 11:09:24 am Pen boble! Få denne litt lenger ned på bakkenivå så blir den helt porno ::) Vurderer selv luftfjæring på min, du får si ifra hvis du handler! Må bygge om min 12V før jeg begynner med det.. hehe :) Takk for det. Jeg må også bygge om til 12V før det blir luftfjæring. Det er vel litt av grunnen til at jeg vurderer vanlig senk før jeg legger masse penger i luftfjæringa med en gang :) Har du sett ut noe sett du vurderer? Har vurdert forstillinga til det dub.lab og belger fra airkewld, også styringa fra accuair :) Hørt endel positivt om det og lest mye bra. Får se i løpet av vinteren, det er vel ikke første prioritert på lista mi. Men skal ha det en dag ::) Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: Eastside på november 29, 2014, 20:33:27 pm Det er vel smalere forstilling (kortere torsjonsstål) som gjør forstillingen stivere, ikke om man senker med f.eks Puma i orginal bredde. Bak er bilen like myk og fin uansett hvor mange splines du vrir for å få bilen ned mot bakken. Men til slutt butter det jo..da blir det stivt !
Denne bilen ser jo brutal fin ut Simen, så kapping for å få på luft med sånn forstilling jeg monterte på min (the.dub.lab) ville ikke jeg gjort, men er ikke min bil :) Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på desember 01, 2014, 21:25:28 pm Det er vel smalere forstilling (kortere torsjonsstål) som gjør forstillingen stivere, ikke om man senker med f.eks Puma i orginal bredde. Bak er bilen like myk og fin uansett hvor mange splines du vrir for å få bilen ned mot bakken. Men til slutt butter det jo..da blir det stivt ! Denne bilen ser jo brutal fin ut Simen, så kapping for å få på luft med sånn forstilling jeg monterte på min (the.dub.lab) ville ikke jeg gjort, men er ikke min bil :) Litt usikker når det gjelder tilpassninga for å få plass til luftbelgen til forstillinga ja. Det som er saken er at det er byttet frontplate i bunn der tidligere, og jobben er ikke pent gjort. Skal det være strøkent må det uansett gjøres en sveisejobb der, og da kan det samtidig bygges plass til luftforstillinga ;) Er i tankeboksen.. Sentermontert belg fungerte jo mye bedre enn Airkewld frontsettet sa du :) Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på april 05, 2015, 15:13:54 pm Lenge siden forrige oppdatering her, men det har heller ikke skjedd noe særlig siden siste oppdatering. I går ble det fylt litt luft i dekka, og bilen starta på første forsøk! Det er plutselig blitt vår, tørt på veien og sol nok til å kjøre litt :)
(http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse/D2BBC3E0-05C9-41CC-95C0-F888EEF5B023_zpsgiq11xst.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse/D2BBC3E0-05C9-41CC-95C0-F888EEF5B023_zpsgiq11xst.jpg.html) Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: MortenA på april 05, 2015, 16:14:11 pm Flott bil, litt senk hadde gjort seg ;)
Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: Kjell Roar på april 05, 2015, 19:09:48 pm Flott bil, trenger ikke senk ;)
Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: Ziggy66bug på april 05, 2015, 19:52:53 pm Flott bil, trenger ikke senk ;) Enig Fin høyde på den der! ;) Kledde godt de bredda stålfelgene bak og! 8) Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på mai 02, 2015, 10:01:08 am Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i viskerblader til denne? Det er av den korte typen, og har ikke klart å finne det hos noen forhandlere.....
Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: jayster på mai 02, 2015, 10:29:47 am The samba.com
Ebay. Com West coast classics Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på mai 02, 2015, 10:35:21 am Tenkte hovedsaklig på norske forhandlere....
Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: Rolf T. Kastenwagen på mai 02, 2015, 13:41:06 pm Tror Unneberg og Hotshop har. Er det akutt har jeg et nytt sett med viskerarmer hos meg
Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på mai 02, 2015, 14:38:48 pm Tror Unneberg og Hotshop har. Er det akutt har jeg et nytt sett med viskerarmer hos meg Og jeg som bestilte litt deler fra Unneberg her om dagen.. Jaja, ingen hast så tar det bare med på neste bestilling :) Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på juni 09, 2015, 15:12:20 pm Her går det rolig for seg :) Bilen har fått ny olje, og motoren ser ut til å være helt tett! Litt markering fra venstre aksel, men det får jeg finne ut av senere...
