november 01, 2024, 01:56:30 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 225
271  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC (2016) på grunn av metalldeler i oljen på: august 31, 2016, 16:24:55 pm
Hvilken sylinder var det rådelager var gått?
Sylinder 1, men sylinder 3 hadde også merker.  Begge får olje fra svinghjulslageret, som hadde rotert nok til å nesten stenge smøringen.
Skinne snakket om at jeg burde kikke på at rådene fikk nok olje gjennom store nok deler av veivens rotasjonsvinkel, at det er spor i lager som sørger for smøring også når ikke veiva "liner opp" i forhold til oljehull i blokk og lager.
Så jeg skal kikke på det også.
272  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC (2016) på grunn av metalldeler i oljen på: august 31, 2016, 16:18:14 pm
husker du vi snakket om spacer mellom motor og kasse? Jeg ville sjekket om du har hatt skikkelig frigang på clutch. Ligger kassa og dytter veiva inn blir lagrene varme med en gang.
Så lenge du kjenner samme endeslark når motor er skikkelig montert, og du har vandring på clutcharm tror jeg ikke det er så ille. Målte veldig mye også, og mener det skal gå bra. For sikkerhets skyld sliper jeg av et par millimeter av "splines-huset" på selve clutchlamellen neste gang.
273  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC (2016) på grunn av metalldeler i oljen på: august 31, 2016, 08:12:39 am
Det er aldri moro å få presentert potensielle dårlige nyheter. Blunker

Men for å sitere et argument fra en motorbygger jeg snakket med i går kveld:
"Om det ikke holder med 0,5mm, holder det ikke med 0,25mm heller..."
(Kom fra DPR med 0,010" underdimensjon på 2")

Vi snakket om dette med endeklaring, og tror gjerne det kan være medvirkende årsak.
Jeg satte 0,15mm, Skinne anbefalte noe mer pga Stage4 og at det skulle være plass til nok oljefilm for at det ikke skulle gå varmt.
Men jeg hadde issues med "endplay" og var fornøyd med "fabrikkstandard", så jeg ga meg på 0,15.

Shimsene bærer tydelig preg av slitasje, trykkplate, svinghjul og lamell har vært @#7* varmt, thrustelageret har begynt å følge med veiva rundt.

Vi har en motor til i DKL som skal åpnes straks "lillebroren til min Gliser", mulig den har liknende issue. Tror klaringen ble satt til 0,18 om jeg ikke husker feil.

Tror jeg kjører på med bortimot 0,30 klaring på endeslark neste gang.

Endeslark vises i slutten her:
https://www.facebook.com/turboroadster/videos/915164825226462/
274  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC (2016) på grunn av metalldeler i oljen på: august 30, 2016, 08:03:27 am
Noen andre som har synspunkter på dette? Om veiva blir for svak etter sliping?
275  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hjelp, jeg overhaler Type 4 motor på: august 30, 2016, 07:55:29 am
Her får du fikset topper, veiv og rengjort blokka: http://www.gulesider.no/f/nilsen-motor-as:84205441
Jeg har deler inne hos dem nå for maskinering. DKL har brukt dem mye. Ikke verdens raskeste, men greie priser og godt arbeid.
276  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC (2016) på grunn av metalldeler i oljen på: august 29, 2016, 15:41:35 pm
Jepp.

Motor shop`en vår målte 0,04mm kast på veiva, så de sliper den ned til 0,25 for å få dette vekk.
De sliper også journalen ned til neste Chevrolet dim, og kontrollerer selve råden, om den er rund, i morgen.

Alt i alt en grei start på uka tenker jeg  Glad

Fascinerende å se når de sliper journaler synes jeg..
(Ikke min, bare sånn generelt..)
277  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC på grunn av metalldeler i oljen på: august 29, 2016, 11:18:51 am
Det er sprekken som han beskriver i teksten

