Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 17
|
1
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: juni 23, 2016, 01:39:10 am
|
 tenkte jeg skulle vaske kjedet er det noen MC freaks der ute med noe tips , hyl ut. Noen sier CRC til vask andre sier nei. Har du O-ring kjede? Jeg sverger til teflonsprayen i linken under. I Norge selges den til trøsykler, men i utlandet markedsføres den mer mot MC, under et annet navn.(som jeg har glemt). Søl og gammel olje rundt over alt blir fort historie! http://sykkelhjulet.com/2011/07/smoremiddel-med-teflon/
|
|
|
3
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 181 til greker´n
|
på: august 07, 2013, 20:48:27 pm
|
Har ikke prøvd med kompressor på vw, men har dillet litt med H-D Vrod med kompressor og hatt et par havarier  Høy innsugstemperatur er ofte synderen, og vanskelig å få bukt med uten skikkelig ladeluftkjøler.. Selv med moderat trykk, mye bensin og "ikke for høy" komp i motoren så blir innsugstemperaturen og kompressoren fort veldig varm.. 
|
|
|
4
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR
|
på: juli 21, 2013, 21:33:14 pm
|
Min R6 med 13,1:1 i komp. går helt fint med 95..;-) I USA tror jeg de fyller 92oktan også  Det er vel ikke bare stastisk kompresjon som har innvirkning på hvorvidt man får tenningsbank/detonasjon? Noen som vet hvilken rolle sylindertrykk og stempelhastighet har å si? ev andre faktorer..
|
|
|
5
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Elektronisk tenning
|
på: februar 26, 2013, 19:44:57 pm
|
Jeg har hatt pertronix-vakumfordeler, pertronix coil, og bosch kabler og plugger i noen år nå og ALDRI hatt et eneste tenningsproblem.. Stiftetenning har vel aldri vært helt det store, men jeg tror at de stiftene som blir solgt nå til dags(med visse unntak da) ikke har like god kvalitet som de hadde før i tiden... Å merke forskjell på motoreren bare etter en tank med bensin er ikke noe kult.. 
|
|
|
6
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Eikremutgravingen.
|
på: september 16, 2012, 15:23:30 pm
|
Er vel tilsynelatende i bedre stand enn mye annet som blir begynt på?
Men, kanskje den ikke er spesiell nok til at de med mest kunnskap/interesse gidder å begynne...?
|
|
|
9
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: mai 26, 2012, 23:34:01 pm
|
TAKK! Der lærte jeg noe idag også.. Skulle dra bunnpluggen på motorsykkelen med 43Nm idag, men syntes aldri den ville klikke.. Da jeg prøvde den på noen andre ting så virket den helt fint.. "tilfeldig" fikk jeg den til å funke..  Uff, ekstra flott siden det er alu i bunnpanna... Men har bytta så mye olje på sykkel oppimellom åra at bunnpluggen tar jeg på feelingen (bare huske å ha en ny pakning for hånden hver gang). Skal ikke skrive mer OT, men ja.. er ikke helt heldig å dra for mye.. men hadde en viss feeling når jeg "passerte" 40nm. Før har jeg alltid skrudd slikt "for hånd", men etter at jeg begynte å jobbe med mc har jeg blitt litt fjollete og nøye med riktig moment..
|
|
|
10
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: mai 26, 2012, 22:03:30 pm
|
TAKK! Der lærte jeg noe idag også.. Skulle dra bunnpluggen på motorsykkelen med 43Nm idag, men syntes aldri den ville klikke.. Da jeg prøvde den på noen andre ting så virket den helt fint.. "tilfeldig" fikk jeg den til å funke.. 
|
|
|
15
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Taksenket 1302
|
på: februar 09, 2011, 19:25:06 pm
|
Tøft prosjekt!  Har du planer om noe avstiving bak? Man "må" visst ha det når man flytter fjærene bak pga at det er lett å vri rammevangen..
|
|
|
18
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 1970 Impuls-kjøp!
|
på: desember 05, 2010, 00:17:06 am
|
Jeg har kjørt med den piggfrie varianten av disse dekkene og på vått føre vil jeg påstå at de er farlig å kjøre med!
4 hjulsslipp ved nedbremsing i sving fra 50km/t er ikke så kult..
|
|
|
21
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Kåring av den dummeste tekniske kommentaren
|
på: oktober 01, 2010, 01:39:32 am
|
BMW 520 har vel 2,3 om jeg ikke feil, så lett å gå i baret her ja. Husker og de gamle 745, det var 735 med turbo? men flere historier?
520 er 2 liter med 129 hk som 12v og 150 hk som 24v frem til 2001-2002 da den gikk opp til 2,2liter og 170hk.. 745 er egentlig en 733 med turbo.. en 3,3 liter.. 745i (E23 7-serie) kom med 3.2l og 3.4l motorer... Disse er overladet med henholdvis 0.7 og 0.4bar. Grunnen til at de heter 745i, har en forklaring(som jeg ikke husker).. men det er noe med den økte fyllingsgraden pga overladingen som igjen gjør at "sylindervolumet" blir 4.5l
|
|
|
22
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hovedsiden til Vwnorge (Til Moderator)
|
på: september 28, 2010, 17:02:08 pm
|
Jeg har sett litt vann-poster opp gjennom også, tror jeg spurte om å få fremhevet "et forum for luftkjølt vw" for en tid tilbake, noe som også ble gjennomført.. Men, igår logget jeg meg ut og latet som jeg var en fersk bruker. Når man går inn på siden nå og går direkte til å registrere seg så står det ikke noe som helst om det dreier seg om luftkjølt vw. Det er en lang liste med retningslinjer etc(slikt som folk bare blar forbi å klikker "godtatt"), men altså ikke noe tekst som sier hvilke biler det dreier seg om. Det er nesten som det hadde passet med en knapp hvor det står at man godtar forumets regler og retningslinjer, samt er innforstått med at forumet kun gjelder luftkjølte vw.. 
|
|
|
27
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 Käfer-Cup/Germanlook (here we go...)
|
på: august 26, 2010, 19:17:09 pm
|
Lykke til med å få av de gamle fjærbeina!  Jeg varmet, bannet, hamret, bannet, skjærte, bannet, banket, meislet og bannet med å få dem av..! Hvilke felger skal du bruke nå da? Mine Cup1?  Er kw demperne justerbare i hardet eller rebound? Gule koni er iallefall "informativt"  å kjøre med sammen med lavprofildekk(205/40-17)
|
|
|
30
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Arvet Vw 1303s, lurer på diverse..
|
på: august 21, 2010, 17:03:27 pm
|
Jeg ville beholdt det orginale luftfilteret. Et "power" filter vil bare føre til forgasserising(og motorfusk) pga manglende forvarming, pluss at bensin/luft-forholdet blir feil siden et slikt filter har mer luftgjennomstrømning(ev kan du justere forgasser)
Tror det går 2.5l olje på motoren..
|
|
|
|