Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4]
|
91
|
Forum / Problemløseren / Sv: Tungstartet når motor er varm.
|
på: april 12, 2008, 17:56:47 pm
|
Hei!
Folkevognmotorer er verre å starte når de er varme. Hold gasspedalen i bånn når du kjører starteren, så kan det være at den starter lettere.
Min andre hobby er småfly og varme flymotorer har akkurat det samme problemet.
Håper det kan hjelpe noe!
Mvh ISAK
|
|
|
93
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Trenger hjelp til lakkode
|
på: april 11, 2008, 09:51:26 am
|
Foreløpig er det kun 5 felger jeg skal lakkere. Det spørs om jeg ikke skal ta sjansen på L14 resedagrün og deretter sammenlikne med fargen innvendig. Dersom jeg bestiller en fødselsattest, håper jeg at jeg får med opplysninger om farge på bilen. På The Samba, ser jeg at ikke alle får med denne opplysningen.
Kanskje hjelper det å skrive pent på tysk i forespørselen...?
Jeg bør kanskje også ta mot til meg og poste et innlegg på The Samba.
Takk for hjelpa så langt, det blir sikkert flere spørsmål!
Mvh ISAK
|
|
|
94
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Venstre forskjerm selges
|
på: april 10, 2008, 23:26:05 pm
|
Hei!
Er dette en "oval-skjerm" eller senere utgave?
Den som har solgt deg en venstre-skjerm har ikke tilfeldigvis en høyre skjerm å selge til meg?
Ring meg gjerne på 91769936
Mvh ISAK
|
|
|
95
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Trenger hjelp til lakkode
|
på: april 10, 2008, 23:13:46 pm
|
Tusen takk for svar!
Ut fra svaret ditt, måtte jeg også bla litt i "Allt om min Volkswagen" (jeg har den svenske utgaven). Det er selvfølgelig korrekt som du skriver at i 51/52 er fargene beskrevet som pastellgrønt 31,4 % osv. Men: Når jeg blar sju sider lenger fram og leser om "Volkswagen Limonusine (ja, det er en trykkfeil) Export-modell 1949-50/51, står det: "Denna vagn skeppades till alla värdens bilmarknader. I sina läckra färger, djupsvart, brun, bordeauxröd eller resedagrön (!) skilde den sig iögonfallande från de tidigare modellernas litet sjaskiga lacker."
Nå er jeg plutselig like forvirra. Her om dagen var jeg innom Hamar Bilpleie. De har katalog med fargeprøver fra tilbake til 1952. De hadde ikke L11 å sammenlikne med, men L14 resedagrønn. Det kan være denne fargen, men det kan like gjerne være den andre.
Som en kuriositet, må jeg bare nevne hva ekspeditøren hos Hamar Bilpleie fortalte meg: Tyskerne var ledende på utvikling av lakk rett etter krigen. Dette skyldtes at de hadde store lager av nitroglycerin som de ikke hadde avsetning for. Det eneste sivile formålet denne kunne brukes til, var lakkproduksjon. Da lagrene var tomme, gikk de over til å produsere lakk med andre bestanddeler.
Vi får nøste videre!
Mvh ISAK
|
|
|
96
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Trenger hjelp til lakkode
|
på: april 10, 2008, 18:59:26 pm
|
Jeg er plutselig blitt usikker på hvilken farge bilen min har. Bilen er en desember 1950 (11C).
Jeg har i utgangspunktet trodd at den er pastellgrønn L11, men i boka "The 1949-1959 VW Beetle" av Bob Wilson står det oppført at 1950 sedan ble levert med hele tre grønnfarger - L11 pastellgrün, L-13 medium green.. og L14 resedagrün.
Etter søk på nettet er jeg ikke blitt så mye klokere, men den eneste kopien av fargekart jeg finner for "Zweitürige limousine" inneholder L11, L14 finner jeg for cabriolet og L13 finner jeg ikke i det hele tatt.
Dersom noen vet mer spesifikt hvilken eller hvilke farger VW ble levert med i 1950 er jeg glad for svar. Jeg har lenge tenkt jeg skulle bestilt en fødselsattest, men ting tar litt tid her på Hedmarken.
Legger ved et bilde, men utvendig lakk lyver fordi bilen er blitt lakkert i feil nyanse en gang i tiden.
Mvh
ISAK
|
|
|
99
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Strømaggregat 20 kVA med VW motor ønskes kjøpt
|
på: januar 15, 2008, 22:35:49 pm
|
Jeg vet ærlig talt ikke markedsprisen for et slik i Norge. Utgavene varierer fra de enkle med håndstart til rene nødstrømsaggregater med automatisk start etc. Hva jeg vil betale må derfor komme an på både utgave og forfatningen det er i.
Jeg vil helst ha tak i et aggregat med elektrisk start.
Mvh ISAK
|
|
|
|