Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 92
|
36
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster kommer snart med MINST 500hk
|
på: mai 30, 2015, 01:36:55 am
|
Jeg har midtre feste, men kjørte uten midtre i fire år. Kun stumt bak og foran. Aldri sprukket noe nesekon... Alt fra 160-350hk og mange rivstarter. Både med og uten hjulhopp:-)
Har noen faktisk røket et? Eller er vi bare redde for å gjøre det?
Trond, grunnen til at du ikke har hatt problemet er nettopp at du bare har hatt to festepunkter. Prøv å knekke ei vedfjøl med bare to hender. Vanskelig? Helt til du tilfører et skikkelig knespark i midten.
|
|
|
41
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Innfestning av girkasse T1
|
på: mai 10, 2015, 21:48:11 pm
|
Pointet er å stive av bakkant av motor mot noe annet enn rammegaflene.
Jeg bruker midmount og Bugpack triangelstag og merker ikke noe særlig flexing (har stumme girkassefester)
Tipper man kommer langt med gule girkassefester, gummi midmount og berg stag bak.
Det tror jeg du har rett i.
|
|
|
44
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor handle Aeroquip fittings?
|
på: januar 30, 2015, 02:24:25 am
|
Ok. Da stikker jeg innom og titter der en dag. Ellers så jeg at CSP også fører aeroquip.
Henning
Har du hengt deg opp i at det må være Aeroquip? Det finnes utrolig mange leverandører og felles for dem alle er at dem er dyre og "dårlige". Det være seg Torshov, Aeroquip, Fragola, Summit, Aeromotive, Earls osv. Skal du ha noe som virkelig er kvalitet og som har samme diameter som slangen igjennom fittingen så skal du se på et merke som heter Speedflow. Med andre ord, hvis funksjon ikke er så viktig så er det ett fett hvor du kjøper slike fittings. De er sannsynligvis laget i China og i Sverige alle sammen. Speedflow: Andre: Mvh BB Det er ikke helt tilfeldig at CSP bare selger Aeroquip i følge Peter.
|
|
|
45
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dempere bak på Harry Von Kaaten
|
på: desember 03, 2014, 15:06:35 pm
|
Hei. Etter en grei sesong med Harry Von Kaaten på stripa er det tid for noen oppgraderinger. Ser nå at ting "sitter" som det skal bak i rompa på Harry, men etter et par bra striper på SCC i år ser jeg at stag og "bleie" under motor tar i bakken ved start.. Tror dette kommer av for slakke dempere og vurderer å bytte til noe nytt. Og her kommer spørsmålet opp, hva bør jeg bruke bak på min bil? Har i dag KYB GR2.. Kjør debatt Ingen debatt men jeg kjøper ikke at det skyldes slakke dempere Du burde ha stivere torsjoner og dempere som klarer å kontrollere returen. Begynn med 28mm. Selv kjører jeg med 30mm og dempere som jeg kan justere tur og retur på. 1.42 best 60ft på Tierp med MH DOT dekk. Mvh BB Se her ja, Dette var litt av tanken å få tips. Er gamle dempere og orginale slappe "staver", så du er nok inne på noe her Det var samme sak på min bil før jeg byttet staver Finn-Erik.
|
|
|
49
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: kep kennedy stage 2 og 3 trykkplate selges
|
på: oktober 01, 2014, 13:02:53 pm
|
Min stage 2 med kuschlock klarer akkurat 270nm. Slurer jeg litt i starten, klarer den ikke å koble helt sammen på maks nm (ca 3800rpm) Jeg sier "pass" til stage 3 for mitt bruk.
Da har du enten for dårlig disk eller skjev trykkplate. Det siste er vanligere enn mange tror.
|
|
|
52
|
Forum / Cal-look / Sv: Definisjon på Cal-Look?
|
på: september 27, 2014, 10:46:00 am
|
Bilen til Kirsten.....for meg er den egentlig VW verdenes definisjon på en "Street Rod"....rett og slett.... sett den ved siden av hvilkensomhelst '32 Coupe (med glassfiberkarosseri og blank lakk og blanke hjul og fullt av AutoMeter og ONLY nye deler bought off the shelf at any store).............og det er praktisk talt ingen forskjell på de to bilene....eierens alder og hestekreftene og bruken er eksakt lik....spør du meg.
Det er stoooor forskjell på en "Street Rod" og en ekte Hot Rod...... Like stor forskjell som det er på en "Street Cal Look" og en ekte Cal Loooker.....
My 2 C.
X2. Bilen er fullstendig uten attitude. Rett og slett bare en DKP bil det går 13 av på dusinet. "Boyd Coddington´s" svar på cal-look. Masse unødvendige mods og ingen stil overhodet.
|
|
|
|