Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 22
|
213
|
Forum / Problemløseren / Sv: Montering av Eberspächer BN2 i 1302
|
på: desember 18, 2008, 13:27:31 pm
|
Gjort er gjort, og spist er spist Er bare glad du ikke reiv ut mer enn du gjorde jeg. Fant forresten kilden til bensinlukta som kommer sporadisk i brå svinger ved full tank. Ser ut som bensintilførselen til eber'n var litt dårlig blenda, så med full tank pluss litt sentrifugalkraft, så lakk det bittelitt i den. Har nå fått tak i de bitene jeg mangla, så ny er montert - har ikke fått den til å fyre riktig ennå. Den får bensin helt fram til pluggen, så jeg skal prøve med ny plugg. Tar gjerne imot tips om hvor de selger plugger.
|
|
|
217
|
Forum / Problemløseren / Sv: Montering av Eberspächer BN2 i 1302
|
på: desember 14, 2008, 22:29:03 pm
|
Hm ja, men jeg har ikkeno eksosrør overhodet. bare den stussen midt på varmer'n. Men da er det altså sånn at det _skal_ være eksosrør der? Hm, kan flexirør i riktig dim brukes tro? Her er forresten bilde av en varmer tatt fra en 02 - trur jeg mangler det j-forma røret i midten - kan det stemme? Trenger et sånt! Noen?
|
|
|
218
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt
|
på: desember 14, 2008, 22:11:01 pm
|
Da var bobla på hjula igjen, og looking gooood Og så var Holmsen innom med en bensinvarmer vi prøvemonterte. Fikk vifta til å snurre iallfall, men trur jeg mangler litt rør og slanger.
|
|
|
219
|
Forum / Problemløseren / Montering av Eberspächer BN2 i 1302
|
på: desember 14, 2008, 21:12:08 pm
|
Prøvde å montere en BN2 i ettermiddag, har kontroll på både bensin og strøm, men det er et par småting jeg lurer på. På bildet her; hva er hva av den tykke plastslangen og den rørstussen under på eber'n? Og hvor skal de? Jeg tipper at den tykke slangen gir luft inn til brennkammer, og stussen er eksos. Men når jeg setter ebern på plass, så havner ikke stussen i nærheten av hullet i innerskjermen, mangler 2 cm minst. Mangler jeg et rør eller en slange her? Skal plastslangen bare ligge løs under panseret framfor varmeren? Og så er det disse grå papprørene på bildet her, den løse enden og det andre røret som går opp til friskluftdysene. Skal de kobles på eberen på noe vis? Begge ser ut til å sitte fast nedimellom innerskjerm og dørstolpe. Hvor skal disse? And finally; eberen er åpen i enden, ser rett i vifta. Intet gitter. Og det er et plastrør som går til et hull på høyre side av rattstammen, enden av det ses midt på forrige bilde. Det sitter feil på bildet, jeg vet det, det munner opprinnelig ut innafor skjoldet, jeg har bare vridd det 180 grader for å få det ut av veien. Mener at BN2 skal hente luft fra kupeen - mangler jeg rett og slett et j-formet rør mellom enden av eberen og røret fra kupeen?
|
|
|
220
|
Bruktbørsen / Deler selges / 165/80 og 195/80 sommerdekk tilsalgs
|
på: desember 14, 2008, 19:44:57 pm
|
2 stk Hankook 165/80 og 2 stk Federal 195/80. Bra mønster på alle, Hankook'ene er prod. i 2006, Federal'ene vet jeg ikke, men de er myke og fine fortsatt. Pris: bud. Hentes fortrinnsvis i Oslo. Sånn så de ut på bilen:
|
|
|
222
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt
|
på: desember 13, 2008, 18:46:04 pm
|
Trenger ikke ta ut motor for å skifte viftehus. Bare ta av motorluka og alle dens innfestninger og braketter, da blir det plass til å dreie ut viftehus med dynamo Fort gjort det også... takk, men jeg er mer bekymra for å komme til festeboltene. Ser ikke helt hvordan jeg skal få armer og fingre bak der.
