Nå tror jeg at vi bør holde turbotrykket relativt lavt og bensintrykket oppe når vi kommer i gang...satse på HK som varer en stund...er nok lurt....
Og Jee...Fommern har bruk for baksetet....
Et lite mimrebilde er lagt ved. Dette var før jeg hadde fått Fommern over til VW....1997 og vi skrur på -63 Chevy Nova med 327 smallblock...Var det ikke ca 14,5 sek på kvarten samme år med denne Fommern?
Møtte en bil på Gråmyra i N-Trøndelag i dag. Denne hadde bilfrakter med en original 60-talls boble cab på. Rød bil med beige tak. Skitten, men så veldig hel ut. Den var på tur nordover.
Så denne jeg også ca kl 0800 i dag. Sto da på henger trukket av mørk personbil (SAAB?)
Jeg observerte denne da den hadde en stopp på rasteplass på E6 mellom Espa og Minnesund.
Det er nå også litt slik at når motoren har begynt å lekke som en sil (uansett årsak) så er det vel tvilsomt om det hjelper stort med bare å bytte til en litt tykkere oljetype...Det kan jo være greit å "pakke" om og/eller overhale...
Nå er det mange av dere som er ute å teller oljeflekker nå da?
Jeg har holdt meg til 15-40 mineralolje på min siste boble (solgt for 5 år siden)
Varianten har blitt kjørt på Felleskjøpets 10-40 mineralolje....Billig og bra...Fint med rimelig olje når konsumet/forbruket er stort...
Blir motorbytte på varianten nå...Vil vel forsøke å kjøre på Pennzoil, Quaker State eller annen tilsvarende "amerikansk" mineralolje 20-50 denne gangen. Vi har en eldre herremann med teknisk utdannelse her i Follo VW Klubb som sterkt anbefaler mineraloljer fra denne geografien...
Da greide faktisk Kman, Fommern og Squareback å få hentet gevinsten....Til venstre Kman (Kenneth), Roar i midten og Fommern (Ketil) til høyre. Squareback som "vanlig" bak kameraet...