juni 15, 2024, 20:49:03 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 131
121  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: oktober 04, 2013, 18:05:50 pm
Fikset transport. Lowlife frakter Putte tur/retur til JPM Dyno Day!!
122  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 28, 2013, 17:50:40 pm
sikker på du ikke bare kan shimse det reimhjulet? Jeg har en liten bunke shims her, og passerer moss på vei til hytta i Strømstad i morgen hvis du vil prøve det

Reimhjulet vi testet er ikke mitt. Så det er ikke noe problem.
Danske skal sende meg et nytt billet reimhjul med posten på mandag. Så det ordner seg.
Ellers takk grelland.
123  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 28, 2013, 17:46:25 pm
En liten lørdagsupdate: Tok en liten tur med Putte i dag for å sjekke oljetrykk og temp. Oljen stiger fort opp til 80 grader. På tomgang har vi nå 0,7 Bar. Dette på ca. 1200-1300 rpm. Det hjalp litt å justere opp trykket med den justerbare trykkventilen. Roterte bolten 360 grader.
Ellers så ser jeg frem til å motta nytt dynamohjul fra Unneberg Bil.

Ønsker alle som følger tråden en riktig god helg!
[attachment=1]
124  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 28, 2013, 07:05:39 am
Nok en super session i garasjen til han Dewil er over. Vi fikk justert opp coiloversene med 10mm. Dette ble ca. 2-2.5 på bilen. Så nå har jeg hele 8 cm klaring under sumpen. Dette må være kosher Glad

Når det kommer til øvre reimhjul/dynamohjulet; så prøvde vi med et OE hjul. Men hjulet som vi testet er av feil type fordi den går inn i dynamoen når den trekkes til. Så da er det bare å vente på at ett nytt billet reimhjul kommer med posten fra Unneberg Bil.http://www.unneberg-bil.no/product/118681
125  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 28, 2013, 06:56:05 am
Hva er grunnen?

Ett mulig argument kan være at lekk pakning mellom grenrør og potte kan påvirke målingen.
Hvor har nye biler denne plassert?

Det ht du rett i JS. Derfor er det viktig med ny fersk pakning mellom grenrør og lyddemper.
126  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 27, 2013, 10:05:16 am
Ett par bilder til
127  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 27, 2013, 10:00:55 am
Fint verksted!

Oh Yes!

Dewil har orden i sysakene sine
128  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 27, 2013, 09:59:14 am
I går så hadde Dewil og jeg en hyggelig tur i garasjen.
Dewil borret og sveiste inn en lamdba plugg.
Byttet indre og ytre endeledd på venstre side
Strammet fast batteriet
Skrudde fast noen bolter til CV knutene som var så og si helt løse  Sjokkert

I kveld blir det ny runde i garasjen.
Heve Putte ett par cm i hekken
Bytte en bolt på CV knuten som har runde kanter. Sette på ny stålstrips på mansjetten,
Byttet et slitt Saco øvre reimhjul til et orginal reimhjul.
129  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 20, 2013, 16:57:55 pm
100 sider og 3000 svar  Sjokkert
130  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 20, 2013, 16:55:21 pm
Da er sveiseplugg kjøpt inn. Endeleddene kom med posten i dag tidlig. Så nå går ting på skinner. Fantastisk fredag mao!!
131  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 20, 2013, 11:33:00 am
Nei, ikke der. Snu den slik at den peker oppover og er skjult bak bakplata eller skjermen. Den kan bli ødelagt av å ligge i underkant av røret der kondens samles.

