juni 13, 2024, 20:25:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 66
1351  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Reparasjon / feilsøking på ladesystemet på: juli 06, 2011, 16:48:26 pm
Børstene er utslitt når ikke de kommer lenger inn i holderen sin  Glad
Du ser at ledningen butter i mot holderen, eller at fjæren ikke får trykk på børsten.
1352  Forum / Problemløseren / Sv: cab-kit til 1303? på: juli 04, 2011, 16:41:32 pm
Ta en telefon til Steinar på Dalhems. Jeg kjøpte mitt kit til en 1300 1969 der. Mener han har nevnt det er noen grenser for hvilke årsmodeller som er mulig å få godkjent. Kom vel litt strengere regler i 1974?

Dalhems: 38 28 85 60 eller 489 91 517
http://www.dalhems.no/?main=vw
1353  Forum / Problemløseren / Sv: Moment på topp og avstand på justering av ventiler på 1600 motor på: juli 04, 2011, 16:36:38 pm
Kommer også an på om du har M8 eller M10 bolter til toppen.
M8 = 25Nm
M10 = 32Nm
Og 0,15mm ventilklaring med originale støtstenger etter VW sin oppskrift.
1354  Forum / Snikk-snakk / Sv: Tegninger til Lillebror på: juli 03, 2011, 13:11:24 pm
Og jeg har laget tegninger av taket og støttebenene. Ser at støttebenene dessverre ikke er målsatt, men kan måle viss det er noen mål du trenger.
Hva slags tegninger er det du tenker på?
1355  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva skal kompen være på 1300cc "F"?? på: juli 01, 2011, 17:13:14 pm
 Øyerulling
1356  Forum / Problemløseren / Sv: blindplugg til lambda på: juli 01, 2011, 17:04:10 pm
Eller gå på Biltema og kjøp en tennplugg  Glad
Mener 75-1017 har 18x1,5mm gjenger
1357  Forum / Problemløseren / Sv: ladelampe gløder på: juli 01, 2011, 16:58:42 pm
Det første du nå bør gjøre er å måle hvor mange volt som er på batteriet når lampen gløder. Viss volten er rundt 14V er dynamoen/børster/rele høyst sannsynlig i orden. Feilen er da kun i ladelampe kretsen.
På type 3 er det nesten normalt at ladelampen gløder litt, men det er kun fordi det er litt spenningstap i litt for tynne ledninger og dårlige forbindelser.
1358  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Diverse spørsmål. på: juni 23, 2011, 11:55:14 am
Og jeg har fremdeles ikke funnet en starter som ikke har volten innstemplet på "kroppen". Må ofte frem med kniv/stålbørste for å finne det, da det er fullt av maling og tectyl.
1359  Forum / Problemløseren / Sv: Viskermotor oval.. på: juni 22, 2011, 21:10:14 pm
På denne:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_56.jpg
ser det ut til at det er minus rett til jord, og pluss fra sikringsboks, til bryter og videre til motor. Ser ut til at den får strøm uten at tenningen er på.
1360  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Diverse spørsmål. på: juni 22, 2011, 17:42:30 pm
Får svare på nummer 2 i alle fall  Glad
Alle 12V startere er vel 11mm.
Alle 6V startere er ca 12,4mm frem t.o.m 1966, og så ble vel de også 11mm fra 1967.
1361  Forum / Problemløseren / Sv: Usamarbeidsvillige frontlykter. på: juni 22, 2011, 17:22:01 pm
Eller rett å slett så enkelt som en løs ledning på lysbryter eller rele? Kabelsko har en tendens til å bli litt slappe med årene...
1362  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Innovate LC-1 kontroller + BOSCH bredbånd EGO-sensor på: juni 19, 2011, 14:42:53 pm
Kan kjøpe denne, jeg  Øyerulling
Send meg en PM med kto nummer....
1363  Forum / Snikk-snakk / Sv: Trenger VW bilder fra 70 tallet til klesproduksjon! på: juni 17, 2011, 16:37:46 pm
I Sverige ca 77-78? Teltet er fremdeles med meg på tur  Glad
1364  Forum / Snikk-snakk / Sv: "Voltswagen" laga av maskiningeniørstudenter ved HiG på: juni 13, 2011, 20:02:26 pm
Jeg har også en lignende grind som manglet fester. Jeg laget et par vinkler som på bildet. Da griper vinkelen tak under takrennen når du strammer bolten.

