Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
1
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hva er galt?
|
på: august 10, 2015, 23:45:44 pm
|
Litt sent svar, men det var toppen som var gåen. En ventil hadde skjært seg :-)
Takk for alle svar!
|
|
|
5
|
Bruktbørsen / Deler selges / Diverse bobledeler
|
på: august 10, 2015, 23:37:01 pm
|
Hei!
Jeg selger følgende til boble. Kom med bud! Jeg er ikke gnien på noe jeg tror er gull :
Nye/ubrukte deler: Drivakselmansjetter Eksosfittings Coil 6v type Lucas Skvettlapper. Originale. Kjøpt på Taugland for 16,75 kr Bremseslanger front
Brukte deler: Dempepads til støtdempere foran Oljepåfylling Håndtak til panser Bilradio. Tror ikke denne fungerer. Svinghjulsavtaker 36mm verktøy 2 like og 2 ulike baklys
|
|
|
6
|
Bruktbørsen / Deler selges / Støtdempere til boble
|
på: mars 23, 2014, 17:51:02 pm
|
Orginale støtdempere til boble selges. Skulle på en 1970 boble. Kjøpt på unneberg. Kom med skambud. Jeg har disse på majorstuen, mitt tlf er 98488228 
|
|
|
7
|
Bruktbørsen / Biler selges / VW 1200/1600
|
på: april 06, 2013, 21:37:27 pm
|
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40806161Heisann. Jeg selger min 1970mod boble jeg har hatt i 10 år. Den har totalt gått svært lite på veien (rundt 50 mil) i min eie. Nå selger jeg den grunnet mangel på garasjeplass. Følgende har jeg gjort med bilen: -Ombygd elektriske anlegg til 12 volt med ny vekselstrømdynamo fra Unneberg Bil, nye lyspærer, ny 009fordeler med elektronisk og stiftløs tenning, ny coil, nytt batteri. -Satt inn medium trimmet (rundt 70 hk) 1600motor med freste topper, forsterket veiv, doble Kadronforgassere med nødvendige innsug og stag Effektanlegg med eksospotte på siden Motoren gikk fint forrige gang jeg kjørte den, men den lekker olje. Jeg er ganske sikker på at det er simringen som sitter mellom motor og girkasse som må byttes. Dette er gjort på en ettermiddag. -Satt på pene empi 5-spoke-felger med ok mønster -Alt av bremser er byttet. -Ny justerbar pumaforstilling med nye senkefjærer og nytt stabilisatorstag av den grove typen. -Samtlige skjermer er demontert, grundig pusset ned til du bare ser metall, grunnet med flere tynne strøk med brunox og deretter et par strøk med 50/50 ovatrol og arkanol (dette er studdsikkert!) Det samme har også blitt gjort med innerskjermene. -Rustmessig er bilen veldig bra selv om den ikke ser så fin ut.
|
|
|
8
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hva er galt?
|
på: oktober 05, 2010, 23:40:06 pm
|
lukter vondt dette ja.. pell av toppene og se under..
hvor i oslo bor du forresten?
Da tar jeg av toppen i morgen! Jeg bor på Tåsen. Hvordan det? 
|
|
|
9
|
Forum / Problemløseren / Hva er galt?
|
på: september 27, 2010, 18:56:12 pm
|
Jeg har en 1970 mod boble med 1600 motor og doble forgassere stående i. Da jeg var ute på tur (ETTER EN HARD MOTORVASK MED TRYKKSPYLER) med min kjære boble, var det noe som skjedde med motoren helt plutselig. Jeg stoppet og så på luftfilteret på venstre forgasser. Der smalt eksosen ut for hver gang det tente i den ene sylinderen på samme side. I senere tid har jeg tatt ut motoren og tatt ut venstre ventildeksel. To av de fire vippearmene er veldig (den ene kan jeg løfte 1 cm opp) løse. Bak de samme vippearmene sitter det som kjent støtstenger. Disse er også helt løse.
Det som er helt idiotisk er at jeg også hadde fylt på 95 - bensin med oktanforhøyer på tanken.