Mvh
BB

[attachment=1]
132  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 20, 2013, 11:01:11 am
Da har jeg fått booket tid, og transport med Bug66 ned til Dyno Day hos JPM!
JPM skal prioritere ekstra tid til Putte slik at den blir dyset rett. Whoo hoo!
Men da måtte jeg love å få sveist inn en plugg til lambdasensoren.
Denne skulle vist sveises inn på lyddempersiden., 5 cm fra flensen.
133  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 20, 2013, 10:18:43 am
Det lukter 100 mm når det er snakk om Porsche. :-)

Mener det er 108mm
Til info så er sperra en ATB Quaife diff med 37 splines.
134  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 20, 2013, 10:11:38 am
Bruker du 100 eller 90 mm driverknuter på denne? Holdbarhet? Glad

Usikker. Er "Porsche 930" aksler og CV joints. Kåre Andersen kan kanskje svare litt bedre på spørsmålet.
135  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 20, 2013, 09:52:24 am
Ikke så mye som har hendt den siste uka. Men jeg har fått bestilt opp indre og ytre endeledd til venstre side av bilen. Disse var på tide å bytte ut. Skal få kynding hjelp av Dewil til uka. Samt at batteriet skal skrus fast. Dette fikser jeg nok selv ;-)
Ellers så håper jeg at Putte kan få tatt seg en tur ned til JPM på Dyno Day. Hadde vært morro med en skikkelig opptur sånn på tampen av sesongen.
136  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 18, 2013, 10:47:07 am
Hei
hadde du med bilen til Johannes?evt efekt?

Mvh Kåre

Prøver å få tatt med Putte med ned til Johannes på Dyno Day.
Så pt. så er den ikke bremset.
137  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 17, 2013, 07:50:21 am
God morgen godtfolk!

138  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 14, 2013, 07:32:55 am
Er godt vinteren er så lang i Norge. Mye som skal opp til vurdering i vinter  Øyerulling
139  Forum / Old speed / Sv: The Frankfurt flyer på: september 13, 2013, 19:28:39 pm
Her er et virkelig bra prosjekt fra USA. Moro at noen har tid, ferdigheter og råd til å lage noe sånt:

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=492754

 Glad

OMG!!! Snakk om et prosjekt!

140  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 13, 2013, 18:58:40 pm
Grattis med 100 siders tråd!

 Kult

Takk Kjell Roar!

Har vist snart 91000 visninger og 3000 innlegg  Øyerulling
141  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 13, 2013, 17:20:48 pm
Autometer! Gliser

Jeg har knekt tre oljetrykk sensorer fra Autometer på seks år.
Når jeg var på Dynoen til PAT´s i Belgia knekte vi en av dem. Jeg tenkte at nå var det bare å pakke sammen, men neida - løse oljetrykksensorer til Autometer fantes på lager. "Helt vanlig at de tar kvelden" fikk jeg beskjed om.

Om jeg skulle startet på nytt med instrumentering i dag hadde jeg uten tvil valgt Stack.

PS. Jeg har ikke sjekket nøyaktigheten med skikkelig mekanisk måler, så nøyaktigheten vet jeg ikke noe om. De andre fire instrumentene har vært feilfrie.

Vi får se hvor dette bærer hen.
Men en ting er jeg ikke i tvil om. Å det er at Stack instrumenter er Top Notch: http://www.stackltd.com/instruments_pro_control.html
142  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 13, 2013, 16:46:11 pm
Boble motoren er så gnien på oljetrykket til å begynne med at hvis du har litt lav tomgang så ser du fort lyset i dashen hvis noen er unormalt.
Du har sett at oljetrykket stiger med turtall og virker bra, så kjør org og følg heller med på om lyset tennes av og til..

Denne måten fungerer veldig bra, eg vet rimelig nøyaktig hvor varm oljen og motoren min er utfra hørsel og synet.
Tenningbank hører man fort hvis toppene blir for varme og lampa begynner å lyse hvis olja blir for varm eller noe har skjedd i kretsen.
Det er på varm motor på tomgang du oppdager forrandringene over tid i oljesystemet, ikke når du ligger på 6000 rpm klar til å gire..

Turtall for giring tar du på speedo eller shift light, det er da eneste forsvarlige måten å gjøre det..

