Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 64
|
241
|
Forum / Resto-look / Sv: Hvor lav er din?
|
på: mai 06, 2010, 10:57:25 am
|
Jeg holder på å lage et "usynelig" skjold under frontspissen på bobla mi av 3 mm rustfritt. Ene og alene for å prøve å bevare den orginale plata litt. Fronten subber på nesten 80% av alle de 47 fartsdumpene rundt der jeg bor. En annen klassikker er når jeg og en pasasjer kjører over litt dype hjulspor i veien og jeg glemmer å legge meg "riktig". Plate falsen under det nederste røret i forstilling (laveste punkt på rammehodet) lager en syk skrammlelyd når man får subbet denne hardt og lenge langs bakken! Gir trolig meg den samme følelsen som når drag-gutta skyter nedover stripa.
|
|
|
243
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Thoresen`s 56 Oval ragtop
|
på: mai 06, 2010, 10:39:06 am
|
Hopp over senkespindler... bortkastede penger, da blir den for myk og ubrukelig.
Kan jo kompanseres med stivere dempere eller coilovers. Kompensere ett feilkjøp med to nye? Nei. Fullbyrde et godt kjøp med bedre dempere for bedre kjøreegenskaper. Totalt to gode kjøp som til sammen gir tilfredstillende resultater. Og ja, jeg har testet ut senkespindler og høydejusterbare coiloverdempere på en standardbredde forstilling med justering. Senk bilen litt for mye, å skru den opp til ønsket høyde på demperene. Da snakker vi!
|
|
|
247
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Thoresen`s 56 Oval ragtop
|
på: mai 06, 2010, 07:58:51 am
|
Legg merke til anleggsflaten på spaceren... det er bare fem feite skiver i en ring... det behøver ikke være mer Uanset vil det nok forenkle mye å sette pinnebolter i trommelen og benytte muttere
|
|
|
264
|
Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Bilder fra VW til Tusen 1995 - Tyrigrava Kro - for "15 år siden"
|
på: mai 05, 2010, 09:13:20 am
|
Har noen bilder lgjen av premierte biler i 1995. Denne her omtalt litt tidligere i tråden.
Bilde 44 (Nå er denne i Ålesund?)
Morsomt å se disse bildene. De fleste av de som er bygget i såkalt 90-talls cal-look stil har et morsomt stuk. Grisesenk bak og litt for høye foran. Hvorfor ikke bare senke mere foran eller heise litt bak? De må da ha hatt øyne på denne tiden også? Eller var kansje dette før senkespindlene og korte forstillinger begynte å florere?
|
|
|
265
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboys cal-look "oval" (konebilen)....
|
på: mai 05, 2010, 09:01:13 am
|
Er det noen som sitter på en front til en sen oval eller opp til en 60 modell? Må ha nesten allt frem til A-stolpen....... Så trenger jeg ALLT fra lufterillene under bakruta og ut til enden av bilen Platemannen maser stadig om deler
|
|
|
269
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Thoresen`s 56 Oval ragtop
|
på: mai 04, 2010, 20:48:45 pm
|
Spiser nok lager ja, men det er jo også avhengig av hvor mye bilen er senket bak. Mye camber og felger som bygger mye ut spiser lager. Er redd dette da ville blitt et lite etegilde
|
|
|
270
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hot Owl's neste produkt gikk gjennom ildprøven i natt.... nå med video
|
på: mai 04, 2010, 20:44:28 pm
|
Løsningen MÅ være at snekka følger bærearmene på et vis. For det er jo nettop svingebevegelsen som gjør staget for kort ved fjæring.
Nå begynte jeg plutselig å se for meg ei styresnekke som ikke er festet på konvensjonelt vis i røret, men som er festet på en slags opplagring/ aksel ( i bilens lengeretning ) som gjør at den kan "tippe" fra side til side..... Nærmer jeg meg? Da vil jo efekten av "for kort" stag ved fjæring bli dramatisk mindre fordi snekka tipper/ pendler opp i den siden som fjærer opp og da motsatt på andre siden......
|
|
|
|