331
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fantastiske dekkdimensjoner på dekkonline!
|
på: oktober 11, 2009, 13:05:35 pm
|
hehe...Blir nok kanskje litt fælt når det er så smale dekk det er snakk om(35% av 165)
Jeg har også planer om 17" samt justerbar senk foran...
Hvordan blir det å kjøre med dekk/felger som har så mye lavere rulleomkrets enn orginalt? De fleste dekk-alternativene mine er minst 5% under hva som er org.
|
|
|
332
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Planer: 17" Porsche Cup, Fk Köningsport, Interiør, Wbx!
|
på: oktober 11, 2009, 12:44:28 pm
|
Takk for nyttig info:) Såg ut som bilen hadde fått gjennomført mye av mine egne planer Har du planer om registrering? evt vil det by på noen problemer selv med Tüv? Vet at Bt ofte er litt kranglete.. Det er jo fortsatt ikke endelig bestemt om det blir WBX, jeg sitter og leser og undersøker daglig nå og endrer stadig mening Men frister litt med at det er en org motor, med relativt greie specs.. Får ta det litt på sikt iløpet av vinteren. Det første jeg skal gjøre er uansett å montere nye bremser, coilovere og felger. Samt finne på noe lurt med interiøret.. Må også ha nye støtdempere bak.. Noen tips til hvor jeg får tak i dette? Demperne i coiloverne er justerbare koni..
|
|
|
334
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Planer: 17" Porsche Cup, Fk Köningsport, Interiør, Wbx!
|
på: oktober 10, 2009, 21:03:28 pm
|
Hmm...har egentlig ikke vurdert dette alternativet.. Ser ikke på det som noe problem å legge opp radiator/rør og vannsøl... Syntes det virker verre og trimme f.eks type4 med kam, doble forgasser og div justering av dette.. Men det er vel etter hva man har greie på.. Skulle jeg bygget bil etter kunnskap så hadde det nok ikke blitt vw i det hele tatt Skal undersøke litt om Type4 ombygging også
|
|
|
335
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Store planer: Porsche felger, Coilovere, Nytt interiør, Motor?
|
på: oktober 10, 2009, 19:39:55 pm
|
Har kikket litt på cbperformance, samt snakket litt på pm med Cobra.. Vurderer nå egentlig å sette i en Wbx motor da dette er en ganske grei effektøkning samtidig som det er en orginal motor. Jeg blir kanskje uthengt på forumet og nektet adgang på bug out, men det får så være Det hadde vært veldig gøy med turbo, men er redd det både blir for dyrt og for krevende foreløpig.. Men om jeg setter i en wbx nå i vinter så har jeg jo en god AD-blokk for videre modifisering uten å måtte være avhengig av å ha en kjørbar bil..
|
|
|
336
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens VW prosjekter!!
|
på: oktober 10, 2009, 19:05:12 pm
|
Fet bil Er det org skjermer? Evt hvilke bredde og innpress er det på felgene? bruker du spacere? Har coilovere på vei og planer om like felger nemlig, men er litt usikker på om jeg må ha spacere for å få på felgene. 7*17 ET55
|
|
|
338
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Store planer: Porsche felger, Coilovere, Nytt interiør, Motor?
|
på: oktober 10, 2009, 01:41:03 am
|
Har kjørt litt ulike biler i det siste, og kommet fram til at ny og større motor må legges til i prosjektplanene..! Motorbygge utover lett overhaling av org motoren er jeg helt blank på, og etter litt lesing så har jeg vel kommet fram til at jeg ikke syntes at disse bilene har det letteste utgangspunktet ihvertfall.. Kommer nok til å trenge mye råd og tips framover! Hva kan man få ut av en AD 1600 blokk hvis man legger i 20000kr og gjør alt arbeidet selv? Ett spennende, men kanskje usannsynlig mål hadde vært 150hk!
|
|
|
339
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Store planer: Porsche felger, Coilovere, Nytt interiør, DVD...
|
på: oktober 08, 2009, 23:12:55 pm
|
Ja du sier noe der.. Er mulig de blir for brede, har sett på et par sparco stoler(sparco Race chrono) og de bygger iallefall veldig mye ut i toppen. Her er et rimelig alternativ iallefall, men må iallefall prøve den før jeg evt går for en slik type stol. Et pluss er iallefall at den er noenlunde riktig størrelse utifra hva jeg har målt i bilen samt at den ser ganske slank ut i ryggen..
|
|
|
340
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Store planer: Porsche felger, Coilovere, Nytt interiør, DVD...
