Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 53
|
181
|
Forum / Problemløseren / Sv: Trøbbel med lysrele etter ombygging fra 6V til 12V
|
på: juni 01, 2009, 20:41:38 pm
|
Er det noen som kan bekrefte/avkrefte at jeg kan benytte ett standard vekslende rele med terminalene 30 - 87 - 87a - 86 -85?
Og som nevnt, er det relèet eller selve hendelen som holder "kursen" for fullys av og på? Når jeg kobler opp relèet så slår det inn kun når jeg holder hendelen inne.
|
|
|
184
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: mai 30, 2009, 19:26:27 pm
|
Jaha.. er det nå motbakkene begynner?? Var for å hente den nylakkerte døra og bakplata. Oppdaget at de var fulle av sort lakkstøv i det vi skulle bære det ut av lakkboksen. Må derfor lakkeres på nytt. Trenger ikke spesielt mange slike... har dårlig nok tid som det er Men lakkereren ytter utmerket service så dette ble sprøytet igjen i kveld. Nytt forsøk igjen i morra.
|
|
|
188
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: mai 30, 2009, 14:12:09 pm
|
Takk til Tommy og Unneberg Bil for KJAPP levering av diverse deler! Siden jeg bestilte i går så var det jo genialt at disse lå i kassa allerede i dag Kom akkurat hjem fra "skogen" der jeg hentet jentene for helga. Passet på å stikke over grensa til söta bror og gjøre unna helgehandelen. Fant også ett sett med Rockford Fosgate koaxialer som ikke bygger all verden i dybden. Perfekt for plasseringen jeg skal ha til de Kommer til å mangle litt midtbass foran, men som nevnt er ikke dette noen "bilstereobil" så da prøver vi å gjøre det beste ut av det siden dette skal skjules. Og jeg fikk kjøpt meg Castrol 20/50 Classic motorolje. Det bør nok få stopp på den siste oljelekkassjen i motoren Edit: " International Dispatch, May 30, 2009, 1:00 am, ISC LOS ANGELES CA (USPS)" Går dette bra så vet ikke jeg....
|
|
|
190
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Vw International #17
|
på: mai 29, 2009, 22:40:50 pm
|
Hmm.. her må det planlegges litt. Jeg er trolig på hytta på Hvaler da. Får se om jeg kanskje kan få parkert bobla hos noen slektninger der nede slik at jeg slipper kjøre til Oslo for å hente den.
|
|
|
191
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: mai 29, 2009, 22:25:40 pm
|
Får si meg imponert, helt rått!! Her er det detalj på detalj! (forundrer meg ikke om du blir nedringt av VolksWorld, Ultra VW osv når bilen er ferdig, alle vil vel ha et stykke om denne, både her og i utland!)
Men støtfangerene, skal du sende den til chroming eller blir det lakk av noe slag?
Fangerne blir matt hvite, type2 style Derav de matt hvite felgene...
|
|
|
192
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: mai 29, 2009, 22:10:52 pm
|
Oj, her har det jo vært litt aktivitet Har vel igjen å ikke panikkskru, så det er vel bare slik det skal være. Jeg har kontroll over det jeg skal gjøre, men det jeg ikke har kontroll over er deler som skulle ha vært her på mandag De er en eller annen plass mellom junaiten og Oslo. Håper ikke tollen skal surre også nå slik at jeg ikke får ut dette før etter neste helg. En kompis kjører bil med tom tralle ned til Bug Run, så jeg har han som backup om jeg legger ut på veien uten masse prøving. Anyways, ting er gjort i dag også. Dør og bakplata ble ferdig og levert til lakkereren kl 14. Får dette igjen i morgen ettermiddag. Fikk byttet ut pakningene til ventildekslene. Satt slike gummipakninger der som hadde vridd seg. NOS korkpakningene jeg kjøpte av Jøran gjorde susen. Nå er det ikke noe lekkasje lenger Så bar det hjem i egen garasje og jeg kastet meg over fangerne. Helsveiset hornene på bakfangeren. Er en del jobb, men tror dette blir bra Ble ikke ferdig, men fortsetter i morra. Krisa er at jeg begynner å gå tom for gass, ikke spesielt artig når det er fredag kveld. Første hornet ferdig. Dette er kun sveiset og pusset. Ganske så fornøyd med resultatet før jeg overhodet har startet med sparkel Holder på å lage avsluttninger til rørene. Også en del jobb, men det går
|
|
|
195
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: mai 28, 2009, 22:45:28 pm
|
Kort update fra i dag, - Motoren er klar (trenger bare bytte korkpakningene til toppdekslene. Lekker) Takk til Jøran for "pushing" av nye korkpakninger! - Trykkbrytere og displayet er koblet - Funnet ut av ledningsnettet. Sliter med lysreleèt og må trolig kjøpe ett nytt, og dette er tydeligvis en spesialare på bobla. - Avsluttet dagen med å pusse ferdig førerdøra I morgen leveres dør og bakplate til lakkering.