Er ei grunn enig med deg Dalland. Men du vet hvordan det er når man vil at det utstyret man har kjøp skal fungere. Blir øiksom ikke helt ferdig før vdo meteret viser det samme som det mekaniske. Å så er det en slags "sikkerhet" å vite hva oljetrykket er.
143  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 13, 2013, 10:59:35 am
I en test i Volksworld for en stund siden, var VDO det mest unøyaktige oljetrykksinstrumentet du kunne montere i ei boble.
Dårligst i test, alle "jallamerker" var mer nøyaktig

Det er det jeg frykter.
Er vist flere som har problemer med disse VDO senderene: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=370964
144  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 13, 2013, 09:54:45 am
Problemet med oljetrykket irriterer meg grenseløst. Så jeg måtte ta en tur ned i garasjen å fyre opp Putte.
Nå ser det ut til at vdo giver/sender viser rundt 0,5-0,7 bar for lite. Se bildene. Kald olje og bare litt over 2 Bar??
Med det mekaniske oljetrykksinstrumentet viste det 3 Bar.Dette med kald olje.
Rart man blir gal
145  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 13, 2013, 07:15:35 am
Men du har fortsatt ikke oppdatert oss på hvordan bilen føles med gassen i bunn.... Øyerulling


Bilen med nesten full gass (les. gasserstag som ikke gir full gass/WOT) virker veldig, veldig potent.
Nå er ikke gasserene dyset etter lambda. Så den går muligens litt feit på lavt turtall, og litt magert på høyt. Men dette skal vi få justery inn så snart som mulig.

Har hatt et par akselerasjoner der jeg har dratt den opp i rundt 6.000 rpm. (kammen er god for rundt 8.000). Å dæven den er rask. Temmelig mye raskere enn den gamle Puttemotor V2  Sjokkert
146  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 12, 2013, 21:23:52 pm
lurer på om Henrik sikter til herr Dallands destruktive natur Glad

a-ha...
147  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 12, 2013, 19:25:53 pm
Eg har nå bare kastet den vdo doble giveren for lenge siden, er jo noe møkk.
Min fant plutselig ut at eg ikke hadde oljetrykk, bare en måned etter den var innstalert.
Har kjørt org giver med kun lyset i dashen siden og hatt null problem.

Drepte du ikke to VDO-givere på kort tid?


Ødela terminalen på den forrige giveren. Ellers har jeg ikke drept noe.
148  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 12, 2013, 09:16:45 am
Hva med å bare kjøre org giver og lampa i speedoet.
Hvis den ikke lyser på tomgang på varm motor så er alt ok. Blunker

Lampa begynner å lyse med VDO oljetrykksgiver. Har ikke orginal giver.
149  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 12, 2013, 08:51:32 am
Hyggelig kveldslesning Eivind, bra dere fant trykket.

Som sagt, fikser du Putte til dyno day samt melder deg på bremsing så melder jeg meg som sjåfør + du kan låne hengeren min. Det eneste som trengs er en bil med krok. Jeg tror hele VWNorge venter på et bremseresultat  Glad

-BB-


Må nesten få kryss-sjekke oljetrykket siden det er avvik mellom vdo instrument/giver og mekanisk oljetrykksinstrumentet. Blir forvirra av dette.
Instrumenter som lager krøll kan fort være forvirrende ja. Kanskje vi skulle kjørt den varm til lampa blinker, for så å sette på manometeret.
Kanskje vi fikser litt lambda også. Få handla en sånn "bung" på biltema, så sveiser vi den inn.

Hadde vært betryggende å kjørt en ny test Dewil.
Har du tid og lyst er det bare å slå seg løs med sveiseapparatet.
150  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 12, 2013, 08:21:02 am
Det er normalt sett ikke tid til justeringer på dyno day.

Hum.. Skal ikke være lett dette.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 131
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!