mai 29, 2024, 12:19:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 18
331  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Avtakbar bakstykke på: februar 28, 2009, 17:03:46 pm
henger bilen i et tre???  Hæ    da har jeg sett det og    hørt om HMS?  Gliser
332  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lite kompetanse på motorer - look som teller? på: februar 28, 2009, 11:35:53 am
Denne henger jeg med på, jeg prøvde men klarte bare tre kategorier.


PS : en ting er sikkert , du kan ikke bygge "gatebil", "dragracer" , "banebil" og "showbil" av samme kjerra . 



333  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lite kompetanse på motorer - look som teller? på: februar 28, 2009, 11:33:44 am
Jeg vet da grunnen til at vifta fjærnes, men jeg synes det er tåpelig. de få (kansje 10)hestene som frigjøres, har nok ikke så mye å si for resultatet på stripa. da har jeg heller tro på å slanke den feite sjåføren eller hive ut en stol eller noe annet som veier litt.
Og nei min bil er absolutt ikke bygget for dragrace men jeg skal ihvertfall prøve. Har stor respekt for de velbyggde dragrace bilene som finnes her i norge, men det er ikke min greie. Men mekaniske kunnskaper og solid handtverk, er noe som kan brukes på alle type biler.
Håper jeg får se bilen din i aksjon til sommeren, så skal jeg heller taue deg tilbake til start selv når jeg har tapt det draget.


Siden du skal sammenligne med dragracing,du har heller ikke bygd din for dragracing har du vel??Tror du det er for at mange av motorene ikke tåler 402 meter,eller tror du det kan være at vifta er fjernet for at den stjeler hester,at det er ekstra vekt med kjøling osv-for at bilen er bygd for et helt annet formål.Og kansje det blir åpnet litt oftere enn din motor,for at det får en behandling som du aldri kommer til å komme i nærheten av med din bil?Formålet og bruksområdene er helt forskjellige!Men for all del,all honør til deg for ditt bygge og bruksområde.Synd jeg ikke har fått sett nøye på bilen din,sist jeg gjorde et forsøk hadde du allerede dratt fordi du ikke ble premiert..
334  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lite kompetanse på motorer - look som teller? på: februar 27, 2009, 21:29:39 pm
Motorbygg...  her er det greit med litt basic kunnskaper først, og så lærer man utrolig mye av bare å prøve. Ja bare prøv, enten går det eller så går det ikke. greit å begynne med noe billig. overhal en 1600. eller en gressklipper for den sak skyld.
Tror også det er viktig å tenke over hva man vil med motoren og vilket bruk den er til. Å bygge en motor som er forum vennlig er bare idiotiskt.
Selv byttet jeg ut det luftkjølte tullet med noe litt mer holdbart. ikke mange som synes det er greit, men når de må overhale etter vært løp så kjører jeg sesong etter sesong uten å røre en skrue på motoren. og jeg sparer ikke på bensinen.

finnes det luftkjølte motorer som gir 250rwhp og som kan brukes til noe annet en 402m for så å taues tilbake for at de er overopphetet??  Hæ
335  Forum / Hva skjer? / Sv: Trenger det råeste av det råeste på: februar 25, 2009, 17:31:30 pm
Du finner specs og bilder av min i smak og behag/ germanlook seksjonen...
336  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss på: februar 21, 2009, 22:12:52 pm
Jeg tror det ville vært bedre om vinkelen ble andre veien. behold toppunkt men flytt bunnen frem, for større plass til lyften som skal ut.
Det er vel bare prøving som kan vise hva som virker best. men om du får problemer med tempen, kan du gjøre som jeg beskriver.
lykke til
337  Forum / Hva skjer? / Sv: Sør Rogaland VW Treff 2009 på: februar 21, 2009, 21:29:22 pm
anbefaler alle som skal kjøre til å ha NY!!!! bremseveske.  Det koker etter få runder med orginale bremser, (å det er ikke gøy)
oljelekk fungerer heller ikke bra. Tar fyr tilslutt. (Ja det blir veldig varmt)

Jeg skall iallefall stille om jeg har mulighet. (å det ikke regner)
338  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss på: februar 21, 2009, 21:23:18 pm
hvor skal lufta FRA radiatoren gå?  husk at det er nesten viktigere enn å få inn lufta.
Jeg ville vinklet radiatoren andre veien slik at fra lufta gikk ut under bilen. Der er det mest sug.