|
på: oktober 08, 2009, 22:44:48 pm
|
Nei.. Sånn sett er de nok ikke så dyre. Andre alternativer er f.eks Recaro Pole position eller Porsche Gt3 replica stoler(som er basert på pole position. Pole position til høyre i bilde, Gt3 til venstre. Pole position finnes bl.a i skinn... Men er heller ikke gitt vekk... Gt3 replica stoler kan jeg få hos Gsbildeler til ca 5500kr stk, minus en del rabatter jeg har gjennom dem, så tror det er det beste alternativet igrunn. Har ikke lyst på helt "racing-bøttestoler" heller, uten polstring og kun med en rørramme kledd i stoff.. Eneste minuset med Gt3 stolene er at jeg ikke helt klarer designet på stolryggen, men de ser muligens bedre ut i virkeligheten Og ja... Bilstereo er nok på bunnen av listen Har egentlig så jeg klarer meg, det skulle bare vært litt ryddigere montert.
|
|
|
346
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Oppdatert tråd: 16" Porsche 964 felger til 1971 1302S
|
på: oktober 08, 2009, 13:21:33 pm
|
Skal sende en mail.. Regner med at dette er den bilen som har vært i Gatebil? Men tror du bakfelgene går på uten spacere? jeg leste noe om at jeg kanskje kunne slipe av demperstopperen samt bytte ut ene bolten på det bakre fjærfestet med en forsenket. Disse coiloverne fra toplineparts skal være så smale at brede 16-17-18 skal gå innunder org skjermer. De anbefalte felger med 5 1/2" backspacing. Jeg var litt usikker på hva dette betydde.. Men vil tro at det er felger som bygger 5 1/2" innover. Mine 7" ET55 felger vil bygge 5.66" innover. Om hoderegningen min stemmer! Vil det si at jeg kanskje må ha en smal spacer alikevel.. Edit: Leste nå at de krever dette som minimum for best resultat. Da er jeg like blank igrunn.. "The new way to get big 7 inch wide wheels and tires under your stock fender! MaXX Struts! Our new coil-over design with small 75mm spring gives maximum wheel and tire clearance for larger 16, 17, and 18 inch wheels. Wheels must have a minimum 5 1/2 inch back spacing for best results. Supplied with adjustable ride height housings, gas GTI shock inserts, springs, billet aluminum spring holders, and closing nut. For 71 to 73 models, this kit lowers from 2 to 5 inches in half inch steps. 74 and later models can lower up to 3 inches. "
|
|
|
347
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Store planer: Porsche felger, Coilovere, Nytt interiør, DVD...
|
på: oktober 08, 2009, 13:12:15 pm
|
Advarsel: Dette er minst 120 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet. Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne.Tror nå jeg fortsetter alikevel jeg.. kanskje et hint om å være mer aktiv på forumet? Har relativt mange planer for vinteren, målet er stivere understell(for ikke å snakke om lavere) samt et mer innbydende interiør som øker lysten til å reise land og strand på treff Har startet en tråd her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,17943.0.htmlDenne beskriver en del av planene mine, samt at den tar opp en del spørsmål. Men når delene kommer i hus så kommer jeg til å fortsette her.. Foreløpig liste over Innkjøp/planer: (0) Ikke kjøpt (x) Kjøpt (x) FK Königsport kr. 6990,- (justerbare koni) (x) 7 og 8*16 Felger fra Porsche 964/911 (x) Skiver og tromler med 5*130 boltsirkel (x) Pioneer Avh-5900DVD, (har denne liggende fra en tidligere bil) (0) 2X RF Punch 8" eller 10" basselementer (0) Gode høytalere. 4-5" foran og noe større bak. (0) Kondensator (har aldri brukt slikt før, men vil tro det kan være smart, med tanke på boblens litt varierende spenning. (x) Stoler! Sikler på boxster stoler i karbon og alcantara, men det vil lommeboken avgjøre (0) Nye dørsider (x) Nytt teppesett, evt litt custom Kommer sikkert til å komme mer på listen, og forhåpentligvis flere x´er enn 0´er.. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med baksetene ennå, men har litt lyst å hive dem ut. Vet bare ikke helt hvordan jeg skal erstatte dem på en måte som ser pen ut. Noen dager er jeg litt orginalpolizei også, da pleier planene og se ganske annerledes ut. men målet er å bygge en bil som jeg syntes er kul å kjøre rundt i og da MÅ den i mine øyne ha et akseptabelt stereoanlegg, være lav og ikke krenge for mye i svinger. Det verste jeg vet er dekk som vrir seg i svinger.. Dermed ryker planene om org interiør, 145 dekk, org radio fra nittenhundreogpilogbue som spiller p1 gjennom 1 høytaler og en plasttulipan i dashbordet..To be continued!