Ok! Må skaffe noen nye gummi-buffere tror jeg. Ellers ser det jo smart nok ut, det der:) Og det holder?
Gummien er bare noen stubber av bensinslange som er kuttet noen spor i og tredd på. En annen type grind jeg har, har originale spinklere fester, så dette har holdt til mitt bruk, ja.  Glad
1365  Forum / Problemløseren / Sv: HOW TO hjulkapsel klips på: juni 13, 2011, 19:03:26 pm
Jeg laget et lite mothold av en gammel kingbolt. Så er det bare å finne frem kulehammeren og klinke til på innsiden. (Har også hørt at noen bare bruker popnagler )
1366  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 6V dynamo på: juni 12, 2011, 18:29:02 pm
Noen som har info om denne typen?
Øyerulling
1367  Forum / Problemløseren / Sv: Og plutselig var girene borte vekk! på: juni 12, 2011, 17:44:55 pm
Jeg satt for noen uker siden på en ny fjær på utløserarmen på en 1964 modell. Det gikk bra uten å demontere. Var greit å være to, slik at den ene dro i et tynt tau for å stramme fjæra, og den andre styrte/vippet den på plass der den skal være.
Er nok denne fjæren som er grunnen til at resten har gått varmt. Når fjæra er knukket vil utløserlageret ligge innpå ringen på trykkplata og subbe.
1368  Forum / Problemløseren / Sv: Trommel trøbbel på: juni 10, 2011, 13:26:48 pm
Men siden bremsene henger en del: Er du sikker på at bremseslangene er fine og ikke "grodd" igjen?
1369  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Fra Baja til lowrider? på: juni 09, 2011, 19:57:17 pm
På min Baja er hele frontplaten byttet ut til en kortere i glassfiber, panser er kortere og i glassfiber, alle skjermer har annen fasong og hele bakenden er borte som du nevner. Litt jobb å få det tilbake til originalt, men ingen ting er umulig med sveiseapparat og pågangsmot   Gliser
1370  Forum / Problemløseren / Sv: Motorkode på: juni 09, 2011, 19:41:45 pm

DO    40hp if last digit is "X"


Men dette er vel "amerikanske" 40HK SAE. Blir vel "norske" 34Hk DIN?
1371  Forum / Snikk-snakk / Sv: "Voltswagen" laga av maskiningeniørstudenter ved HiG på: juni 09, 2011, 19:24:03 pm
Jeg har også en lignende grind som manglet fester. Jeg laget et par vinkler som på bildet. Da griper vinkelen tak under takrennen når du strammer bolten.
1372  Forum / Snikk-snakk / Sv: Veteranbilforsikring på: juni 07, 2011, 20:23:20 pm
Vet ikke om du må ha fler forsikringer i Tennant før du får veteranforsikring, men det er lov å spørre de. Noen krever vel at du skal ha en "normal" bil i tillegg.
1373  Forum / Snikk-snakk / Sv: Veteranbilforsikring på: juni 07, 2011, 19:17:58 pm
tennant.no
Bruksboble 1962, vanlig forsikring, 16000km, kun ansvar: 1501,-
"Treffboble" 1969, veteranforsikring, 5000km, kun ansvar: 229,-
1374  Forum / Snikk-snakk / Sv: Motorblikk - sjeldent eller søppel? på: juni 03, 2011, 19:20:12 pm
Industrimotor/brannpumpe?
1375  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Transportermotor, hvilken? på: mai 31, 2011, 18:33:53 pm
Vil tro at det ikke er et 8-tall etter D, men noe annet. En motor med kun D skal i teorien være 1200, men tror ikke de har laget 8 millioner slike  Glad
1376  Forum / Problemløseren / Sv: fortsatt ladeproblem på: mai 25, 2011, 17:59:34 pm
Når du skriver "nytt" laderele, regner jeg med at det ikke er helt nytt. Er du sikker på at det virket i annen bil?
Hvor mye måler du mellom D+ og jord?
1377  Forum / Problemløseren / Sv: fortsatt ladeproblem på: mai 25, 2011, 17:38:17 pm
Vet ikke hvor mye du kan måle mellom D+ og DF, men det er ikke av interesse. DF er der reguleringspenningen kommer tilbake til dynamoen og vil nok variere en del.
Du bør måle på batteriet, da det er der du trenger ladespenningen. Viss du har rundt 14V på batteriet og ladelampen ikke lyser, er det antagelig i orden.
De dynamoene jeg tester i "testbenken" min er rundt 50V på full fart, uten regulator, men den volten er veldig turtallsavhengig. Vil tro din er i orden.
1378  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Brannpumpemotor i bil på: mai 23, 2011, 21:03:00 pm
Det går helt utmerket. Har selv kjørt over 20000km nå med slikt oppsett. Var jo dette VW selv brukte på transportermotorene med motorkode "B". Er nok lurt å sjekke at dysene er i nærheten av hva VW brukte  Glad
1379  Forum / Problemløseren / Sv: Røyk fra fordeler - ledninger i fordeler brant opp på: mai 22, 2011, 09:57:30 am
Den første ledningen på bildet er for å jorde plata som stiften er skrudd fast i, den andre er for å sende jorda til coilen, og den tredje skal inn på klemme 1 på coilen. Den sorte i bilen din kommer fra + i tenningslåsen og skal inn på klemme 15 på coilen.

Slik du har koblet det sender du plussen fra tenningslåsen rett til jord gjennom fordeleren/stiften. Blir fort varmt av slikt  Gliser
Håper at tenningslåsen din har overlevd. Den kan også bli litt svidd...
1380  Forum / Snikk-snakk / Sv: Dele oversikt sykebilinnredning 1961 modell på: mai 20, 2011, 20:47:23 pm
Dette da?  Osteaktig
Sider: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 66
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!