Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7
|
91
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67 -Motoroverhaling
|
på: august 11, 2010, 22:47:11 pm
|
Har fått et litt kanskje mer alvorlig problem. (nå som jeg trodde alle sorger var forbi...)
Skulle bare starte opp for å sjekke, men ble møtt med en høy skjærende pipende lyd. samme frekvens som ei skikkelig dårlig reim. Tok av viftereim, men hjalp ikke.
Veldig vanskelig å høre, men høres ut som om kommer fra til venstre for reimhjul, rett under bensinpumpen. Var ingen ting som utmerket seg, (i mørket). Fikk heller ingen lyd når jeg dro reimhjul rundt, og det er god klaring til blikk. Lyden høres mildt sagt forferdelig ut...
Nå maser jeg fælt her
|
|
|
93
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67 -Motoroverhaling
|
på: august 11, 2010, 10:39:02 am
|
kan jo være viftereima som skriker og subber litt i reimskiva?
Monterte omhyggelig vifta igjen, og kjøpte en boks v-belt spray før jeg satt på reima igjen. Og du store så stille det ble Krysser fingrene at det var viftereimen din! At jeg i så fall brukte 3 t på ingenting, velger jeg å glemme Da blir det nok en overgang av bilen på lørdag, og så bærer det nedover til tyskland på søndag for noen dager. Er det noe som er obligatorisk og man bare MÅ få med seg der nede?
|
|
|
94
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67 -Motoroverhaling
|
på: august 10, 2010, 14:37:39 pm
|
Skal vel ikke være noe ulyder fra viftehuset...
Da tok jeg til fornuft å tok ut viftehuset og kontrollerte. Klarer ikke å finne noen feil, god klaring rundt viften, og ingen "slitasjemerker" noen sted. Prøvde også å dra i gang dynamoen med ett bånd når den enda sto i bilen uten å få noen "subbelyd". Det eneste var at dynamoen i seg selv ga litt lyd, men det var det eneste. Når jeg står bak bilen blir lyden overdøvet av motoren, men når jeg kommer på siden litt i forkant av motoren blir den litt mer fremtredende. Er heller som sagt ingen lyd uten viftereim. Kan det av en eller annen grunn være dynamoen? Kun tankespill fra min side Noe å se på før jeg monterer sammen igjen?
|
|
|
95
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67 -Motoroverhaling
|
på: august 06, 2010, 23:18:20 pm
|
Hei Da er den nye forgasseren i hus. Fikk først hjelp hos VwVeterandeler, men den de hadde passet desverre ikke. Dermed ble det en forgasser fra Cip1. Den gikk "rett" inn, og ble helt tett Da kan sesongen begynne! Har forøverig litt lyd fra viftehuset. Det er ikke mye, men det er til stede. Hvor mye lyd skal det være fra viftehuset på en boblemotor? Skal det være helt stille? Kanskje det til og med blir tysklanstur om ei uke!? Takk!
|
|
|
96
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: juli 31, 2010, 14:16:15 pm
|
Spottet ved sandvika storsenter nysiden. Var ikke plass til meg ved siden av, så ble en bil unna
|
|
|
98
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67 -Motoroverhaling
|
på: juli 02, 2010, 12:11:52 pm
|
Det var absolutt noe som subbet, jee. Etter at jeg tok av reimen, subbet det fremdeles, så jeg dyttet på kjøleblekket ved reimhjulet, og det ble tyst. (pinlig) Veldig trangt der, trodde vel egentlig ikke dette skulle være mulig.
Målte forresten 1 mm kast i reimhjulet, bør dette skiftes?
|
|
|
99
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67 -Motoroverhaling
|
på: juli 01, 2010, 18:25:48 pm
|
Var en tur hos Lid i går kveld, og kan du ikke tro at jeg FIKK et baklysinnsats inkludert kabler og hus? Tusen takk! Men det har blitt en "knirkende" "tøffelyd" av motoren nå. Har aldri vært så fremtredende. Prøvde å ta opptak av det (litt vanskelig), kommer best frem i opptak 2 etter 3 sec. Og ja, forgasseren er ikke justert godt Noen formeninger?
