juni 01, 2024, 06:09:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 64
241  Forum / Resto-look / Sv: Hvor lav er din? på: mai 06, 2010, 10:57:25 am
Jeg holder på å lage et "usynelig" skjold under frontspissen på bobla mi av 3 mm rustfritt. Ene og alene for å prøve å bevare den orginale plata litt. Fronten subber på nesten 80% av alle de 47 fartsdumpene rundt der jeg bor. En annen klassikker er når jeg og en pasasjer kjører over litt dype hjulspor i veien og jeg glemmer å legge meg "riktig". Plate falsen under det nederste røret i forstilling (laveste punkt på rammehodet) lager en syk skrammlelyd når man får subbet denne hardt og lenge langs bakken! Gir trolig meg den samme følelsen som når drag-gutta skyter nedover stripa.
242  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Fenderskirts - hva mener vi om dem? på: mai 06, 2010, 10:50:08 am
...og nå også vulgær.......
243  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Thoresen`s 56 Oval ragtop på: mai 06, 2010, 10:39:06 am
Hopp over senkespindler... bortkastede penger, da blir den for myk og ubrukelig.

Kan jo kompanseres med stivere dempere eller coilovers.

Kompensere ett feilkjøp med to nye?

Nei. Fullbyrde et godt kjøp med bedre dempere for bedre kjøreegenskaper. Totalt to gode kjøp som til sammen gir tilfredstillende resultater. Og ja, jeg har testet ut senkespindler og høydejusterbare coiloverdempere på en standardbredde forstilling med justering. Senk bilen litt for mye, å skru den opp til ønsket høyde på demperene. Da snakker vi!
244  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Fenderskirts - hva mener vi om dem? på: mai 06, 2010, 10:27:58 am
Fender skirt's suger svetten av en død manns baller, en høyst personlig mening.


Brutalt Glad
245  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Notch på autodb.. på: mai 06, 2010, 08:46:59 am
Dårlige bilder. Denne tror jeg det har vært reportasje om i et eller annet norsk eller svensk blad for 15-20 år siden........ Ser jo ut til å ha holdt seg greit.
246  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Fenderskirts - hva mener vi om dem? på: mai 06, 2010, 08:26:09 am
Et utgangspunkt må være at de i det minste passer.....

247  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Thoresen`s 56 Oval ragtop på: mai 06, 2010, 07:58:51 am
Legg merke til anleggsflaten på spaceren... det er bare fem feite skiver i en ring... det behøver ikke være mer Blunker

Uanset vil det nok forenkle mye å sette pinnebolter i trommelen og benytte muttere Blunker
248  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Thoresen`s 56 Oval ragtop på: mai 06, 2010, 07:51:10 am
Sitat
Var senkepøbel men tok til fornuft

Hvem har lurt deg til å tro at det er fornuftig å senke mye?
249  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tommy`s Deuces Wild 2 på: mai 06, 2010, 07:49:59 am
Nice.
250  Forum / Resto-look / Sv: post din resto-looker på: mai 06, 2010, 05:50:06 am
Nope! Finnes bare disse få bilene i norge.... Gliser
251  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Thoresen`s 56 Oval ragtop på: mai 06, 2010, 05:44:19 am
Hopp over senkespindler... bortkastede penger, da blir den for myk og ubrukelig.

Kan jo kompanseres med stivere dempere eller coilovers.
252  Forum / Problemløseren / Sv: Henger litt olje under blokk ved oljepumpedeksel... på: mai 05, 2010, 20:54:05 pm
Hva med å skru av å bytte ut pakningene med wurth sin bunnpannepakning på boks? Bra og tette saker! Kan jo også være at det lekker ut rundt en av skruene i lokket?
253  Forum / Resto-look / Sv: Hvor lav er din? på: mai 05, 2010, 20:47:20 pm
lav nok..!

Luft er juks med mindre alle belgene er pungtert Blunker
254  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Thoresen`s 56 Oval ragtop på: mai 05, 2010, 18:32:42 pm
Senkespindler er kjekke greier. Du får lavere bil, fjæring og hjula lengere bakover i hjulbuen.
255  Forum / Resto-look / Sv: Så höy den egentlig er.. på: mai 05, 2010, 18:28:12 pm
Justert og tilrettelagt for å kjøres med kun en person Blunker


256  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Oval 1956, bunn og karosseri. på: mai 05, 2010, 12:09:57 pm
Sorry.
Jeg skulle svart deg igår, men det glapp!
Bilen er desverre for bra til det jeg tenkte den kansje kunne brukes til....... Derfor leter jeg videre...
257  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 1958 modell boble på finn... på: mai 05, 2010, 12:08:22 pm
Begyner å forstå at jeg ikke er så oppdatert som jeg liker å tro Blunker
258  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ekeberg 8. mai på: mai 05, 2010, 09:50:28 am
Du har vel ikke noen pattinerte gitter for liggende frontlykter?
259  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Thoresen`s 56 Oval ragtop på: mai 05, 2010, 09:46:42 am
For du har vel allerede lange aksler på girkassa?
260  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Bilder fra VW til Tusen 1995 - Tyrigrava Kro - for "15 år siden" på: mai 05, 2010, 09:37:53 am
Lurer bare på om det noengang har vært på moten å senke mere bak.....