Hva tror dere gutta kan være feil? -At den ene sylinderen har fått vann i seg og bøyd innsugsventilen utover? I så fall må vel også toppen av? -Eller kan man bare bytte støtstenger-
|
|
|
13
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Antall shims ved bytte av svinghjul?
|
på: oktober 05, 2009, 20:24:49 pm
|
Jeg har en 1970 1200 6 v. Den org. 1200-motoren er nå tatt ut av bilen. På motoren sitter det et 109-tenners svinghjul medfølgende clutch og trykkplate som jeg skal skru over til den nye motoren som skal inn. Motoren som skal inn er en 1600. På denne motoren sitter det også 109-tenners svinghjul, men en større clutch (utslitt). Dette svinghjul-settet skal tas av motoren og ikke brukes. Jeg har snakket med Unneberg og de fortalte meg at det var viktig at jeg måtte shimse opp svinghjulet hvis jeg skulle bytte dette. Da jeg skrudde av svinghjulet på den "nye motoren" så jeg at det var tre shims av den største diameteren og en mindre shims med 4 små hull i. Først prøvde jeg å sette på svinghjulet fra den org. motoren, men da var det null endeslakk mellom svinghjul og reimhjul. Noen som vet sånn ca hvor mange shims som skal sitte der ved mitt svinghjulbytte? I mellomtiden går jeg ut i garasjen og tar av en av de tre og ser hva som skjer 
|
|
|
15
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1600 motor i 1200 kasse
|
på: oktober 04, 2009, 18:01:38 pm
|
Jeg holder på med akkurat det samme nå. Flytter over 1200 svinghjul til 1600 motor som skal inn i 1200-kasse med 6 v starter. Snakket med noen på unneberg som sa at man da måtte shimse opp 1200-svinghjulet. Hbor mange shims må man bruke da?
|
|
|
19
|
Forum / Problemløseren / 009-fordeler med el. tenning kaputt? eller kanskje ikke?
|
på: mai 13, 2009, 21:45:13 pm
|
God aften alle boblemedentusiaster  For omtrentlig 3 år siden hang jeg meg på 30-40 andre og kjøpte 009-fordeler med elektronsik tenning gjennom gamleforumet; vw2you. Motoren min er ikke like entusiastisk for tiden. Den stoppet plutselig på en kjøretur og vil nå ikke gi noe gnist. Jeg målte min høyeffektcoil kjøpt på biltema http://www.biltema.no/Archive/Product_images/53/Small/53-402_s.jpg til 1.5 ohm på sekundærkretsen (mellom + og - på coilen) og 13400 ohm på primærkretsen(mellom - og hullet i midten). 1. Er dette vanlige verdier på en høyeffektcoil? 2. Noen som har kjøpt samme fordeler gjennom vw2you og vet hva slags produsent dette er? På denne http://www.hot-spark.com/Coil.htm linken (som jeg fant på google) ser man hvordan man skal koble sammen en 009-fordeler og coil. Jeg har koblet det likt bortsett fra at jeg ikke koblet tenningsstrømmen via "ballast-resistoren". I. o. m. at jeg ikke gjorde dette, mistenker jeg at min 009-fordeler har tatt kvelden/kortsluttet, da motstanden bare er 1.5 ohm og ikke 3.2 ohm som denne tilfeldige "Hot-Spark I Ignition" fordeleren jeg fant på nettet krever. 3. Går det an å måle motstanden i 009-fordeleren for å finne ut om den har kortsluttet? Det blir vel i så fall mellom den røde og sorte kabelen (hvis man ser på siste link: mellom "Red wire from Hot-Spark-module" og "Black wire from Hot-Spark-module". 4. Om innmaten i fordeleren er brent; kan man kjøpe ny innmat eller må man kjøpe en ny fordeler? Alle svar tas imot med takk: Så takk takk 
|
|
|
24
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Orginaldempere foran! (så lenge de ikke lekker. haster litt)
|
på: april 24, 2009, 00:51:41 am
|
Jeg trenger orginaldempere foran til min boble 1970. Det gjør ingenting om de ser helt jævlige ut, bare de ikke lekker. Mine røde konidempere gjør at jeg ikke får heist opp pumaforstillinga mi helt. Skal nemlig på ombyggingsgodkjenning førstkommende tirsdag og trenger derfor noe før dommedag. Helst da på østlandet.
-Øystein Vold Jahrmann 98488228
|
|
|
27
|
Forum / Problemløseren / Pedalmontering (tja det haster egentlig litt..)
|
på: april 23, 2009, 21:08:38 pm
|
Jeg har en boble 1970 og skal montere på pedalsettet som jeg tok av for en stund siden. Det jeg lurer på er: 1. Bremsepedalen holdes tilbake av en fjær. Skal den ene enden stå i spenn mot skiva som er skrudd fast i bunnplata? Hvis jeg monterer det slik blir da spennet i pedalen grei. 2. Hvis jeg monterer som beskrevet i pkt. 1, vil pedalen (ved hjelp av fjæra) vris tilbake. Pedalen vil da ligge på bunnplata. Hva holder pedalen tilbake fra å falle ned på bunnplata? Alle svar tas i mot!  -Øystein Vold Jahrmann 98488228
|
|
|
|