april 26, 2024, 02:33:48 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 16 17 [18]
511  Forum / Problemløseren / Sv: Bremseband i løsvekt? på: januar 24, 2008, 22:09:40 pm
Finnes det å få kjøpt lengre?
Bremseband som man skjærer til selv og limer/nagler fast på bremseskoen?
Skulle gjerne fikset noen handbrekksko.(inni skiva)



vi selger bremseband på rull, IGLAND VINSJER kjøper mye av dette av oss

ring bema as og hør.

Flott!
Har du tlf nr?
Selges det så lite som 0,5m?   Pris?

takker
512  Forum / Problemløseren / Sv: Demperbeskyttelse på: januar 24, 2008, 18:25:10 pm
støvbeskyttelsen skal sitte fast i øvre enden slik at den skjuler selve dempestemplet.
var slik på min. orginalt asså.
513  Forum / Problemløseren / Bremseband i løsvekt? på: januar 24, 2008, 18:21:06 pm
Finnes det å få kjøpt lengre?
Bremseband som man skjærer til selv og limer/nagler fast på bremseskoen?
Skulle gjerne fikset noen handbrekksko.(inni skiva)

514  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Invitasjon/garasjediskusjon på: januar 23, 2008, 22:34:19 pm
Da jeg driver med ukonvensjonell motor,elektronikk, porsche gir og bremser samt utstrakt bruk av aluminium og andre ureglementerte modifikasjoner innen vw miliøet og samtidig har tenkt å bruke bilen i svinger!!(hjelp å trøste) tror jeg at kansje jeg faller litt utenom standaren her....

Turbo, har du noensinne tenkt på at det innlegget over kan oppfattes av andre slik:

"Da jeg er mye flinkere enn alle andre her inne og driver med ting som dere åpenbart ikke skjønner noe særlig av og i tillegg er skikkelig fancy og ikke minst dyrt tror jeg ikke jeg har noe å gjøre på kaffekvelden deres".

Dette er ikke for å lage "dårlig stemning", men det kan være smart å tenke på hvordan man oppfattes av andree.

Nei det hadde jeg ikke tenkt på.... bra poeng.
Ikke det at jeg tror jeg er så mye bedre enn de andre, men jeg tror jeg driver med noe som ikke er intressant for dem.(eller som du sier, for dyrt)
Så da har jeg nok ekskludert meg selv denne gang Flau
515  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Invitasjon/garasjediskusjon på: januar 23, 2008, 21:41:31 pm
Har hatt både Porsche og gsx-r til å kose meg i svinger så kan vel ikke si at det er en del av det du driver med som er spennende... selvsagt har vi alle foskjellige preferanser om hva vi liker, og hva vi selv ønsker å drive med....  når det er sagt så vil jeg  komme med den påstanden at du muligens ikke akkurat legger opp til at vi, eller andre skal interesere oss for dine prosjekter.... desverre for bilen så skyldes nok mer deg enn, hvilken motor og girkasse du velger.....

Ønsker ikke å lage noe dårlig stemning og håper selvsagt at du stiller....  
[/quote]


Ja her begynner spydighetene allerede før møtet... Tvilende
når det gjelder andre som måtte være intresert i mine prosjekter, så er garasjedøren alltid åpen for besøkende.
516  Forum / German/Euro-look / Sv: 17" felger på 03 på: januar 22, 2008, 23:33:48 pm
tror du skal slite med å få 9" under orginal bakskjerm...
Jeg har +8cm bak og 9" felgene går akkurat under uten å subbe inne eller ute
517  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Invitasjon/garasjediskusjon på: januar 22, 2008, 23:27:00 pm
Da jeg driver med ukonvensjonell motor,elektronikk, porsche gir og bremser samt utstrakt bruk av aluminium og andre ureglementerte modifikasjoner innen vw miliøet og samtidig har tenkt å bruke bilen i svinger!!(hjelp å trøste) tror jeg at kansje jeg faller litt utenom standaren her....
518  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche 944T bakstilling på: januar 22, 2008, 18:44:06 pm
Her er delene. Bare den ene siden på bildet.
Staven er 67,5cm lang og har en spline diameter på 33mm i inner enden
Meget bra stand, bare litt skittne.
519  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Fjærne lakk fra aluminium? på: januar 21, 2008, 16:28:39 pm
duxola lagde litt missfarging på mine orginale porsche felger, men der skulle det jo poleres så det var greit.
kansje dette var pga mye magnesium i disse felgene. "Vanlige" felger skades kansje ikke
520  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche 944T bakstilling på: januar 20, 2008, 21:14:06 pm
Skal ta et bilde i morgen å legge ut.

