juni 08, 2024, 09:41:41 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 66
1831  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (NY!! Programvara oh tempinfo..) på: desember 09, 2008, 19:06:04 pm
Da har jeg koblet fra alle tempfølerkretser og analoge innganger. Det eneste som er tilkoblet av innganger er trykkfølerne.
Har sjekket koblingene en gang til, uten å finne noen feil.
Den eneste hex filen jeg får til å virke er "USB_ADC_VWNORGE.HEX "

Min PC som jeg tester på er en gammel Dell Latitude P4 1,8GHz med kun USB1.1. Er denne USBen for treg til dette, siden du har -snabbat upp koden en del-?

(Har også sjekket koblingene på ICSP for sikkerhets skyld, uten å finne noen feil.)
1832  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (NY!! Programvara oh tempinfo..) på: desember 09, 2008, 12:41:39 pm
Og før det blir en i Vennesla også, trenger jeg noe stort rundt tungt noe.....
Har noen et gammelt svinghjul eller lignende, på noen hundre kg er jeg interressert  Osteaktig
1833  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (NY!! Programvara oh tempinfo..) på: desember 09, 2008, 09:35:17 am
Den kondensatoren på Vusb er på 470nF som det står i BOM. Det står 470pF over her, men det regner jeg med var en liten tastefeil?
Skal teste med en "Djup Reset" i kveld.
Hvor store skal kondensatorene på D+ og - være, så kan jeg prøve det også?
1834  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1300 69 mod "oppusing" på: desember 08, 2008, 21:03:43 pm
ja da har je fått tak i no gassere Glad veit itte om det er trim forgassere eller orginale til busmotorer?? noen som veit??
de heter SOLEX 32PDSIT-2 om noen har vørri bort noe Blunker
Så ikke ut som noen hadde svart på hvilke gassere dette er...
De er originale på Type 3 (Variant, TL og Notch) På en standard 1600 gir de 54Hk. Blir vanskelig å bruke det originale filteret fra Type3, da viftehuset er i veien på en boblemotor. Jeg hadde valgt noen koniske universal filtere.
1835  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (NY!! Programvara oh tempinfo..) på: desember 08, 2008, 19:24:25 pm
Med den nyeste hex-filen fikk jeg feilmeldingen på bildet under....
Tok å prøvde programmet på en annen PC, og da var det "MSCOMM32.ocx" som manglet eller var for gammel. Er den jeg bruker nå kanskje også for gammel?
1836  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Nu med test programvara..) på: desember 08, 2008, 15:12:36 pm
Jo..
Vilken OCX var det du saknade??
Det husker jeg ikke. Tok et enkelt søk på Google, så fant jeg den og lagret i "system32" mappen.
Egentlig ikke noe problem.

Nå får jeg hjem å måle temperaturen  Osteaktig Takker igjen...
1837  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Nu med test programvara..) på: desember 07, 2008, 14:21:40 pm
Da har jeg fått kretsen min stabil. Var 232 kretsen som laget støy. Når jeg fjernet den ble alt så meget bedre. Trenger jeg 232 kretsen nå som USB virker greit, eller må jeg feilsøke mer på den?

Sitat
Jag har kopplat in MAX kretsarna på D- och D+ för USB......
Detta går inte så här måste vi ändra lite på kopplingen...
Hvordan skal MAX kretsene kobles for å få liv i temperaturfølerne?
1838  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Nu med test programvara..) på: desember 05, 2008, 14:32:11 pm
Den er på plass. Har prøvd med litt forskjellige størrelser på den også...
Tok prosjektet med på jobb i dag for å teste oscilatorkretsen. Ser bra ut det også. Men i dag virket loggerprogrammet som det skulle. I rommet scopet sto var det 16-17 grader. Når jeg tok den inn i et varmere rom stoppet verdiene opp. Tok kjølespray på PIC18 og da virket den i 10 minutter.
Er det noe galt med PIC18 eller er det en "temp overload" som er satt på 20oC?
1839  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Nu med test programvara..) på: desember 04, 2008, 20:27:35 pm
Da var det også prøvd, med negativt resultat.
Når jeg trykker F9 får jeg "not available", men når jeg slipper F9 står den som "available" igjen.
Kan det være oscilatorkretsen som ikke er stabil? Har prøvd med litt forskjellige kondensatorer på den, og den virker uten kondensatorer også. Men blir kondensatorene for store, slutter den å virke.