|
|
|
224
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt
|
på: desember 13, 2008, 14:36:00 pm
|
Næmmen, skulle du sett, to felger på bilen gitt, og bytta farge har de og?? Hadde bare 2 felger ferdige når bildet ble tatt, men de to siste er nå tatt, kommer fler bilder av hele bilen, og stuket, når jeg får kommet meg i garasjen igjen og montert de på.
|
|
|
226
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Hvilken Eberspächer i 1302? Noen som har en?
|
på: desember 10, 2008, 14:01:04 pm
|
Tenkte å montere Eber i 1302'n, (71-modell) siden det har vært montert der før, og alt ligger klart. Spørsmålet er først og fremst: hvilken type skal jeg ha? Har søkt og lett litt, og det virker som BN2 er det som ble originamontert i 1302. Jeg har 2 hull under dashen; en "varmerist" i plast som sitter på venstre side foran døra, og et avlangt, rundt hull på høyre side av rattstammen. Antar dermed at riktig varmer henter luft fra kupeen. Har mulighet for å få kjøpt en eber fra en latebay - er det sannsynlig at denne kan brukes, eller blir det en annen type? Alt opplegget med slanger, rør og ledninger ligger som sagt klart, så det er isåfall bare varmeren jeg trenger... Er også interessert i å få kjøp en velfungerende varmer som passer - helst på østlandet, og helst kjapt. Tenkte meg på FunRun 3.januar
|
|
|
227
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bensinvarmer
|
på: desember 10, 2008, 13:59:25 pm
|
Hvilken type er dette? Har en 1302 som det har vært varmer i før. Trenger bare komplett varmer, ikke tank. Pris, hvis du er villig til å selge bare varmer?
|
|
|
230
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt
|
på: desember 08, 2008, 23:01:53 pm
|
- og selv om jeg var happy med bakdekka jeg kjøpte fra sildabyen i sommer, så var det ikke _heeeelt_ spot-on med 195/80. Så, da fikk jeg plutselig tak i et par 205/70 istedet - kommer til å bli perfekt. Fikk ikke montert i kveld, siden jeg ble bondefanget inn i et pusse-opp-bremsetromlene-opplegg. Lakken må tørke først. Meeen sånn ser de ut:
|
|
|
231
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt
|
på: desember 08, 2008, 22:57:04 pm
|
... jaggu! Alltid hatt lyst på "Empi" GT-ratt, og plutselig dukka det opp et Flat4 til salgs til en grei pris. Så det måtte jeg jo ha (Hmmm hva er det som ligger i passasjersetet tro? :p)
|
|
|
232
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hebfan's 1302-prosjekt
|
på: desember 08, 2008, 22:50:41 pm
|
Du kom meg i forkjøpet ja Åkei, på tide med en etterlengtet update da. I høst ble det satt inn en litt sprek 1641 kjøpt av nabo'n (98super). Brukte maaaasse tid på det i høst, iom at det var første gangen jeg har gjort no sånt. 2 år gammal Remtec longblokk,Scat c25 kam, doble 40mm Webere, El.tenning/009 fordeler. Og et "Empi style" twin tip eksosanlegg - billigste sort. Men det låter fint. Men jeg fikk da kjørt noen turer før kulda satte inn. Viftehuset som satt på er uten uttak til varme, så det blir kjølig på vinterstid. Kom meg allikevel til og fra EU-kontroll selv om minusgradene allerede hadde vært innom. Bortimot null hull på EU, bare en styredemper som måtte byttes og lysbilde som måtte justeres. Funderer på å bygge om til varme, siden jeg har bra varmepotter liggende. Men motor må ut for å bytte viftehus, og det kommer garantert til å balle på seg med detaljering og lakk og greier, så det vil ta litt tid... Vi får se. Skulle helst ha vært klar til Funrun, men det spørs... Bilder av hissigproppen:
|
|
|
234
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: desember 08, 2008, 11:06:13 am
|
resultatet så langt er over all forventning!!
i morgen skel jeg hende resten av delene, og en flaske med polish, han anbefalte å legge på et lag med voks med en gang for å beskytte best mulig
Øh? Anbefales det ikke generelt å vente 3 mndr før første polering da - for å sikre at lakken får "puste ut" alle rester av løsningsmidler og gjennomherde? Eller er det skjedd noe med tørkeprosessen og "ovner" jeg ikke har fått med meg?
|
|
|
|