Detter er deler for de som vet hvordan de må modifiseres for å passe på boble. tror ikke det er direkte bolt on.
Noen ekstra støttestag fra foringshuset må nok kappes vekk. Men flere av GL gutta kjører med dette
521  Bruktbørsen / Deler selges / Porsche 944T bakstilling på: januar 20, 2008, 20:53:10 pm
Fikk litt deler tilovers når jeg handlet meg p-bærearmer til bobla.

944T torsjons staver
944T fjærplater justerbare
944T Fjærplate foringer og hus.

Dette skal vistnok passe på boble og gjøre den stivere på fjæringen.
Blir jo også høydejusterbart uten å forandre splines.
Delene kommer fra den one year only 86 modellen.

Kom med fornuftige bud. minimum 1000
522  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: T-1 clutch+915 på: januar 11, 2008, 23:05:54 pm
Hydraulisk lager kan vel kansje bli den mest geniale enkle løsningen. Men er ikke det veldig dyrt?
Får man dem i forskjellige dimensjoner?
Har hovedcyl selv, og egentlig en slavecyl også som jeg tenkte bruke.
Men dette krever jo en del tid å lage til, og tid koster.....

Tror jeg skal undersøke nærmere om hydlager!
523  Forum / Teknisk, teori og praksis / T-1 clutch+915 på: januar 11, 2008, 14:50:11 pm
Prøver å pussle sammen noe som kan få løst ut clutchen i 915 girkassen, men girkassen har Pull-type utløselager, mens t-1 clutchen krever push-type med styrehylse.

Noen som har forslag til deler som kan passe inn her?   eller blir dette nok en kustom del som jeg må lage,dreie,sveise,banke til selv?
524  Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker på: januar 11, 2008, 14:45:40 pm
Fikk sett den nå... må ha vært oppvarmingsrunde  Gliser
Skal få laget litt film når våren kommer. blir greit å ikke trenge å ta hensyn til girkassa lengre. så da blir det litt blårøykfilming!
En kjenning har pylon for å montere kamra utvendig på bilen, opptil en meter i fra. men dette festes med sugekopper på karrossen, og det kan vel lage riper i lakken, så vi får nå se hva det blir. kan jo festes på rutene...

Til våren venter: Ny spoiler, intercooler, girkasse,bærearmer bakre,drivaksler,R-dekk +++
525  Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker på: januar 08, 2008, 20:23:06 pm
får ikke sett den?  Hæ Gråter
526  Forum / Teknisk, teori og praksis / overhals manual P915 på: januar 05, 2008, 13:35:36 pm
Er det noen som har en overhalsmanual eller delekatalog eller annen dokumentasjon på porsche 915 girkasse liggende?
Kunne gjerne trengt kopier eller pdf om mulig.
527  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Linda's 1303S på: desember 30, 2007, 22:43:26 pm
Jeg er så glad for at jeg jobber en plass som gir meg tilgang på all verdens magiske stoffer som forenkler og forkorter mange av disse operasjonene. Greit å legge en rustet del i et bad, og få opp noe helt blankt igjen!