|
|
|
100
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67 -forgasserlekkasje
|
på: juni 30, 2010, 18:16:54 pm
|
Har tredreimaskin, men kunne velge mellom å kjøpe metalldreibenk eller gjøre dette. Valgte jeg riktig? Har forøverig vært innom VwVeterandeler og kjøpt en brukt en, men den lakk den og. Men jeg klarte i det minste å kjøre inn motoren med den. Var lange 20 min! Men bestillte likegodt ny hos lars, kommer kanskje om to uker. Så får vi se om det blir bra. Gav kanskje litt lett opp denne gang, men trenger noe stabilt når jeg skal litt nedover i europa neste mnd. Skal se om jeg klarer å tette og justere gasseren godt nok for en testtur så jeg vet at resten er i orden.
|
|
|
101
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Solex 30 pict-1 forgasservalg
|
på: juni 30, 2010, 18:06:53 pm
|
Hadde litt lyst til å ha "orginal", så tok en tur til vwveterandeler og kjøpte en brukt. Lakk desverre av den og (litt mindre sådan, fikk kjørt inn motoren), så har bestilt en ny hos lars. Men tusen takk for byderiet "bug66"!
|
|
|
102
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67 -forgasserlekkasje
|
på: juni 29, 2010, 23:14:19 pm
|
Har hatt ute akselen, satt den bare inn igjen for å demonstrere klaringen. Det er desverre lik diameter gjennom hele hullet Edit: Nå ser jeg at hullet til og med er ovalt. Hadde man hatt utstyret hadde det sikkert gått å borre ut og dermed presse inn foringene dine.
|
|
|
103
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Solex 30 pict-1 forgasservalg
|
på: juni 29, 2010, 22:31:36 pm
|
funker ikke 31 og 31 på samme innsug?
31 og 31? 31 og 30, dont ask me Men hvordan er gasserakselen på denne? Har kokt min og i sitronsyre, og overhalt den med fullt rep kit, for tilslutt å finne ut av at det eneste som holdt akselen tett var det forgasseren var sauset inn i... Lekker som en sil i spjeldet nå...
|
|
|
104
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Solex 30 pict-1 forgasservalg
|
på: juni 29, 2010, 22:28:37 pm
|
Men nå har jeg lett og lett, finnes det egentlig nyproduserte 30 gassere i GOD kvalitet til 6v? Har vel egentlig slått fra meg de billige kina. Men både unneberg og vwveterandeler har 12v... Selv i usa finner jeg ingen. Er vel bare jeg som er dårlig til å lete!
|
|
|
106
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67 -forgasserlekkasje
|
på: juni 29, 2010, 22:22:32 pm
|
Hørtes jo veldig genialt ut! så jeg løp for å skru opp. Der var det ingen foringer, men heller også veldig dårlig plass til noen Var 0,3 mm klaring tilsammen (0,15 på hver side), og de foringene ser da mye tykkere ut. Samtidig står det jo at det er 30 pict 1, merkelig... Tror forresten jeg leste ett sted at de tidlige gasserne ikke hadde, men de nye fikk pga slitasje, men trodde bare dette gjaldt mye eldre gassere Uansett utfall, tusen takk for hjelp! -Trodde faktisk ikke det kom til å være gasseren det som til å skorte på
|
|
|
107
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67 -forgasserlekkasje
|
på: juni 29, 2010, 21:29:57 pm
|
Nye foringar kostar ca 150kr til den akslingen. laga i messing. Det er billigare enn ny gassar, men ein ny er jo ny,,
Hvor får man tak i dette? Lang leveringstid? Skal dette være en god fix, er jeg ikke vond for å prøve. Men du sier "nye" foringer. Er dette erstatninger til foringer som mange av forgasserne har fra før? Ser nemmelig ikke ut til at jeg har foringer der fra før.