Var på Right-On i Skien i helga og det var jo en flott dag og kjøre Boble på :) Morro og se noen av de andre VW på treffet der også (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse/IMG_3532_zpswf7ct9s8.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse/IMG_3532_zpswf7ct9s8.jpg.html) Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: Jesper1201 på juni 09, 2015, 15:48:29 pm Jeg er ikke en av disse original "frikene" du finner rundt omkring, tvert imot..
Men jeg syns ikke du skal hive på korta forstilling og luftfjæring, denne bilen er så pen at den fortjener å være det. Litt(!) senk og litt breiere felger så er den helt perfekt :) Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på juni 09, 2015, 18:54:05 pm Jeg er ikke en av disse original "frikene" du finner rundt omkring, tvert imot.. Men jeg syns ikke du skal hive på korta forstilling og luftfjæring, denne bilen er så pen at den fortjener å være det. Litt(!) senk og litt breiere felger så er den helt perfekt :) Vi får se :) Nå om dagen frister større motor mer enn luftfjæring. Men må si meg enig med deg at det hadde gjort seg å fått senka den litt til. Vurderer CB Dropspindler, er det noen som har erfaring med disse? Og eventuelt hvor det lønner seg å kjøpe de? Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: Svein. på juni 09, 2015, 21:13:49 pm Kjører med Cb senkespindler😊 fungerer helt knall...
Tipper bilen din vil kle den høyden disse gir helt perfekt😉 Her med puma på topp og senkespindler... [attachment=1] Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: Kjell Roar på juni 09, 2015, 21:50:15 pm Du kan få litt problemer med senkespindler hvis de bygger litt for mye utover (noe de pleier å gjøre), hvis du har originale ovalskjermer. De vil subbe i skjermkantene i sving ved fjæring/bremsing.
Dette fordi hjulbuene på ovalskjermene/opp til 59 går et par cm lengre ned enn på nyere skjermer. Fordel ovalskjermer - ser ikke så høy ut foran originalt. Bakdel - dårlig plass under skjermene for senking. Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: mags på juni 09, 2015, 22:00:43 pm Det derfor du må ha 2"innkorta Mags Beam da ;D
Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på juni 16, 2015, 18:16:07 pm Kjører med Cb senkespindler😊 fungerer helt knall... Tipper bilen din vil kle den høyden disse gir helt perfekt😉 Her med puma på topp og senkespindler... [attachment=1] Hvis det er puma på topp så tror jeg det blir veldig bra med de spindlene. Hvordan bredde har du på forstillinga di? :) Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på juni 16, 2015, 18:17:29 pm Du kan få litt problemer med senkespindler hvis de bygger litt for mye utover (noe de pleier å gjøre), hvis du har originale ovalskjermer. De vil subbe i skjermkantene i sving ved fjæring/bremsing. Dette fordi hjulbuene på ovalskjermene/opp til 59 går et par cm lengre ned enn på nyere skjermer. Fordel ovalskjermer - ser ikke så høy ut foran originalt. Bakdel - dårlig plass under skjermene for senking. Faktisk ikke sikker på om det er ovalskjermer på denne? Jeg synes de ser høyere ut enn '55 modellen jeg hadde tidligere, men det kan være fordi den var lavere. Er det noen som ser et klart tegn på enten det ene eller andre? Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på juni 16, 2015, 18:17:50 pm Det derfor du må ha 2"innkorta Mags Beam da ;D Kanskje det ja ;) Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: Svein. på juni 16, 2015, 19:05:21 pm Kjører med Cb senkespindler😊 fungerer helt knall... Tipper bilen din vil kle den høyden disse gir helt perfekt😉 Her med puma på topp og senkespindler... [attachment=1] Hvis det er puma på topp så tror jeg det blir veldig bra med de spindlene. Hvordan bredde har du på forstillinga di? :) Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: Hot Owl på juni 29, 2015, 15:30:30 pm Det er ikke ovalskjermer på denne. Når kom den høye hjulbuen? Den var borte på 58 modellen i hvertfall.
Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: Rocket-Racing på juni 29, 2015, 16:17:51 pm Det er ikke ovalskjermer på denne. Når kom den høye hjulbuen? Den var borte på 58 modellen i hvertfall. Skillet er mellom 57 og 58 modellene. Dvs oval og "bigwindow". Ovalskjermer er helt sjef på originalbiler, men med 2cm lavere hjulbue ser det fort rart ut med mer enn veldig moderat senk. 58-61 skjermene har den høyere hjulbua men mye av formene fra ovalskjermene i seg som de senere mangler. Perfekte på en senket oval egentlig.. Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på juli 05, 2015, 20:54:50 pm Har litt lekkasje av girolje om dagen og tenkte jeg skulle i gang med å få fikset problemet. Fant ikke noen tydelig lekkasje, men mansjetten her ser ikke ut til å henge skikkelig på:
(http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse/IMG_3600_zpsotk5az6m.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse/IMG_3600_zpsotk5az6m.jpg.html) Stemmer det? I forbindelse med denne lekkasjen er jeg litt usikker på hvor mye olje som faktisk er igjen på kassa også så tenkte å ta et oljebytte. Er det GL-4 som må benyttes, og isåfall hvilken olje anbefales? Koden er som vist (35 / 13 301 103 / D): (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse/IMG_3602_zpsksfm5vvh.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse/IMG_3602_zpsksfm5vvh.jpg.html) Når jeg først har bilen oppe på bukker tenkte jeg litt på å senke bittelitt forran. Pumaen står på hakkene som vist her: (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse/IMG_3604_zpsdraancok.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse/IMG_3604_zpsdraancok.jpg.html) Hvor mye lavere blir den av å senke ett hakk, to hakk, tre hakk osv? Ca 5cm ned hadde vært fint :) Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: Trond Dahl på juli 05, 2015, 21:18:21 pm Vi får se :) Nå om dagen frister større motor mer enn luftfjæring. Hvor mye motor? ;-)Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på juli 06, 2015, 08:34:26 am Vi får se :) Nå om dagen frister større motor mer enn luftfjæring. Hvor mye motor? ;-)Det har nesten snudd litt igjen.. hehe Tanken er å få senket den uten luft i første omgang også se om jeg er fornøyd med fremkomligheten uten mulighet for å heise bilen ved fartsdumper og lignende. (Ja det er det jeg skal bruke lufta til, ikke legge den på bakken) Men vil kjøre lavt, så da får vi se.. Skal det bygges motor istedet så vil jeg ha noe skikkelig med en gang men da øker jo kostnadene med ny girkasse, bremser ++++ Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: Hot Owl på juli 06, 2015, 10:29:37 am I forbindelse med denne lekkasjen er jeg litt usikker på hvor mye olje som faktisk er igjen på kassa også så tenkte å ta et oljebytte. Er det GL-4 som må benyttes, og isåfall hvilken olje anbefales? Koden er som vist (35 / 13 301 103 / D): Koden er den du såvidt skimter nederst i bildet ditt, banket inn. Det andre er delenummeret på girkassehuset.(http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse/IMG_3602_zpsksfm5vvh.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse/IMG_3602_zpsksfm5vvh.jpg.html) Når jeg først har bilen oppe på bukker tenkte jeg litt på å senke bittelitt forran. Pumaen står på hakkene som vist her: Bobla kan senkes i 5,5mm intervaller.(http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse/IMG_3604_zpsdraancok.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse/IMG_3604_zpsdraancok.jpg.html) Hvor mye lavere blir den av å senke ett hakk, to hakk, tre hakk osv? Ca 5cm ned hadde vært fint :) http://www.volksworld.com/tech-guides/technical-information/vw-rear-suspension-adjustment-chart-9673 Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på juli 06, 2015, 11:40:05 am Bobla kan senkes i 5,5mm intervaller. Gjelder dette for forstillinga også?http://www.volksworld.com/tech-guides/technical-information/vw-rear-suspension-adjustment-chart-9673 Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: Hot Owl på juli 06, 2015, 12:13:51 pm Nei, der må du sveise inn en justering, de finnes både trinnløse, eller med hakk.
Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på juli 06, 2015, 15:43:11 pm Nei, der må du sveise inn en justering, de finnes både trinnløse, eller med hakk. Har jo det, sjekk bildet en gang til :) Tenkte på hvor mange hakk som det utløser på en justerbar pumaforstilling. Er vel 8 hakk igjen der nå Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på juli 08, 2015, 10:23:09 am Da har det blitt bytta olje på girkassa og fikset lekkasje :) Mansjetten på ene drivakselen hadde hoppet av litt.
Fikk senket bilen litt ekstra forran også. Har ikke fått prøvekjørt høyden helt enda så må nok finjustere litt.. Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: gearn på juli 08, 2015, 14:10:42 pm Så jo utrolig pen ut under!
Bilder etter senkinga? Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på juli 08, 2015, 17:14:29 pm Så jo utrolig pen ut under! Bilder etter senkinga? Ja den er ikke så ille, litt subbemerker helt i front, ellers rustfri og lekker ;D Har ikke bilde etter senk enda. Klarer ikke bli fornøyd. Justerer pumaen forran men ender alltid opp med at den er 1cm høyere på venstre side. Hva er grunnen til det? Har googlet forskjellige justeringsmetoder og prøvd mye rart, men alltid samme resultat. Glemte selvfølgelig å måle før jeg begynte så det kan jo ha vært slik hele tiden uten at jeg har lagt merke til det Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: gearn på juli 09, 2015, 17:39:00 pm Så jo utrolig pen ut under! Bilder etter senkinga? Ja den er ikke så ille, litt subbemerker helt i front, ellers rustfri og lekker ;D Har ikke bilde etter senk enda. Klarer ikke bli fornøyd. Justerer pumaen forran men ender alltid opp med at den er 1cm høyere på venstre side. Hva er grunnen til det? Har googlet forskjellige justeringsmetoder og prøvd mye rart, men alltid samme resultat. Glemte selvfølgelig å måle før jeg begynte så det kan jo ha vært slik hele tiden uten at jeg har lagt merke til det Det er nok pga det er førersiden. Mener den alltid er litt høyere der pga vekta ;) Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på august 17, 2015, 20:00:13 pm Holdt på å rydde litt i garasjen i dag, så etter å ha gått forbi bilen mange nok ganger måtte jeg inn å hente nøklene
Hatt en tempsensor liggende som jeg ville få montert så gjorde det. En slik en: (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/SaveMyBugTempSensor/IMG_3646_zpsozurt0sz.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/SaveMyBugTempSensor/IMG_3646_zpsozurt0sz.jpg.html)(http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/SaveMyBugTempSensor/IMG_3645_zpsnfkoaclb.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/SaveMyBugTempSensor/IMG_3645_zpsnfkoaclb.jpg.html) Plassert istedet for peilepinnen, har lunka litt på tomgang når jeg tok bildet: (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/SaveMyBugTempSensor/IMG_3647_zpskzfb3hec.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/SaveMyBugTempSensor/IMG_3647_zpskzfb3hec.jpg.html) Så etter en god kjøretur, litt ny bensin på tanken og enda mer kjøring så har den stabilisert seg fint slik: (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/SaveMyBugTempSensor/IMG_3652_zpsb5jer11y.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/SaveMyBugTempSensor/IMG_3652_zpsb5jer11y.jpg.html) Kjapt regnet ca 90 grader tipper jeg. Er det for varmt eller kaldt for hva den skal være? Er vel ganske vanlig med 90 driftstemp på andre biler, så det bør være OK? Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop Skrevet av: simenokstad på oktober 23, 2015, 19:54:17 pm Da er sesongen over og bilen i garasjen. Har ett ønske om å oppgradere bremser til neste år. Vil ha bremser som kan godkjennes på bilen og oppgradering til skivebremser både forran og bak. Er det CSP eller Kercher som gjelder? Usikker på om jeg vil ha 5x205 eller 5x130 boltsirkel, men mulighet for å raskt kunne bytte hadde vært kjekt(slik som Airkewld har)..
Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop - Rullende prosjekt (Bremseoppgradering, senk og hjul) Skrevet av: J.R.H på oktober 23, 2015, 22:29:00 pm Flott bil du har👍🏻
Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop - Rullende prosjekt (Bremseoppgradering, senk og hjul) Skrevet av: simenokstad på november 26, 2015, 15:53:20 pm Går litt videre hvertfall. Fuchs er på plass:
(http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Fuchs/IMG_4006_zps7pxv3z04.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Fuchs/IMG_4006_zps7pxv3z04.jpg.html) Forstilling er under produksjon hos Mags, så får vi satse på at det blir bra til våren :) Må ha meg nye bremser etterhvert og det ser ut til å bli komplett CSP skiver forran og bak. Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop - Rullende prosjekt (Bremseoppgradering, senk og hjul) Skrevet av: Svein. på november 26, 2015, 17:33:26 pm [attachment=1]
Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop - Rullende prosjekt (Bremseoppgradering, senk og hjul) Skrevet av: Hot Owl på november 27, 2015, 12:48:24 pm Fuchs og smalet forstilling, hvilken dekk dimensjon skal du ha foran?
Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop - Rullende prosjekt (Bremseoppgradering, senk og hjul) Skrevet av: simenokstad på november 27, 2015, 12:59:27 pm Fuchs og smalet forstilling, hvilken dekk dimensjon skal du ha foran? Vet ikke dekkdimensjon enda. 165/45/16 blir det mest sannsynlig da det gir det utseendet jeg er ute etter.Tittel: Sv: 1957 Oval Ragtop - Rullende prosjekt (Bremseoppgradering, senk og hjul) Skrevet av: simenokstad på desember 12, 2015, 14:11:21 pm Er det noen som tilfeldigvis kanskje har noen bilder av denne bilen fra tidligere treff osv? Den har hatt samme regnummer siden den kom til Norge i 1959, Z16937. Hadde satt stor pris på om noen hadde noen bilder :)
Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: simenokstad på februar 01, 2016, 17:27:26 pm Tar litt tid mellom oppdateringene på vinteren siden det er så stille i garasjen. Har sanket sammen litt deler som skal på bilen slik at jeg er klar til våren ;)
- 4" smalnet forstilling fra Mags komplett med dempere, styrestag, overhalt styresnekke, styredemper, korta fjærpakke med lenkearmer. Venter bare på CB drop-spindlene så er mye klart for å starte monteringen foran. - CSP skivebremser ventilert+slisset og borret foran og slisset og borret bak. Ny CSP tokrets hovedbremsesylinder. - Fjærplater fra Atomwerk som senker 2,4" Satser på at fjæring og bremser fungerer bra nå :) (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse%20deler/IMG_4169_zpsrsoyaf1g.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse%20deler/IMG_4169_zpsrsoyaf1g.jpg.html) (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse%20deler/IMG_4170_zpsb3puw0qj.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse%20deler/IMG_4170_zpsb3puw0qj.jpg.html) (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse%20deler/IMG_4171_zpsdoghlqt7.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse%20deler/IMG_4171_zpsdoghlqt7.jpg.html) (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse%20deler/IMG_4172_zpscrygvnrc.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse%20deler/IMG_4172_zpscrygvnrc.jpg.html) Må nesten nevne verktøy innkjøp også. Etter å ha drømt om det i flere år ble det endelig løftebukk/sakseløfter ;D Techlift S2E fra EFmotor. Fungerer perfekt på boble! (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse%20deler/IMG_4081_zps2q50ueux.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse%20deler/IMG_4081_zps2q50ueux.jpg.html) (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse%20deler/IMG_4086_zpsgcd3e794.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse%20deler/IMG_4086_zpsgcd3e794.jpg.html) Nå må jeg bare ha meg ny garasjeport så jeg får utnyttet løftehøyden helt(men det visste jeg jo før jeg kjøpte den).. Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: Skaug på februar 01, 2016, 19:57:00 pm Må nesten nevne verktøy innkjøp også. Etter å ha drømt om det i flere år ble det endelig løftebukk/sakseløfter ;D Techlift S2E fra EFmotor. Fungerer perfekt på boble! (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse%20deler/IMG_4081_zps2q50ueux.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse%20deler/IMG_4081_zps2q50ueux.jpg.html) Se her ja. Gratulerer. Har lyst på sakseløfter selv. Greit når en ikke har høyden til en to-søyle. Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: flatfour på februar 03, 2016, 15:03:02 pm Wow - en sånn sakseløfter har jeg lyst på (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/df/Facebook_logo_thumbs_up_like_transparent_SVG.svg/289px-Facebook_logo_thumbs_up_like_transparent_SVG.svg.png)
Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: -57Oval på februar 19, 2016, 09:25:14 am Flott bil, gamle bilen til Mikkel, "Ovalt", dette vell, kjøpte min oval av han jeg og.
Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: simenokstad på februar 19, 2016, 12:13:01 pm Flott bil, gamle bilen til Mikkel, "Ovalt", dette vell, kjøpte min oval av han jeg og. Ja dette er gamle bilen til Mikkel. Hyggelig kar å handle bil av han! :) Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: simenokstad på april 02, 2016, 16:47:39 pm Er litt i gang med å senke bilen bak. Atomwerk fjærplatene skal på:
(http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Atomwerk%20springplates/IMG_4434_zpst8sikxf4.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Atomwerk%20springplates/IMG_4434_zpst8sikxf4.jpg.html) Gummiforingene som satt der fra før var morkene. Da jeg ikke har nye liggende og må bestille, bør jeg gå for urethane foringer eller standard i gummi? Fordeler / ulemper? Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: Kjell Roar på april 02, 2016, 20:31:33 pm Bruk standard. Du lager jo ikke en racerbil. Og med så mye senk, trenger du all fjæringa du kan få 😉
Ett tips: Sett inn en foring om gangen, dvs først den indre, få sverdet presset på, og deretter den yttre. Ikke tenk på å få på begge samtidig. Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: simenokstad på april 09, 2016, 00:47:55 am Bruk standard. Du lager jo ikke en racerbil. Og med så mye senk, trenger du all fjæringa du kan få Ett tips: Sett inn en foring om gangen, dvs først den indre, få sverdet presset på, og deretter den yttre. Ikke tenk på å få på begge samtidig. Takk for tips angående monteringen! :) Jeg har derimot bestemt meg for å gå for urethane foringer for å stive opp litt. Blir det for ille så bytter jeg til gummi i etterkant. Sliter litt med å finne riktige foringer vel å merke. Snakket med Jens-Ole på Unneberg og han mener jeg skal ha fire sånne: https://www.vwheritage.com/shop/AC510004/urethane-grommet-1-3-4-smooth-pair/ Fjærplatene har jeg målt, og de er 51mm / 2" ytterdiameter på røret som torsjonstaget går i. Er det da 2" foringene jeg skal ha: https://www.vwheritage.com/shop/AC510003/urethane-grommet-knobby-2-pair/ ? Går ut ifra at målene som oppgis er innvendige mål på foringene? Ser på hjemmesiden til Atomwerk at de anbefaler 1,75" foringer http://atomwerk.org/Swing_Axle_Introductory_Plates.html , men får ikke det til å stemme med målene jeg har tatt? Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: Kjell Roar på april 09, 2016, 12:02:35 pm Bruk standard. Du lager jo ikke en racerbil. Og med så mye senk, trenger du all fjæringa du kan få Ett tips: Sett inn en foring om gangen, dvs først den indre, få sverdet presset på, og deretter den yttre. Ikke tenk på å få på begge samtidig. Takk for tips angående monteringen! :) Jeg har derimot bestemt meg for å gå for urethane foringer for å stive opp litt. Blir det for ille så bytter jeg til gummi i etterkant. Sliter litt med å finne riktige foringer vel å merke. Snakket med Jens-Ole på Unneberg og han mener jeg skal ha fire sånne: https://www.vwheritage.com/shop/AC510004/urethane-grommet-1-3-4-smooth-pair/ Fjærplatene har jeg målt, og de er 51mm / 2" ytterdiameter på røret som torsjonstaget går i. Er det da 2" foringene jeg skal ha: https://www.vwheritage.com/shop/AC510003/urethane-grommet-knobby-2-pair/ ? Går ut ifra at målene som oppgis er innvendige mål på foringene? Ser på hjemmesiden til Atomwerk at de anbefaler 1,75" foringer http://atomwerk.org/Swing_Axle_Introductory_Plates.html , men får ikke det til å stemme med målene jeg har tatt? Hør på Jens-Ole du, så blir det riktig. Er ihvertfall de jeg har på ovalen (dog i gummi). De nederste er fra ca 61 og nyere. Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: simenokstad på april 09, 2016, 13:21:42 pm Bruk standard. Du lager jo ikke en racerbil. Og med så mye senk, trenger du all fjæringa du kan få Ett tips: Sett inn en foring om gangen, dvs først den indre, få sverdet presset på, og deretter den yttre. Ikke tenk på å få på begge samtidig. Takk for tips angående monteringen! :) Jeg har derimot bestemt meg for å gå for urethane foringer for å stive opp litt. Blir det for ille så bytter jeg til gummi i etterkant. Sliter litt med å finne riktige foringer vel å merke. Snakket med Jens-Ole på Unneberg og han mener jeg skal ha fire sånne: https://www.vwheritage.com/shop/AC510004/urethane-grommet-1-3-4-smooth-pair/ Fjærplatene har jeg målt, og de er 51mm / 2" ytterdiameter på røret som torsjonstaget går i. Er det da 2" foringene jeg skal ha: https://www.vwheritage.com/shop/AC510003/urethane-grommet-knobby-2-pair/ ? Går ut ifra at målene som oppgis er innvendige mål på foringene? Ser på hjemmesiden til Atomwerk at de anbefaler 1,75" foringer http://atomwerk.org/Swing_Axle_Introductory_Plates.html , men får ikke det til å stemme med målene jeg har tatt? Hør på Jens-Ole du, så blir det riktig. Er ihvertfall de jeg har på ovalen (dog i gummi). De nederste er fra ca 61 og nyere. Ja han har nok rett. Jeg stusser litt over at det sitter andre foringer på ytre del på min fra før. Er det forskjell på endelokkene og hvilke foringer som passer? Jeg må også ha nye endelokk med 52mm /2" hull hvis noen vet hvor jeg kan finne det til salgs? Fikk forøvrig svar fra Atomwerk på epost at det er 1 3/4" foringer som skal brukes. Er det ikke indre diameter disse målene er? Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: Kjell Roar på april 09, 2016, 16:14:20 pm Er 2 typer endelokk, den med hull i som er for oval, og den uten hull i som er for 60->. Og skille i foringer sammenfaller med bytte av endelokk.
Er ikke forskjellige størrelser på hulla, såvidt jeg veit. Ikke på Type 1. Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: simenokstad på april 10, 2016, 10:43:08 am Er 2 typer endelokk, den med hull i som er for oval, og den uten hull i som er for 60->. Og skille i foringer sammenfaller med bytte av endelokk. Er ikke forskjellige størrelser på hulla, såvidt jeg veit. Ikke på Type 1. Sitti og googla litt nå og det må sitte feil endelokk på min. http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/507191.jpg Det endelokket er ikke likt min innvendig, men det er far en 1957. Kanskje det er lukkede endelokk som har fått borret ut hullet på jeg har... Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: Kjell Roar på april 10, 2016, 11:36:28 am Det ser riktig ut til ovalen
(http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/507191.jpg) Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: simenokstad på april 10, 2016, 20:04:17 pm Det ser riktig ut til ovalen (http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/507191.jpg) Ja, det er desverre ikke de som sitter på min. Lurer på om jeg skal bestille nye fjærplater, eller kjøpe foringer til de jeg har og frese ut hullet litt... Innsiden er jo runde foringer da, den er grei. Men, er det indre diameter på foringa som kommer opp i målene? (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Atomwerk%20springplates/IMG_4475_zpsb2novowp.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Atomwerk%20springplates/IMG_4475_zpsb2novowp.jpg.html) (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Atomwerk%20springplates/IMG_4438_zps0bdaxmx6.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Atomwerk%20springplates/IMG_4438_zps0bdaxmx6.jpg.html) Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken' på april 12, 2016, 11:56:42 am Ja da er det bare at få den på hjulene igen ;)
Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: simenokstad på april 13, 2016, 06:57:26 am Ja da er det bare at få den på hjulene igen ;) Delene er på plass hvertfall ;DTittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: simenokstad på april 15, 2016, 19:14:55 pm Nå må jeg krype til korset og be om tips. Jeg klarer ikke få få fjærplata løsnet fra torsonstaven. Det er er mulig og lirke den litt frem og tilbake, men ikke inn eller ut på torsonstaven. Jeg har dynka det ett par ganger i WD40 og brukt varme ved 3 kvelder uten at jeg får noe særlig mer bevegelse i det. Skulle gjerne fått av fjærplata uten å plukke av bakskjermen for å få ut torsonstaven så hvis noen har tips som funker så blir jeg veldig takknemlig! Har brukt slegge og banka nok på fjærplata nå føler jeg....