Pass deg for vannlås på slangene.   Ellers ser dette gøy ut!!
339  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Erfaringer med 17" på boble ? Hvilke dekk skal jeg handle ? på: februar 21, 2009, 12:17:53 pm
synd jeg ikke så dette tidligere. jeg har jo nesten nye dekk liggende til deg. bare "litt" kantslitt
bak var det vel 245/40/17   men det er kansje for bredt?- du kan jo prøve de..
340  Forum / Snikk-snakk / Sv: stabstag bak på: februar 05, 2009, 13:13:29 pm
anbefaler whiteline sine stag. får dem i race version, 30mm og justerbar.
samme type innfesting som svayaway sine. enkelt å montere.
341  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: SCC-2009, Påmelding på: februar 01, 2009, 21:25:15 pm
Jeg lurer på å dra på denne eventen med en kjempe lukket henger. har helt sikkert plass til litt dilldall baki der. men jeg er ikke sikker på om jeg kan dra og vil derfor ikke melde meg på før jeg er helt sikker.
Vurderer også å leie/låne egen lastebil, noe som gir enda mer plass.
342  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt wankel på: januar 27, 2009, 20:59:56 pm
og koffør kainn du førr fan ikkje godkjeinne ho med den motoren?  (sammbygding dialekt)
343  Forum / Hva skjer? / Sv: HELGETRÅDEN- hva skjer på VW-fronten hos DEG i helga??? på: januar 25, 2009, 20:57:00 pm
Pusset hele helgen på støpeforma til carbon motorlokk... Rekker tunge
344  Forum / Problemløseren / Sv: omvendt stuk på: januar 21, 2009, 21:21:57 pm
fjærene siger ned endel etter noen tids bruk.
min bil er alltid opptil 5cm høyere de første dagene etter vinterdvale i oppjekket tilstand
345  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT på: januar 18, 2009, 22:45:11 pm
har allerede 944 bærearmer som gjør bilen snillere å kjøre, men er litt redd for slegga når begge bakhjula slipper.
Med åpen diff har jo et hjul grep hele tiden om man ikke tvinger bilen inn i sleng.
Tror denne sperra kommer til å gjøre at jeg må bruke en mer aggresiv kjørestil i sving, med oppstilling ved nedbremsing, før så å bare "mate på" gjennom og ut. Saktere inn-fortere ut.
346  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT på: januar 18, 2009, 14:35:21 pm
Drar fram en gammel tråd her igjen.
Har nå skaffet meg en orginal sperre eller LSD til porsche kassen.Den er merket M40 Jeg har kjørt hele fjoråret med åpen diff, og det har jo forsåvidt fungert greit. men opplever spinn på innerhjulet ved pådrag i sving., og avogtil på rivstart. da spinner hjulet som blir lettere pga at bilen vrir seg pga torquen fra motoren.

Dette vil jo selvfølgelig forsvinne når sperra kommer i, men hvordan vil det påvirke kjøreegenskapene ellers? går det rett fram i sving?
eller blir det veldig overstyrt?

Det blir jo litt mye jobb å få ut girkassen kun for å bytte diffen, er det verdt det? En helg med kontinuerlig skruving?
347  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Catch tank for bensin på: januar 13, 2009, 22:36:46 pm
høres snodig ut.. da men ..
en innsprut pumpe har vel mye høyere Flow enn en forgasser pumpe??
siden de fleste innsprut system har retur opplegg
tenkte bare om den forgasser pumpa vil lage restriksjon.
men det har vel med spec'sa på den forgasser pumpa.

