Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3
|
1
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Blyerstattning
|
på: mai 12, 2009, 03:19:47 am
|
For dere som ønsker verdens beste BLYERSTATNING SÅ KJØP PRO LONG.Denne har jeg selv vært med å testet sammen med andre merker og denne er DESIDERT den beste... Selv har jeg i alle år kjørt uten og kommer til å fortsette med det også(hørte jeg stein i glasshus osv  ) Hmmm... hvis man leser sintef sine tester på produktet pro long så stemmer dette dårlig reiel! solgte disse produktene for noen år tilbake selv og var hellig overbevist om at noen hadde finni opp hjulet på nytt! men sånn som med endel andre vidunder produkter viste det seg at også dette hadde ulemper! store sådan! snakker ikke kun om blyerstatningen nå men om hele serien av produkter fra pro long!
|
|
|
2
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ung mann i nød - hjelp til basic motorjustering
|
på: mai 09, 2009, 02:56:41 am
|
Torshov har kanskje rette plugger?
Ang. tenninga, så er selvsagt det beste å gå til innkjøp av gradert reimhjul og tenningslampe, og justere tenninga til 30 grader over 3000 rpm. Gamle motorer kan de være byttet både fordeler og reimhjul på, så det er ingen sikkerhet i merkene der.
kan du forklare litt dypere hva du mener her??
|
|
|
3
|
Forum / Problemløseren / Sv: Trenger hjelp med t4 kamdrev
|
på: mai 09, 2009, 02:49:42 am
|
Jeg har montert justerbartkamdrev på en t4 kam.Men jeg har ingen kammer å sammenligne med,sånn at jeg får drevet på riktig plass. Er det noen som kan tegne el forklare meg hvordan jeg kan sjekke om jeg har gjort rett før montering av blokka?  på forhånd takk hmmmmmmmm.... hva er poenget med å bruke justerbart cam drev når hensikten din er å stille den inn på akkurat samme måte som et som er fast?   ?
|
|
|
4
|
Forum / Problemløseren / Sv: porting av innsug
|
på: april 24, 2009, 22:44:55 pm
|
Polerte rør er for effektiv frakt av (ren) luft og litt grovere er for effetiv frakt av bensin/luft blanding... forskjellen er altså "innsprut" eller "forgasser"... det er i hvertfall slik jeg husker det. Det hele er av liten viktighet...
ja her fikk dere svaret!!!!!!!!!!!!! du har nå klart å lage et effekt tap 1303Bull!
|
|
|
5
|
Forum / Problemløseren / Sv: porting av innsug
|
på: april 23, 2009, 00:31:45 am
|
hallo,har litt lite å gjøre på jobben for tiden ,så jeg har gått igang med å match porte innsuga mine,det store spørsmålet er om jeg skal slipe innsugene så glatte som mulig(feks avslutte med 500 korning)eller latt det være igjen litt.Mener å lest litt motstridende ting.
innsiden av innsuga ska være grov for å få bensina til å ionisere med lufta på tur inn i sylinderen! gjør du innsuga glatte blir ioniseringa/forstøvinga dårlig og du får giga effekt tap!
|
|
|
8
|
Forum / Problemløseren / Sv: Paknings problemer.
|
på: april 03, 2009, 01:39:49 am
|
Er ikke dem nye ventiltettningene røde på farge og 6mm høye og 10 mm i utvendig diameter sån som disse!
kommer ann på hvilket sett du har kjøpt! flere varianter!
|
|
|
11
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Vw 411 Nes på Hedmark
|
på: april 01, 2009, 00:43:40 am
|
Fikk svar fra Bioforsk på Nes i dag ..
Eieren av hingstestasjonen på Nes er Geir Arntsen, Øde-Kise, Kisevn. 352, 2350 Nes Hedmark
så hvis noen er særdeles intr i denne bilen kan vel den personen evt ta kontakt. jeg for min del syns ikke noe særlig om type4 .
nå er du helt på jordet her!
|
|
|
13
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: bremser legger seg på?noen som kan hjelpe meg
|
på: april 01, 2009, 00:06:41 am
|
Jeg stemmer for gamle, tette slanger. Det er slik de (ikke) fungerer, veit jeg.  De blir så tette at olja ikke returnerer, og derfor bygger opp trykk. Og ja, dette har jeg opplevd!!! skummelt å tenke på at du bruker olje og ikke bremsevæske  det heter fakta bremseolje fra gammelt dag  år 2009 er stikkordet tror j 
|
|
|
14
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1600 Restaurering.
|
på: mars 31, 2009, 00:26:05 am
|
Holder på å restaurere 1600 motoren min. I den forbindelse skiftes alle pakninger. Har oppdaget at oljetetnings foring rundt innsugsventil skal skiftes, men hvilken pakning/ring er det  ? Har komplett pakningssett til motoren, men finner ikke ut hvilken av pakningene jeg skal bruke, de passer/stemmer ikke med original pakningen. Det er jo ørtåfjørti pakninger i settet. Forslag  ? det er 8 like ringer i settet ditt! dem er d du ska bruke! og de er nok ikke helt like de som satt der fra før nei!
|
|
|
15
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Orginal bremsepumpe 68-
|
på: mars 30, 2009, 23:55:15 pm
|
Sorry, T1 68-
ble fortsatt ikke noe klokere! så vi prøver igjen! til hva? jeg er sikker på Bubbel mener hovedpumpa ja den har j skjønt men tar j ikke feil så har vi noen varianter av den også!
|
|
|
17
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1300 kasse og 1600 motor?
|
på: mars 30, 2009, 22:53:54 pm
|
har en 1600 motor som skall inn på en 1300 kasse,må jeg sette 1300 svinghjul på 1600 motoren? blei litt trangt se he he? er litt nytt ennå det her stemmer men husk å shimse opp igjen svinghjulet!
|
|
|
24
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: bremser legger seg på?noen som kan hjelpe meg
|
på: mars 24, 2009, 01:20:49 am
|
hei har vært ute og kjørt littt i dag,men etter og ha kjørt noen mil så legger bremsene seg på?noen so har opplevd lignende?  sjekk hvilket hjul det er som henger på helt først! plukk av tromler og gjør rent og sjekk at alt går lett! kontroller at bremsesylindere går inn igjen. har du skiver foran så kontroller at caliperne går lett inn igjen!
|
|
|
|