Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
|
123
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: senkespindler uten puma?
|
på: februar 15, 2008, 20:18:38 pm
|
hvordan finner manut om man har long travel ball joints da.. er det noen som har noen mål å gi bort.. ble sagt min har det, men kunne tenkt meg å funnet ut det...
|
|
|
124
|
Forum / Rat-look / Sv: Post din Rat-Looker!
|
på: februar 15, 2008, 20:13:52 pm
|
joda, det hadde vært kult med noe der.. hvis det var min hadde jeg rotet gjennom noe tyske gamle firmaer og laget en log.. noe tysk hadde vært tøft.. ikke provoserende, (som mange kanskje synes tyske ting er, ), men fra en fabrikk,firma o.l. sikkert masse å velge i.. eller noe kult norsk noe..
|
|
|
126
|
Forum / Rat-look / Sv: Post din Rat-Looker!
|
på: februar 15, 2008, 20:05:16 pm
|
spør du meg er det rimelig harry å kjøre med harley davidson på bilen, hvis du ikke har en sykkel å backe up med.. dessuten synes jeg det merket passer best på en amcar.. men det er min mening.
|
|
|
128
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / fjerne forstilling..
|
på: februar 15, 2008, 19:34:11 pm
|
sikkert et dumt spørsmål, men må man ta ut tanken for å fjerne forstilling.. med tanke på kortere forstilling og styrestag o.l.?
eller går det bra å ha den i.. må tappes for bensin evt..
|
|
|
129
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: felger
|
på: februar 14, 2008, 00:06:37 am
|
helt klart.. men noe er kanskje bedre enn ingenting.? kan ikke si at jeg ville sett fram til front krasj med boble nei...
|
|
|
130
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: felger
|
på: februar 13, 2008, 22:26:52 pm
|
definisjon av å trenge bilbelter da.. jeg ville hatt det selv om bilen ikke kom med det.. er litt som å sykle uten hjem. trenger ikke værste smellen før det kan skje noe heavy med deg selv.. uansett er jeg litt usikker på årsmodeller det kom eller ikke.. og tror det er noe som at hvis det har vært montert i bilen, så skal men ha det.. rett meg hvis det ikke stemmer...
|
|
|
132
|
Forum / Type 3 og 4 / Sv: Bildetråd: Din type-3/ type-4
|
på: februar 13, 2008, 00:48:08 am
|
min mening med rat fink er at den ble skapt av ed roth pga hans enorme hat til mikke mus, så han ville skape sin egen (rotte).. så siden ble den brukt av ed som malerier på t skjorter og siden en velkjent logo på masse rodder og pop kulturelle ting..
|
|
|
133
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 72 mod variant
|
på: februar 12, 2008, 01:49:46 am
|
er en video på youtube som viser hvordan det gjøres.. hans satt også fast nede ved hjulet, så han senket innvendig, ved å løsne på motsatt side å banket inn med hammer til det løsner.. han forklarer ganske bra også.. kan hende du har sett dem, men tenkte bare å bidra litt.
|
|
|
134
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Senking av bobla??
|
på: februar 09, 2008, 20:58:41 pm
|
er faktisk rimelig enkelt å senke bak.. jeg gjorde det på maks 40 minutter per side på min.. og det var første gangen jeg prøvde.. såklart er det avhengig av at deler er lette å få løs da.. sjekk ut de videoene , det er så å si det samme, borsett fra demontering av akslingen.. det slipper du...men vær nøye med riktig antall splines.for du ser ikke resultat før du har montert alt og bevegd bilen litt frem og tilbake... have fun... delene er ikke tunge,så det er ok. men evt rust på skruer og platen sitter ganske bra fast..
|
|
|
135
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: februar 06, 2008, 16:04:36 pm
|
leste et sted at det med lager å senking så gikk det vanligvis greit med opp til to hakk bak, men lavere fikk man problemer.. vil tro at det er mere problemer ved brede felger også. pga den kraften som blir presset oppover med brede dekk..at det bryter mere på lager o.l. rett meg hvis det er helt på jordet..
|
|
|
140
|
Forum / Type 3 og 4 / Sv: forstilling på type 3.
|
på: januar 25, 2008, 22:55:59 pm
|
så en video på youtube, hvor det virker som om torsjons stavene krysser hverandre.. stemmer det.. eller er det kun på "nyere" t3.
|
|
|
141
|
Forum / Type 3 og 4 / Sv: forstilling på type 3.
|
på: januar 25, 2008, 20:36:40 pm
|
ok. takk for litt info.. er mest om at jeg har fått tak i en fastback.shortnose.tror det er 66-67 og med tanke på evt senking og greier lurte jeg bare på hvordan de var.
|
|
|
142
|
Forum / Type 3 og 4 / forstilling på type 3.
|
på: januar 25, 2008, 12:10:48 pm
|
er alle type tre like foran.. ang forstilling.. samme type.. eller er det som boble... og evt ghia er det det samme som type 3? noen som vet om det er forskjeller ang årsmodeller...
|
|
|
143
|
Forum / Problemløseren / Sv: Mer senking......
|
på: januar 23, 2008, 21:49:43 pm
|
du har vel en link-pin etter års modell. og en puma skal senke ca 10 cm fra original høyde.. dvs ikke lavt nok.. kjøp dropp spindler . tror unneberg har det på lager.. er vel en kingbolt spindel da, krever vel litt mere jobb.. hvis du monterer spindler droppes vel den ca 16cm med puma på.. men bør vel smale inn forstilling.. er i samme dilemma selv.. og tror det blir 3.5 tommer smal pluss spindler..før våren..
|
|
|
144
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / 165/50-15 dekk..
|
på: januar 23, 2008, 17:37:35 pm
|
ser de har en tråd på meanbugs om 165/50-15 dekk.. de er betraktelig lavere enn 145/65- 15.. så spørsmålet mitt er da.. hvordan tror dere det hadde passet på 4,5 " felg og 3.5" smalere forstilling og masse senk.. ang subbing og sving... er vel faktisk ca tre cm forskjell i høyde på dekkene.. noen tanker...
|
|
|
|