Bør vel holde med en grov slange hvis det er "fritt fall" ned til catch tanken.
står den i samme hæyde eller høyere derimot......

Forgasser pumpe har ikke nødvendigvis lavere flow en høytrykkspumpe, snarere tvert om. men høytrykkpumpa klarer å opprettholde flowen på høyt trykk.
På min bil var det ikke nok med fritt fall og retur til catchtank. et annet problem var at varm bensin kom tilbake fra motoren med returen og varmet opp hele catch tanken. og varm bensin er ikke bra!
Har tenkt å montere facet pumpe på lavtrykksiden og kjøre returen til hovedtank nå. er ikke sikker på vent fra catchtank, lurer på å sløyfe den da lavtrykkpumpen vil holde catchtanken (ca1,5l) full mer eller mindre hele tiden.
348  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Coilover's ((SOLGT))!! på: januar 11, 2009, 19:54:12 pm
Money talks bullshit walks. Var bare å legge inn bud, og som sagt har de vært tilsalgs siden i fjor.

Unneberg skaffer nye. kan også kjøpes via Gasolin.no


Stiller gjerne på dragrace i sommer. Så stiller du på banekjøring eller autoslalom
349  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Coilover's på: januar 10, 2009, 21:04:57 pm
Ta kontakt pr PM for kontakt info.
går vel fint som norgespakke
350  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Coilover's på: januar 10, 2009, 17:26:25 pm
csp stag kjøpt av csp.... i tyskland

1500kr for dempere uten fjærer. 
351  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Coilover's på: januar 10, 2009, 14:57:11 pm
bilde som viser en av de uten fjær
352  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Coilover's på: januar 10, 2009, 00:14:02 am
var akkurat i garasjen å ryddet de bort. Skal se om jeg har et bilde fra da de var ny.
De er fremdeles ikke solgt.
Og for ordens skyld i disse prisdiskusjons tider: Jeg skal ha 2000kr for delene. Gliser
353  Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker på: januar 07, 2009, 00:46:58 am
Ja motoren er litt ketchup ved ca4000rpm. kommer litt brått med momentet og får hjula til å miste grepet. spesiellt i sving.
håper elektronisk boostcontroller skal gi litt mer jevnt drag i motoren, og R-dekk litt mer grep. Som dere ser i videon slipper det hele tiden ved slik bruk. (det betyr vel at limit er nådd?)
354  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Catch tank for bensin på: januar 05, 2009, 13:08:10 pm
Lagde tank av alu rør med fritt fall på bensinen ned fra hoved tanken. tror slangen var 12-14mm innvendig. og likevell gikk det tommt i catch/header tanken ved banekjøring/autoslalom. derfor skal jeg nå montere en lavtrykkspumpe mellom hovedtank og catch tanken.
Catch tanken er montert på veggen på høyre side av bunnplata, på samme plass som hovedbremscylinderen er på venstre side.
355  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Coilover's på: januar 04, 2009, 16:12:37 pm
fremdeles til salgs, man trenger ikke uniball's. kan bruke orginale bærearmer, og velge om man vil fjerne torsjons stavene eller bruke de myke fjærene som følger med som hjelpefjærer.
356  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Coilover's på: januar 02, 2009, 15:59:47 pm
Ja om du kjøper sterke nok fjærer, og forsterker dempertårna med csp cup-stag
357  Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker på: januar 01, 2009, 15:09:24 pm
fant et lite klipp fra autoslalom i sommer. Jeg starter etter 3:20
358  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Coilover's på: desember 28, 2008, 21:27:47 pm
Du trenger 2stk 19mm fastnøkkler. jekk dekkspake støttebukk. og en neve med 12mm skiver
359  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Coilover's på: desember 24, 2008, 13:37:42 pm
de er høydejusterbare ja. ca 15cm gjengeparti på de.
Ligger fortsatt å støver i garasjen.
360  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Senkesett 1302/03 på: desember 13, 2008, 20:20:39 pm
ligger fortsatt der!
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 18
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!