Lagerskåla til samme lager (i blokka) har en liten sprekk ytterst.
Ja, men vi har bare snakket ut i fra et bilde, har ikke sjekket det nøye i blokka enda. Kan også være olje/pakningsstoff etc. Har det travelt på jobb denne uka, må etterforske litt mer neste uke.
Kjørte piperenser gjennom alle oljekanaler i veiv, fant ikke noe feil.
278  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC på grunn av metalldeler i oljen på: august 29, 2016, 10:03:58 am
OK her er status pr nå:
Blokk og veiv har standard dim T4 lager alle hoved.
Journalene har 2" Chevy 0.010".
Styrepinnen til lageret nærmest svinghjul er revet med ca 4mm, så hullet må repareres, eller lage et nytt ved siden av.
Lagerskåla til samme lager (i blokka) har en liten sprekk ytterst.
DPR veiv og Pauter journaler er på motorverksted nå, første melding var: "Kast det." Når jeg fortalte lit mer om alt som er tilpasset til dette og pris, lovte de å kikke mer i dag.

Har og fått tips om maskinering av blokk med stålforinger og Chrylser lager, men jeg ble skremt av leveringstiden: "Kan ta det i vinter".
Jeg så at alle hovedlager og alle journal/råde-lager bærer preg av at noe er feil. Ser ut som både lite olje og fremmedpartikler. Stygge riper, og varmt.

Har nå kjøpt 26mm pumpe, monterer også termostatstyrt oljekjøler(e) rett under vingen som kjører oljen utenom kjøler når motoren er kald.
Vil også finne en bedre plassering av oljetrykksmåler for å finne mest mulig rett oljetrykk.

Til slutt vil jeg "time" monteringen av blokka til en periode det ikke slipes og sandblåses i den åpne båsen 3m bortenfor, selv om jeg egentlig ikke tror det er årsaken.
279  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hjelp, jeg overhaler Type 4 motor på: august 29, 2016, 09:47:29 am
Heisan! Flott du lagde en motortråd  Glad
Sånn som kammen ser ut, trenger du nye løftere og Glad
280  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: august 29, 2016, 09:41:22 am
Jeg har JayCee rør, og de hadde ikke nok klaring til mine double tapered stenger fra Skinne med 1,4 Pauter.
Men var greit å se på slitasjen at de roterte fint  Glad

Har nå bestilt CSP sine "JPM style".
281  Forum / Problemløseren / Sv: "Slakk i hjullager" med helt nye lagere?! på: august 24, 2016, 08:20:25 am
Jeg byttet og nå på turboroadster. Hadde tidligere samme problem med at jeg komprimerte spaceren i mellom lagrene.
Har byttet til chromolly denne gang. Og jo, det er slark på begge bakhjulene. Men ikke mye. Har aldri fått anmerkning på PKK.
282  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: "Back in Brown - 56 oval with Oxy power" på: august 24, 2016, 08:07:12 am
Det er rett og slett imponerende!
283  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: E85 SCC på: august 22, 2016, 09:59:08 am
Hvis du ikke ønsker billigste variant fra Sverige så kan du ringe Kvål Auto og bli enige med de hvor mange liter du vil ha så kan vi ta med for deg.
Vet de er ganske rimelige i hvert fall. 6000,- for 208l fat synes jeg å huske, men de selger mindre kvantum og.
Jalokey eller Jan Olav kan kanskje bekrefte
Jeg kjøpte 208liter for kr 6.039,- rett før SCC. Dette er e85r 105 oktan. De har også e98r.
284  Forum / Hva skjer? / Sv: HØRT om SCC 2017! på: august 22, 2016, 09:52:07 am
At snekkermestern skal gjøre et nytt forsøk å få kjørt med sitt 500hk badekar med tretak.
285  Forum / Hva skjer? / Sv: Hørt om SCC2016?? på: august 22, 2016, 09:46:32 am
At new home Gliser Glad og mange takk til Jan Olav og jeg håpe, alt blir bra med Roadster !!!
Takk takk, og takk for turen hjem i natt. Fint du er fornøyd med Flakey Jake  Glad
Det var en fantastisk helg, ting jeg vil huske lenge foruten all racing, biler og det sosiale, er når jeg prøvde å jage samferdselsministeren ut av depot fordi han gikk i veien når vi skulle få bilen til Trond klar  Osteaktig
..Og hvordan den lange gangen på hotellet natt til lørdag fikk meg til å føle meg som en kule i en ping ball maskin  Øyerulling Men formen var fin hele helga, gleder meg til å stille godt forberedt med bil neste år.
Takk til alle!
286  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC på grunn av metalldeler i oljen på: august 16, 2016, 08:13:16 am
Ser av den gamle bestillingen min at det er 2" Chevy. Husker vi målte 0,25 type4 alle hovedlager.
Skikkelig synd dette Jan Olav!