|
|
|
348
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Oppdatert tråd: 16" Porsche 964 felger til 1971 1302S
|
på: oktober 08, 2009, 12:52:07 pm
|
Jeg får fortsette tråden på egen hånd da, med å både stille og svare på spørsmålene selv:) Har sendt en mail til toplineparts.com, og satser på å kjøpe coilovere derfra. Målte avstanden fra dekk til fjærbein slik det er orginalt idag, og det var ikke mye å skryte av Så tilpassete coilovere og eller spacere må til! Har også sendt en mail til herren som eier den avbildete 58´en samt til 1302 her på forumet, etter å ha lest bl.a denne tråden http://www.vwnorge.no/index.php/topic,6425.0.htmlSistnevnte gav meg en ganske god forklaring på hvordan jeg kunne tilpasse og bygge min egne coilovere Men 1) jeg vet ikke om dette vil passe med felgene alikevel. 2) Jeg skal sveise selv Ellers så henter jeg felger ikveld, og forhåpentligvis er skiver og tromler på vei fra Jøran Larssen..
|
|
|
349
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Spørsmål om 17-18" felger til 1302S 1971modell med Macpherson, IRS Org Skjer
|
på: oktober 07, 2009, 19:38:22 pm
|
Nå har jeg kjøpt org felger fra en 1990 964/911 Disse er 7*16 ET55 og 8*16 ET52 Hvordan vil disse passe på min bil? Jeg har lest litt på div linker her på forumet om tilpassing til 1302. Hadde vært en stor fordel å slippe å bruke spacere/samt at de gikk under skjermene. Denne 58 modellen har 8*16 Fuchs med 225/40-16. Ser ikke ut som han bruker spacere og det går jo fint under skjermen. Noen som vet hvilket innpress disse felgene har?
|
|
|
351
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche felger 7,5x 16 og 9x16
|
på: oktober 07, 2009, 15:56:46 pm
|
Fint om du kunne sjekket innpresset! Jeg har lest litt om hva som er mulig å få til å passe og slikt, men er ikke alltids teorien stemmer i praksis. Slik det ligger an nå skal 9" ET50-60 gå med litt mod. Får deler til å bygge om boltsirkelen iløpet av uken..
|
|
|
358
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Oppdatert tråd: 16" Porsche 964 felger til 1971 1302S
|
på: oktober 05, 2009, 16:32:37 pm
|
Hei Jeg skal kjøpe nye felger og dekk til bilen min snart. (1971mod 1302S) Jeg har veldig lyst å prøve et sett med 17" felger. Jeg tenker da og bygge om boltsirkelen til f.eks 4*100, med mindre noen har forslag til mer egnete boltsirkler. Tar også imot tilbud på komplett sett med felger/dekk, skiver og trommler om noen har slikt Nå kjører jeg med 4*15(muligens 4,5) med 165-15 som er håpløst dårlig å kjøre med, både pga dårlige dekk og at jeg ikke liker dekk som krenger slik. Jeg vet ikke hva org innpress er, men tror det er rundt 34. Spørsmål: Hvilke felgbredder og innpress passer innunder org skjermene? Jeg har sett på 7*17 ET40 og med 205/40-17 da dette er det som virker mest logisk i hodet mitt uten å regne mer på det. Har sett noen her på forumet som har relativt brede bakdekk under org skjermene. Kan jeg ha enda høyere innpress uten å ta borti fjærbein? Jeg har også sett litt på porschefelger, da dette ofte er litt kult.. Disse har jo ofte veldig høyt innpress (ET50-60), hvordan vil det passe? Det mest logiske vil være å kjøpe 17" felger, men hadde vært litt kult med 18" Nytt spørsmål: Hvor får man kjøpt skiver og tromler med annen boltsirkel? F.eks 5*130? Prøvde å se i hot shop sin katalog da jeg trodde de hadde...
|
|
|
360
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: T-bars på "all-round" senka bil??
|
på: mai 25, 2009, 12:34:07 pm
|
På bug out igår var det opp til flere u-senkete biler med slike "fangere".. DET ser ikke særlig pent ut Min mening er om man skal ha slikt på en bil så må den være gjort såpass mye med(ikke bare senk) at det ikke er T-bars'ene man legger først merke når man ser på den..
|
|
|
|