Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 131
|
122
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 28, 2013, 17:50:40 pm
|
sikker på du ikke bare kan shimse det reimhjulet? Jeg har en liten bunke shims her, og passerer moss på vei til hytta i Strømstad i morgen hvis du vil prøve det
Reimhjulet vi testet er ikke mitt. Så det er ikke noe problem. Danske skal sende meg et nytt billet reimhjul med posten på mandag. Så det ordner seg. Ellers takk grelland.
|
|
|
123
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 28, 2013, 17:46:25 pm
|
En liten lørdagsupdate: Tok en liten tur med Putte i dag for å sjekke oljetrykk og temp. Oljen stiger fort opp til 80 grader. På tomgang har vi nå 0,7 Bar. Dette på ca. 1200-1300 rpm. Det hjalp litt å justere opp trykket med den justerbare trykkventilen. Roterte bolten 360 grader. Ellers så ser jeg frem til å motta nytt dynamohjul fra Unneberg Bil.
Ønsker alle som følger tråden en riktig god helg! [attachment=1]
|
|
|
124
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 28, 2013, 07:05:39 am
|
Nok en super session i garasjen til han Dewil er over. Vi fikk justert opp coiloversene med 10mm. Dette ble ca. 2-2.5 på bilen. Så nå har jeg hele 8 cm klaring under sumpen. Dette må være kosher ![Glad](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/smiley.gif) Når det kommer til øvre reimhjul/dynamohjulet; så prøvde vi med et OE hjul. Men hjulet som vi testet er av feil type fordi den går inn i dynamoen når den trekkes til. Så da er det bare å vente på at ett nytt billet reimhjul kommer med posten fra Unneberg Bil. http://www.unneberg-bil.no/product/118681
|
|
|
125
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 28, 2013, 06:56:05 am
|
Hva er grunnen?
Ett mulig argument kan være at lekk pakning mellom grenrør og potte kan påvirke målingen. Hvor har nye biler denne plassert? Det ht du rett i JS. Derfor er det viktig med ny fersk pakning mellom grenrør og lyddemper.
|
|
|
128
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 27, 2013, 09:59:14 am
|
I går så hadde Dewil og jeg en hyggelig tur i garasjen. Dewil borret og sveiste inn en lamdba plugg. Byttet indre og ytre endeledd på venstre side Strammet fast batteriet Skrudde fast noen bolter til CV knutene som var så og si helt løse ![Sjokkert](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/shocked.gif) I kveld blir det ny runde i garasjen. Heve Putte ett par cm i hekken Bytte en bolt på CV knuten som har runde kanter. Sette på ny stålstrips på mansjetten, Byttet et slitt Saco øvre reimhjul til et orginal reimhjul.
|
|
|
130
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 20, 2013, 16:55:21 pm
|
Da er sveiseplugg kjøpt inn. Endeleddene kom med posten i dag tidlig. Så nå går ting på skinner. Fantastisk fredag mao!!
|
|
|
131
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 20, 2013, 11:33:00 am
|
Nei, ikke der. Snu den slik at den peker oppover og er skjult bak bakplata eller skjermen. Den kan bli ødelagt av å ligge i underkant av røret der kondens samles.
Mvh BB
[attachment=1]
|
|
|
132
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 20, 2013, 11:01:11 am
|
Da har jeg fått booket tid, og transport med Bug66 ned til Dyno Day hos JPM! JPM skal prioritere ekstra tid til Putte slik at den blir dyset rett. Whoo hoo! Men da måtte jeg love å få sveist inn en plugg til lambdasensoren. Denne skulle vist sveises inn på lyddempersiden., 5 cm fra flensen.
|
|
|
133
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 20, 2013, 10:18:43 am
|
Det lukter 100 mm når det er snakk om Porsche. :-)
Mener det er 108mm Til info så er sperra en ATB Quaife diff med 37 splines.
|
|
|
134
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 20, 2013, 10:11:38 am
|
Bruker du 100 eller 90 mm driverknuter på denne? Holdbarhet? ![Glad](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/smiley.gif) Usikker. Er "Porsche 930" aksler og CV joints. Kåre Andersen kan kanskje svare litt bedre på spørsmålet.
|
|
|
135
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 20, 2013, 09:52:24 am
|
Ikke så mye som har hendt den siste uka. Men jeg har fått bestilt opp indre og ytre endeledd til venstre side av bilen. Disse var på tide å bytte ut. Skal få kynding hjelp av Dewil til uka. Samt at batteriet skal skrus fast. Dette fikser jeg nok selv ;-) Ellers så håper jeg at Putte kan få tatt seg en tur ned til JPM på Dyno Day. Hadde vært morro med en skikkelig opptur sånn på tampen av sesongen.
|
|
|
136
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 18, 2013, 10:47:07 am
|
Hei hadde du med bilen til Johannes?evt efekt?