Var veiven slipt 0.25 undermål på bæringene? litt rart siden denne er sveist opp på alle banene.

Håper du får denne sammen igjen uten for mye panting av flasker.
Ja, mener det var det vi fant ut.. Mulig jeg husker feil. Har ikke notert det i boka mi. Men leverer alt til et motorverksted her, de får måle fikse og bestille rette lager med klaringer.
287  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC - Racere /depotkonger (!) på: august 16, 2016, 08:08:17 am
Liste over hvem som skal kjøre og hvem som har billett:


Erlend             - Har kjøpt depotplass. Gamle-motoren til Trond, eller ca. lik bil som ifjor.
Reiel.              - Har kjøpt depotplass. Har ingen bil   Gliser
Trond Dahl      - Har kjøpt depotplass. Satser på ny europarekord.    Kult
Jens-Kristian   - Har kjøpt depotplass. Har iallefall lakket bakskjermene. Satser på bedre ET med nytt 3.gir
Berger            - Har kjøpt depotplass. 10's baby!
H-mek            - Har kjøpt depotplass. Fra tribunefyll til stripa!
PWolf             - Har kjøpt depotplass. Strekker seg etter 14sek
Formula Vee   - Har kjøpt depotplass. Skal prøve å iallefall få 60fot tid iår.
Joakim           - Har kjøpt depotplass. Skal ned på 14-tallet.
SOA               - Har kjøpt depotplass. Ny bil, nye muligheter.
Stormtroopers - Har kjøpt 3 depotplasser. Hvor mange stiller de på stripa?
Böker             - Har kjøpt depotplass. Holder på å fikse bil. Will he make it?!  Kult
Leirpoll           - Har kjøpt depotplass. Går bussen noe bedre i år??
Alex               - Har kjøpt depotplass. Ny TB, nye muligheter! Ny PB?
Richie Webb    - Har kjøpt depotplass. Europas eneste 7sek! Denne gang på SCC??


Formula Vee klarer ikke å slå sin egen rekord i år. Kommer sterkt tilbake neste år, blir hjelpecrew for resten av DKL racere denne helgen :-)
288  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC på grunn av metalldeler i oljen på: august 15, 2016, 12:51:02 pm
Ser av den gamle bestillingen min at det er 2" Chevy. Husker vi målte 0,25 type4 alle hovedlager.
Bør jeg bestille nye 10mm pinnebolter? Jeg strekte dem jo ganske bra sist.. Dro til med rundt 7kg..  Sjokkert
Takk for tips Berger, skal sjekke det og. Kjøpte et sett piperensere sist til å sjekke disse kanalene, men den posen er fremdeles uåpnet..
289  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC på grunn av metalldeler i oljen på: august 15, 2016, 12:46:30 pm
Har lagt inn bestilling fra Hot Shop og Unneberg i dag, så når jeg får delene derfra kan jeg plukke av svinghjulet og levere veiv og råder til kontroll/rep, og blokk til rengjøring.
Er delene skrot, må jeg finne og pante ca 10.000 tomflasker. Kan delene brukes på ny, holder det gjerne med 2000 tomflasker.
290  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC på grunn av metalldeler i oljen på: august 15, 2016, 12:28:27 pm
Bruker HP1, 30mm GB pumpe med CSP 5 bar lokk. Todelte rør ja.
Oljetrykksmåler viser 6 bar ved oppstart og ca 1 bar ved tomgang på varmmotor.
Driven break-in-oil ble brukt til kammen, Driven mineral til stempelfjærer. Filterbytte mellom hver gang.