Sitat
Jag slängde ihop ett test program..
Testa denna fil i din PIC-krets..

Ladda sedan ner detta program.
Skulle det vært en hex fil her?

EDIT: På laptopen fikk jeg dette resultatet når jeg koblet til. (bilde 2)
1840  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Skall vi skapa ett motor logg-program för oss VW-folk!?.. på: desember 04, 2008, 09:42:22 am
Og her var jo allerede fargene på plass slik jeg tenkte Osteaktig
Jeg tenkte jo "testbenk", men skal du ha det med deg i bilen er jo absolutt lagringkort det beste.
1841  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Skall vi skapa ett motor logg-program för oss VW-folk!?.. på: desember 03, 2008, 22:12:08 pm
Jeg føler det hadde vært greit med noe som skifter farge (rødt/grønt/gult?) viss målingen kommer utenfor det området du ønsker.
For eksempel stiller du inn en eksostemperatur som du ønsker. Er tempen for høy, blir det rødt, og er den for lav blir det gult. Viss alle er grønne, er alt OK. Det vil gi en rask oversikt over skjermen om noe er utenfor ønskede målinger.
1842  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Nu med test programvara..) på: desember 03, 2008, 21:58:51 pm
Samme resultat med den nye driveren. Virker i et par sekunder for så å stoppe opp. Har prøvd på to forskjellige PCer også. Begge med XP sp2.
Dette har jeg absolutt ikke greie på, men fant dette som ser ut til å virke som noe av det samme problemet. Kan det være det samme?
- - - -
For the USB COM port firmware, there is a minro change to get it to work. Without this change, the device will connect and then immediately disconnect. In 'usbcfg.h', comment out:

//#define USE_SELF_POWER_SENSE_IO
//#define USE_USB_BUS_SENSE_IO
- - - -
Fant det her: http://www.techsanctuary.com/node/64
1843  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Nu med test programvara..) på: desember 03, 2008, 20:57:41 pm
Med den nyeste hex filen, og USB driverne fra Microchip, fikk jeg en ny com-port.  Gliser
Endret til com2 som var ledig, og prøvde å starte programmet. Måtte finne en .ocx fil på nettet før det åpnet.
Litt ustabilt, da det ser ut som det virker i 2 sekunder før bildet "fryser". Restarter program og får da beskjed om at "com2 do not exist", selv om "Device manager" fortsatt viser den.
Håper ikke det blir for mye hodebry for deg.  Blunker
1844  Forum / Problemløseren / Sv: Bensinvarmer på: desember 02, 2008, 20:37:32 pm
Bruker under 0,4l i timen....
Om det blir duggfritt er nok mer avhengig av at du slipper ut den fuktige luften f.eks. gjennom trekantvinduet i døren, for varmt blir det.
1845  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Nu programerar vi den!!!) på: desember 02, 2008, 19:53:56 pm
Programering gikk bra!  Gliser
- - - - - - -
Detected PIC18F2550, device ID 0x1246!
Erasing Device ...
Erasing finished!
Programming started ...
Programming finished succesfully!
- - - - - - - -
Men fikk ikke noen ny port i "Device Manager". Koblet også bort tempgiverne fra pin 15 og 16.
Power LED lyser, men ikke noe mer.....  Hæ
1846  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Nu programerar vi den!!!) på: november 29, 2008, 11:26:29 am
Da har jeg fått laget en ICSP også....
Fant en 22uF på 6volt. Trodde ikke volten på kondensatorer hadde så mye å si. Er ikke volten hva de max tåler før de går i stykker?
Har koblet følgende ben sammen:
ICSP--PIC18F2550
    1--1
    2--20
 3,6--8,19
    5--9
Ser dette riktig ut, og hvor skal ICSP pin 4?
1847  Forum / Problemløseren / Sv: Bytte av dynamo på: november 25, 2008, 21:11:28 pm
Regner også med de to skruene du nevner er en på hver side av viftehuset (nr3). Da må du løsne termostaten.
Viss det er de to som holder dynamodekselet fast til viftehuset (nr16), er det fire av dem.....
1848  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Ny krets lösning!!) på: november 25, 2008, 18:33:01 pm
Godt du var tilbake etter sykdommen. Ikke morro å være syk   Tvilende

