1831
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (NY!! Programvara oh tempinfo..)
|
på: desember 09, 2008, 19:06:04 pm
|
Da har jeg koblet fra alle tempfølerkretser og analoge innganger. Det eneste som er tilkoblet av innganger er trykkfølerne. Har sjekket koblingene en gang til, uten å finne noen feil. Den eneste hex filen jeg får til å virke er "USB_ADC_VWNORGE.HEX "
Min PC som jeg tester på er en gammel Dell Latitude P4 1,8GHz med kun USB1.1. Er denne USBen for treg til dette, siden du har -snabbat upp koden en del-?
(Har også sjekket koblingene på ICSP for sikkerhets skyld, uten å finne noen feil.)
|
|
|
1833
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (NY!! Programvara oh tempinfo..)
|
på: desember 09, 2008, 09:35:17 am
|
Den kondensatoren på Vusb er på 470nF som det står i BOM. Det står 470pF over her, men det regner jeg med var en liten tastefeil? Skal teste med en "Djup Reset" i kveld. Hvor store skal kondensatorene på D+ og - være, så kan jeg prøve det også?
|
|
|
1834
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1300 69 mod "oppusing"
|
på: desember 08, 2008, 21:03:43 pm
|
ja da har je fått tak i no gassere veit itte om det er trim forgassere eller orginale til busmotorer?? noen som veit?? de heter SOLEX 32PDSIT-2 om noen har vørri bort noe Så ikke ut som noen hadde svart på hvilke gassere dette er... De er originale på Type 3 (Variant, TL og Notch) På en standard 1600 gir de 54Hk. Blir vanskelig å bruke det originale filteret fra Type3, da viftehuset er i veien på en boblemotor. Jeg hadde valgt noen koniske universal filtere.
|
|
|
1837
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Nu med test programvara..)
|
på: desember 07, 2008, 14:21:40 pm
|
Da har jeg fått kretsen min stabil. Var 232 kretsen som laget støy. Når jeg fjernet den ble alt så meget bedre. Trenger jeg 232 kretsen nå som USB virker greit, eller må jeg feilsøke mer på den? Jag har kopplat in MAX kretsarna på D- och D+ för USB...... Detta går inte så här måste vi ändra lite på kopplingen... Hvordan skal MAX kretsene kobles for å få liv i temperaturfølerne?
|
|
|
1838
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Nu med test programvara..)
|
på: desember 05, 2008, 14:32:11 pm
|
Den er på plass. Har prøvd med litt forskjellige størrelser på den også... Tok prosjektet med på jobb i dag for å teste oscilatorkretsen. Ser bra ut det også. Men i dag virket loggerprogrammet som det skulle. I rommet scopet sto var det 16-17 grader. Når jeg tok den inn i et varmere rom stoppet verdiene opp. Tok kjølespray på PIC18 og da virket den i 10 minutter. Er det noe galt med PIC18 eller er det en "temp overload" som er satt på 20oC?
|
|
|
1839
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Nu med test programvara..)
|
på: desember 04, 2008, 20:27:35 pm
|
Da var det også prøvd, med negativt resultat. Når jeg trykker F9 får jeg "not available", men når jeg slipper F9 står den som "available" igjen. Kan det være oscilatorkretsen som ikke er stabil? Har prøvd med litt forskjellige kondensatorer på den, og den virker uten kondensatorer også. Men blir kondensatorene for store, slutter den å virke. Jag slängde ihop ett test program.. Testa denna fil i din PIC-krets..
Ladda sedan ner detta program.
Skulle det vært en hex fil her? EDIT: På laptopen fikk jeg dette resultatet når jeg koblet til. (bilde 2)
|
|
|
1841
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Skall vi skapa ett motor logg-program för oss VW-folk!?..
|
på: desember 03, 2008, 22:12:08 pm
|
Jeg føler det hadde vært greit med noe som skifter farge (rødt/grønt/gult?) viss målingen kommer utenfor det området du ønsker. For eksempel stiller du inn en eksostemperatur som du ønsker. Er tempen for høy, blir det rødt, og er den for lav blir det gult. Viss alle er grønne, er alt OK. Det vil gi en rask oversikt over skjermen om noe er utenfor ønskede målinger.
|
|
|
1842
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Nu med test programvara..)