Hvor slikt kan kjøpes for vanlige folk hadde vært kjekt å vite Glad Vel verdt å sveise et bad i rustfritt for å bruke til dette, da det fort blir endel deler som skal behandles iløpet av en restaurering

Industrial use only! må varmes til 90-100 grader for å fungere. Spesialimporteres og brukes kun på flydeler. Tror ikke det er tilgjengelig for "vanlige dødelige"
528  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Linda's 1303S på: desember 30, 2007, 19:35:35 pm
Det som er virkelig artig med å se dette er at man vet det tar vanvittig mye tid, og det meste må gjøres manuellt,og med handholte verktøy. som å polere girhuset feks.

Jeg er så glad for at jeg jobber en plass som gir meg tilgang på all verdens magiske stoffer som forenkler og forkorter mange av disse operasjonene. Greit å legge en rustet del i et bad, og få opp noe helt blankt igjen!

Imponert over innsatsen, skulle ønske jeg hadde like mye fritid....
529  Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker på: desember 30, 2007, 14:42:11 pm
Vingen blir fjernet i vinter.......................og erstattet av en MYE større.

Selger du den gammle vingen da eller? :pp

Jeg er kanskje ikke den eneste som vil se en filmsnutt av den.


[/quote]

Tror ikke den vingen passer så bra på andre biler da den var ganske spesialtilpasset min. sitter på fire hurtigfester også og hengslene er fjernet.
det kan jo også hende jeg vil bygge tilbake en gang.

Film? det tror jeg ikke eksisterer enda. Må være fra noe autoslalom i sommer da, men jeg har ikke noe
530  Forum / Problemløseren / Sv: 1303 Fjørbein på: desember 29, 2007, 20:27:19 pm
 Gliser tenker det ja!!!
531  Forum / Problemløseren / Sv: 1303 Fjørbein på: desember 29, 2007, 17:23:37 pm
Ser du har galvanisert fjørene også. meget fint men vet du hva det gjør med metallet?
Håper du har varmebehandlet det etterpå for å få vekk hydrogensprøhet....
ellers kan du regne med knekt fjær om ikke så lenge.
Men dette har du vel kontroll på?
532  Forum / German/Euro-look / Sv: Bremser på: desember 29, 2007, 15:42:50 pm
begynner å komme seg nå.
den teorien om kraft gange arm i forbindelse med plassering av calipperen tror jeg ikke stemmer helt, fordi kraften vil uansett overføres via de fire festeboltene som holder braketten, og da blir det det samme hvor calipperen står.
Dersom meningen var at vekten av calipperen 0,3kg? flyttet i framkant av bærearmen, skulle gi noe utslag, er jeg litt mere med. selv om effekten blir mikroskopisk. (men alle monner drar..)

AAAnnyway:  Kansje jeg kan hjelpe deg med en 3D  Cad tegning av delen, slik at den blir lettere å lage.

Tips: Han derre du veit på biltilsynet var veldig opphengt i TUV papirene da jeg skulle godkjenne min. så dokumentasjon blir nøkkelen her.
533  Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker på: desember 29, 2007, 15:31:41 pm
Herlig lyd i denne bilen, gikk godt på revebanen også selv om ebb nok hadde litt mer erfaring og lettere bil.... eneste bobla jeg liker som har vinge bak...

Vingen blir fjernet i vinter.......................og erstattet av en MYE større.
534  Forum / German/Euro-look / Sv: Bremser på: desember 22, 2007, 18:12:40 pm

Er vel en eller annen buggy som også kan (kunne) gi deg en utfordring på banen vil jeg tro....


Hehe den buggyen kjørte lett fra meg på reve gokart bane. Men den må ha riktig mann bak rattet!
535  Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker på: desember 22, 2007, 18:05:00 pm
Og her er listen med mods:

Modifikasjons liste:
Karroseri:
¤ Fjernet takrenne
¤ Fjernet all krom.
¤ Fjernet alle pyntelister
¤ Sveiset igjen alle hull til lister,antenne etc.
¤ Dørhandtak fra Audi A6
¤ Sjulte dørhengsler
¤ Avrundet alle skarpe hjørner(dør)
¤ Luftinntak på C-stolpe
¤ Glassfiber panser med luftutblås
¤ Frontplate med luftinntak, handbanket
¤ Forsenkede blinklys forran
¤ Diode blinklys forsenket i sidespeil
¤ Diode bremselys inni luftintak under bakrute
¤ Helsveiset veltebur (edit nå er det avtagbart)
¤ Radiator forran
¤ Kjølevannslanger inni kanaler
¤ Instrumentpanel i helfrest aluminium 7075-T6
¤ Instrumenter fra Autometer, Ultralight
¤ Alu innerspeil og dørknopper
¤ Alu innertrekk i dører og baksete med handvalset mønster
¤ Sabelt stoler og belter (4punkt)
¤ Batteri montert forran i hjulbrønn
¤ Modifisert torpedovegg handvalset
¤ Custom aluminium spoiler med innebygget intercooler
¤ Forsterkninger over eksospotter i handbanket RF stål.
¤ Nye gulvplater,kanaler,innerskjermer,deler av dørstolper osv.
¤ Aluramme for å erstatte innerskjermer bak
¤ Bredda glassfiber skjermer 5+9cm
¤ Sabelt seter,belter og ratt


Hjuloppheng:

¤ Egenkonstruert uniball bakstilling
¤ 29mm whiteline justerbart stabilisatorstag bak
¤ Dobbelt stabilisatorstag forran
¤ Polyuhretan foringer der det ikke er uniball
¤ Cupstag over bakstilling
¤ Gaz coilovere bak, 500lbs fjærer. Trinnløs justering av høyde og rebound
¤ Senkefjærer forran med kortere gule konidempere
¤ Nylonforinger i styresnekke og hjelpesnekke
¤ Kercher bremse kit med skivebremser bak og Porsche boxter forran
¤ Orginale Porshe Cup 2 felger 7+9” 205/50/17 og 245/40/17
¤ Koni styredemper,justerbar
¤ Porsche 944turbo bakre bærearmer (A-armer)
¤ Porsche 944turbo bakbremser med 4-stempede calippre


Girkasse:

¤ Porsche 915 fra 911sc
¤ Kennedy stg3 clutch med ”gold” disc
¤ Girkasse flyttet ca 5cm fremover
¤ Fester og girsjalter fra bug@fivespeed
¤ 944turbo drivaksler og knuter
¤ Custom hydraulisk clutch mekanisme


Motor:

¤ Subaru EJ20T Turbo Intercooler 16V Quad cam
¤ Effekt orginalt 211 hk ved 0,7 bar laddetrykk (målt til 245hk på hjula på rullende landevei.300nm)
¤ Justerbart laddetrykk satt til 1,2bar
¤ Radiator fra Opel omega 3000
¤ Custom alu Ekspansjonstank
¤ Bensinpumpe fra opel omega 3000
¤ Custom Swirl tank i alu med Aeroquip AN-fittings
¤ 3" tykk Intercooler fra hks
¤ Samco silicon luftslanger
¤ Eksos i 2,5” rustfritt
¤ 5Zigen universale eksospotter 2,5” inn og 3,5” utblås

536  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 17' til 1303 på: desember 22, 2007, 17:50:26 pm
7" felg går forran.. Det har jeg på min 1302. kan ikke ha mer en 205 dekk da.
537  Forum / German/Euro-look / Sv: Bremser på: desember 22, 2007, 17:47:03 pm
Hei Holmen! Gleder meg til denne bilen er ferdig! Det skal bli gøy og kjøre mot den på det som er av banetreff her. Den er vel den eneste som kan gi meg litt utfordring på bane her i norge tenker jeg.
Spesiellt etter jeg fannt ut at min motor er en RA Sti utgave med 265 hk orginalt!

Får ta meg en tur i ny garasjen din snart!
538  Forum / German/Euro-look / Min German/race looker på: desember 22, 2007, 17:41:58 pm
Måtte vel flytte over hit jeg og.

Her er min bil:
Sider: 1 ... 16 17 [18]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!