Mvh Kåre
Prøver å få tatt med Putte med ned til Johannes på Dyno Day. Så pt. så er den ikke bremset.
|
|
|
140
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 13, 2013, 18:58:40 pm
|
Grattis med 100 siders tråd! ![Kult](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/cool.gif) Takk Kjell Roar! Har vist snart 91000 visninger og 3000 innlegg ![Øyerulling](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/rolleyes.gif)
|
|
|
141
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 13, 2013, 17:20:48 pm
|
Autometer! Jeg har knekt tre oljetrykk sensorer fra Autometer på seks år. Når jeg var på Dynoen til PAT´s i Belgia knekte vi en av dem. Jeg tenkte at nå var det bare å pakke sammen, men neida - løse oljetrykksensorer til Autometer fantes på lager. "Helt vanlig at de tar kvelden" fikk jeg beskjed om. Om jeg skulle startet på nytt med instrumentering i dag hadde jeg uten tvil valgt Stack. PS. Jeg har ikke sjekket nøyaktigheten med skikkelig mekanisk måler, så nøyaktigheten vet jeg ikke noe om. De andre fire instrumentene har vært feilfrie. Vi får se hvor dette bærer hen. Men en ting er jeg ikke i tvil om. Å det er at Stack instrumenter er Top Notch: http://www.stackltd.com/instruments_pro_control.html
|
|
|
142
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 13, 2013, 16:46:11 pm
|
Boble motoren er så gnien på oljetrykket til å begynne med at hvis du har litt lav tomgang så ser du fort lyset i dashen hvis noen er unormalt. Du har sett at oljetrykket stiger med turtall og virker bra, så kjør org og følg heller med på om lyset tennes av og til..
Denne måten fungerer veldig bra, eg vet rimelig nøyaktig hvor varm oljen og motoren min er utfra hørsel og synet. Tenningbank hører man fort hvis toppene blir for varme og lampa begynner å lyse hvis olja blir for varm eller noe har skjedd i kretsen. Det er på varm motor på tomgang du oppdager forrandringene over tid i oljesystemet, ikke når du ligger på 6000 rpm klar til å gire..
Turtall for giring tar du på speedo eller shift light, det er da eneste forsvarlige måten å gjøre det..
Er ei grunn enig med deg Dalland. Men du vet hvordan det er når man vil at det utstyret man har kjøp skal fungere. Blir øiksom ikke helt ferdig før vdo meteret viser det samme som det mekaniske. Å så er det en slags "sikkerhet" å vite hva oljetrykket er.
|
|
|
144
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 13, 2013, 09:54:45 am
|
Problemet med oljetrykket irriterer meg grenseløst. Så jeg måtte ta en tur ned i garasjen å fyre opp Putte. Nå ser det ut til at vdo giver/sender viser rundt 0,5-0,7 bar for lite. Se bildene. Kald olje og bare litt over 2 Bar?? Med det mekaniske oljetrykksinstrumentet viste det 3 Bar.Dette med kald olje. Rart man blir gal
|
|
|
145
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 13, 2013, 07:15:35 am
|
Men du har fortsatt ikke oppdatert oss på hvordan bilen føles med gassen i bunn.... ![Øyerulling](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/rolleyes.gif) Bilen med nesten full gass (les. gasserstag som ikke gir full gass/WOT) virker veldig, veldig potent. Nå er ikke gasserene dyset etter lambda. Så den går muligens litt feit på lavt turtall, og litt magert på høyt. Men dette skal vi få justery inn så snart som mulig. Har hatt et par akselerasjoner der jeg har dratt den opp i rundt 6.000 rpm. (kammen er god for rundt 8.000). Å dæven den er rask. Temmelig mye raskere enn den gamle Puttemotor V2 ![Sjokkert](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/shocked.gif)
|
|
|
147
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 12, 2013, 19:25:53 pm
|
Eg har nå bare kastet den vdo doble giveren for lenge siden, er jo noe møkk. Min fant plutselig ut at eg ikke hadde oljetrykk, bare en måned etter den var innstalert. Har kjørt org giver med kun lyset i dashen siden og hatt null problem.
Drepte du ikke to VDO-givere på kort tid? Ødela terminalen på den forrige giveren. Ellers har jeg ikke drept noe.
|
|
|
148
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 12, 2013, 09:16:45 am
|
Hva med å bare kjøre org giver og lampa i speedoet. Hvis den ikke lyser på tomgang på varm motor så er alt ok. ![Blunker](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/wink.gif) Lampa begynner å lyse med VDO oljetrykksgiver. Har ikke orginal giver.
|
|
|
149
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 12, 2013, 08:51:32 am
|
Hyggelig kveldslesning Eivind, bra dere fant trykket. Som sagt, fikser du Putte til dyno day samt melder deg på bremsing så melder jeg meg som sjåfør + du kan låne hengeren min. Det eneste som trengs er en bil med krok. Jeg tror hele VWNorge venter på et bremseresultat ![Glad](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/smiley.gif) -BB- Må nesten få kryss-sjekke oljetrykket siden det er avvik mellom vdo instrument/giver og mekanisk oljetrykksinstrumentet. Blir forvirra av dette. Instrumenter som lager krøll kan fort være forvirrende ja. Kanskje vi skulle kjørt den varm til lampa blinker, for så å sette på manometeret. Kanskje vi fikser litt lambda også. Få handla en sånn "bung" på biltema, så sveiser vi den inn. Hadde vært betryggende å kjørt en ny test Dewil. Har du tid og lyst er det bare å slå seg løs med sveiseapparatet.
|
|
|
150
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: september 12, 2013, 08:21:02 am
|
Det er normalt sett ikke tid til justeringer på dyno day.
Hum.. Skal ikke være lett dette.
|
|
|
|