Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3
|
31
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1641 cc motor til salgs
|
på: juni 13, 2014, 16:46:11 pm
|
Hei. Denne er identisk med boblemotoren bortsett fra at den ikke har rør til peilepinne men der fås det kjøpt en overgang slik at man kan bruke peilepinnen til bobla. Mvh Tor Helge
|
|
|
33
|
Bruktbørsen / Deler selges / 1641 cc motor til salgs
|
på: juni 10, 2014, 21:42:49 pm
|
Hei Selger motoren og girkassen som satt i varianten da jeg har kjøpt ny 1968cc og ny prostreet freeway flyer kasse. Motoren har nytt 1641 sylinderkit og er i meget god stand. Selges 5000,- eller hbo for motoren. Gi bud på girkassen. Se finnkode 49163847 for bilder.
|
|
|
38
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Motorblokk ønskes kjøpt.
|
på: januar 02, 2014, 11:11:51 am
|
Hei og godt nyttår! Ønsker å kjøpe motorblokk som skal brukes til type 3 Variant .Må være et godt utgangspunkt for å bygge en lettere oppgradert motor. Gjerne AS 41. Alt av interesse.
|
|
|
40
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Godkjenning av større motor i Variant
|
på: desember 20, 2013, 23:02:01 pm
|
Heisan! Tenkte jeg skulle oppdatere litt her. Jeg fikk tak i en kopi av et brev som Møller skrev i 1996 der de sier at effekt opp til 95 HK burde gå greit, så jeg sendte en søknad til SVV og i går fikk jeg svar.. De kan godkjenne dette under forutsetning at jeg kan dokumentere hvor mye effekt den nye motoren har. Skulle være en grei sak å få kjørt i benk. Ja da blir det å bruke jula til å bestemme seg for om det blir motor fra CPR eller Powerhaus eller kanskje Gemvw?. ( noen som har noen synspunkter her? ) God Jul!
|
|
|
50
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Godkjenning av større motor i Variant
|
på: november 15, 2013, 20:10:49 pm
|
Har vært i kontakt med den lokale trafikkstasjonen der de sier at det enkleste er å prøve å få en dokumentasjon fra importør om hva som kan godkjennes så jeg har skrevet mail til teknisk sjef hos møller for å høre om de har noe a la det som de engang skrev om bobla men har ikke fått noe svar enda... Vi får se.
Synes jo egentlig det er litt rart at det ikke er noen på forumet som har original type 3 som er godkjent med større motoreffekt.
|
|
|
54
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Godkjenning av større motor i Variant
|
på: november 09, 2013, 09:56:05 am
|
Ja det var jo kanskje det jeg håpte på at noen andre hadde fått godkjent noe slik at jeg kunne få en kopi.
Hvis det er slik at man får godkjent 136 hk er dette noe BT har noe oversikt over slik at man kan spørre på den lokale trafikkstasjonen?
Har egentlig ikke lyst å spørre de om noe som helst før jeg får greie på om dette kan la seg gjøre relativt greit.
Kanskje jeg bare setter inn og lar det være stille.. men har egentlig ikke lyst til det.
BP 73 måtte du montere skiver bak for å få godkjent T4 motoren eller var det noe du hadde gjort før du søkte om godkjenning? Er det bare slagvolumet som står i vognkort eller er det også maks antall HK ?
|
|
|
56
|
Forum / Snikk-snakk / Godkjenning av større motor i Variant
|
på: november 06, 2013, 21:27:23 pm
|
Hei Jeg har planer om å kjøpe ny motor med større effekt til min Variant 72 modell. Jeg tenker på en 1968 cc på ca 100 hk. I den forbindelse lurer jeg på om det er noen som har noen erfaringer angående dette når det gjelder å få godkjenning av BT for noe slikt? Bilen min har samme skivebremser foran som 411 / 412 og Porsche 914 så man skulle kanskje tro at noe slikt skulle være mulig. Jeg finner bare informasjon om dette når det gjelder boble men ikke noe angående T3. Håper dere har noen innspill her
|
|
|
|