3454
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: På gjengrodde stier fortsetter.....
|
på: mai 30, 2008, 09:12:01 am
|
Jeg får sitere 6-voltsmannen ovenfor.. "Denne har jeg siklet på helt siden jeg så den første gang for noen år siden - nå er den endelig i hus".
Oktober 43-modell som ble parkert på en låve i 1962, har tilbragt de siste 15 år akkurat her - under et epletre i en hage utenfor Drammen.
|
|
|
3460
|
Forum / Rundt og rundt/bakkeløp / Sv: FORMULA VEE
|
på: mai 29, 2008, 08:15:12 am
|
Jeg har en!
Kjørbar og hyggelig "sharknose"-bil laget av firkantrør-ramme. Konkurrerte i Norge før ny lov om høyere og tykkere veltebøyle tro i kraft.. Jeg kjøpte den på en låve på Hamar for 5 år siden.
FUESNTAST...vet ALT om Formel V i Norge..
|
|
|
3461
|
Forum / Krigsmodeller / Sv: Restaurering
|
på: mai 29, 2008, 08:13:27 am
|
Unnskyld meg, "reddet fra fylling for ikke så lenge siden". Hva er "ikke så lenge siden" og hva slags IDIOT er det som setter fra seg noe slikt på fyllinga, eller dvs. jeg håper den ble oppdaget nylig, men hensatt for minst 40 år siden!
Mango: "reddet fra et uthus nær deg" ... er mere riktig. Dette er Kubelen som gikk fra Odalen for et par år siden...den som din shady-kompis tipset oss om.
|
|
|
3462
|
Forum / Problemløseren / Forumekspress: Ghia fra Oslo til Trondheim ?!
|
på: mai 27, 2008, 15:52:49 pm
|
Jeg har en kjørbar, Ok Ghia som skal fra Oslo/Gardermoen til Trondheim. Helst før, eller iløpet av helgen. Noen som skal opp og handle bil i forb med TrønderTræff som kjører tom henger oppover? Jeg betaler!
Evt noen som har tips om lastebil / tog som kan frakte for en rimelig penge?
|
|
|
3464
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "One Year Only" Oversiktstråd.
|
på: mai 14, 2008, 17:33:25 pm
|
1953: Eneste år med Oval og askebeger uten håndtak og 3 posisjoner på interiørlyset
Dette stemmer ikke helt.. 1. Oval levert i 53 hadde håndtak på askebegeret, men ikke kromring rundt askebegeret. Dette håndtaket er unikt fra mars 1953 - ut desember samme år. Januar 1954 kom et nytt håndtak som ser ganske likt ut. Oval levert i 53 samme år, hadde også et spesielt panserhåndtak i bronse. 2.Zwitteren okt 52 - mars 53, eller oval-dash-split som jeg liker å kalle den (...), hadde ikke askebegerhåndtak. Zwitteren hadde også et spesielt panserhåndtak levert i alu. 3. 65 er vel eneste årsmodell med stooooore vinduer kombinert med kingbolt forstilling?? 64-65 hadde heller ikke halv tutring, men bare trykkbar "bøyle". I LOVE IT! Vintage ruler!
|
|
|
3465
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "One Year Only" Oversiktstråd.
|
på: mai 13, 2008, 22:23:17 pm
|
Rettelse: Nå forstår jeg hva du mener...beklager. Du vil liste opp den ene detaljen som varte akkurat bare ett eneste år, og ikke noe annet. Skjønner.
Opp til 1955 så ble i utgangspunktet ingen detaljer begrenset til hverken modellår eller kalenderår - selv om noen detaljer varte i en veldig begrenset tidsperiode. For eksempel Zwitter-modellen - Okt52-Mars53. Eller isjaslukene som gikk fra midten av 51 til midten av 52.. Det blir veldig vanskelig å finne detaljer som definerer en årsmodell siden dette var veldig flytende.
Det blir kanskje lettere utover mot slutten av 50-tallet da man ble mer konsekvent, men likevel - ting som bare eksisterte ett eneste modellår er ikke mye.
|
|
|
3466
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "One Year Only" Oversiktstråd.
|
på: mai 13, 2008, 22:19:04 pm
|
Artig tema og vinkling....men hvert eneste år blir jo akkurat sånn om du bare fremstiller detaljene riktig...og om du skal bli detaljert nok så må du jo dele opp i måneder og ikke år, om du skjønner...