(http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Atomwerk%20springplates/IMG_4495_zpss6of6eqi.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Atomwerk%20springplates/IMG_4495_zpss6of6eqi.jpg.html) Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: TrettenNullTo på april 15, 2016, 21:36:36 pm Hvis du løsner 4-5 bolter på skjermen tror jeg du skal klare å vri den nok ut til side så du får trukket ut staven. Eventuelt en avdrager på fjørplata. da slipper du å ta av hele ihvertfall
Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: simenokstad på juni 03, 2016, 08:18:49 am Da har jeg fått bilen på bakken igjen og fikk tatt første kjøretur for året! :)
(http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse/1234_zps9f6yn8sm.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse/1234_zps9f6yn8sm.jpg.html) Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: Trond Dahl på juni 03, 2016, 08:22:29 am Den så flott ut! Fin cruisehøyde :-)
Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: MortenA på juni 03, 2016, 21:28:46 pm Kan vel innrømme at jeg er litt misunnelig 😉 Flott bil 👍🏻
Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: simenokstad på juni 17, 2016, 09:15:58 am Endelig fått dekk på Fuchs felgene! 165/45 og 195/45 Kumho KU31
(http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Fuchs/3B81ED12-E8F1-4908-ADAE-BDF45FF150AF_zpszl76tduc.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Fuchs/3B81ED12-E8F1-4908-ADAE-BDF45FF150AF_zpszl76tduc.jpg.html) (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Fuchs/0511A45D-CA5F-4B3B-A2A4-B512ED58A66E_zpsfviofkee.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Fuchs/0511A45D-CA5F-4B3B-A2A4-B512ED58A66E_zpsfviofkee.jpg.html) (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Fuchs/2138F40A-01C3-46DB-AD42-B18045AE35A0_zpsrmjgdkev.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Fuchs/2138F40A-01C3-46DB-AD42-B18045AE35A0_zpsrmjgdkev.jpg.html) (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Fuchs/1C879181-B2A2-4CF4-90DD-D501B9C71E8A_zpsoxqwo1c3.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Fuchs/1C879181-B2A2-4CF4-90DD-D501B9C71E8A_zpsoxqwo1c3.jpg.html) Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: simenokstad på juni 19, 2016, 20:50:40 pm ..
Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: simenokstad på januar 08, 2017, 14:44:15 pm Her har det skjedd lite siste året, men nå skal det da bli litt fremgang utover våren :)
Er det noen her som vet hva dette merket fra Eidsfoss Industrihistoriske Samlinger er for? Noe å spare på? Rive det ut? (http://i51.photobucket.com/albums/f367/siimen/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse/IMG_3606_zpszvid2klz.jpg) (http://s51.photobucket.com/user/siimen/media/VW%20Bug%201957%20Oval%20ragtop/Diverse/IMG_3606_zpszvid2klz.jpg.html) Tittel: Sv: 1957 Polarsilver Oval Ragtop - Rullende prosjekt Skrevet av: Kjell Roar på januar 08, 2017, 21:14:06 pm Betyr vel bare at bilen har besøkt Eidsfoss historiske samlinger, en liten idyll nord i Vestfold 🙂
|