Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 4
|
11
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Eberspächer BN4 6 volt
|
på: mai 01, 2015, 15:43:55 pm
|
hei, jeg har en liggende, er fra 1958 , men har ikke hatt den i gang selv, så vet ikke om den fungerer . har og luftleder inn i varerommet fra motorrommet. den ligger ved Gjøvik
PM
|
|
|
13
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Eberspächer BN4 6 volt
|
på: april 30, 2015, 17:53:31 pm
|
Jeg ønsker (veldig) å kjøpe en Eberspächer BN4 6 volt til min ambulanse.
Takknemlig for kontakt dersom du har liggende eller vet om noen som kan ha. Jeg betaler!
Mvh
Isak
|
|
|
18
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: fordeler-petronix
|
på: april 12, 2015, 11:41:24 am
|
Hei igjen!
Jeg kjøpte en fordeler fra "Aircooled.net". Den leveres med stiftløs tenning. Jeg skal bestille en del derfra med det første, så om du vil kan vi bestille sammen. Bare ring meg dersom det er aktuelt (91769936).
ISAK
|
|
|
19
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: fordeler-petronix
|
på: april 08, 2015, 18:10:57 pm
|
Min erfaring er at SVDA er helt overlegent fordeler med kun sentrifugalvekter. Min 1915 ble "helt ny" etter at jeg byttet. Vakuum tar jeg fra den ene forgasseren.
Isak
|
|
|
20
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / "6 volt" svinghjul til 200 mm clutch
|
på: april 02, 2015, 22:38:47 pm
|
Ønsker å kjøpe et svinghjul med 109 tenner (6 volt) til 200 mm clutch.
Disse ble levert til 1500 motorer for buss, KG etc mot slutten av 6-volts æraen (1966-67).
Takknemlig om noen har ett til salgs!
Send gjerne SMS eller ring på telefon 91769936
ISAK
|
|
|
21
|
Forum / Krigsmodeller / Sv: Bensin
|
på: august 03, 2014, 21:03:36 pm
|
Jeg støtter de to siste. Først og fremst på grunn av lagringskvalitet. På grunn av alle additivene pluss tilsetting av etanol, har visstnok ikke bensin samme holdbarhet som tidligere og vi er i ferd med å få samme problemer med holdbarhet som f. eks i USA. Så vidt jeg vet garanterer bensinprodusentene holdbarhet på kun fire måneder. Det siste jeg hørte var imidlertid at Statoil skal slutte å produsere 98 oktan som til nå har vært "ren bensin". Jeg håper det ikke stemmer. Jeg er absolutt ingen ekspert, men det er dette jeg har klart å lese meg fram til på diverse fora.
ISAK
|
|
|
24
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: tempo matadore bobil
|
på: juni 29, 2012, 00:34:39 am
|
LOBO: Her har du "noe" på splitman om du vil bruke det:
Motorene til Kübelvagen og sivile KdF var til å begynne med på 984,704 ccm (ikke for å være nerdete...) og 23,5 hk. Boring 70 mm. Slag 64 mm. Kübelwagen fikk i mars 1943 den større motoren på 1130 ccm og 25 hk med boring 75 mm og slag 64 mm. Denne motoren var i utgangspunktet utviklet for firehjulstrekkerne type 86 og 87 ( og deretter 128 og 166 Swimmwagen).
Så er det nok skjedd en avrunding oppover til 1131 ccm etter krigen med samme slag og boring, men nå kun 24 hk...
...fram til 1200 motoren (1192 ccm 64x77) ble introdusert i 1954.
Korrigér om jeg tar feil! Beklager rotete tekst, men jeg skylder på sen kveld og iPad..
Mvh Isak
|
|
|
30
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Hessisch Oldendorf 21. -23. juni 2013
|
på: mars 20, 2012, 21:44:32 pm
|
Påmeldt, men fabler om å gjøre turen enda litt lenger med togtur til Alpene først. Vi får vel uansett ikke bestilt ferge mer enn ett år i forveg?
Gleder meg vanvittig! Treffet sist var en begivenhet for livet.
ISAK
|
|
|
|