Man kan lett skrive det slik:
1953: Eneste år med Oval og askebeger uten håndtak og 3 posisjoner på interiørlyset 1954: Eneste år med Oval og håndtak på askebeger og hjertebaklys uten dreneringshull 1955: Eneste år med Oval og hjertebaklys med dreneringshull og luftfilter uten "strap"
...sånn kan du forstette og definere hvert eneste år med hundrevis av detaljer om du vil. Blir litt vanskelig å gjøre det enkelt.... det blir vanskelig å definere hvert år med en eneste detalj... men om du sa kombinasjonen av to detaljer, kunne du definere hvert eneste år
1960: Eneste år med hvite blinklys på framskjermene 1961: Eneste år med "tulipan-ratt" ("dypt" og med fine splines) og små baklys 1962: Eneste år med bensinmåler og stoff taktrekk 1963: Eneste år med "smal skiltnese" og hullete vinyltaktrekk 1964: Eneste år med bredt skiltlys og små vinduer
(Og - profilerte dører var vel med fra tidenes morgen og inn til midt i 55 .... og de dreneringsrørene du skriver om skjønner jeg ikke helt...)
|
|
|
3474
|
Min klubb / Screwdrivers / #2 og #3 rapporterer fra felten....
|
på: mai 08, 2008, 23:33:52 pm
|
På vår stadige søken etter glede og ....... VW (det rimer) er deler av klubben nå i det sørlige Europa. Gleden ble stor da gamle minner formerlig lyste mot oss her i matbutikken... Og praten om EBI#1 moret oss (men ikke konene) stort.
Helsing: #2 og #3 (i felt)
|
|
|
3475
|
Min klubb / Screwdrivers / Sv: SCREWDRIVERS presenterer: #6 og #7 !
|
på: mai 05, 2008, 08:54:50 am
|
Jeg synes jo den første du sendte var bedre #2.....der hadde du rett hårkodeks også....
Og selvsagt et stort velkommen herfra også....uansett fasong!!
SCREWDRIVERS: Klubben for dem med stor ............ pængbok ...... i baklomma'...
|
|
|
3476
|
Min klubb / Screwdrivers / Sv: SCREWDRIVERS presenterer: #6 og #7 !
|
på: mai 05, 2008, 08:44:29 am
|
-Skjorter skal neri buksa....er det ikke plass til dette, kan den bæres løst om livet, og evt dekke til dalstrøka nedenfor
Denne reglen ble påmint #2 av #5... Hvorpå #2 solgte inn en ide om at han skulle crop'e bildet i Photoshop... for å skjule bruddet...! Videre kommentarer på denne ideen og dens gjennomførelse faller under regel nummer 1! Velkommen i gjengen trekkere!! .....noe er det bestandig......
|
|
|
3478
|
Min klubb / Screwdrivers / SCREWDRIVERS presenterer: #7
|
på: mai 04, 2008, 23:45:13 pm
|
#7 ("Rune") har aldri vandret hvileløst omkring i VW-landskapet, men alltid hatt fokus på en stilart og kanskje enda bedre - en bil. Hans sjokoladebrune Oval er diskret, men full av "riktige" detaljer og følger en slags drømmeresept for mange Cal Look-hoder. Sin unge alder til tross - #7 har detaljkunnskap, internasjonalt kontaktnett og ikke minst deler og detaljer som er få forundt. Hvem skulle for eksempel tro at et av klodens aller beste real-deal-BRMs skulle havne under senga i en ungkarsleilighet på Hedemarken? Vi har mer i vente fra garasjen til Rune - velkommen som SCREWDRIVER.
|
|
|
3479
|
Min klubb / Screwdrivers / SCREWDRIVERS presenterer: #6
|
på: mai 04, 2008, 23:35:29 pm
|
#6 ("Rocket") går rett på sak og har aldri kjørt noe annet enn Old School Cal Look. Han er en slags inkarnasjon av "David vs Goliath"-mentaliteten som preget de aller første "boble-ombyggere" (les Cal Lookere) i det sørlige California. Han er Mustang-eieren som ble fascinert av den lille rare bobla og hva den kunne gjøre i et lyskryss ..... og vandret rett inn i VW-miljøet med fantastisk øye for nostalgi og tidlige Cal Look-detaljer fra dag en. Du har sikkert sett hans patinerte US-spec Oval tidligere, hjemme i verkstedet i Vetsfold finnes både Oval, Buss, Mopar og pick ups... Også er han en fantastisk trivelig kar.
|
|
|
3480
|
Min klubb / Screwdrivers / Sv: SCREWDRIVERS presenterer: #6 og #7 !
|
på: mai 04, 2008, 23:26:20 pm
|
#2, #5, #6 og #7 ... sortert etter både det ene og det andre. "Well rooted in the past, yet focused on the future", var vel en gang Fords slagord...det kunne passe her.
SCREWDRIVERS har ti klubbregler, men det er bare to som huskes, siden disse er basert på muntlig overlevering fra the founding fathers.... Såkalte huskeregler: 1: Lytehumor er forbudt. 2: Man plikter å informere sin bedre halvdel om nye bilinnkjøp, hvis ikke plikter de andre medlemmene å gjøre det.
|
|
|
|