Jeg har også sett på nettet etter info om 2550 og USB.
Fant blant annet denne http://www.techsanctuary.com/node/64 siden hvor USB sies å virke.
Bra du fant ut av det du også  Glad
1849  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 1961 Tistlo-Looker (Badlook?) på: november 22, 2008, 20:09:18 pm
Den med 6 ledninger er til snowflake baklamper. Men kan også brukes til nyere, bare at da blir det tre ledninger til overs....
De tre ekstra ledningene er for å koble ut bremselyset på den siden som skal blinke.
1850  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva heter disse listene? på: november 20, 2008, 18:39:05 pm
Og på norsk kalles det ofte for volvolist uten at jeg vil komentere det navnet noe mer  Osteaktig
1851  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ebersprecher på: november 20, 2008, 18:35:13 pm
Da er mail på vei  Blunker
1852  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Drosselring på: november 20, 2008, 18:22:20 pm
nøyaktig kva motorar er det som har dette??
Store kloke boken (delekatalogen) sier dette:
1853  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ebersprecher på: november 20, 2008, 18:09:46 pm
Finner også bare til BN2.
Her er for montering i 1302 http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8945.msg89230.html#msg89230
Har også en for BN2 i 1300 viss du vil ha det. Er litt for stor til å legge ut her, men kan mailes viss du vil ha den.
BN2 har jo litt flere hull, da den tar luft fra kupeen, mens B2 tar vel luften fra under panseret.
1854  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bestill deg et bedre augemål på: november 19, 2008, 21:27:20 pm
Tror musa mi trenger en liten lobotomering. Kommer ca halveis, så dobbelklikker den på eget initiativ. Tror ikke mitt øyemål er så galt Osteaktig
1855  Forum / Snikk-snakk / Sv: Flat4 lydfil? på: november 19, 2008, 21:02:30 pm
Kan denne brukes? Er et klipp fra 1915 på rullende landevei som jeg filmet for noen år siden.
1856  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Ny krets lösning!!) på: november 18, 2008, 19:59:21 pm
Det er jo lov å prøve å programmere den PIC18F2550 som jeg har. Kan jo være at jeg er en av de få heldige? Vil du fortelle hvordan du gjør det, så kan jeg teste det først. Regner med det er en fil som sendes via IC-prog eller lignende til PIC? Mailen min står til venstre viss du trenger den  Øyerulling
Ved å flytte på litt ledninger har jeg plass til en 40pin sokkel også, men ditt tilbud om adapter er jo også generøst.
1857  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk för oss garage folk.. på: november 16, 2008, 19:53:18 pm
Står et skjema i MS Ekstra manualen......
Og på V3 har du jo forhåpentligvis plass på "Proto area"
1858  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk för oss garage folk.. på: november 16, 2008, 17:17:39 pm
Jeg er klar over at den kom litt kort inn i strømmen av eksos, men som sagt er det bare en testmotor. Hadde nok vært bedre å sveise på en 6mm mutter rett i røret.
For å konvertere volten fra EGTsensoren brukes MAX6675, men tror ikke den gir ut noe volt, bare et signal som hovedchipen forstår...
Viss du kun vil måle tempen på eksosen kan du nok bruke et slikt http://global.ebay.com/gbh/viItem?ItemId=180306231850 sammen med føleren over.
1859  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk för oss garage folk.. på: november 16, 2008, 15:11:34 pm
Jeg fant EGT sensoren her:
http://cgi.ebay.co.uk/3m-K-Type-Thermocouple-Sensor-Probe-Temperature-New_W0QQitemZ350113850382QQcmdZViewItem?hash=item350113850382&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1298%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Går "bare" til 800 grader, men det holder vel normalt på en boblemotor.
1860  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk för oss garage folk.. på: november 15, 2008, 16:39:21 pm
Det ser for meg ut som du har koblet overspringsløperen feil.
Har dobbeltsjekket og den skal være slik   Osteaktig
- - - -
Fikk dyttet turtallsføleren inn i en rørstuss for å beskytte den litt, og borret et hull til eksostempføleren på testmotoren min.
Sider: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 66
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!