1352
|
Forum / Problemløseren / Sv: cab-kit til 1303?
|
på: juli 04, 2011, 16:41:32 pm
|
Ta en telefon til Steinar på Dalhems. Jeg kjøpte mitt kit til en 1300 1969 der. Mener han har nevnt det er noen grenser for hvilke årsmodeller som er mulig å få godkjent. Kom vel litt strengere regler i 1974? Dalhems: 38 28 85 60 eller 489 91 517 http://www.dalhems.no/?main=vw
|
|
|
1354
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Tegninger til Lillebror
|
på: juli 03, 2011, 13:11:24 pm
|
Og jeg har laget tegninger av taket og støttebenene. Ser at støttebenene dessverre ikke er målsatt, men kan måle viss det er noen mål du trenger. Hva slags tegninger er det du tenker på?
|
|
|
1357
|
Forum / Problemløseren / Sv: ladelampe gløder
|
på: juli 01, 2011, 16:58:42 pm
|
Det første du nå bør gjøre er å måle hvor mange volt som er på batteriet når lampen gløder. Viss volten er rundt 14V er dynamoen/børster/rele høyst sannsynlig i orden. Feilen er da kun i ladelampe kretsen. På type 3 er det nesten normalt at ladelampen gløder litt, men det er kun fordi det er litt spenningstap i litt for tynne ledninger og dårlige forbindelser.
|
|
|
1358
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Diverse spørsmål.
|
på: juni 23, 2011, 11:55:14 am
|
Og jeg har fremdeles ikke funnet en starter som ikke har volten innstemplet på "kroppen". Må ofte frem med kniv/stålbørste for å finne det, da det er fullt av maling og tectyl.
|
|
|
1364
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: "Voltswagen" laga av maskiningeniørstudenter ved HiG
|
på: juni 13, 2011, 20:02:26 pm
|
Jeg har også en lignende grind som manglet fester. Jeg laget et par vinkler som på bildet. Da griper vinkelen tak under takrennen når du strammer bolten.
Ok! Må skaffe noen nye gummi-buffere tror jeg. Ellers ser det jo smart nok ut, det der:) Og det holder? Gummien er bare noen stubber av bensinslange som er kuttet noen spor i og tredd på. En annen type grind jeg har, har originale spinklere fester, så dette har holdt til mitt bruk, ja.
|
|
|
1365
|
Forum / Problemløseren / Sv: HOW TO hjulkapsel klips
|
på: juni 13, 2011, 19:03:26 pm
|
Jeg laget et lite mothold av en gammel kingbolt. Så er det bare å finne frem kulehammeren og klinke til på innsiden. (Har også hørt at noen bare bruker popnagler )
|
|
|
1367
|
Forum / Problemløseren / Sv: Og plutselig var girene borte vekk!
|
på: juni 12, 2011, 17:44:55 pm
|
Jeg satt for noen uker siden på en ny fjær på utløserarmen på en 1964 modell. Det gikk bra uten å demontere. Var greit å være to, slik at den ene dro i et tynt tau for å stramme fjæra, og den andre styrte/vippet den på plass der den skal være. Er nok denne fjæren som er grunnen til at resten har gått varmt. Når fjæra er knukket vil utløserlageret ligge innpå ringen på trykkplata og subbe.
|
|
|
1369
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Fra Baja til lowrider?
|
på: juni 09, 2011, 19:57:17 pm
|
På min Baja er hele frontplaten byttet ut til en kortere i glassfiber, panser er kortere og i glassfiber, alle skjermer har annen fasong og hele bakenden er borte som du nevner. Litt jobb å få det tilbake til originalt, men ingen ting er umulig med sveiseapparat og pågangsmot
|
|
|
1370
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motorkode
|
på: juni 09, 2011, 19:41:45 pm
|
DO 40hp if last digit is "X"
Men dette er vel "amerikanske" 40HK SAE. Blir vel "norske" 34Hk DIN?
|
|
|
1372
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Veteranbilforsikring
|
på: juni 07, 2011, 20:23:20 pm
|
Vet ikke om du må ha fler forsikringer i Tennant før du får veteranforsikring, men det er lov å spørre de. Noen krever vel at du skal ha en "normal" bil i tillegg.
|
|
|
1373
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Veteranbilforsikring
|
på: juni 07, 2011, 19:17:58 pm
|
tennant.no Bruksboble 1962, vanlig forsikring, 16000km, kun ansvar: 1501,- "Treffboble" 1969, veteranforsikring, 5000km, kun ansvar: 229,-
|
|
|
1376
|
Forum / Problemløseren / Sv: fortsatt ladeproblem
|
på: mai 25, 2011, 17:59:34 pm
|
Når du skriver "nytt" laderele, regner jeg med at det ikke er helt nytt. Er du sikker på at det virket i annen bil? Hvor mye måler du mellom D+ og jord?
|
|
|
1377
|
Forum / Problemløseren / Sv: fortsatt ladeproblem
|
på: mai 25, 2011, 17:38:17 pm
|
Vet ikke hvor mye du kan måle mellom D+ og DF, men det er ikke av interesse. DF er der reguleringspenningen kommer tilbake til dynamoen og vil nok variere en del. Du bør måle på batteriet, da det er der du trenger ladespenningen. Viss du har rundt 14V på batteriet og ladelampen ikke lyser, er det antagelig i orden. De dynamoene jeg tester i "testbenken" min er rundt 50V på full fart, uten regulator, men den volten er veldig turtallsavhengig. Vil tro din er i orden.
|
|
|
1378
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Brannpumpemotor i bil
|
på: mai 23, 2011, 21:03:00 pm
|
Det går helt utmerket. Har selv kjørt over 20000km nå med slikt oppsett. Var jo dette VW selv brukte på transportermotorene med motorkode "B". Er nok lurt å sjekke at dysene er i nærheten av hva VW brukte
|
|
|
1379
|
Forum / Problemløseren / Sv: Røyk fra fordeler - ledninger i fordeler brant opp
|
på: mai 22, 2011, 09:57:30 am
|
Den første ledningen på bildet er for å jorde plata som stiften er skrudd fast i, den andre er for å sende jorda til coilen, og den tredje skal inn på klemme 1 på coilen. Den sorte i bilen din kommer fra + i tenningslåsen og skal inn på klemme 15 på coilen. Slik du har koblet det sender du plussen fra tenningslåsen rett til jord gjennom fordeleren/stiften. Blir fort varmt av slikt Håper at tenningslåsen din har overlevd. Den kan også bli litt svidd...
|
|
|
|