Svaret er JA, og grunnen var at det gikk ann...

Huff..... Håper aldri BALL genser, steinvaska olabukser og hvite mokasiner med 10 øring i fronten for alvor slår igjenom på nytt.
261  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Bilder fra VW til Tusen 1995 - Tyrigrava Kro - for "15 år siden" på: mai 05, 2010, 09:29:04 am


Forøvrig har jo denne det samme "leadslead" stuket..... Og det er vist en Cal-looker.....
262  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Bilder fra VW til Tusen 1995 - Tyrigrava Kro - for "15 år siden" på: mai 05, 2010, 09:27:00 am
Sitat
Men det kjenner vel du til som har mer smalet forstilling en hva som ser bra ut, bare fordi at du kan

Jepp Blunker

Lurer bare på om det noengang har vært på moten å senke mere bak..... For høyden foran på disse bilene er jo ikke feil, men hvorfor da ikke jekke opp enden litt for harmoniens skyld?
263  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboys cal-look "oval" (konebilen).... på: mai 05, 2010, 09:24:24 am
....kan også ta deler fra skogsvrak..... Det viktigste er å ha et utgangspunkt så vi slipper å bygge opp hele karoseriet av reprodeler med variabel kvalitet....
264  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Bilder fra VW til Tusen 1995 - Tyrigrava Kro - for "15 år siden" på: mai 05, 2010, 09:13:20 am
Har noen bilder lgjen av premierte biler  i 1995. Denne her omtalt litt tidligere i tråden.

Bilde 44 (Nå er denne i Ålesund?)


Morsomt å se disse bildene. De fleste av de som er bygget i såkalt 90-talls cal-look stil har et morsomt stuk. Grisesenk bak og litt for høye foran. Hvorfor ikke bare senke mere foran eller heise litt bak? De må da ha hatt øyne på denne tiden også? Eller var kansje dette før senkespindlene og korte forstillinger begynte å florere?
265  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboys cal-look "oval" (konebilen).... på: mai 05, 2010, 09:01:13 am
Er det noen som sitter på en front til en sen oval eller opp til en 60 modell? Må ha nesten allt frem til A-stolpen....... Så trenger jeg ALLT fra lufterillene under bakruta og ut til enden av bilen Blunker Platemannen maser stadig om deler Blunker
266  Forum / Problemløseren / Sv: T2 bay: Bensin blir stjålet...noen ideer? på: mai 05, 2010, 08:50:47 am
Denne "alarmen" er tilgjengelig i Sør Afrika;



Mvh
BB

Fantastisk! Ser meget effektiv ut også.
267  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hot Owl's neste produkt gikk gjennom ildprøven i natt.... nå med video på: mai 04, 2010, 22:00:45 pm
Pokker.....
268  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboys cal-look "oval" (konebilen).... på: mai 04, 2010, 21:59:48 pm
Det går sakte fremover, men det ser jommen ut som at det går bakover i rekordfart!







Restene av mitt 57 "bigwindow" chassi er her sandblåst og grundet..... nye gulvplater ligger klare og venter på arbeidslyst Blunker
269  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Thoresen`s 56 Oval ragtop på: mai 04, 2010, 20:48:45 pm
Spiser nok lager ja, men det er jo også avhengig av hvor mye bilen er senket bak. Mye camber og felger som bygger mye ut spiser lager. Er redd dette da ville blitt et lite etegilde Gliser
270  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hot Owl's neste produkt gikk gjennom ildprøven i natt.... nå med video på: mai 04, 2010, 20:44:28 pm
Løsningen MÅ være at snekka følger bærearmene på et vis. For det er jo nettop svingebevegelsen som gjør staget for kort ved fjæring.

Nå begynte jeg plutselig å se for meg ei styresnekke som ikke er festet på konvensjonelt vis i røret, men som er festet på en slags opplagring/ aksel ( i bilens lengeretning ) som gjør at den kan "tippe" fra side til side..... Nærmer jeg meg? Da vil jo efekten av "for kort" stag ved fjæring bli dramatisk mindre fordi snekka tipper/ pendler opp i den siden som fjærer opp og da motsatt på andre siden......
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 64
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!