|
|
|
108
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67 -forgasserlekkasje
|
på: juni 29, 2010, 20:11:04 pm
|
Når jeg åpnet opp gasseren rett etterpå var bensinen rundt 1,5 cm fra kanten. Men nå har jeg gjort det samme ved å pumpe inn vann, og den stopper all tilførsel 1,5 cm fra toppen her og, så ser (desverre ) ut til at den er i orden
|
|
|
109
|
Forum / Snikk-snakk / Solex 30 pict-1 forgasservalg
|
på: juni 29, 2010, 19:25:54 pm
|
Forgasseren min lekker fra gasserakselen, og fikk konstatert dødsdom av jee. Så da må jeg få tak i en ny. Det gjelder en Solex 30 pict-1, 6volt choke og cut-off valve. Hvilke alternativer har jeg, og hva burde jeg velge? - Det ligger en "kina" på vdub2you
vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=350 Fungerer disse? er det verdt pengene? kan jeg montere 6volt choken min bolt-on på denne? - Unneberg har noe til dobbelte, men også 12-v,
- Samme har VwVeterandeler
Frister med "kina", men må ha en pålitelig en. Hva ville dere gjort? Takk
|
|
|
110
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67 -forgasserlekkasje
|
på: juni 29, 2010, 19:13:20 pm
|
Har baklys innsats. Bare å komme å hente
Kjempe fint se pm Ser bra ut detta! Grattulerar med so og sei ferdig motor Ikkje uvanlig att da lek bensin i akslingen på forgassaren.. Da mange gjer for å stoppa detta er å ta ut akslingen, dreia eit frispor og so setta på ein o-ring i kvalitet. då skal du stoppa lekkasjar og halda da luft tett(falsk luft) Ellers får du jo kjøpt messing foringar som er "bolt on" i forgassarhuset. det skal gjera samme nytten, men vil antaklivis ikkje verta lika tett som oring, men kanskje vara litt lengre Hørtes faktisk ikke så dumt ut. Skal prøves ut en gang jeg har tid. Fikk forøvrig tilbakemelding fra "jee" om at jeg økonomisk heller burde skaffe en "ny". Skal nedover i europa snart, så det er viktig å ha en pålitelig en. Takk takk for svar Ergelig etter all den jobben med den, men slik er det. Legger inn en tråd i SnikkSnakk, så får vi se hva jeg ender opp med. Men har lært én ting i dag. Ikke rengjør en gammel forgasser
|
|
|
113
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67 -Motoroverhaling
|
på: juni 29, 2010, 12:15:03 pm
|
Da er det montert ny cluch, laget nytt elnett fra motor, til batteri, og til dasjbord, og satt inn motor. Men, det er et men... Først hadde jeg problemer med jordningsfeil, noe jeg fortsatt har. (Lysbryteren styrte motorstrøm, og tenning styrte baklys...) Er det noen som har høyre baklykttinnsats for salg? Forrige eiere har visst hatt samme problemet, og istede for å fikse det har de lagt en overledning i TILLEGG til det orginale elnettet Så for øyeblikket fungerer alt unntatt høyre blinklys bak. Nå skal det sies at etter at jeg fylte bensin i pumpe og filter fyrte motoren på tredje innslag Men har ett problem. Akselen til forgasserspjellet lekker bensin... Hva kan jeg gjøre? Hadde problem med lekkasje der før, men etter at den ble renset for olje og smuss eskalerte det til di grader. Før fordampet det før det ble noe ut av det, nå renner det. Er litt slark, noe jeg husker "jee" sa det ikke skulle være.
|
|
|
116
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67 -Motoroverhaling
|
på: juni 27, 2010, 01:40:39 am
|
Kan det hende jeg har feil kran? Den bunner på en kant i hullet, men har fremdeles tre mm igjen før krana er helt på plass. Det er kun den koniske delen av kranen som går nedi, og da sier det jo seg selv at den ikke sitter. Har nå midlertidig montert den med flytende pakning, så får vi se om den sitter godt nok for prøvestart i morgen (i dag).
|
|
|
117
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67 -Motoroverhaling
|
på: juni 25, 2010, 11:27:03 am
|
Godt å høre! Motoren er mer eller mindre ferdig, så får vi se til søndag hvor lenge den går. Men ett spm: Jeg får ikke "akselelarasjonspumperøret" i forgasseren til å sitte skikkelig. Skal den være løs? Hadde vært ergelig om den tok seg en tur på søndag...
|
|
|
118
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Kimsan's T1 1300 '67 -Motoroverhaling
|
på: juni 21, 2010, 10:53:23 am
|
Da var endelig eksamen og det som fører med overstått, og tid for å få han på veien. Toppene ble overhalt av "Jee", til en ulovelig hyggelig pris.
Har forøverig ett dilemma. Sovnet litt da jeg skulle banke inn olje pakningen til svinghjulet. Banket den helt inn, men den skal vel fukte med kanten av blokken? Kan den være slik, eller må jeg fjerne den og kjøpe ny?
|
|
|
|