|
på: desember 03, 2008, 21:58:51 pm
|
Samme resultat med den nye driveren. Virker i et par sekunder for så å stoppe opp. Har prøvd på to forskjellige PCer også. Begge med XP sp2. Dette har jeg absolutt ikke greie på, men fant dette som ser ut til å virke som noe av det samme problemet. Kan det være det samme? - - - - For the USB COM port firmware, there is a minro change to get it to work. Without this change, the device will connect and then immediately disconnect. In 'usbcfg.h', comment out: //#define USE_SELF_POWER_SENSE_IO //#define USE_USB_BUS_SENSE_IO - - - - Fant det her: http://www.techsanctuary.com/node/64
|
|
|
1843
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Nu med test programvara..)
|
på: desember 03, 2008, 20:57:41 pm
|
Med den nyeste hex filen, og USB driverne fra Microchip, fikk jeg en ny com-port. Endret til com2 som var ledig, og prøvde å starte programmet. Måtte finne en .ocx fil på nettet før det åpnet. Litt ustabilt, da det ser ut som det virker i 2 sekunder før bildet "fryser". Restarter program og får da beskjed om at "com2 do not exist", selv om "Device manager" fortsatt viser den. Håper ikke det blir for mye hodebry for deg.
|
|
|
1844
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bensinvarmer
|
på: desember 02, 2008, 20:37:32 pm
|
Bruker under 0,4l i timen.... Om det blir duggfritt er nok mer avhengig av at du slipper ut den fuktige luften f.eks. gjennom trekantvinduet i døren, for varmt blir det.
|
|
|
1845
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Nu programerar vi den!!!)
|
på: desember 02, 2008, 19:53:56 pm
|
Programering gikk bra! - - - - - - - Detected PIC18F2550, device ID 0x1246! Erasing Device ... Erasing finished! Programming started ... Programming finished succesfully! - - - - - - - - Men fikk ikke noen ny port i "Device Manager". Koblet også bort tempgiverne fra pin 15 og 16. Power LED lyser, men ikke noe mer.....
|
|
|
1846
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Nu programerar vi den!!!)
|
på: november 29, 2008, 11:26:29 am
|
Da har jeg fått laget en ICSP også.... Fant en 22uF på 6volt. Trodde ikke volten på kondensatorer hadde så mye å si. Er ikke volten hva de max tåler før de går i stykker? Har koblet følgende ben sammen: ICSP--PIC18F2550 1--1 2--20 3,6--8,19 5--9 Ser dette riktig ut, og hvor skal ICSP pin 4?
|
|
|
1847
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bytte av dynamo
|
på: november 25, 2008, 21:11:28 pm
|
Regner også med de to skruene du nevner er en på hver side av viftehuset (nr3). Da må du løsne termostaten. Viss det er de to som holder dynamodekselet fast til viftehuset (nr16), er det fire av dem.....
|
|
|
1849
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 1961 Tistlo-Looker (Badlook?)
|
på: november 22, 2008, 20:09:18 pm
|
Den med 6 ledninger er til snowflake baklamper. Men kan også brukes til nyere, bare at da blir det tre ledninger til overs.... De tre ekstra ledningene er for å koble ut bremselyset på den siden som skal blinke.
|
|
|
1855
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Flat4 lydfil?
|
på: november 19, 2008, 21:02:30 pm
|
Kan denne brukes? Er et klipp fra 1915 på rullende landevei som jeg filmet for noen år siden.
|
|
|
1856
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Ny krets lösning!!)
|
på: november 18, 2008, 19:59:21 pm
|
Det er jo lov å prøve å programmere den PIC18F2550 som jeg har. Kan jo være at jeg er en av de få heldige? Vil du fortelle hvordan du gjør det, så kan jeg teste det først. Regner med det er en fil som sendes via IC-prog eller lignende til PIC? Mailen min står til venstre viss du trenger den Ved å flytte på litt ledninger har jeg plass til en 40pin sokkel også, men ditt tilbud om adapter er jo også generøst.
|
|
|
1860
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk för oss garage folk..
|
på: november 15, 2008, 16:39:21 pm
|
Det ser for meg ut som du har koblet overspringsløperen feil.
Har dobbeltsjekket og den skal være slik - - - - Fikk dyttet turtallsføleren inn i en rørstuss for å beskytte den litt, og borret et hull til eksostempføleren på testmotoren min.
|
|
|
|