Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 25
|
91
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: RÅ FELGER!!!
|
på: oktober 23, 2008, 16:15:45 pm
|
Disse felgene står faktisk i mooneyes katalogen med 205-5 boltsirkel. Ikke er det veldig dyre heller.
|
|
|
93
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bredda felger..
|
på: oktober 18, 2008, 11:29:13 am
|
Og jeg bredder ikke en felg før jeg er ferdig med å leke snekker hjemme. Og det kan nok ta godt med tid. Men det er ikke til å stikke under en stol at jeg fortsatt samler på "donorfelger" OG gammle vw felger
|
|
|
94
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens prosjekter (far og sønn)
|
på: oktober 16, 2008, 19:16:13 pm
|
Turen hjem gikk vist ikke like bra. Trolig noe kødd med automatchocken. Den gikk bare dårligere og dårliger når den begynte å bli ordentlig varm. Lar seg nok fikse. Er jo kansje ett fett siden bilen nå alikevel skal i vinterdvale.
|
|
|
95
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens prosjekter (far og sønn)
|
på: oktober 16, 2008, 19:10:50 pm
|
Jepp. Mangler bare et anstendig oppsett med bling felger og en total "slamming" så hadde den blitt fantastisk! Bildet til lobo lengere opp i tråden sier litt, men med brm's eller polerte, detaljerte fuchs, supersmal forstilling, 3 hakk bak og med spindler og bunnjustering foran så hadde han nok overtatt direktørjobben i B.K.A VW Forbund
|
|
|
97
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens prosjekter (far og sønn)
|
på: oktober 16, 2008, 16:27:17 pm
|
Da har fatter godkjent bobla. Null feil. Han var ikke så reint lite stolt når han stakk innom meg på jobben. Og slik er den nå. Ser nok bedre ut på bilder da grunnarbeidet på lakken ikke er perfekt. Men dette kan det være at lakkereren må rette opp hvis jeg ikke kjenner fatter helt feil
|
|
|
98
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Felgstørrelse ??
|
på: oktober 16, 2008, 15:22:50 pm
|
Probelet du fort får med slike felger og senkespindler er at hjula foran kommer veldig langt ut. Bak derimot kommer de veldig langt inn hvis du senker. Før jeg monterer de innkjøpte spindlene mine korter jeg inn forstillinga. Hvis du derimot er ute etter litt "cal-look" stuk og beholder orginalhøyden bak vil det se bra ut med senkespindler foran. Uten at jeg skal si det sikkert er det vel litt flere valgmuligheter hva angår innpress og bredder hvis du velger BRM fremfor "empi fives".
|
|
|
99
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens prosjekter (far og sønn)
|
på: oktober 16, 2008, 10:32:18 am
|
Fatters "enogseksti" skal idag til godkjenning. Bare teppene fra vw service dukker opp og han får bestilt skilter så bør bilen kunne regnes som ferdig. Skal se om jeg kan få tatt noen skrytebilder hvis han svinger innom etter godkjenningen. Regner med å låne denne bilen litt neste sesong da min egen "femtiåtte" begyner å bli moden for litt omsorg igjen. Er i tilleg til den nye forstillinga som skal på litt problemer med motor/clutch, fremhjulslager osv....... Kan virke som at alle de tingene jeg ikke tok det året jeg gjorde den kjørbar klapper sammen nå. Men en ny clutch og nye tettninger melom motor/clutch og girkasse/clutch og et generelt oversyn av motoren og nye pakkninger på denne så er nok bilen klar igjen til 2010 sesongen. Har så UTROLIG MYE ANNET SOM MÅ GJØRES og desverre blir bobla lidende av dette. Angrer nå at jeg ikke solgte hele dritten til england når jeg hadde muligheten tidligere i sommer.
|
|
|
101
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1959mod ratlooker
|
på: oktober 15, 2008, 08:13:47 am
|
Mine erfaringer med puma er vel like lobo sine. Mull problem med bunning av dempere ved maks nedjustert puma. Vel og merke på linkpin aksel. Hvis du derimot gjør som meg å "kødder" med orginalaksel og gjør slik at justeringen kan stilles ennå noen cm lavere enn puma'n sliter du litt. Jeg slapp min ned for å prøve her for litt siden. Uten dempere la den seg på rammehodet og bærearmene lå nesten helt inntil hverandre. Det så bra ut, men det var nok også alt.
|
|
|
102
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering!
|
på: oktober 15, 2008, 08:08:12 am
|
Hadde nok vært bedre å satt bort denne sveisejobben til noen som kan sveise. Er jo ingen selvfølge at folk som jobber på vanlige bilverksteder idag kan sveise. Kjenner du ingen som feks jobber på et mekanisk verksted eller et landbruksmaskinverksted. Slike folk blir ofte tvunget til å bruke hodet på jobb og har vært ute mange vinternetter før. Derfor blir også det de gjør ofte bra. Innen du har betalt for flere slike sveisejobber kunne du kjøpt flere bra sveiseapparater selv. Og med litt trening tror/vet jeg at du hadde klart dette MYE bedre selv.