Jeg gjorde den feilen at jeg belastet motoren når den var kald, fordi jeg måtte starte den på kvelden i et boligfelt og prøve å flytte den raskt opp en bratt bakke.
Valgte å ta bakkestart i 3.gir (Trodde det var første) før jeg til slutt fant 1.gir og gikk sidelengs opp bakken før jeg fikk sluppet gassen.  Gråter
Når jeg da hadde kjørt 50m til, hørte jeg "skranglelyden"...  Tvilende

Så jeg håper på en måte at det var min feil, men jeg hadde mye metall shimmer i oljen før dette skjedde...
Så kan ha vært noe i oljepassasjen eller trangt lager. Jeg tror ikke jeg tok plastigauge på alle Pauter rådene, tok bare en stikkprøve på cyl 2 (Den er nærmest) og tok som en selvfølge at de var like..
291  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC på grunn av metalldeler i oljen på: august 15, 2016, 11:09:02 am
Jeg grubler på en liten ting..:
Jeg fikk støtstenger av Skinne, disse konte. (Tapered)
Og jeg brukte JayCee støtstangrør.
(Valgte det beste jeg fikk tak i.)

Når vi dro ut støtstengene, la vi merke til at samtlige hadde et ca. 1mm dypt spor på den tykkeste delen.
Dette gikk rundt hele stanga, og så nesten dreid ut. Vi mistenker at den har kneget borti den innvendige skjøten på røret når den har rotert.

Kan det metallshimmeret som jeg så i olja etter innkjøring av kam komme herfra?
Og kan dette fine støvet ha gått gjennom filteret og lagt seg i lagerbanene?
292  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC på grunn av metalldeler i oljen på: august 13, 2016, 20:57:34 pm
Jeg leverer alt inn til et lokalt verksted som DKL har benyttet før til å måle, vurdere og se om det finnes lager som passer.
Hvis ikke, bestiller jeg nytt. Ingen problem overhodet.
293  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC på grunn av metalldeler i oljen på: august 13, 2016, 08:37:11 am
Husker ikke annet en DPR med alle type 4 lagre, wedgemate tysk svinghjul, Pauter 5.6 journaler.
294  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC på grunn av metalldeler i oljen på: august 13, 2016, 01:25:47 am
Da måtte vi rett og slett kaste inn håndkle.
Er jeg heldig trenger jeg kun å slipe veiv, kjøpe ny journal, oljepumpe, lagre og sette sammen igjen.
Er jeg uheldig trenger jeg ny veiv og journaler samt kamdrev i tillegg.
295  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC på grunn av metalldeler i oljen på: august 12, 2016, 16:52:46 pm
Det er helt sant. Hadde egentlig gitt opp, men har noen som er med og hjelper på mange nivå..
Så målet i natt er å finne ut om det er grunn til å gi opp eller ikke  Osteaktig
296  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC på grunn av metalldeler i oljen på: august 12, 2016, 16:20:26 pm
Send mig en melding hvis vi har noget der kan hjælpe  Blunker
Når du legger deg i kveld, legg telefonen og butikknøkkelen klar på nattbordet ditt, og send meg telefonnummeret ditt på 92600449 så er du grei.  Glad
297  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC på grunn av metalldeler i oljen på: august 12, 2016, 13:06:20 pm
jepp  Glad
298  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC på grunn av metalldeler i oljen på: august 12, 2016, 12:54:14 pm
Og er det ikke sånn at før olje går inn i veiv og andre lagre, må den passere oljefilteret? Er dette fint nok?
Men regner med at tennene på oljepumpa "har hatt en dårlig dag på jobben". Det skal jo gomles gjennom der før det havner i filteret..
299  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC på grunn av metalldeler i oljen på: august 12, 2016, 12:50:30 pm
Joda, jeg kommer nok til å surre rundt i depot. Det er alltid lærerikt og interessant å se hva andre har gjort. Og bra stemning.
300  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi gir opp SCC på grunn av metalldeler i oljen på: august 12, 2016, 12:29:08 pm
Takk
Surrer og litt i bakhodet at jeg har en turnkey turbomotor i hjørnet.. den jeg brukte i fjor.. hadde tenkt å bygge den om til EFI i vinter og beholde originaleffekten som bilen er godkjent med.

Men vil ikke flytte fokus nå. Pri 1 er finne feil, reparere og ta det derfra. SCC 2017 kan bli like bra som 2016.

Takk dansken, ser jeg kan hente noen deler på posten allerede i dag som nylig ble bestilt.  Glad
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 225
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!