|
|
|
197
|
Forum / Problemløseren / Trøbbel med lysrele etter ombygging fra 6V til 12V
|
på: mai 28, 2009, 17:42:45 pm
|
Jeg har konvertert RestoRod'en fra 6V til 12V nå, men jeg sliter med å få lyset til å fungere. Har kjøpt ett vekslende relè på biltema som har pinnen 30 - 86 -85 - 87 - 87a Kan jeg brukte dette? Eventuellt hva skal kobles hvor? Jeg har koblet det slik at nær og fjernlys er på 87 oh 87a, men får ikke noe lys.
Hvordan er det med dimmefunksjonen, ligger den i releèt eller ligger den i selve hendelen/rattstammen?
|
|
|
199
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: mai 28, 2009, 06:11:00 am
|
*busted*
pokker..!!
Slapp av kompis,,,busskæra fra slackers heier på deg alle sammen, foruten en 1/2 slackers da,,men han er ung og umoden ps. var porten din høy nok? WHAT!
|
|
|
200
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: mai 27, 2009, 22:24:21 pm
|
Dagens update: - Fikk montert tanken, koblet og fylt bensin. Konstaterte at alt var tett - Nytt strøk med understellsmasse er lagt i innerskjermene. - Luftet bremsene, og har nå pedal. Takk til Ernst for ivrig tramping av pedalen - Elektriske. Alle lamper er lagt opp, motor er koblet, batterier og skillerelè er koblet. Gjenstår ett par ledninger som jeg ikke fant ut hvor skulle. Mistenker at det er "fikset" litt på det elektriske i den, for jeg får ikke det siste til å stemme med boka. - AshPod'en er montert. - Tenningslås og blinklyshendel er montert og koblet. Lite spm rundt selve tenningslåsen. Jeg har 4 ledninger ut av den. Tre av de er greie, men det er en tynn ledning som jeg ikke skjønner hvor skal!?
|
|
|
202
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: mai 26, 2009, 21:23:32 pm
|
Da nærmer det seg at førerdøra er klar for lakk. Tok en runde i garasjen her hjemme etter jeg kom hjem for Slæckers Garage. Og jeg fikk montert sammen igjen forsterkeren etter lakkering. Snart på tide å koble opp AshPod'en vel PS! Jeg tar en "det enkleste er oftest det beste på besinslangen. Biltema har ei "tang" som fikser dette.
|
|
|
206
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: mai 26, 2009, 17:46:33 pm
|
Hva har skjedd i dag: - Air management "DONE" (Fungerer nå som en drøm. Har også fått strupet systemet slik at bilen ikke letter ved bruk av kontrollpanelet ) - Bensintilførsel "DONE"- Bremser "DONE" (Trenger dog hjelp fra en Slæcker i morra kveld for å få luftet det helt ferdig) - Bakluke "DONE" (Montert, justert og montert skilt) Har også gjort klar frontfanger for sveising. Spm: Tips til bensinkran/stopper som jeg kan bruke under bensintanken for enkelt å kunne ta tanken ut og inn selv om den inneholder bensin!? Nå ut i min egen garasje og pusse ferdig førerdøra...
|
|
|
207
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: mai 26, 2009, 06:34:19 am
|
Here we go!Sådær.. da er jeg klar for å starte siste innspurt på bilen. Gjør nå ett forsøk på å rekke Bug Run neste helg. Neste bilde som dukker opp i denne tråden fra meg, er en ferdig bil. Konser nå på garasjetid og legger dermed lokket litt på med tanke på updates her
|
|
|
|