Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 225
|
215
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir gass mot SCC (2017) med nye greier!
|
på: april 06, 2017, 09:50:11 am
|
Da løser det seg sikkert nok Håper det. Jeg skal jo heller ikke kjøre så fort som Trond, og i hvertfall ikke 7 sekundere som Richie Kom også på at jeg har en plan om å få mindre luft under bilen. Funderer litt på løsningen til Tangen i front. Den er rimelig intrikat.. Std. karosseri er ikke noe stort problem i 210-220kmt ihvertfall, men minimering av luft under bilen er nok ikke dumt. Hva med en enklere leppe? Skinne hadde jo en fin en før. Joda, funderte og å kjøpe en sånn porsche styling på finn og skjære den ned så jeg har et utgangspunkt å bygge på.
|
|
|
217
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir gass mot SCC (2017) med nye greier!
|
på: april 06, 2017, 09:06:12 am
|
Kult! Finnes det en mal å gå etter på vinkel mot unerlaget? 1grad er ikke spesielt mye om fronten hever seg i utover stripa Trond har sånn vinge som ikke en snekker har lagd, han har 0 grader. Men han har også en etasje til med vinge, denne er det mer vinkel på, ca 20 grader. Jeg brukte det som rettesnor, og har bakre delen regulerbar om jeg trenger mer trykk. Egentlig skal ikke bare baken trykkes ned, men det er og viktig å hindre at den løfter seg når det begynner å passere mye luft over karrosseriet. Nå er "tak"linja mi mye annerledes enn din og Trond sin, så jeg har snakket med Richie Webb og sendte ham bilder før jeg startet.
|
|
|
219
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir gass mot SCC (2017) med nye greier!
|
på: april 06, 2017, 08:37:36 am
|
Ble veldig fornøyd med vingen, Snekkermester Hansen har laga sjæl med sag, hammer og tommestokk. Coop Byggmix selger Dragrace Vinge hengsler for VW. Lagde hengsle i fremkant, så kan løsne to dezus fester og vippe den frem. Regulerbar i tre(3) trinn i bakkant. Selve vingen har 1 grad stigning på flata.
|
|
|
228
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 66 Panel - Mørketidsprosjektet...
|
på: januar 17, 2017, 16:28:19 pm
|
Flott prosjekt! Det kryr av Jula, Biltema og chlas olsson her hvor jeg bor, og vi har dessuten det meste verktøyet selv. Gi beskjed om du trenger noen småting, jeg skal bo på Base Camp hotellet om 10 dager. Opp å kjøre hundeslede og snøscooter med kona.
|
|
|
229
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir gass mot SCC (2017) med nye greier!
|
på: januar 11, 2017, 16:58:45 pm
|
Kjekt å se det er fart i tråden igjen. Håper det blir suksess denne gangen Takk, ja vi får se.. Har fått noen utfordringer med noen deler men kan ikke gjøre annet enn å sette det sammen så godt jeg kan Har nå få satt opp veiva, fikk en utfordring med at avrundingen på journalene på veiva ikke helt matchet lagrene til rådene. Tok opp Brusletto verktøyet fra snekkerbeltet og smidde litt av kantene på lageret og polerte med ei trefjøl, målte opp til 0,040mm klaring og strammet opp med 50tf-lb. (Ca 68nm) Good shit!
|
|
|
230
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hjelp, jeg overhaler Type 4 motor
|
på: januar 06, 2017, 15:53:03 pm
|
Du skal vel balansere stempler og ikke sylindere eller ?? Tror jeg hadde sveist inn muttere på CSP grenrøret. Men dette kan nok noen andre bedre en meg. Jeg er enig. Du øker levetiden på lambda om du ikke setter den rett i den heiteste eksos strømmen. Det blir vel mest et praktisk spørsmål. Men skal du kjøre med 4 stk lambda, eller bare bytte rundt for å måle ved justering?
|
|
|
233
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir gass mot SCC (2017) med nye greier!
|
på: januar 06, 2017, 11:15:37 am
|
Begynt å forberede blokka igjen for montering. La merke til at hull for lager traff dårligere enn jeg kunne huske, tror ikke jeg var oppmerksom nok på dette sist. Tilpasset oljekanaler så de treffer hull på lagrene. Mulig det vil hjelpe på smøringa.. [attachment=1] Måtte slipe mer enn dette på noen, brukte flere typer filer for å "matchporte" oljekanalene med lager. [attachment=2] Ble i hvertfall mye bedre. [attachment=3] [attachment=4]
|
|
|
234
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir gass mot SCC (2017) med nye greier!
|
på: januar 06, 2017, 11:11:18 am
|
Skinne har hatt den nye veiven min sammen med alle roterende deler inne til balansering og gjennomgang. Han oppdaget at DPR hadde slipt den ene veivlageret ved reimhjulet til undermål, så jeg måtte kjøpe to komplette lagersett. Gjengene i hver ende av veiva var heller ikke bra. DPR har ikke svart tross purringer de siste 12 ukene, så jeg vil nok velge en annen leverandør neste gang. Venter nå på siste lagersettet. I mellomtiden har jeg fått gjort litt:
Måtte bytte kamgear, det nye settet hadde heller ikke nok justeringsmuligheter. Måtte slipe i skivene og utvide metallet i motsatt ende. [attachment=1]
Må fylle ut i underkant av 1mm [attachment=2]
Da ble det slik [attachment=3]
Fikk tips om hva jeg skulle gjort med gamle veiva. [attachment=4]
|
|
|
238
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hjelp, jeg overhaler Type 4 motor
|
på: oktober 24, 2016, 10:27:18 am
|
Vil dette passe sammen med varmepottene? Ser det er to størrelser 42 og 45mm. Er det i forhold til hvor mye effekt motoren har? Hvor mange og hvor bør jeg sveise feste for lamdasensor om jeg går for dette? Holder det med en, der alle røra samles? Motorene våre liker litt motstand på eksosen for dreiemoment, så jeg mener det ikke er viktig for deg med buss å gå opp til 45mm. Vet ikke om det passer til varmepotter. EBB skal balansere min veiv og Når det gjelder lambda, får du best kontroll med en i hvert eksosrør, men det som regel bra nok med en montert etter kollektor. Og så sparer du en 7.000,-. Skal du fintune ville jeg heller hatt EGT i hvert eksosrør, men det tror jeg heller ikke du vil ha bruk for. Som regel så kommer du i mål med stille spjeld og dyser likt, og bruke èn felles bredbåndslambda.
|
|
|
|