PS: Gjør man jobben selv, vet man hva man får. Vær skeptisk!
|
|
|
103
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1952 september azurblau splitt
|
på: oktober 14, 2008, 20:11:28 pm
|
Hjelper verken å sandblåse eller slipe når jernet allerede er rustet bort Men klart at når bilen blir satt sammen så skjules noen av skavankene og resultatet vil jo se greit ut.
|
|
|
104
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 76 bay
|
på: oktober 14, 2008, 11:50:22 am
|
Du også ser vel at blinklysa på latebay er noe av det stygge vw har produsert? Hvis du ikke liker modifiseringene burde du prøve å få kjøpt bilen nå før hele bilen blir en rein custom Personlig er jeg litt skeptisk til fiskeøynene også, men earlybay lykter derimot, det er fint. Men det blir gøy å se når de kommer på. Fyren som holder på her har et øye for detaljer så jeg tviler ikke på at det faktisk kan bli bra. Men litt skeptisk er det nok lov å være.
|
|
|
107
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling.
|
på: oktober 14, 2008, 06:33:55 am
|
Nope. Denne gangen skal jeg være NØYE. Og da snakker vi om pulverlakk, polerte syrefaste styrestag osv..... Det får ta den tiden det tar for å si det sånn.
fint med pulver lakk, men............. husk på att bakelitt foringene krymper i varmen !! de må ut før du steker pulver lakken Hmmm. Kansje like greit. Hadde tenkt å bytte disse uansett, men synes ikke de gammle er spesielt enkle å få ut så kansje de slipper etter at den er lakkert??
|
|
|
109
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling.
|
på: oktober 13, 2008, 19:59:10 pm
|
De tårna ble snasene må jeg si!! Kjempebra jobba! Har foresten samma problemene med mine fake BRMer. Kjøpte meg senkespindler fra Cip da disse ikke skulle bredde utover, men snakk om å bli lurt!!! Hjula stikker langt utenfor reproskjermen jeg har på høyresia....... Subber som bare F.... Da er det bare å korte inn.....
|
|
|
110
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min vw 1200..65 mod.
|
på: oktober 13, 2008, 19:11:30 pm
|
Helt sykt hvor mye felger kan endre en bil. Kjerra di er flott med stål og hvitsider, men så fort den får litt polert bling på seg endres HELE bilen drastisk. Personlig likte jeg Lobo bildet med polerte fuchs og innkorting godt. Denne bilen er så fin at høyde på bilen og/eller dekktypen altid vil kle den.
Flott bil........
|
|
|
111
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling.
|
på: oktober 13, 2008, 18:58:23 pm
|
det der ser lekkert ut i fra en platearbeiders øyne hehe har en buss forstilling om et par vintre klar til deg jeg MR. Og Martin, hvis du er platearbeider bør en slik jobb være noe du med glede gyver løs på selv
|
|
|
112
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling.
|
på: oktober 13, 2008, 18:53:53 pm
|
Dette er nok bare noe jeg lager en av (til vær pre 64 boble jeg eier i fremtiden)! Denne tråden er mere ment som et spark i baken til alle de der ute som kan men som av en eller annen årsak ikke våger. Ikke som salgsreklame for "Eikstad's Felgbrædning". Rart dette men det er mange som ikke gidder å prøve selv før de har sett litt på hvordan andre gjør.
For min egen del var jeg stor motstander av innkorting. Men det var helt til jeg kjøpte BRM fake's. Disse bygger UTROLIG mye lengere ut enn orginale stålfelger. Og siden jeg allerede hadde kjøpt senkespindler (kjøpt kun fordi jeg ville ha hjula mere midt i hjulbuen), men som aldri ble montert da jeg oppdaget at hjula ville stikke utenfor skjermene var det ingen vei tilbake. Det måtte kortes. Jeg gikk melom alt på nett og i blader jeg kom over ang dette temaet, men fant fort ut at (nesten) alt som er serieprodusert og relativt billig er nettop billig fordi kvaliteten og finishen ofte er hoppet over eller er heller tvilsom. Og ikke var det kort nok heller. Sett senkespindler på en kortet puma og du sitter igjen med en innkorting på ca 1", delt på 2!! Det er jo nesten som ingenting. Greia for meg handler om å ikke gjøre akkurat som andre gjør men derimot legge sammen alle inntrykk jeg får og la disse kverne rundt i toppen helt til jeg finner en egen måte å gjøre ting på. Jeg kan selvfølgelig også kopiere andre sine ideer, men jeg gjør ikke sånt ukritisk. Er noe bra, kopierer jeg, er det derimot ting jeg har noe å sette fingeren på prøver jeg å finne løsninger jeg selv kan leve med.
Gjør man ting selv vet man i alle fall hva man sitter igjen med.
|
|
|
115
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling.
|
på: oktober 13, 2008, 15:57:09 pm
|
For å slippe å forklare ale hvordan tårnet skal se ut gjorde jeg idag et ferdig isteden. Her er et bilde fra utsiden/forsiden. Dette er bak (inn mot karoseriet) Nærbilde av "knekken" som kansje ikke kan kalles en knekk. Og ennå et..... Da forstår sikkert noen hvorfor dette ikke ble bukket i et stykke. Nå får jeg god klaring til bærearmen.
|
|
|
120
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: diamond 60 / På'n igjen..
|
på: oktober 11, 2008, 11:09:02 am
|
Skal være litt sykt! Men tilbake til temaet: De sorte felgene med blank ring, ville sett utrolig bra ut på nesten hvilken som helst bil. Drømmer fortsatt om å sette hvitsider og gamle boblekapsler på caddy'n min. Da hadde'n blitt sjuk! Tror nok at denne glittrende lookeren blir kanon med lignende hjul.
|
|
|
|